V/A onderdeel voor natscheerders openstellen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Beste dames en heren van de V/A,

Graag wilde ik een verzoek op uwer goedheid doen om in het V/A gedeelte van huishoudelijk -> scheerapparaten toestemming te geven om ook scheerspullen te mogen plaatsen welke niet van een stekker voorzien zijn. Het is een klein hoekje wat alleen maar bezocht word door de liefhebbers hiervan en zal dus imo ook niet to veel overlast of vreemde taferelen gaan zorgen.

Het is immers tot op heden nergens toegestaan bepaalde zaken aan te bieden qua scheerbenodigdheden. Niet in het scheertopic, niet op V/A, ofwel er word nergens de mogelijkheid gegeven dit te doen, alwaar de rest dit wel kan in V/A.

Wat zou het bezwaar kunnen zijn? Dat het niet op stroom werkt? Er zijn immer hordes gebruikers hier die nat scheren dagelijks doen en graag wisselen van spullen of op zoek zijn naar, maar daarin hier niet de mogelijkheid hebben, op geen enkel vlak.

Zoals gezegd, het is een kleine moeite dit toe te staan, het zal voor weinig veranderingen zorgen, en zo heeft een groep actieve gebruikers hier toch de mogelijkheid iets aan te schaffen of in de verkoop te zetten.

Mijn Onze dank is groot, ohh, machtige V/A modjes _/-\o_

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:13
Als V/A niet mogelijk is of mag, kan er dan voor gezorgd worden dat we in het scheertopic wel artikelen aan mogen bieden. Ben het met Shaggy eens dat het wel fijn zou zijn dat we scheerartikelen met elkaar kunnen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
Ik meld me hierbij voor een V/A ja voor de scheerders!

Ik ben idd VOOR een stukje op V/A voor dit soort dingen en als dat niet mogelijk is, dan ben ik VOOR een regelement dat toestaat dat we wel in het topic met elkaar te mogen ruilen/verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In het topic gaat niet gebeuren, daar is al duidelijkheid over :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Misschien kan er ook een hoekje voor de e-smokers navullingen. Die hebben nu ook een topicje in SG, maar als er een stekkerloos V/A mannenhoekje persoonlijke verzorging o.i.d. is, dan zijn wij er in SG vanaf. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Dus eigenlijk kunnen we de mods Gambieter en Senor Sjon bij de voorstanders rekenen voor dit mooie initiatief.
Een beetje moderne man wil toch ook een eigen hoekje met mannelijke benodigdheden immers, scheren, roken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Ik ben ook voor.!

Mijn stem hebben jullie ook

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:56
Mijn stem heb je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:12
Bij deze mijn +1, al is het maar omdat het werk van Shaggy wat mij betreft perfect aansluit bij het gedachtengoed van Tweakers.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

shaggy8675 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:52:
Dus eigenlijk kunnen we de mods Gambieter en Senor Sjon bij de voorstanders rekenen voor dit mooie initiatief.
Nou, zo werkt het nu ook weer niet ;) . Ik heb geen mening over het V&A-deel, dat deel van de Tweakers-tuin kom ik niet vaak :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook voorstander voor een V/A voor scheerproducten zonder stekker ;) Maar aan de andere kant begrijp ik heel goed waarom het niet in Het Scheertopic is toegestaan.

En het zou nogal een drukke boel worden op Tweakblogs.net wanneer iedereen daar hun scheerproducten aanbied, maar aan de andere kant voor mij heeft het geholpen om via mijn Tweakblog mijn voorraad flink te verkleinen.

Maar het werd mij onlangs ook heel duidelijk dat niet iedereen er zo blij mee is wanneer je een Tweakblog gebruikt als V/A ook al schrijf je daarnaast ook nog gewone blogposts. Maar goed op Tweakblogs.net mag het blijkbaar gewoon ;)

En sommige onder ons hebben genoeg content om te kopiëren en plakken* naar een Tweakblog ( * niet letterlijk nemen aub ), dus als je dan incidenteel wat aanbied zal echt geen kwaad kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En ik wil geen ruziënde gebruikers in SG als er iets met een koop niet goed gaat en het via de topics uitgevochten wordt, bovenhuids, danwel onderhuids. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Denk dat dat wel mee zal vallen. Er zijn er maar weinigen die een ander de schuld zullen geven als ze zichzelf doorscheren met een mes, of als ze zelf geen schuim kunnen kloppen. Tis immers geen elektro waarin gespit kan worden en verkocht als nieuw in doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Moeten we dan ook een V&A hoekje gaan opzetten voor
lego
hardloopkleding
bordspellen
koffiebonen
voedingssupplementen
horloges
kattenvoer
whisky

Om maar even de huidige top zoveel topics van SG te noemen ;)

Voor zover ik weet is de insteek van V&A altijd geweest om plek te bieden voor (tweedehands) vraag en aanbod van producten die ook in de PW staan, of daar op zijn minst sterk aan gelieerd zijn. Het is hier geen marktplaats en volgens mij is het ook niet de ambitie om dat wel te worden.
shaggy8675 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:28:
Het is een klein hoekje wat alleen maar bezocht word door de liefhebbers hiervan en zal dus imo ook niet to veel overlast of vreemde taferelen gaan zorgen.
shaggy8675 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:28:
Er zijn immer hordes gebruikers hier die nat scheren dagelijks doen en graag wisselen van spullen of op zoek zijn naar, maar daarin hier niet de mogelijkheid hebben, op geen enkel vlak.
Wat is het nou? Een klein hoekje voor een paar liefhebbers, of een bijzonder interessant V&A onderdeel waar hordes gebruikers op af komen?

Elk extra V&A onderdeel levert extra advertenties op en dus zo'n beetje per definitie ook extra advertenties die niet aan de regels voldoen. Bovendien gaat het om producten die buiten de core business vallen, waardoor het mensen van buiten Tweakers aantrekt die minder bekend zijn met regels alhier. Dus ik kan me goed voorstellen dat de V&A crew hier niet om staat te springen en als een goed schoenmaker liever bij zijn leest blijft.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:05
Ondanks bovenstaande, ben ik toch VOOR het mogen aanbieden van scheergerei zonder stekker (er is immers al een VA rubriek huishoudelijk/scheerapparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik kan me eerlijk gezegd goed vinden in 't standpunt van Orion84 dat als scheerspul toegestaan wordt, de rest van het lijstje dan ook wel in aanmerking zou moeten komen. En hoewel het natuurlijk handig is als ik meer dan alleen electronica hier kan aanbieden, zit ik er eigenlijk ook niet echt op te wachten dat V&A een 2e marktplaats of eBay wordt.

Dus ik zit er niet zo op te wachten eigenlijk, maar als het er komt, dan wil ik ook graag een rubriek voor bord/kaartspellen, actionfigures, merchandising en meer van dat leuke spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Tsja, als er tandenborstels en stofzuigers op staan die schijnbaar wel tot de core-business vallen van tweakers... tsja, dan zijn scheerspullen idd erg ver gezocht.

En wat betreft andere onderwerpen, ik neem aan dat die mensen dan zelf een verzoek kunnen indienen, zoals ik/wij nu hier doen.

Maar hoe moeilijk zou een testfase zijn? Gewoon eens proberen, kijken hoe het loopt, of juist niet. Lijkt me niet zo'n werelds probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp het standpunt van Tweakers ook, het is natuurlijk ook zo wanneer klassieke scheerproducten via hier op Tweakers mogen verkocht worden, dat andere mensen met een niche hobby dat natuurlijk ook willen.

Maar ik begrijp ook de mensen uit Het Scheertopic dat ze graag hun scheerproducten aan willen bieden, want soms heb je een impuls aankoop gedaan en dan is het zonde om het maar te laten liggen. En ik persoonlijk heb dat dan via mijn Tweakblog gedaan omdat ik daarmee een veel grotere bereik heb dan wel forum dan ook.

Alleen een V&A zou een grotere bereik hebben dan een Tweakblog, maar goed mensen die een Tweakblog openen puur voor de verkoop van hun overtollige scheerproducten zullen sommige lezers op Tweakblogs niet blij mee zijn ;) Weet ik uit eigen ervaring.

En helaas loopt de verkoop van scheerproducten via marktplaats ook niet bepaald, dus dat is persoonlijk dan een reden waarom ik voorstander van zo'n deel ben, maar aan de andere kant laat het je beter nadenken voor je weer een impuls aankoop begaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:51:
Ik begrijp het standpunt van Tweakers ook, het is natuurlijk ook zo wanneer klassieke scheerproducten via hier op Tweakers mogen verkocht worden, dat andere mensen met een niche hobby dat natuurlijk ook willen.
Voor de duidelijkheid, dat was voornamelijk mijn persoonlijke standpunt / kijk op de zaken. Niet zozeer "het standpunt van Tweakers". Dat is verder aan mijn collega's die V&A beheren en de beleidsmakers.

