Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

15 inch laptop zoektocht

Pagina: 1
Acties:

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:02
Omdat de power aansluiting van mijn huidige Toshiba Satellite laptop na vijf jaar op het punt van begeven staat, ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Ik gebruik de laptop voornamelijk om te surfen, voor MS Office zaken, als uitvalsbasis bij het spelen met custom roms op mijn smartphone en om af en toe een game op te spelen. De laptop blijft voornamelijk binnenshuis, maar ondanks dat vind ik 15(,6) inch een mooi formaat; 17 inch vind ik niet comfortabel om op schoot te hebben.

Gezien mijn eisen, en mijn ervaring dat ik voor wat surfen toch vaker de iPad pak dan de laptop opstart, lijkt een basis laptop voor mij een goede keuze. Echter ergens in mijn achterhoofd denk ik toch, als GTA eindelijk uitkomt voor de PC wil ik dat toch ook wel proberen. Daarnaast wil ik een laptop die over een jaar of 4 ook nog acceptabel is om te gebruiken, qua snelheid en compatibiliteit.

Vragen die voor mij nog openstaan zijn:
  • Full HD resolutie of 1366x768? Die laatste heb ik nu en ik stoor me er niet aan, wat zijn in bij mijn gebruik de voordelen van full HD?
  • Touchscreen? Het is niet iets wat ik specifiek zoek, is het een leuke gimmick of voegt het wat toe?
Ik ben al een aantal keer door de pricewatch gegaan, en eigenlijk kom ik steeds uit bij dezelfde laptops met mijn selectie (minimaal 6GB RAM, 15 inch, recente Geforce videokaart):
  • Nummer 1 van mijn shortlist is op dit moment de Asus N56VV-S4069H, voornamelijk op basis van de goede specs, de goede ervaringen op GoT en door de diverse BBGs van de afgelopen perioden.
  • Een alternatief daarnaast is de Dell Inspiron 15" 7000 series, voornamelijk interessant gezien de prijs en de kortingsmogelijkheden. Uit het topic op GoT lees ik echter veel negatieve reviews waardoor ik sterk twijfel of ik hier op moet gokken.
  • Ook een optie is de Asus VivoBook S551LB-CJ046H, vooral door de al aanwezige SSD, al lees ik hier veel over dat het scherm (touchscreen 1366x768) toch wel een beperking is. Het design is zeker wel een pre.
Mis ik nog alternatieven? Zijn er nog selectiecriteria die ik nog niet genoemd heb maar zou kunnen gebruiken bij mijn keuze? Ik heb niet per se een voorkeur voor een merk, wel weet ik op basis van praktijkvoorbeelden met meerdere laptops dat ik geen Acer meer wil. Ik heb mijn budget op max 900 euro gezet, met in mijn hoofd dat een eventuele upgrade met een SSD ook uit dit budget moet komen.

Omdat ik van mezelf weet dat ik erg vatbaar ben voor 'meer is beter', om vervolgens dat 'meer' niet te gebruiken, zijn bovenstaande laptops overkill voor mijn gebruik? Of juist een goede keuze wanneer je 4-5 jaar met de laptop wil doen?