Advertentie V&A verwijderd.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Aangezien ik hier het scheer-topic volg, veel scheerspullen heb en een aantal zaken overbodig geworden zijn, wou ik die hier als te koop aanbieden.

Dus ik in de categorieën zoeken waar dit het beste kan, kom ik uit bij:
V&A - Huishoudelijk - Persoonlijke Verzorging - Scheerapparaten.

Ja! Dat leek mij de meest beste optie voor mijn scheermes.

Advertentie geplaatst, blabla, meteen erna een mail van FlipFluitketel dat deze is verwijderd <insert auto reactie> omdat die advertentie niet thuishoort in V&A.

Huh?
Na aantal keer heen en weer gemaild te hebben kreeg ik dus te horen dat het niet mocht omdat mijn scheermes niet elektrisch was.

Ik zet mijn product gewoon in een juist scheer-catagorie (waar niet eens bij staat enkel elektrisch mag) en waar nota bene maar 1 advertentie staat, en wordt zonder pardoes binnen 5 seconden na plaatsing meteen weer verwijderd.

Is dit echt allemaal zo streng?
En waarom moet het specifiek elektrisch zijn?

[ Voor 1% gewijzigd door rob_erwt op 30-01-2013 20:21 . Reden: Naam vervangen voor nick ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Schop een modje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je even in de Pricewatch rubriek scheerapparaten kijkt zal je zien dat hier alleen electrische apparaten staan (dat zijn immers scheerapparaten, anders zijn het scheermessen). Dit trekken we door in V&A, daar verwachten we dus ook scheerapparaten, geen scheermessen. Anders dumpt straks iedereen zijn el-cheapo krabmesje van 95 cent in V&A, daar zitten we niet op te wachten. Scheerapparaten zijn immers een stuk duurder en daarom ook interessanter om te vergelijken cq in te handelen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Als ik bij V&A kijk, staat er 1 scheerapparaat.
Kost €40,- nieuw.

Ik heb daar een scheermes geadverteerd welke €200,- nieuw kost.
Dus, stuk duurder en interessanter gaat helaas niet meer op hier.
Er kan dan toch gewoon even specifiek gekeken worden naar het te koop aangeboden product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Microkid schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:52:
Als je even in de Pricewatch rubriek scheerapparaten kijkt zal je zien dat hier alleen electrische apparaten staan (dat zijn immers scheerapparaten, anders zijn het scheermessen). Dit trekken we door in V&A, daar verwachten we dus ook scheerapparaten, geen scheermessen. Anders dumpt straks iedereen zijn el-cheapo krabmesje van 95 cent in V&A, daar zitten we niet op te wachten. Scheerapparaten zijn immers een stuk duurder en daarom ook interessanter om te vergelijken cq in te handelen.
Dat alleen elektrische apparaten zijn toegestaan kan ik me nog wel in vinden, echter
vind ik de reden wat betreft de prijzen van die dingen nogal onzinnig. Ik weet genoeg
scheermessen te koop welke meer kosten dan de duurste scheerapparaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Een apparaat is volgens jullie per definitie elektrisch? Zomaar een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Even opgezocht voor de moderaters:
apparaat
[zelfstandig naamwoord]• voorwerp dat een bepaalde werking heeft
vb:met dit apparaat kun je sinaasappels uitpersen
synoniem: toestel
zelfstandig naamwoord: ap-pa-raat
bron:

http://www.encyclo.nl/begrip/apparaat

Met andere woorden; een scheermes is dus een apparaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Bar weinig reacties.
Zullen het vast niet zo belangrijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik denk dat men het gewoon erg druk heeft, het zal geen zaak zijn dat men het niet belangrijk vind want wmb heb je gewoon een duidelijk punt waar mijn ziens wel een discussie over kan worden gevoerd.
Ik ben het eens dat het puntje van microkid wellicht op 1 onderdeel niet erg sterk is.
Dit trekken we door in V&A, daar verwachten we dus ook scheerapparaten, geen scheermessen. Anders dumpt straks iedereen zijn el-cheapo krabmesje van 95 cent in V&A, daar zitten we niet op te wachten. Scheerapparaten zijn immers een stuk duurder en daarom ook interessanter om te vergelijken cq in te handelen.
Dit hoeft dus absoluut niet het geval te zijn, bij mij tja ik heb een scheermes en apparaat, maar het apparaat is niet duurder, maar dan kom je weer tot het geval of dit doorgaans het geval zal zijn.. dat men niet wil dat er allerlei scheermesjes van 90 cent of iets dergelijks verkocht worden kan ik aan 1 kant nog begrijpen.
Maar goed, wat mij betreft zou jou ad gewoon geplaatst mogen worden daar het niet om een el cheapo product gaat en een scheermes ook kan worden gezien als apparaat, al dan niet elektrisch.