Wat ik voornamelijk duidelijk probeerde te maken is dat er wat meer haken en ogen aanzitten dan de voorstanders doen voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 24-03-2014 18:03 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Leesvoer: Advertentie V&A verwijderd.

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 24-03-2014 18:36 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uit dat topic:
zeef schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:51:
Een interessante suggestie. Als er meer vraag is naar deze categorie dan zullen we 'm serieus in overweging nemen.
Men is zich nu aan het roeren, daarna is het aan de V&A-crew/Tweakers.net leiding. Zoals aangegeven heb ik met een SG-mod en met onze GC-admin overlegd, en in het topic gaan we geen handel toestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mijn persoonlijke mening (ik ga niet over V&A) trouwens: ik vind het nog steeds raar om scheermessen in V&A te zetten. Het is een hellend vlak. Als je die toe gaat staan is het een kwestie van tijd tot er ook kammen, meubels en toiletpapier moeten komen omdat we die ook allemaal gebruiken. Tweakers biedt een marktplaats voor technische producten en IMO is er daar geen plaats voor scheermessen.

Nog naast het feit dat ik het nogal onhygiënisch zou vinden om scheerspullen van een vreemde over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je snap natuurlijk wel dat het totaal niet te vergelijken is met kammen, meubels, of toiletpapier of zijn er ook groepen mannen of vrouwen die de hele dag over kammen, meubels, toiletpapier liggen te discussiëren op internet?

Want het gaat hier echt niet over wegwerp scheermesjes die je bij de Kruidvat koopt, of dure Fusion cartridge scheermesjes, natuurlijk kun je die producten niet uitsluiten, maar waar over gediscussieerd word is voornamelijk klassiek scheren.

Dus ik denk niet dat zo'n V&A gebruikt zou worden voor de scheerschuim uit bussen van de Lidl ;) Maar goed dat neemt niet weg dat ik me wel kan vinden in je reactie, want ik sla namelijk ook voorraden in van goedkope deodorant en douchegel :+ Dus die wil ik dan ook verkopen in V&A als ik teveel voorraad heb :P ( grapje ) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:10:
Je snap natuurlijk wel dat het totaal niet te vergelijken is met kammen, meubels, of toiletpapier of zijn er ook groepen mannen of vrouwen die de hele dag over kammen, meubels, toiletpapier liggen te discussiëren op internet?
Nee, maar er zijn er wel zat die zoals hierboven al benoemd wordt over whisky, bier, lego, kleding en horloges praten. Waar houdt het op? En hoe scheid je de groep "mag wel in V&A" van de groep "mag niet in V&A" anders dan "omdat ik zelf geen interesse heb in X"? :)
Want het gaat hier echt niet over wegwerp scheermesjes die je bij de Kruidvat koopt, of dure Fusion cartridge scheermesjes, natuurlijk kun je die producten niet uitsluiten, maar waar over gediscussieerd word is voornamelijk klassiek scheren.
Dat snap ik ook, maar uiteindelijk is het wachten op mensen die een handeltje beginnen in neppe of van de vrachtwagen gevallen Fusionmesjes waaronder jullie onderwerp ondersneeuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57

Dido

heforshe

Ik heb nog een Fusion liggen met een batterij en een aan/uit knop. Die zou misschien op de gewone V/A kunnen :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja. Ik vind het ook lastig. Zeker gezien het witgoed waar ook elektrische tandenborstels e.d. in staan. De reactie van Orion kan ik me ook in vinden. Hebben we straks een pricewatch met alles wat te koop is? Kan ook een weg van Tweakers zijn natuurlijk. Een soort PW to rule them all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Het Tweakers forum lijkt mij in eerste instantie een discussieplatform. Op een discussieplatform worden ideeën in woorden uitgewisseld. Ideeën, ervaringen en meningen kunnen ook door middel van artikelen uitgewisseld worden. Doordat uitwisseling van artikelen in topics expliciet verboden is, wordt er een hoop potentiële discussie waarde genegeerd en zelfs belemmerd.

Een plek voor alternatieve artikelen ligt dermate ver van de kern van Tweakers af dat ik het (NOG) niet in V&A thuis vind horen. Wel vind ik dat dit niet betekend dat het dan maar geheel verbannen moet worden. Er kan zeker over een oplossing nagedacht worden. De oplossing heb ik zelf ook niet. Veel verder dan een openbaar kladblokje in iemands profiel kom ik niet. Misschien is het verstandig het onder regelgeving in topics toe te staan en aan de hand van die ervaringen er een oplossing omheen te bouwen. Verbieden lijkt mij in ieder geval niet uitnodigen tot vooruitgang.

Tweakers is allang niet meer wat het was bij de start. Ook de kern van Tweakers is na verloop van tijd verschoven (witgoed meuk), net als de wensen van de bezoekers.

[ Voor 8% gewijzigd door Oyster op 24-03-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:14:

Wat is het nou? Een klein hoekje voor een paar liefhebbers, of een bijzonder interessant V&A onderdeel waar hordes gebruikers op af komen?
Het is op dit forum een klein hoekje van een niche markt, zeker in vergelijk met computers oid, maar wel een groep die, zeker op dit moment, merkbaar groter aan het worden is, en dus ook meer potentie heeft te groeien.
Orion84 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:14:

Elk extra V&A onderdeel levert extra advertenties op en dus zo'n beetje per definitie ook extra advertenties die niet aan de regels voldoen. Bovendien gaat het om producten die buiten de core business vallen, waardoor het mensen van buiten Tweakers aantrekt die minder bekend zijn met regels alhier. Dus ik kan me goed voorstellen dat de V&A crew hier niet om staat te springen en als een goed schoenmaker liever bij zijn leest blijft.
Als je uit gaat van het ergste heb je volkomen gelijk. Ik zie het liever positief in en denk dat het allemaal wel mee zal vallen en het een deel is waar zowel kopers als verkopers zich prima bewust zijn van het aanbod van deze spullen, incl. de voors en tegens.
NMe schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:46:
Als je die toe gaat staan is het een kwestie van tijd tot er ook kammen, meubels en toiletpapier moeten komen omdat we die ook allemaal gebruiken. Tweakers biedt een marktplaats voor technische producten en IMO is er daar geen plaats voor scheermessen.

Nog naast het feit dat ik het nogal onhygiënisch zou vinden om scheerspullen van een vreemde over te nemen.
Maar waarom worden tandenborstels, scheerapparaten en magnetrons dan wel toegelaten? Alleen maar omdat er een stekker aan zit? En qua techniek.. tsja, je mag gerust een keertje komen kijken hoe ik een scheermes maak met de hand, als dat niet onder techniek valt zou ik zeggen, ga je gang en probeer het eens ;) techniek is namelijk behoorlijk breed, en niet alleen op computer technisch gebied natuurlijk.

En die hygiëne... Ik denk dat een scheermes wat ik naar jou opstuur onder een microscoop minder bacteriën bevat dan dat 2e handse toetsenbord wat je hier zou kopen in v/a
Senor Sjon schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:16:
Hebben we straks een pricewatch met alles wat te koop is? Kan ook een weg van Tweakers zijn natuurlijk. Een soort PW to rule them all.
Kijk, dat is ook een visie.
En bedenk het eens zakelijk, stel je nou eens voor dat het zou werken en lopen, straks komt Gillette nog aankloppen of ze reclame mogen maken hier, wat weer inkomsten genereert voor Tweakers... Je moet er toch niet aan denken dat het zou kunnen werken ;)

Maar je kan ook een streep trekken en zeggen dat het alleen maar over elektronische techniek en gadgets mag gaan. Wat prima is, maar dan zou ik mensen ook de mogelijkheid ontnemen qc inperken om te ver offtopic te gaan zodat dit soort aanvragen niet meer voor zullen komen in de toekomst.

Of je staat iig open voor de mogelijkheid om het een kans te geven, stel voor dat het geen doemscenario is en gewoon werkt... En loopt het de spuigaten uit met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen is het nog zo afgeschaft natuurlijk, kan iedereen zeggen dat het een eerlijke kans heeft gehad maar niet heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

shaggy8675 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:55:
[...]

En die hygiëne... Ik denk dat een scheermes wat ik naar jou opstuur onder een microscoop minder bacteriën bevat dan dat 2e handse toetsenbord wat je hier zou kopen in v/a
Jij verkoopt nieuwe. Vrijwel alles wat op V&A staat is gebruikt spul. Wat verwacht je zelf precies van je afzetmarkt trouwens, als je via V&A zou mogen aanbieden? Het aantal mensen dat er interesse in heeft zal minimaal zijn, maar alle andere mensen val je er wel mee "lastig" door extra clutter van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
NMe schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:22:
[...]

Jij verkoopt nieuwe. Vrijwel alles wat op V&A staat is gebruikt spul. Wat verwacht je zelf precies van je afzetmarkt trouwens, als je via V&A zou mogen aanbieden? Het aantal mensen dat er interesse in heeft zal minimaal zijn, maar alle andere mensen val je er wel mee "lastig" door extra clutter van het systeem.
Nou, ik restaureer ook veel antieke messen. En er zijn mensen die weer oude krabbers verzamelen, zepen, scheerkwasten, mesjes willen proberen of ruilen, aftershave zaken die slechts 1 keer gebruikt zijn maar toch niet de verwachte geur hebben. Er zijn best wel wat dingen meer dan alleen nieuw.

