Major_ton schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:20:
Oei, wat is dit een leuk serie geworden :-) Het kwam in het eerste seizoen wel tergend langzaam opgang. Pas bij de laatste 2 afleveringen begon er wat tempo in te komen, maar seizoen twee heeft alles meer dan goed gemaakt. De karakters zijn goed uitgediept en de vele verhaallijnen lopen op een nette manier door elkaar heen. Op naar seizoen 3!
Ik heb het gevoel dat seizoen 1 zo traag (en 'vaag') was omdat de kijker eerst de personages moet leren kennen en hoe de machtsverhoudingen liggen binnen Nassau en daarbuiten. De eerste aantal afleveringen snapte ik vrij weinig van, maar langzaamaan werd het duidelijk hoe het daadwerkelijk zat. Daardoor kon seizoen 2 zo heerlijk in een flow komen met elke aflevering nieuwe, maar wel begrijpbare/interessante wtf-momentjes. Black Sails lijkt een heerlijk spel waarbij vijanden (Vane vs. Eleanor (haat-liefde), Vane vs. Flint, Silver vs. de rest, Max, Rackham & Anne en ga zo maar door) stiekem toch wel heel afhankelijk van elkaar zijn.
De volgende quote van Cpt. Flint staat wat mij betreft symbool voor deze serie: Piraterij, politieke spelletjes & egoïsme, vertaald naar spanning, bedrog en hebzucht:
"In less that two days I intend to be a captain again. I suggest you find a way of earning your way back on to this crew as well"
Ik kan niet wachten op seizoen 3, en krijg stiekem al zin om tijdens de feestdagen seizoen 1 en 2 vlotjes over te doen. Al is het voor de mooie, goed uitgewerkte setting met het (vaak) mooie weer