Dit topic staat vol met ideeën, maar ook met plannen om het verkeer zo in te stellen dat het praktisch onmogelijk wordt om te downloaden via torrents.
Waar ik even op zou willen inhaken is dat wat de Duitse advocaten kantoren doen, is kijken naar de IP addressen die in een torrent voorkomen, onder seeders en leechers.
Nu vind ik je plan om het contact aan te passen hierop, 1. een goed idee, maar je hebt dan nog steeds een hoop werk en gezeur als iemand toch over de schreef gaat, zie maar eens geld te krijgen van iemand die bij jou op vakantie is, je bent zo een jaar verder, en jij loopt je rente mis bij de bank

ter illustratie.
2. De firewalls, en pfsense, fortigate etc. filteringsmodule, allemaal heel mooi, maar ontzettend duur bij elkaar (nou ja wat is duur, als je alle boetes optelt) maar wel een goed idee uiteraard.
Alleen wat je wilt voorkomen, is dat wanneer iemand er toch doorheen komt op wat van manier dan ook, is dat je weer een boete krijgt.
Want je
doelstelling bij deze investeringen en maatregelen is maar 1 ding:
Geen boetes meer krijgen voor illegaal downloaden op je bedrijf.
Daarom zou ik als extra zekerheid, een IPV6 tunnel nemen, zoals ook geadviseerd wordt in Duitsland onder kennissen om gezeur te voorkomen, laat het endpoint dan in NL zijn, dan val je onder de Nederlandse wetgeving, omdat het gaat om een Nederlands IP. Al het verkeer loopt dan ook via Nederland.
Niet alleen ben je dan veilig, maar val je ook buiten het speur gebied van de advocaten bureau's omdat je een Nederlands IP hebt.
Zo'n tunnel kan je maken met bijv. OpenWRT en zo'n tunnel is gratis aan te vragen bij
www.sixxs.net deze leveren gratis IPV6 tunnels.
Nu aan jou de keuze of je dan nog gaat blokkeren, etc. wat ook glad ijs is, zo ook dit. Maar feit, nouja mening blijft; dat de Duitse wet hier echt te kort schiet. Er zou een uitzondering moeten bestaan voor vakantie - verhuur waar internet bij inbegrepen is.
mvg