En als het zo minimaal is zoals je zelf al zegt, dan zal de clutter op een serverpark als dat van tweakers door die paar advertenties toch niet de bottleneck gaan vormen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 14:00
Geheel op persoonlijke noot. Ik ga niet over V&A, nochtans heb ik enige invloed over de categorieën etc:

Als er zoveel vraag naar is/ziet dat het rap groeit/gelooft in de potentie, waarom begin je dan niet een eigen webshop? Zo opgezet, verdien je er wellicht ook nog wat leuks mee, veel meer mogelijkheden. Ik vermoed dat je afzetmarkt vele malen groter is dan enkel de kleine groep Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Omdat het niet alleen voor mij persoonlijk is, ook voor andere leden van het scheertopic alhier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

shaggy8675 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 07:44:
Omdat het niet alleen voor mij persoonlijk is, ook voor andere leden van het scheertopic alhier :)
Want er is meer dan een handvol mensen dat zijn eigen messen maakt/opknapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Nee, er zijn meer mensen die hun scheerspullen aan andere GoTers willen aanbieden. Het draait niet om mij. Het draait om de vaste groep uit het scheertopic die wel eens spullen zoeken of verkopen anderen hier maar daar op geen enkele manier de mogelijkheid voor krijgen.
Niet in v/a, niet in een topic niet in een sig waarschijnlijk. Zelfs via pm word ernstig bemoeilijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Whatsapp, mail, Telegram, etc groepje is zo gemaakt. Uitnodigen via een pm en klaar. Er zijn zat platformen waarmee je kan voldoen in de behoefte om wat spullen te verhandelen. Het ontbreekt alleen aan fantasie en inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou via DM kun je prima je scheerspul kwijt, het risico is dan alleen dat je soms mensen ongewenst een DM stuurt.

Maar goed ik persoonlijk wil het juist via Tweakers verkopen omdat me dat het grootste bereik geef, dus eigenlijk is het best een egoïstisch reden.

En zoals ik al aangaf, ik gebruik mijn Tweakblog er juist voor omdat dit een plek is op Tweakers, waar Tweakers zich niet bemoeit met wat je schrijft, en je kunt het dus zelfs gebruiken als V&A.

Zijn de bezoekers van Tweakblogs daar altijd blij mee? Nee natuurlijk niet, maar het is niet tegen de regels en daarom is het juist een optie wanneer er geen compromis komt.

En persoonlijk ben ik van mening dat bepaalde posts in Het Scheertopic perfect voor een blog zouden zijn, zoals die SOTD posts bijvoorbeeld, en zo zou je dan niet alleen Tweakblogs uitbuiten als V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

shaggy8675 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:47:
Nee, er zijn meer mensen die hun scheerspullen aan andere GoTers willen aanbieden. Het draait niet om mij. Het draait om de vaste groep uit het scheertopic die wel eens spullen zoeken of verkopen anderen hier maar daar op geen enkele manier de mogelijkheid voor krijgen.
De vraag is echter of Tweakers.net een plek moet zijn waar elke wens waar wordt gemaakt. Met het aanbieden van V&A komt ook een verantwoordelijkheid voor het aanpakken van fraude/oplichters, conflicten over feedbacks etc. Want we willen juist dat dit geen Marktplaats is.
Niet in v/a, niet in een topic niet in een sig waarschijnlijk. Zelfs via pm word ernstig bemoeilijkt.
Je mag best in een sig zetten dat je een specifiek iets aanbied, doe ik momenteel ook. Zolang het maar niet schreeuwerig, en niet commercieel gaat. En we doen niets aan DMs (zolang het niet de spuigaten uitloopt of handel wordt), maar we staan niet toe dat mensen reclame gaan maken in een topic ("DM me als je interesse hebt in X of Y"). Dat zijn in mijn ogen geen onredelijke beperkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

shaggy8675 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:47:
Er is ook geen enkele mogelijkheid om Lego, fietsen en auto's uit te wisselen terwijl er talloze Tweakers zijn die ze gebruiken. Wat maakt jouw totaal niet aan tweakers' doelgroep gerelateerde scheerspullen bijzonderder dan die andere drie producten? En als je daar geen antwoord op hebt: waar houdt het op? Welke categoriën moeten er nog meer bij komen? Moet Tweakers dan maar op alle vlakken hetzelfde gaan doen als Martkplaats of eBay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:57:
Maar goed ik persoonlijk wil het juist via Tweakers verkopen omdat me dat het grootste bereik geef, dus eigenlijk is het best een egoïstisch reden.
Dat lijkt me stug, want via Tweakers bereik je voornamelijk het selecte groepje tweakers dat ook interesse in deze scheerspullen heeft. Terwijl er ongetwijfeld in Nederland (of zelfs daarbuiten) een veel grotere doelgroep voor zal zijn.

Dus net als Misha, vraag ik me hardop af waarom een ongerelateerd platform als Tweakers een hoekje in moet richten voor deze handel, in plaats van dat er een specifiek platform voor wordt gebruikt / opgezet of een generiek platform als marktplaats / ebay wordt gebruikt.

Ik begrijp dat Tweakers een vertrouwde omgeving is en je het een fijn platform vind om op te handelen. In feite is dit verzoek een groot compliment aan Tweakers. Maar in mijn ogen is dit niet het juiste platform om dit te faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De groepen electrische apparaten zijn destijds in de PW aangemaakt omdat er een overcapaciteit was op het team dat producten aanmaakte, en er relatief veel animo voor bleek in de zoekfuncties.
Doordat ze in de PW zitten, heb je de groepen ook automatisch in V&A.

Echter is V&A evengoed *niet* voor handelaren / commercieel gebruik / aanbod van nieuw. Het opzetten van een handeltje is er dus ook niet bij. Hetzelfde geldt trouwens ook voor DM, zeker als je actief mensen gaat benaderen. (Sterker nog, dan loop je grote kans op een directe ban wegens spam)

Als ik me een voorstelling moet maken van 2e-hands aanbod van scheerapparatuur, dan denk ik dat het geen grote markt is en mensen dergelijke zaken liever nieuw kopen. De enige advertentie in V&A nu doet mijn vermoeden bevestigen.

Daar waar blijkt dat er een concrete behoefte ligt, willen we daar natuurlijk altijd naar kijken. Echter kunnen we met een klein groepje enthusiasts ook niet een V&A-sectie vullen. Zeker niet als hier al blijkt dat de twee meest enthousiasten er een handel op na willen houden.
Het is ook niet zo dat we overdonderd worden door zoekopdrachten ervoor.

Per saldo zie ik op dit moment dan ook niet echt hoe we dit kunnen inpassen, zonder direct ook allerlei andere bijzaken toe te moeten laten. Per definitie zal wat in de PW staat aan goederen ook in V&A een categorie hebben (daarom heb je de electrische wel), en de kans dat dit in de PW komt lijkt me voorlopig ook niet groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste moderators,

ik heb als Topic-starter van het Scheertopic gesproken met een aantal vaste bezoekers van het Scheertopic.
We willen graag kijken of er een werkbare tussenweg te vinden is. Die waarschijnlijk geheel tegemoet komt aan de belangrijkste bezwaren van jullie/u/de moderators en deels aan onze ideeën.

Tot nu toe zijn de grootste bezwaren tegen V&A activiteit op t.net/GoT:
• scheerspullen zijn niet verwant aan de elektronica waar t.net om draait
• géén handel in een topic
• wildgroei aan zooi, danwel de namaak-Fusions waar NME aan refereert, danwel 'clutter' in de t.net V&A
• mogelijkheid van ruziënde tweakers wanneer een overeenkomst misloopt

Enerzijds zijn dat op zich zeker goede argumenten tegen. Anderzijds (zoals Oyster ook opmerkte) zijn wij een onderdeel van het gebabbel in SG en daarmee GoT. We vinden dus graag een manier die werken kan voor ons hier op GoT.
Voor ons is het Scheertopic een plek waar we elkaar tegenkomen en met elkaar spreken. Er zijn vele handelsplaatsen die open staan voor scheerspullen, we kunnen uiteraard lang niet allemaal elke dag al die sites bezoeken. Aan elkaar op de hoogte kunnen houden van wat je aan eigen spullen te koop aan bied, is een behoefte om die reden.

