Hallo Tweakers,
Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het zo correct mogelijk samenstellen van een gaming PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Het spel dat ik voornamelijk verwacht te spelen voor de komende tijd is Battlefield 4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1000, maar een paar euro (30 max) kunnen er bovenop.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Qua randapparatuur heb ik nog niet een (1080p) monitor, maar deze neem ik niet mee in het budget van de computer zelf. Daarnaast heb ik nog een Trust toetsenbord en een Dell muis welke ik al jaren heb, en nog steeds even goed (voor mij) werken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU/GPU combinatie, een moederbord waar alles op past en een case waarin alles past.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
AMD processor en een Nvidea GPU. Ik vindt dat ik meer 'bang voor mijn buck' krijg bij AMD, en een Nvidea GPU omdat AMD GPU's niet op Linux werken (ik ga dualbooten).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Gewoon ATX grootte, verder heb ik geen specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Nee. Mogelijk wel, maar dan ga ik er waterkoeling bij doen.
Hier is mijn lijst van onderdelen:
Origineel:
Huidig:
Wat ik eigenlijk het liefst wil weten is of mijn computer ook echt in elkaar gezet kan worden tot een functionerende computer. Voor zover ik weet zou alles moeten werken, maar ik wil erg graag zeker weten dat hij zal werken (bijv, is 500W genoeg? past de GPU? etc).
Ik waardeer het zeer als jullie je mening en/of conclusies met mij over deze build wil delen. Verbeteringen zijn uiterst welkom.
Alvast bedankt!
Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het zo correct mogelijk samenstellen van een gaming PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Het spel dat ik voornamelijk verwacht te spelen voor de komende tijd is Battlefield 4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1000, maar een paar euro (30 max) kunnen er bovenop.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Qua randapparatuur heb ik nog niet een (1080p) monitor, maar deze neem ik niet mee in het budget van de computer zelf. Daarnaast heb ik nog een Trust toetsenbord en een Dell muis welke ik al jaren heb, en nog steeds even goed (voor mij) werken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU/GPU combinatie, een moederbord waar alles op past en een case waarin alles past.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
AMD processor en een Nvidea GPU. Ik vindt dat ik meer 'bang voor mijn buck' krijg bij AMD, en een Nvidea GPU omdat AMD GPU's niet op Linux werken (ik ga dualbooten).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Gewoon ATX grootte, verder heb ik geen specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Nee. Mogelijk wel, maar dan ga ik er waterkoeling bij doen.
Hier is mijn lijst van onderdelen:
Origineel:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 164,- | € 164,- |
| 1 | Asus M5A97 R2.0 | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 780 Gaming | € 429,55 | € 429,55 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 46,85 | € 46,85 |
| 1 | Corsair Graphite 230T | € 52,34 | € 52,34 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,54 | € 54,54 |
| 1 | Corsair CX500M | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 68,90 | € 68,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 938,12 | |
Huidig:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 164,- | € 164,- |
| 1 | Asus M5A97 R2.0 | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 780 Gaming | € 429,55 | € 429,55 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 46,85 | € 46,85 |
| 1 | Corsair Graphite 230T | € 52,34 | € 52,34 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,54 | € 54,54 |
| 1 | Seasonic G-Serie 550Watt | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 56,70 | € 56,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 955,88 | |
Wat ik eigenlijk het liefst wil weten is of mijn computer ook echt in elkaar gezet kan worden tot een functionerende computer. Voor zover ik weet zou alles moeten werken, maar ik wil erg graag zeker weten dat hij zal werken (bijv, is 500W genoeg? past de GPU? etc).
Ik waardeer het zeer als jullie je mening en/of conclusies met mij over deze build wil delen. Verbeteringen zijn uiterst welkom.
Alvast bedankt!
[ Voor 60% gewijzigd door Raeon op 23-03-2014 20:23 . Reden: DAA beleid. ]