Wellicht dat de schoen wringt bij het niet elektrisch zijn, het doorgaans goedkoper zijn van scheermessen en dat men niet voor de 1 een uitzondering zou kunnen maken en voor de ander wel, anders zou ik het niet weten waar het probleem zit maar goed ik heb ook geen kijk op het beleid.

Ook denk ik dat uiteindelijk binnen een paar jaar we wel weer een verschuiving gaan zien van wat er verkocht mag worden en wat niet.. het word steeds breder, voor nu zijn dit de regels blijkbaar en ja daar zullen we het mee moeten doen( denk ik).

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 29-01-2013 17:54 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NeutraleTeun schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:17:
Bar weinig reacties.
Zullen het vast niet zo belangrijk vinden.
Je hebt toch antwoord gehad? Je zit hier op een website waar je, een paar uitzonderingen daargelaten, in V&A eigenlijk alleen maar dingen kan verkopen die een stekker hebben of anderszins elektrisch zijn. Je zet je scheermes daarbij in een categorie waarin hij niet thuis kan horen (zelfs volgens de ruime omschrijving hierboven is een mes geen apparaat) en bent vervolgens geshockeerd/verbaasd dat je advertentie verwijderd wordt?

Wat je dikgedrukte tekst betreft: je besluit een eind over de snelweg te gaan rijden op je rijwiel. Al fietsend word je aangehouden door de politie. Oom agent geeft je een boete voor het fietsen op de snelweg. Ga je daar ook bezwaar tegen maken met de melding "ja maar ik reed toch op de rijbaan met mijn rijwiel?!"

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Reactie gehad?
Ja, dat een scheermes goedkoper zou zijn dan een scheerapparaat, ergo het rotzooi is, en daarom niet hier op V&A thuishoort.
Dat heb ik inderdaad als reactie gehad ja.

En een paar uitzonderingen zonder stekker is ook zeer kort door de bocht.
Zowat de helft van de (sub)categorieën is stekkerloos.

En als je mijn dikgedrukte tekst onderuit wilt halen, dan moet je je redenatie wel volledig doorzetten, en niet halverwege het ouderwetse woord rijwiel gaan vervangen voor het nieuwe fietsen.
Bij mij staat overal scheer, en allebei is het een apparaat.

Maar het is prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NeutraleTeun schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:26:
Reactie gehad?
Ja, dat een scheermes goedkoper zou zijn dan een scheerapparaat, ergo het rotzooi is, en daarom niet hier op V&A thuishoort.
Dat heb ik inderdaad als reactie gehad ja.
Sorry, maar dat was de laatste zin van een veel uitgebreidere reply. De prijs is het laatste dat relevant is, het product zelf moet op de site passen.
En een paar uitzonderingen zonder stekker is ook zeer kort door de bocht.
Zowat de helft van de (sub)categorieën is stekkerloos.
Dat zei ik dan ook niet. Ik zei "die een stekker hebben of anderszins elektrisch zijn." Dat gaat wel degelijk op voor het gros van de V&A-advertenties en pricewatchcategorieën. Naast de diensten die je in V&A kan aanbieden zijn alleen software/games en boeken niet elektrisch...
En als je mijn dikgedrukte tekst onderuit wilt halen, dan moet je je redenatie wel volledig doorzetten, en niet halverwege het ouderwetse woord rijwiel gaan vervangen voor het nieuwe fietsen.
Bij mij staat overal scheer, en allebei is het een apparaat.
Dat heb ik bewust gedaan omdat de politie je beboet voor het fietsen op de snelweg en niet voor rijden op de rijbaan, net zoals jouw advertentie is verwijderd omdat er geen plek is op Tweakers voor jouw advertentie, en niet omdat er geen scheermessen mogen in de categorie voor scheerapparaten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Een interessante suggestie. Als er meer vraag is naar deze categorie dan zullen we 'm serieus in overweging nemen. Maar om een aparte categorie op te bouwen voor een item gaat me te ver. Er is een zeer toepasselijk topic om te kijken of er meer interesse is : Het Scheertopic - deel I
Pagina: 1