Misschien kan het volgende: onder strikte voorwaarden verwijzen naar een externe site:
• alleen voor eigen spullen
• de handel en communicatie vind geheel via die site plaats, dus ook klachten etc.
• slechts één keer per advertentie mag er naar verwezen worden
• de verwijzing / link heeft één standaard vorm, waardoor het voor de moderators Gambieter/Rukapul gemakkelijk te controleren is: namelijk dat iemand aan het eind van zijn of haar normale, ontopic bericht het volgende plaatst:
"Mijn nieuwe [url="hier een url naar wens"]V&A[/url]"
En verder geen enkele andere vorm, ook geen overbodig hoofdletter gebruik of vette/italic/onderstreepte letters.
Dit houdt het topic schoon, is gemakkelijk voor de moderators om bij te houden en komt waarschijnlijk geheel tegemoet aan alle genoemde bezwaren.

Is dat misschien een werkbare tussenvorm?

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zouden we het linken naar handel (spam) voor jullie wel toestaan, en niet voor lego/concertkaarten/winkels enzovoort enzovoort? Of beter: waarom zouden andere commerciële scheermessenhandelaren dan niet het topic onder mogen komen spammen?

Niemand heeft bezwaar tegen discussie over de scheermessen in een topic, verwijzingen naar geprobeerde modellen, tips en dergelijke. Maar zodra er een commercieel karakter achter zit, dan wordt er ingegrepen.
We hebben het fout zien gaan bij de zonnepanelen, we zien de pogingen in het AK forum door winkels. Zodra er commerciële doelen aan zitten, blijkt keer op keer dat de lol er snel af is voor de rest van de bezoekers.

Dát is ook de reden dat we in V&A geen commerciële handel toestaan, en dat spam niet getolereerd wordt.
Ik zie niets anders dan een verzoek met toestemming om spam te plaatsen ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan voor zoiets je ondertitel gebruiken. Ik vrees dat we elk bericht een linkspam krijgen naar nieuwe advertenties. En dan volgen de legodozen, e-smokers en weetikveelwat ook, wat hunnie mogen het wel.

Misschien is het goed om de inkoopacties geschiedenis op te rakelen uit een ver verleden. Die zijn op een gegeven moment ook van GoT geweerd, doordat niet iedereen altijd even goede bedoelingen had en heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 13:17
Wat is er mis met de wijze die in het horlogetopic wordt gebruikt? je geeft aan iets te zoeken (niet direct noodzakelijk van een tweaker) en je krijgt een dm als iemand het ziet, en ook vice versa, je geeft aan ergens van af te willen om een andere mooie klok te kopen en zo wordt je benaderd als iemand het wilt overnemen.

V&A is simpelweg niet bedoelt voor scheermesjes, armbandjes, en al het andere wat op marktplaats staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:10:
Waarom zouden we het linken naar handel (spam) voor jullie wel toestaan, en niet voor lego/concertkaarten/winkels enzovoort enzovoort? Of beter: waarom zouden andere commerciële scheermessenhandelaren dan niet het topic onder mogen komen spammen?

Niemand heeft bezwaar tegen discussie over de scheermessen in een topic, verwijzingen naar geprobeerde modellen, tips en dergelijke. Maar zodra er een commercieel karakter achter zit, dan wordt er ingegrepen.
We hebben het fout zien gaan bij de zonnepanelen, we zien de pogingen in het AK forum door winkels. Zodra er commerciële doelen aan zitten, blijkt keer op keer dat de lol er snel af is voor de rest van de bezoekers.

Dát is ook de reden dat we in V&A geen commerciële handel toestaan, en dat spam niet getolereerd wordt.
Ik zie niets anders dan een verzoek met toestemming om spam te plaatsen ;)
strikt gezien zal het ongetwijfeld te zien zijn als een verzoek daartoe. Aan de andere kant duikt nu met enige regelmaat een V&A op, de behoefte bestaat dus duidelijk onder Scheertopic'ers. Tijden veranderen, en als we het in een heel bescheiden vorm doen dan kan het Scheertopic misschien een proefkonijn zijn om te kijken of zoiets werkt. We zijn liefhebbers die af en toe iets willen verkopen dat we zelf goed vinden, maar ruimte willen maken voor een nieuw deel van de verzameling.
Houd het strikt gebonden aan de genoemde regels, en naar mijn idee zal het een duidelijke én werkbare situatie geven.
Senor Sjon schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:15:
Je kan voor zoiets je ondertitel gebruiken. Ik vrees dat we elk bericht een linkspam krijgen naar nieuwe advertenties. En dan volgen de legodozen, e-smokers en weetikveelwat ook, wat hunnie mogen het wel.
Als we het houden op éénmalig mogen aanbieden + alléén je eigen waar, dan moet dat toch zeer beperkt blijven? We zijn liefhebbers die af en toe de eigen spullen aanbieden. Die we besproken hebben in het topic en graag als eerste aan onze mede-liefhebbers willen aanbieden/ hen informeren?
In de regel doen we ieder af en toe iets weg, dat is zeker niet elke dag.
Misschien is het goed om de inkoopacties geschiedenis op te rakelen uit een ver verleden. Die zijn op een gegeven moment ook van GoT geweerd, doordat niet iedereen altijd even goede bedoelingen had en heeft.
Als we het houden op het aanbieden van alleen eigen materiaal, dan valt een inkoop actie héél ver en duidelijk daarbuiten. Door te verwijzen naar een externe site geef je door aan je mede-liefhebbers dat je elders iets verkoopt/vraagt.
Gaat iemand op de advertentie in, dan wordt de transactie afgehandeld in de omgeving van Marktplaats of een andere handelsplek die expliciet open staat voor deze handel. Op GoT wordt dan éénmalig de mede-liefhebbers geïnformeerd.

• alleen voor eigen spullen
• de handel en communicatie vind geheel via die site plaats, dus ook klachten etc.
• slechts één keer per advertentie mag er naar verwezen worden
• de verwijzing / link heeft één standaard vorm, waardoor het voor de moderators Gambieter/Rukapul gemakkelijk te controleren is: namelijk dat iemand aan het eind van zijn of haar normale, ontopic bericht het volgende plaatst:
"Mijn nieuwe [url="hier een url naar wens"]V&A[/url]"
En verder geen enkele andere vorm, ook geen overbodig hoofdletter gebruik of vette/italic/onderstreepte letters.
Dit houdt het topic schoon, is gemakkelijk voor de moderators om bij te houden en komt waarschijnlijk geheel tegemoet aan alle genoemde bezwaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar dat kan toch ook nu al in je onderschrift? Link naar waren plus de datum van de advertentie die je ermee hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bluepenguin schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:27:
[...]

Houd het strikt gebonden aan de genoemde regels, en naar mijn idee zal het een duidelijke én werkbare situatie geven.
Nee, want diezelfde regels zouden ook van toepassing zijn op alle andere mensen in alle andere topics, en zoals Floppus al zegt is er effectief geen verschil een scheerliefhebber die zijn spullen wil verhandelen en iemand die bij wijze van spreken zijn viagrahandel op GoT wil runnen. Hoe krijgen mods het verkocht dat "jullie" wel mogen spammen maar iemand anders niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uncle Mel schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:24:
Wat is er mis met de wijze die in het horlogetopic wordt gebruikt? je geeft aan iets te zoeken (niet direct noodzakelijk van een tweaker) en je krijgt een dm als iemand het ziet, en ook vice versa, je geeft aan ergens van af te willen om een andere mooie klok te kopen en zo wordt je benaderd als iemand het wilt overnemen.
Het eerste is niet zo'n probleem, want de vraag gaat het aanbod vooraf. Andersom wordt het al veel meer handel/reclame, omdat het aanbod de vraag vooraf gaat. Wat we echter niet willen is dat mensen het gaan zien als een mogelijkheid om mensen te gaan DMen met een aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluepenguin schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:27:
[...]

strikt gezien zal het ongetwijfeld te zien zijn als een verzoek daartoe. Aan de andere kant duikt nu met enige regelmaat een V&A op, de behoefte bestaat dus duidelijk onder Scheertopic'ers. Tijden veranderen, en als we het in een heel bescheiden vorm doen dan kan het Scheertopic misschien een proefkonijn zijn om te kijken of zoiets werkt. We zijn liefhebbers die af en toe iets willen verkopen dat we zelf goed vinden, maar ruimte willen maken voor een nieuw deel van de verzameling.
Als je als verzamelaars af en toe iets uitwisselt omdat je dingen wil uitproberen / verzamelitems wil uitruilen, denk ik niet dat iemand daar een groot bezwaar tegen maakt.

Ik vind dat wel een degelijk verschil met Tweakblogs waarin pakketten worden samengesteld en er handel gedreven wordt.

De request komt nu een beetje over alsof we hier het uitoefenen van de hobby blokkeren, en dat is volgens mij helemaal niet aan de orde. Ik denk dat je je met name af moet vragen of dat waar je request heenbeweegt nog wel echt helemaal als die hobby te zien is als je er een speciale V&A-sectie of een uitzonderingsproces voor wil opzetten.

