Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor freelance journalist / photo editor? Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers!

Heb echt veel reviews gelezen, lijstjes ingevuld etc.: bestaat wat ik wil gewoon niet?
Jullie weten vast meer. Heel benieuwd. :)

Programma's: Word / Photoshop / Premiere
Kosten: rond de 1000E? Of hoeveel zou zoiets moeten kosten?
Meeslepen: elke dag, liefst rond de 2kg, lange accuduur, 14 a 15 inch scherm.
Merken: liever geen HP, veel gedoe mee gehad vroeger

Ik denk dus dat ik wil / nodig heb:

14 of 15" scherm
IPS scherm - super HD enzo, goeie kleuren / zwartwaardes
matte surface, sufficient brightness, very high contrast = good read from screen outdoors
min. 1920x1080 pixels full HD
geen touch screen (eerder gehad, gebruikte het nooit en alleen maar gedoe mee)

min 8 GB ram
SSD schijf (evt. met HDD)
nieuwe gen. processor, Haswell (4th gen)
Core i5 of i7-4****

USB 3.0
HDMI out
aluminium casing (liefst)
geen optical drive (dvd-speler, maakt 'em zwaarder, heb 0 dvds)
fijne muispad (Acer Aspire mousepad irritant)
verlicht keyboard (liefst)

rond de 2kg
lange batterij duur
min. 2 jaar fabrieksgarantie (ja ik weet, 2 jaar sowieso in EU, in NL langer nog maar verkopers nooit zo'n zin in regels volgen / ik betere doeleinden voor energie)
model van 2014 / eind 2013

Afbeeldingslocatie: http://static2.dmcdn.net/static/video/675/652/47256576:jpeg_preview_large.jpg?20120714034240

Suggesties:

Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii
heeft touchscreen
vond mousepad erg vervelend

Macbook Pro Retina 13"
scherm te klein
onbekend met Mac

Lenovo Z510-00811:
nog geen ssd (kan je er zelf inzetten, scheelt gewicht ook)
mét optisch station
geen IPS scherm

Lenovo Thinkpad S540 (20B30064MH)
geen IPS scherm

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 14:01 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:52
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:20:
Hoi Tweakers!

Heb echt veel reviews gelezen, lijstjes ingevuld etc.: volgens mij bestaat wat ik wil gewoon niet! Maar jullie weten vast meer. Heel benieuwd. :)
Ik denk een goede conclusie......

Butget is veel te laag voor de eisen die je stelt voor een goede laptop.
Merken: liever geen HP, veel gedoe mee gehad vroeger
Zo heb ik dit ook met Dell en lenovo gehad.
min. 2 jaar fabrieksgarantie (ja ik weet, 2 jaar sowieso in EU, in NL langer nog maar verkopers nooit zo'n zin in regels volgen / ik betere doeleinden voor energie)
Kijk uit, jij gebruikt de laptop min of meer zakelijk..... Dan stel je meestal andere garantie voorwaarden aan een laptop.... En jij verwijst nu naar consumenten recht....
Sluit gewoon een goede garantie af, en een hoop zorgen verwijden vaak.... Maar dit kost meestal wel weer een paar euro's extra.

[ Voor 42% gewijzigd door Rolfie op 23-03-2014 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:24:
[...]

Ik denk een goede conclusie......

Butget is veel te laag voor de eisen die je stelt voor een goede laptop.
Wat redelijker dan? €1500,-?

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:57
nou:

pricewatch: Lenovo Z510-00811

iets te zwaar,
nog geen ssd(kan je er zelf inzetten, scheelt gewicht ook)
en mét optisch station. (kan je er ook gewoon uithalen natuurlijk.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het is misschien niet wat je in eerste instantie zoekt, maar ik denk dat een 13" Macbook Pro Retina van Apple wel aan een hoop van je eisen voldoet. Hij is alleen normaal gesproken flink over de 1000 euro, maar met de Mediamarkt BTW actie kon je een i5/8GB/256GB SSD versie kopen voor 1265 euro.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 20:28

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 16:19

Nutral

gamer/hardware freak

XPS 15 van dell misschien? Is 2kg en heeft een quadcore i7 + 16gb geheugen + ips scherm + 750m videokaart + 512gb ssd + grote accu. maar nog met 1,8cm redelijk dun. helaas wel duur, tussen de 1400/2000 euro en heeft een touch screen.

Andere mogelijkheid is de 15 inch ultrabooks, zoals de ativ book 9 of de acer V7 of thinkpad carbon x1 of met wat meer power heb je ook nog de N56 of de ativ book 8.

touch screen is denk ik niet realistisch dat je zonder wilt, gezien je die vaak ook gewoon helemaal uit kunt zetten en het gewoon vaak erbij gegooid word in laptops.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii

Lijkt me bijna precies wat je zoekt. Top scherm, zie ook: reviews: Laptop Best Buy Guide: oktober 2013

Redelijk licht en goede prijs. Als je iets beters wilt zul je behoorlijk wat meer geld moeten uitgeven denk ik.