Het werkelijke probleem zie ik dan ook niet echt, behalve dat het uiteindelijk blijkbaar gaat om een manier om actiever dingen te verkopen dan elders is toegestaan - en daar mis ik dus de link met hobby.
[...]
Als we het houden op éénmalig mogen aanbieden + alléén je eigen waar, dan moet dat toch zeer beperkt blijven? We zijn liefhebbers die af en toe de eigen spullen aanbieden. Die we besproken hebben in het topic en graag als eerste aan onze mede-liefhebbers willen aanbieden/ hen informeren?
In de regel doen we ieder af en toe iets weg, dat is zeker niet elke dag.
Iedere handelaar verkoopt spullen die hij zelf heeft ingekocht, en dus eigen spullen. En als het zo sporadisch is, waarom hebben we dan een apart platform of afwijkende regels nodig ten opzichte van al die andere hobbies? En als we al die hobbies plek geven voor beperkte handel, hoe stel je je voor dat dat nog te beheren is? Als iets handelaren aantrekt, dan is het wel een groot forum waar je je handel mag spammen.
[...]

Als we het houden op het aanbieden van alleen eigen materiaal, dan valt een inkoop actie héél ver en duidelijk daarbuiten. Door te verwijzen naar een externe site geef je door aan je mede-liefhebbers dat je elders iets verkoopt/vraagt.
Gaat iemand op de advertentie in, dan wordt de transactie afgehandeld in de omgeving van Marktplaats of een andere handelsplek die expliciet open staat voor deze handel. Op GoT wordt dan éénmalig de mede-liefhebbers geïnformeerd.

[...]
Verwijzing naar externe site. Dus nogmaals, exact waar we op dit moment al puin lopen te ruimen kwa spammers die Tweakers aantrekkelijk vinden om een link naar hun zooi te dumpen. Lijkt me niet iets om te stimuleren met een vage policy waardoor het helemaal lijkt alsof je hier gewoon je spam mag dumpen.
Ik begrijp echt niet hoe je het verband tussen dergelijke links naar advertenties en reguliere spam mist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:35:
[...]

Nee, want diezelfde regels zouden ook van toepassing zijn op alle andere mensen in alle andere topics, en zoals Floppus al zegt is er effectief geen verschil een scheerliefhebber die zijn spullen wil verhandelen en iemand die bij wijze van spreken zijn viagrahandel op GoT wil runnen. Hoe krijgen mods het verkocht dat "jullie" wel mogen spammen maar iemand anders niet?
uit de FAQ van GoT haal ik het volgende:
Spam en werving

Oftewel: Het ongewenst reclame maken voor:
1 Dienst(verlening).
2 Websites, inclusief sitechecks.
3 Evenementen.
4Vragen naar (betaalde) hulp buiten het forum om.
5 Referals in URLs opnemen.
6 Alle andere dingen die onder de noemer 'spam' vallen.
De eerste vijf betreft het niet. Al het andere dat onder spam kan vallen is minder duidelijk als definitie. Zonder flauw te willen doen, maar ik zie dat zelf als: "ongevraagde e-mails of sms'jes, vaak met reclame", zoals de Van Dale aangeeft.
Een forum kan als vergelijkbaar worden gezien met e-mail of sms, het is een plek voor de uitwisseling van berichten.
Hetgeen wij interesse in hebben lijkt me in veel opzichten niet te voldoen aan veel eigenschappen van spam:
• Aangeven wat je zelf verkoopt aan eigen scheermateriaal, is niet off-topic binnen het Scheertopic.
• Het is ook niet ongewenst, als in dat de consensus onder de Scheertopic'ers is dat wanneer e.e.a. binnen de perken blijft (niemand wil wildgroei), er absoluut geen bezwaar tegen is.
Ik heb redelijk wat vaste scheertopic'ers gesproken en geen van hen heeft bezwaar, en diverse andere vaste bezoekers zijn in de afgelopen jaren op de vingers getikt vanwege een poging tot V&A.
• het is niet-commerciele handel, puur eigen materialen die verkocht worden om ruimte te maken voor iets nieuws. Sterker veel spullen worden voor veel minder verkocht dan via eBay of andere welbekende handelsplek, omdat men weet dat e.e.a. goed terecht komt
• bij spam probeert een onbekende je iets aan te smeren, binnen GoT (in de voorgestelde vorm) wordt er alleen doorgegeven dat iemand iets wil verkopen. Er staat niet bij wát, degenen die niet geïnteresseerd zijn lezen er dus makkelijk voorbij. Degenen die echt interesse hebben, klikken bewust om die V&A te zien.
• het ook geen site-check, werving of een enquête of een andere vorm die tegen de traditionele commerciële spam aan zit.
• omdat je niet aangeeft wát je verkoopt, is het zelfs nauwelijks reclame te noemen.
• er wordt geen apart topic voor geopend, en niet om het minste of geringste iets geplaatst. Gebeurt het wel, dan is er nauwelijks overlast, zoals eerder genoemd. Het neemt notabene minder ruimte in en is minder opvallend dan een Google Ad.

Naar mijn idee valt het voorgestelde geen spam te noemen, het heeft geen eigenschappen gemeen met spam. Alléén met reclame deelt het één eigenschap: het verwijst naar een poging tot verkoop. Maar niet commercieel en het beslotene van SG houdt spammers die snel een account open buiten.
Het enige dat verder te noemen is, is dat het verwijst naar elders, en daarbij moet een geïnteresseerde zelfs eerst klikken om uit te vinden wát er aangeboden danwel gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:33:
[...]

Als je als verzamelaars af en toe iets uitwisselt omdat je dingen wil uitproberen / verzamelitems wil uitruilen, denk ik niet dat iemand daar een groot bezwaar tegen maakt.
exact wat we vragen: een stukje duidelijkheid over de vorm waarbij we het uitproberen/verzamelen etc. mogen doen via het Scheertopic.
Ik vind dat wel een degelijk verschil met Tweakblogs waarin pakketten worden samengesteld en er handel gedreven wordt.

De request komt nu een beetje over alsof we hier het uitoefenen van de hobby blokkeren, en dat is volgens mij helemaal niet aan de orde. Ik denk dat je je met name af moet vragen of dat waar je request heenbeweegt nog wel echt helemaal als die hobby te zien is als je er een speciale V&A-sectie of een uitzonderingsproces voor wil opzetten.
dat is ook zeker niet de bedoeling, dat zou een beschuldiging zijn waar ik héél ver van wil blijven. We willen graag in een heel beperkte vorm spullen onderling kunnen aanbieden, om elkaar dingen te kunnen laten uit proberen of een beginner te helpen.
Het werkelijke probleem zie ik dan ook niet echt, behalve dat het uiteindelijk blijkbaar gaat om een manier om actiever dingen te verkopen dan elders is toegestaan - en daar mis ik dus de link met hobby.
onderdeel van onze hobby is het babbelen er over in het Scheertopic. We willen juist graag aan onze mede-tweakers/vrienden onze tweedehands spullen aanbieden.
Als het ware zoals je vrienden en familie bij wijze van spreken ook de eerste keuze / gelegenheid wilt geven om iets als een fiets / koekenpan voor een relatieve habbekrats over te nemen.
We vormen een hechte groep, die graag op GoT babbelt. SG biedt de perfecte omgeving hiervoor: afgeschermd van spammers en je bent onder gelijkgestemden.
[...]

Iedere handelaar verkoopt spullen die hij zelf heeft ingekocht, en dus eigen spullen. En als het zo sporadisch is, waarom hebben we dan een apart platform of afwijkende regels nodig ten opzichte van al die andere hobbies? En als we al die hobbies plek geven voor beperkte handel, hoe stel je je voor dat dat nog te beheren is? Als iets handelaren aantrekt, dan is het wel een groot forum waar je je handel mag spammen.
Exact waarom we vragen of het binnen een topic in SG mag. Dat houdt de mafketels en commerciële jongens vrijwel geheel buiten.
Waarom we het vragen over iets dat sporadisch is? Omdat er nu redelijk wat onduidelijkheid is, en we graag in een heel beperkte vorm er iets mee willen. We willen geen overlast geven op t.net, we zijn liefhebbers van scheren én tweakers. Daarom de handel buiten GoT/t.net houden.
[...]

Verwijzing naar externe site. Dus nogmaals, exact waar we op dit moment al puin lopen te ruimen kwa spammers die Tweakers aantrekkelijk vinden om een link naar hun zooi te dumpen. Lijkt me niet iets om te stimuleren met een vage policy waardoor het helemaal lijkt alsof je hier gewoon je spam mag dumpen.
Ik begrijp echt niet hoe je het verband tussen dergelijke links naar advertenties en reguliere spam mist...
zoals hierboven gezegd, vrijwel geen enkele eigenschap van spam komt overeen met wat wij voor ogen hebben. Niet commercieel, niet ongewenst, niet off-topic (we gaan geen meubels in het Scheertopic verhandelen) en het gaat in de regel ook zeker niet om prut / rotzooi. Verzamelwaardig spul of juist een starter op gang helpen.
De rest van de drukte die we maken, is om duidelijkheid te krijgen én om binnen het vertrouwde van GoT onze mede-tweakers en mede-liefhebbers een eerste kans op onze gebruikte, maar goede spullen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bluepenguin schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:37:
• Aangeven wat je zelf verkoopt aan eigen scheermateriaal, is niet off-topic binnen het Scheertopic.
Dat is het wel. Wat je gebruikt is wat anders, maar zodra je het gaat verkopen is het wel degelijk spam en off-topic.
• Het is ook niet ongewenst, als in dat de consensus onder de Scheertopic'ers is dat wanneer e.e.a. binnen de perken blijft (niemand wil wildgroei), er absoluut geen bezwaar tegen is.
Zo werkt het niet. Het beleid wordt namelijk niet door de gebruikers gemaakt. Of iets ongewenst is, is aan de leiding van Tweakers.net :)
[quote]
• omdat je niet aangeeft wát je verkoopt, is het zelfs nauwelijks reclame te noemen.

Dat klopt al niet met het eerste punt.
Maar niet commercieel en het beslotene van SG houdt spammers die snel een account open buiten.
Het enige dat verder te noemen is, is dat het verwijst naar elders, en daarbij moet een geïnteresseerde zelfs eerst klikken om uit te vinden wát er aangeboden danwel gevraagd wordt.
Opnieuw: dat is goed te regelen met een link in je signature. Wat jullie nog steeds niet duidelijk maken, is waarom Tweakers.net de plek moet zijn waar dit gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Linkjes naar een website van een willekeurige spammer moet je ook eerst op klikken.

Mijn definitie van spam is elke vorm van reclame, of dat nu linkjes naar eigen sites, eigen advertenties of naar de lokale viagraboer zijn. Dat is voor zover ik weet de definitie waar ongeveer alle moderators mee werken. Spam is echt niet enkel email of SMS, daar hebben wij op het forum namelijk nooit mee te maken. In de Devschuur is spam bijvoorbeeld ook nog eens linkjes naar eigen websites zonder nut, want daar dumpen mensen graag sitechecks of beschouwen het als gratis reclame voor hun site.

Jullie willen een uitzonderingspositie om een of andere reden (ik volg jullie logica niet namelijk) en gaan er vanuit dat iedereen in dat topic zich daar netjes aan houdt. Misschien heb je daar zelfs wel gelijk in. Maar zodra handelaren de boel onder komen spammen (en dat gaat gebeuren, dat heeft het verleden wel uitgewezen), mogen wij weer met de bezems aan komen dragen.

Ik ga niet over SG, maar ik vermoed dat er niemand een wenkbrouw zal optrekken als je eens in de paar maanden een scheerkwast over hebt en dat in het topic aanbied voor een liefhebber. Als je wekelijks iets over hebt, dan koop je te veel zut en ben je waarschijnlijk gewoon aan het handelen. Als je ineens tientallen van hetzelfde product "over hebt" en die aanbied, ben je imo aan het handelen.

(uiteraard is dit op persoonlijke titel, ik ga er niet over)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:00:
[...]
Ik ga niet over SG, maar ik vermoed dat er niemand een wenkbrouw zal optrekken als je eens in de paar maanden een scheerkwast over hebt en dat in het topic aanbied voor een liefhebber. Als je wekelijks iets over hebt, dan koop je te veel zut en ben je waarschijnlijk gewoon aan het handelen. Als je ineens tientallen van hetzelfde product "over hebt" en die aanbied, ben je imo aan het handelen.
Over het verleden gesproken, eerst was dit inderdaad zo dat er tussen de discussie door een krabber of scheerkwast bijvoorbeeld aangeboden werd. En vele onder ons dachten dus dat het gedoogd werd en er is ook lang niet ingegrepen.

Er werd zelfs in algemene zin niet gemodereerd in dit topic, zo word er ook een oogje dicht geknepen wanneer iemand dubbelposts, in andere topic's levert dat minimaal een mod edit op dat je vorige bericht kunt bewerken.

Dus het strenge moderatie beleid wat momenteel gevoerd word in Het Scheertopic lijkt me zeker nodig, maar incidenteel iets aanbieden moet kunnen vind ik, maar ik ben eens dat starterspakketten als handel gezien word, ook al is het om beginners te helpen ;) En ik ben daar natuurlijk schuldig aan ;)
Als je wekelijks iets over hebt, dan koop je te veel zut en ben je waarschijnlijk gewoon aan het handelen.
Naar mijn persoonlijke mening heb je dan gewoon een gat in de handen, want er zijn inderdaad gebruikers die lijken iedere week wel weer voor € 50 a € 100 aan scheerspullen te kopen, en als dat iedere keer bij dezelfde webwinkel koop dan wek je ook nog de indruk dat je aandelen hebt of er werkt* .

Over het bovenstaande zijn dus ook wel eens grapjes gemaakt, maar in werkelijkheid heeft zo'n persoon gewoon een gat in zijn hand is mijn mening, en uiteindelijk ga je dan wat van die spullen verhandelen omdat het niet beviel, of omdat je gewoon teveel voorraad hebt ( Zoals ik onlangs had ).

*Op Badgerandblade word je daarvoor geband wanneer de webwinkel geen vendor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:20:
Dus het strenge moderatie beleid wat momenteel gevoerd word in Het Scheertopic lijkt me zeker nodig,
De strengere moderatie in dat topic heeft niets met deze discussie te maken, maar alles met het soms (om helemaal niets) uit de hand lopen van dat topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:56:
[...]

Dat is het wel. Wat je gebruikt is wat anders, maar zodra je het gaat verkopen is het wel degelijk spam en off-topic.
Dan hebben we simpelweg een ander begrip van 'spam'. Één die ik ook níet duidelijk uit de Forum FAQ kan halen.
[...]

Zo werkt het niet. Het beleid wordt namelijk niet door de gebruikers gemaakt. Of iets ongewenst is, is aan de leiding van Tweakers.net :)
zinnig, maar we kunnen altijd voorstellen doen en ideeën aandragen, niet waar? Voor mij is GoT het deel van t.net waarvoor geldt 'voor tweakers, door tweakers'.
Tweakers.net veranderd, de tijden veranderen en wij als tweakers ook. Een paar jaar terug waren er geen blenders, wasmachines en tandenborstels te bekennen hier. Nu staan ze in de PriceWatch en in de t.net V&A.
En ook op het forum is tweakers ongelofelijk veel breder geworden dan lol trappen in de HK, moederborden en netwerkkaarten.
[...]

Dat klopt al niet met het eerste punt.

[...]

Opnieuw: dat is goed te regelen met een link in je signature. Wat jullie nog steeds niet duidelijk maken, is waarom Tweakers.net de plek moet zijn waar dit gebeurt :)
We kennen elkaar van hier, uit het Scheertopic, dat onderdeel uitmaakt van SG en GoT. Juist het enigszins besloten karakter van SG houdt rotzooi buiten.
95% van de tweakers die 50 posts hebben op het forum, is serieus en maakt niet al te veel een bende van online handelen. Dat is nogal een tegenstelling met Marktplaats.
Kijk je naar Nederlandse alternatieven, dan ken ik (na heel wat jaren interesse in het onderwerp) maar één forum/site hiervoor. En die bestaat nog maar heel kort. Internationale fora en handelsplaatsen brengen inherent hoge(re) verzendkosten en andere barrières mee. Een beginner helpen met een paar kleine dingetjes doe je dan gewoon vrijwel niet.
Vandaar dat we zo aan SG gehecht zijn voor onze hobby. Het is een groeiende liefhebberij, maar nog steeds een enorme niche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Aanvullend
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:33:
[...]

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:20:
[...]

Over het verleden gesproken, eerst was dit inderdaad zo dat er tussen de discussie door een krabber of scheerkwast bijvoorbeeld aangeboden werd. En vele onder ons dachten dus dat het gedoogd werd en er is ook lang niet ingegrepen.
dat is het hele probleem nu. De ene keer zal het (zoals Diqiu-Long ook aangeeft) gedoogd worden als je aangeeft verkoop van iets te overwegen, de volgende keer kan bij een zelfde soort bericht de bijl er in gaan.

Als we als liefhebbers worden toegestaan (als in gedogen) om af en toe niet-storend te vermelden dat we iets in de verkoop willen doen of ergens naar op zoek zijn, dan zijn we met deze hele discussie in één keer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bluepenguin schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:30:
[...]
Dan hebben we simpelweg een ander begrip van 'spam'. Één die ik ook níet duidelijk uit de Forum FAQ kan halen.
Elke vorm van reclame die buiten de gebruikelijke kanalen (V&A of ingekochte ads) komt is in principe spam. Of dat nu voor je scheerspullen is, voor je viagrahandeltje, voor een goed doel of voor je webshop in IT-producten. Uiteindelijk moeten wij de integriteit van het forum beschermen en daarvoor hebben we eenduidige regels opgesteld. Die eenduidige regels stellen dat spam niet mag en los van wat jij vindt dat de definitie daarvan is: de definitie die ik hier noem wordt forumbreed gehanteerd. Als er nu echt een uitzondering komt waarvoor in het scheertopic ineens gehandeld en/of gespamd mag worden dan is het wachten op de vraag of eis van een gebruiker met een andere hobby om datzelfde ook te mogen, nog los van het feit dat we niet verkocht krijgen dat jullie het wel mogen maar een of andere grote webshop voor scheerspullen nog steeds niet mag adverteren op het forum...