BTO staat kwalitatief niet zo goed bekend, maar de meningen lopen hierover uiteen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jornv op 24-03-2014 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankje Nutral! Maar volgens mij hebben touchscreens glanzende en dus reflecterende schermen, of niet?
Zou zo graag buiten willen kunnen werken ermee..
Nutral schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:30:
XPS 15 van dell misschien? Is 2kg en heeft een quadcore i7 + 16gb geheugen + ips scherm + 750m videokaart + 512gb ssd + grote accu. maar nog met 1,8cm redelijk dun. helaas wel duur, tussen de 1400/2000 euro en heeft een touch screen.

Andere mogelijkheid is de 15 inch ultrabooks, zoals de ativ book 9 of de acer V7 of thinkpad carbon x1 of met wat meer power heb je ook nog de N56 of de ativ book 8.

touch screen is denk ik niet realistisch dat je zonder wilt, gezien je die vaak ook gewoon helemaal uit kunt zetten en het gewoon vaak erbij gegooid word in laptops.

Verwijderd

Topicstarter
Dank Jorn, eigenlijk zoek ik deze: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii, maar dan met SSD en een fijner mouse pad.. Is er eigenlijk een SSD in te zetten? Of zelfde versies met SSD? Hmm..
Jornv schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:38:
pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii

Lijkt me bijna precies wat je zoekt. Top scherm, zie ook: reviews: Laptop Best Buy Guide: oktober 2013

Redelijk licht en goede prijs. Als je iets beters wilt zul je behoorlijk wat meer geld moeten uitgeven denk ik.

BTO staat kwalitatief niet zo goed bekend, maar de meningen lopen hierover uiteen.

Verwijderd

Enige laptop die ik me herinner die Adobe RGB goed weer kan geven is een oud model Dell XPS: http://www.notebookcheck....410M-GT-540M.51186.0.html Dat is een 15" inch en wordt niet meer nieuw verkocht. sRGB is een kleiner kleurenspectrum en wordt door veel laptop schermen ook al niet gehaald. Je zult echt de reviews van bijvoorbeeld notebookcheck.net of een andere website moeten bekijken.

• Jornv
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:52:
Dankje Nutral! Maar volgens mij hebben touchscreens glanzende en dus reflecterende schermen, of niet?
Zou zo graag buiten willen kunnen werken ermee..

[...]
Als je scherm een beetje helder kan zal dat wel moeten lukken.
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:56:
Dank Jorn, eigenlijk zoek ik deze: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii, maar dan met SSD en een fijner mouse pad.. Is er eigenlijk een SSD in te zetten? Of zelfde versies met SSD? Hmm..

[...]
Toevallig wou ik net naar dit model gaan linken, omdat ik me weer herinner dat deze een mat scherm heeft.
Heb je de touchpad van dit model geprobeerd? Want het is zeker niet zo dat alle Acers hetzelfde touchpad hebben.
En ja, je kunt hier (en in bijna elke laptop met een hdd) de hdd vervangen voor een ssd. Daarnaast is het volgens mij mogelijk om er een mSATA ssd bij te zetten (met behoud van de hdd).

Verwijderd

Topicstarter
Deze ook mooi: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-74508G1Takk
Maar geen mat scherm en deze pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii heeft 4 GB grafisch geheugen ipv 2..

• Jornv
http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html
Vind je vast een nuttige link, al is het maar om de foto's van het scherm. Volgens mij hebben alle 1080p V5 modellen hetzelfde scherm (allemaal mat).

Verwijderd

De V7 heeft een stuk beter scherm dat is het belangrijkste waar je naar moet kijken. Van de modellen die door Anandtech zijn heeft die laptop de beste prijs/kwaliteit verhouding. http://www.anandtech.com/bench/Mobile/251 Al die andere laptops die hoge scores halen in het Adobe RGB spectrum die worden niet meer verkocht of zijn heel duur.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 00:31 ]

• Jornv
De V5 doet volgens mij niet echt onder voor de V7 qua scherm. Ze zijn bijna hetzelfde qua eigenschappen (en van zelfde leverancier).

Verwijderd

Op basis waarvan? AUO maakt zoveel schermen en allemaal op 1080p. Die schermen zijn echt niet allemaal hetzelfde.

Een echt goed scherm vinden is erg lastig want zelfs die V7 daar is wel wat op aan te merken.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 00:39 ]

• Jornv
Ik meen dat ergens te hebben gelezen hier op het forum. Of ik gelijk heb durf ik niet te zeggen. Wel durf ik te zeggen dat beide Acer laptops een heel goed scherm hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Overweeg nu sterk deze pricewatch: Acer Aspire V5-573G-74508G1Takk.
Snap niet waarom hij bij de Wehkamp E100 goedkoper is dan bij de Coolblue..

http://www.wehkamp.nl/ele...aptop/C26_6F4_F41_193391/

Hier uitverkocht.. http://www.computeruniver...e-v5-573g-74508g1takk.asp
Pagina: 1