Daarbij sluit ik me bij MueR hierboven aan: als je sporadisch een keer een product over hebt kijkt vast niemand raar op als je even tussen twee zinnen door laat vallen dat je 't wil verkopen en andere gebruikers komen dan vanzelf wel in de DM om info vragen als ze interesse hebben. Voor sporadische verkopen is er dus niet echt een probleem lijkt me. Als je wekelijks of tweewekelijks overtollig spul aan de man wil brengen ben je ongeacht of het komt omdat je per ongeluk of expres te veel hebt ingekocht aan het handelen volgens elke definitie van het woord en dat zou zelfs in V&A niet mogen, laat staan dat het op het forum door de vingers gezien kan worden.

Dit hele topic komt op mij sowieso een beetje vreemd over. Het is een beetje alsof je bij de slager komt klagen dat je je brood niet mag verkopen in zijn winkel. Die slager zal niet gek opkijken als je tegen iemand die je kent zegt dat je een brood te veel hebt gekocht en vraagt of die kennis hem van je over wil nemen, maar als je wekelijks diezelfde stunt probeert zal hij je allicht vragen om dat ergens anders dan in zijn winkel te doen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 25-03-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bluepenguin schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:44:
dat is het hele probleem nu. De ene keer zal het (zoals Diqiu-Long ook aangeeft) gedoogd worden als je aangeeft verkoop van iets te overwegen, de volgende keer kan bij een zelfde soort bericht de bijl er in gaan.

Als we als liefhebbers worden toegestaan (als in gedogen) om af en toe niet-storend te vermelden dat we iets in de verkoop willen doen of ergens naar op zoek zijn, dan zijn we met deze hele discussie in één keer klaar.
Om twee voorbeelden te geven waarom ik recent ingreep:
Mocht er hier nog iemand serieus interesse hebben in het vijl-scheermes stuur maar een pm, scheermes gaat in de verkoop.
Dat was de hele post, dat is niet tussen neus en lippen door.
Ik doe wat aftershave balsems en scheercrèmes die ik op voorraad heb liggen verkopen omdat ik mijn voorraad graag wil verkleinen.

Ik verkoop het volgende:

Speick Men Aftershave Balsem € 7,00
Nivea Men Cool Kick Aftershave Balsem € 4,50
Kappus Scheercreme Aloe Vera € 1,50
Ingram Scheercrème met menthol € 3

Al deze producten zijn nieuw en onaangebroken en van Kappus Scheercrème Aloe Vera heb ik 5 stuks op voorraad liggen, maar van de rest verkoop ik slechts een exemplaar.

Als goedkoopste verzendoptie bied ik DHL For you welke voor € 4 een pakje naar een DHL punt bezorgd en voor € 5,50 voor naar een gewoon adres en met Postnl kost het € 6,50.

Als je interesse hebt kun je mij via DM contacteren.
Het gaat er niet om van wie de posts waren, maar ik hoop dat het duidelijk is dat dit niet de bedoeling is in een topic.

Zoals gezegd: signature en onderschrift zijn plaatsen waar binnen grenzen gewoon mogelijk is wat jullie willen doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 25-03-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluepenguin schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:48:
[...]
exact wat we vragen: een stukje duidelijkheid over de vorm waarbij we het uitproberen/verzamelen etc. mogen doen via het Scheertopic.

[...]
Volgens mij is er weinig onduidelijkheid, maar is de duidelijkheid niet wat jullie willen horen ;)

Zoals gezegd hebben we altijd interesse mogelijkheden te bekijken. Na het bekijken zie ik er op dit moment geen viable optie in. V&A is prima voor overbodige dingen, als het in een categorie past, en handel (ook gewoon klein particulier) heeft nooit plaats gehad op het forum.

Volgens mij komen de argumenten dat we geen uitzonderingssituatie willen en waarom niet niet helemaal door. Dat is jammer, maar ik voel er ook weinig voor hier een eindeloze discussie van te maken. Het standpunt ljjkt me duidelijk, en als de situatie verandert - bijvoorbeeld omdat telefoons met natscheerfunctie een hype worden, dan kunnen we het altijd opnieuw bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:50:
[...]

Om twee voorbeelden te geven waarom ik recent ingreep:

[...]

Dat was de hele post, dat is niet tussen neus en lippen door.
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:07:
[...]

Volgens mij is er weinig onduidelijkheid, maar is de duidelijkheid niet wat jullie willen horen ;)

Zoals gezegd hebben we altijd interesse mogelijkheden te bekijken. Na het bekijken zie ik er op dit moment geen viable optie in. V&A is prima voor overbodige dingen, als het in een categorie past, en handel (ook gewoon klein particulier) heeft nooit plaats gehad op het forum.

Volgens mij komen de argumenten dat we geen uitzonderingssituatie willen en waarom niet niet helemaal door. Dat is jammer, maar ik voel er ook weinig voor hier een eindeloze discussie van te maken. Het standpunt ljjkt me duidelijk, en als de situatie verandert - bijvoorbeeld omdat telefoons met natscheerfunctie een hype worden, dan kunnen we het altijd opnieuw bekijken :)
NMe schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:24:

Dit hele topic komt op mij sowieso een beetje vreemd over. Het is een beetje alsof je bij de slager komt klagen dat je je brood niet mag verkopen in zijn winkel. Die slager zal niet gek opkijken als je tegen iemand die je kent zegt dat je een brood te veel hebt gekocht en vraagt of die kennis hem van je over wil nemen, maar als je wekelijks diezelfde stunt probeert zal hij je allicht vragen om dat ergens anders dan in zijn winkel te doen. ;)
Zoals ToyotaMR2 een tijdje terug aangaf, is er een periode een soort gedoogbeleid geweest. Voor diverse Scheertopic'ers voelt het nu raar / niet-matchend-met-eerdere-ervaringen dat dit is bijgesteld.
Dat is de onduidelijkheid, over dat bijstellen is nooit helder gecommuniceerd wat wanneer en in welke vorm niet meer zou worden toegestaan. Elke keer is bij knippen/gummen door een moderator wel aangegeven waarom een reactie (deels verdween of een vrij algemene opmerking hierover gemaakt, maar zelden een al-omvattende reactie op dat punt.
(oud) SG-moderator Standeman is op een gegeven moment wat meer gaan letten op V&A (achtige) activiteit in het topic, Gambieter nam dit modereren over enkele maanden terug. En (eigen aan iedere moderator) gaat Gambieter iets anders met zaken om dan Standeman deed. Ook vanwege een aantal 'trends' in het Scheertopic. (meerdere keren werden discussies erg scherp tussen tweakers & werd er op de man gespeeld)

Verder is er simpelweg een behoorlijke groei geweest van het topic (zowel in aantal bezoekers als totale activiteit) de laatste tijd, dat biedt mogelijk nieuwe mogelijkheden voor de V&A crew.
Die groei gecombineerd met veranderingen in het topic en moderatie, gaf gelegenheid om nog eens uitgebreid te vragen naar nieuwe mogelijkheden. Immers zeef himself heeft een tijdje terug aangegeven:
zeef schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:51:
Een interessante suggestie. Als er meer vraag is naar deze categorie dan zullen we 'm serieus in overweging nemen. Maar om een aparte categorie op te bouwen voor een item gaat me te ver. Er is een zeer toepasselijk topic om te kijken of er meer interesse is : Het Scheertopic - deel I
Groeiend topic > grotere groep tweakers > meer (potentiële) vraag
En in het door Zeef genoemde topic mag e.e.a. dus duidelijk niet.

Ergo, het was te proberen. En de vraag te onderbouwen / motiveren vanuit mijn / ons perspectief

Mijn dank aan alle moderators die tijd, moeite en reacties in de discussie hebben gestoken! :)

Ik zal een bericht plaatsen in Het Scheertopic - deel II om het hier besprokene samen te vatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bluepenguin schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:42:
Zoals ToyotaMR2 een tijdje terug aangaf, is er een periode een soort gedoogbeleid geweest.
Dat was geen beleid :) . Er is inderdaad meer aandacht voor het topic gekomen doordat het meerdere keren onvriendelijk werd, je zou kunnen zeggen dat daarmee deze users de anderen in de voet hebben geschoten ;) .
Ergo, het was te proberen. En de vraag te onderbouwen / motiveren vanuit mijn / ons perspectief

Daar is Lieve Adjes ook voor: beleid is niet in steen gehouwen :)
Mijn dank aan alle moderators die tijd, moeite en reacties in de discussie hebben gestoken! :)

Ik zal een bericht plaatsen in Het Scheertopic - deel II om het hier besprokene samen te vatten.
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:45:
[...]

Dat was geen beleid :) . Er is inderdaad meer aandacht voor het topic gekomen doordat het meerdere keren onvriendelijk werd, je zou kunnen zeggen dat daarmee deze users de anderen in de voet hebben geschoten ;) .
Er werd volgens mij juist eerst niet gemodereerd en eigenlijk hadden we vrij spel naar mijn gevoel, en er is toen niet ingrepen toen er echt conflicten onder users onderling ontstonden, waar de gemoederen hoog opliepen.

En een paar maanden terug is er inderdaad aandacht voor dit topic gekomen, maar naar mijn mening te laat en natuurlijk heb ik ook aandeel in die sfeer. Dus vanwege dat vrij spel is er natuurlijk ook niet ingrepen toen we wat scheerproducten begonnen aan te bieden.

Het is niet direct een verwijt naar het beheer, maar ik denk wel dat de sfeer er heel anders uitgezien had als er eerdere actief gemodereerd werd. Maar ik persoonlijk waardeer de aanwezigheid van de moderators in het topic, en de regels geven duidelijkheid.

Ik denk nu namelijk wel twee keer na voor dat ik commentaar geef waarmee ik de poppen aan het dansen heb. Maar voor mij is het erg duidelijk dat een V&A voor scheerproducten er nooit zal komen en in je signature plaatsen mocht altijd al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Nou ja, niet geschoten is altijd mis, natuurlijk jammer, maar het zij zo.

Mijn dank aan allen die ene bijdrage leverde aan deze discussie. En idd wellicht tot over een tijdje wanneer er een telefoon is met natscheer mogelijkheid.. mmhh... moet toch niet zo moeilijk te maken zijn denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:13:
[...]

Er werd volgens mij juist eerst niet gemodereerd en eigenlijk hadden we vrij spel naar mijn gevoel, en er is toen niet ingrepen toen er echt conflicten onder users onderling ontstonden, waar de gemoederen hoog opliepen.

En een paar maanden terug is er inderdaad aandacht voor dit topic gekomen, maar naar mijn mening te laat en natuurlijk heb ik ook aandeel in die sfeer. Dus vanwege dat vrij spel is er natuurlijk ook niet ingrepen toen we wat scheerproducten begonnen aan te bieden.

Het is niet direct een verwijt naar het beheer, maar ik denk wel dat de sfeer er heel anders uitgezien had als er eerdere actief gemodereerd werd. Maar ik persoonlijk waardeer de aanwezigheid van de moderators in het topic, en de regels geven duidelijkheid.

Ik denk nu namelijk wel twee keer na voor dat ik commentaar geef waarmee ik de poppen aan het dansen heb. Maar voor mij is het erg duidelijk dat een V&A voor scheerproducten er nooit zal komen en in je signature plaatsen mocht altijd al.
Ik lees hier:

Mij gaat actief zijn op Tweakers vooral om wat ik wil en mijn eigen voordeel. Als dingen uit de hand lopen ga ik geen TRs plaatsen omdat het andere dingen waarvan ik eigenlijk wel weet dat ze niet de bedoeling zijn teveel doet opvallen. Als het dan tóch actiever opgepakt gaat worden ga ik proberen een andere weg voor mijn voordelen te vinden nu de nadelen er niet meer zijn, en als ik mijn zin niet krijg dan stampvoet ik er nog even bij om huilend het beheer aan te vallen met de boodschap dat je toch echt wel een slachtoffer bent in deze.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je het verkeerd leest, want ik dien juist regelmatig topic reports in op GoT. En verder begrijp ik sowieso niet wat je wilt zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Even ter verdediging, D-L is één van de fanatiekste TR-plaatsers. Zo zien we het graag, want liever teveel TR's dan pas een TR als de eerste scheermessen al uit iemands nek steken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
shaggy8675 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:20:
Nou ja, niet geschoten is altijd mis, natuurlijk jammer, maar het zij zo.

Mijn dank aan allen die ene bijdrage leverde aan deze discussie. En idd wellicht tot over een tijdje wanneer er een telefoon is met natscheer mogelijkheid.. mmhh... moet toch niet zo moeilijk te maken zijn denk ik :+
Wie weet. Al wil ik het liefst eerst zonnepanelen met scheerkwast in de PW en V&A. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:49
Dit lange topic gelezen hebbend wil ik de heren erop wijzen dat we nooit een probleem maken van vraag en aanbod linkjes in signatures mits enigszins fatsoenlijk ingevuld en niet de grenzen opzoekend (commerciele handel, sneaky referralsystemen, etc)

Ik wil de heren er ook nog even op wijzen dat het scheertopic en alles wat daarbij samenhangt de afgelopen tijd bovenproportioneel veel tijd van de crew heeft ingenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn opmerkingen gingen er met name over dat er aan de ene kant gezegd wordt dat er niet gemodereerd werd, maar dat er ook werd bijgedragen aan escalatie. Ook een SM-topic als het volgens de regulars niet goed liep kwa moderatie was een optie. Niet als verwijt; wel iets waar mensen zelf aan bij konden dragen.

De insteek bij moderatie is altijd dat dingen in de eerste plaats moeten kunnen, tenzij het direct of indirect conflicteert met de vreugde van andere users en mogelijk is binnen een eenduidig sitewide beleid zonder dat dat heel complex wordt. Het is dus goed mogelijk dat je eerst een drempel over moet, voordat er een grens gelegd wordt die juist lager ligt zodat nieuwe escalatie voorkomen wordt.

Om een voorbeeld te geven, hebben we een tijdje terug een discussie gehad over Steam-bundels in V&A. Wij zagen er niet direct een heel groot probleem in dat iemand dat eens aanbiedt, maar wel in de grootschaligheid van de handel die plaatsvond. Op dat moment is min of meer van de crew geëist dat er een zeer duidelijk standpunt zou komen.

Op dat moment kan je dus niet meer zeggen: Als het zo af en toe gebeurt omdat het over is, is dat niet erg. En dus is gezegd: gewoon niet voor dingen waarvan een mogelijk bezwaar zichtbaar is van de uitgever. Beleid ontstaat op dat moment puur omdat duidelijkheid geëist wordt, niet omdat de crew zo graag beleid uitstippelt. Zo ook bij andere escalatie van dingen - beleid is altijd een reactie, en we zijn de afgelopen tijd (en nog steeds) aan het kijken hoe we minder beleid kunnen maken (eenvoud voor iets wat sowieso weinig gelezen wordt is de sleutel - je moet het wel uit kunnen leggen).

Maar goed, laten we vooral niet alles over één kam scheren, maar daar weten jullie meer van dan ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
Rukapul schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:51:
Dit lange topic gelezen hebbend wil ik de heren erop wijzen dat we nooit een probleem maken van vraag en aanbod linkjes in signatures mits enigszins fatsoenlijk ingevuld en niet de grenzen opzoekend (commerciele handel, sneaky referralsystemen, etc)

Ik wil de heren er ook nog even op wijzen dat het scheertopic en alles wat daarbij samenhangt de afgelopen tijd bovenproportioneel veel tijd van de crew heeft ingenomen.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:10:
Mijn opmerkingen gingen er met name over dat er aan de ene kant gezegd wordt dat er niet gemodereerd werd, maar dat er ook werd bijgedragen aan escalatie. Ook een SM-topic als het volgens de regulars niet goed liep kwa moderatie was een optie. Niet als verwijt; wel iets waar mensen zelf aan bij konden dragen.

De insteek bij moderatie is altijd dat dingen in de eerste plaats moeten kunnen, tenzij het direct of indirect conflicteert met de vreugde van andere users en mogelijk is binnen een eenduidig sitewide beleid zonder dat dat heel complex wordt. Het is dus goed mogelijk dat je eerst een drempel over moet, voordat er een grens gelegd wordt die juist lager ligt zodat nieuwe escalatie voorkomen wordt.

Om een voorbeeld te geven, hebben we een tijdje terug een discussie gehad over Steam-bundels in V&A. Wij zagen er niet direct een heel groot probleem in dat iemand dat eens aanbiedt, maar wel in de grootschaligheid van de handel die plaatsvond. Op dat moment is min of meer van de crew geëist dat er een zeer duidelijk standpunt zou komen.

Op dat moment kan je dus niet meer zeggen: Als het zo af en toe gebeurt omdat het over is, is dat niet erg. En dus is gezegd: gewoon niet voor dingen waarvan een mogelijk bezwaar zichtbaar is van de uitgever. Beleid ontstaat op dat moment puur omdat duidelijkheid geëist wordt, niet omdat de crew zo graag beleid uitstippelt. Zo ook bij andere escalatie van dingen - beleid is altijd een reactie, en we zijn de afgelopen tijd (en nog steeds) aan het kijken hoe we minder beleid kunnen maken (eenvoud voor iets wat sowieso weinig gelezen wordt is de sleutel - je moet het wel uit kunnen leggen).

Maar goed, laten we vooral niet alles over één kam scheren, maar daar weten jullie meer van dan ik ;)
Dank voor de (achtergrond) informatie, dat is goed om te weten :)

Pagina: 1