Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politicoloog
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 16:58

Inspiron 7000 serie

In September is de 7000 serie van de Inspiron uitgekomen. De Inspiron 7000-laptops komen beschikbaar met schermdiagonalen van 14, 15 en 17 inch, meldt Engadget. Een touchscreen is standaard op een Inspiron 7000 en de schermresolutie bedraagt 1366x768 pixels. Tegen een meerprijs kan Dell de laptop voorzien van een paneel met een resolutie van 1920x1080 pixels. De nieuwe Inspirons zijn verder voorzien van Haswell-processors en gaan, afhankelijk van de uitvoering, maximaal 12 uur mee op een acculading (copy paste bericht Tweakers 18 september).

Deze post gaat voorlopig over de 15" versie. Waarom? Omdat deze standaard leverbaar is met een SSD.

Pluspunten:
• Numeriek toetsenblok
• Krachtige high-end i7-processor
• Krachtige videokaart met DDR5 geheugen
• leverbaar met SSD
• Full HD scherm mogelijk
• Dualband Wireless Netwerk

Minpunten
  • touchscreen niet altijd optioneel
  • geen mat scherm
  • geen quad core processor

Dit krijg je altijd:
  • Windows 8 64bit , Nederlands
  • NVIDIA® GeForce® GT 750 M 2 GB DDR5
  • Backcover voor lcd-scherm: zilver (aanraakscherm)
  • Dell Wireless 7260 802.11ac/a/b/g/n dual-band (2 x 2) halve minikaart
  • Integrated Ethernet 10/100/1000
  • McAfee Live Safe-abonnement (12 maanden) met 12 maanden Anti-theft
  • 4-cel lithium-ion batterij (58 W/u)
  • 1 jaar Collect & Return service
  • 2.6 kg.

Verschillen
die zijn er natuurlijk ook
type CN75303 CN75305 CN75306
omschrijving Slank notebook met Windows 8, 4e generatie Intel® Core™ i5 processor en touchscreen. Slank notebook met Windows 8, 4e generatie Intel® Core™ i7 processor, krachtige grafische kaart en Full HD-touchscreen. Slank notebook met Windows 8, 4e generatie Intel® Core™ i7 processor, enorm veel geheugen en Full HD-touchscreen.
Processor De vierde generatie Intel Core i5-4200U Processor (3M cache, tot 2,6 GHz) De vierde generatie Intel Core i7-4500U Processor (4M cache, tot 3,0 GHz) De vierde generatie Intel Core i7-4500U Processor (4M cache, tot 3,0 GHz)
Beeldscherm 39,6 cm (15,6 ") led-backlit aanraakscherm met TrueLife en HD-resolutie (1.366 x 768) 39,6 cm (15,6 ") led-backlit aanraakbeeldscherm met Truelife en Full HD-resolutie (1.920 x 1.080) 39,6 cm (15,6 ") led-backlit aanraakbeeldscherm met Truelife en Full HD-resolutie (1.920 x 1.080)
Geheugen 6 GB DIMM's (2) (1 x 2 GB + 1 x 4 GB), DDR3L, 1.600 MHz 8 GB DIMM's (2) (2 x 4 GB), DDR3L, 1.600 MHz 16 GB DIMM's (2) (2 x 8 GB), DDR3L, 1.600 MHz
Harde schijf 500GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf 1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf 256GB 2.5inch Serial ATA Solid State Drive
prijs* 799 999 1199

*vergeet natuurlijk de prijstruc van Dell niet voor zo'n 10% korting
Hier zie je een mooie tabel van Dell

Aanpassen
De laptops worden geleverd as-is. Alleen met support en software kan je nog wat updaten

Foto's

(van de dell site)
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img38/4968/gxpv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img809/2127/r6ha.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img208/7786/ezfk.jpg

Reviews en benchmarks
Omdat het nog een vrij nieuw model is zijn er nog heel weinig reviews. Ik verwacht dat dit in de komende weken wel zal veranderen wanneer de bestellingen wereldwijd uitgeleverd worden.

hier is in ieder geval een uitgebreide review:
Vragen, opmerkingen
Heb je vragen of opmerkingen, reviews, foto's etc. laat het me weten en ik zal deze in de topicstart verwerken.

Bekende problemen
Van Darkstone begrijp ik het volgende:
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:32:
De nieuwe inspiron 15 heeft volgens users op notebookreview precies dezelfde wifi issues als de XPS 15.

Conclusie: miskoop. Haal liever de N56 en klok hem over, of haal de pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii als je iets wilt met langere accuduur.

Is dat ook jullie ervaring? Welke ervaringen hebben jullie nog meer?

thx aan Spone voor de poststart _/-\o_. Dit is mijn eerste dus opmerkingen zijn welkom

[ Voor 5% gewijzigd door politicoloog op 07-11-2013 13:07 . Reden: d/dt + enters + layoutdingen + linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politicoloog
Claim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:10
Ik heb nu sinds een week of 2 een Dell 15" uit de 7000 serie in mijn bezit. Ik heb de variant met een F-HD touchscreen, i7 en 8GB RAM geheugen. Deze heb ik zelf geupgrade met een Samsung EVO 840 SSD. De normale HDD heb ik met de samsung magician software gekloond naar de SSD.

Mijn ervaringen zijn erg positief. Ik heb geen last van WiFi issues, blijkbaar zijn deze (bijna) verdwenen met de laatste driver updates, die tevens de Bluetooth verbinding stabieler moet maken. Ik heb een internetverbinding van 150MBit/sec en gebruik de Linksys EA6500 (AC-Router) en haal draadloos nette snelheden. Ik woon in een erg oud huis (1896) die volledig is opgebouwd uit hout en baksteen en haal op c.a. 5 meter afstand ~ 143MBit/sec. In mijn woonkamer, zo'n 10 meter verderop, achter de keuken, haal ik ~ 110 MBit/sec.

Ook ben ik erg gecharmeerd van het scherm. Erg mooi beeld en goede inkijkhoeken. Het touchscreen werkt fijn en reageert goed. Ook de prestaties zijn goed. Ik heb laatst geprobeerd Battlefield 4 te spelen, dit ging prima. Uiteindelijk flink zitten gamen voor een uur. De coolers moesten hard werken, maar de laptop werd niet extreem warm.

Batterij prestaties zijn ook goed. Als ik aan het internetten ben geeft Windows aan dat hij 9 uur mee kan (Haha, gekkigheid!). In de praktijk haal ik dat lange na niet, maar een goede 4,5 - 5 uur lukt prima!

Minder gecharmeerd ben ik over de plastic onderkant om bij de onderdelen te komen. Ik heb al aardig wat laptops in mijn handen gehad, maar heb nog nooit zoveel 'geweld' moeten gebruiken om de laptop voor het eerst open te maken. De 2e keer dat ik hem open schroefde ging een stuk soepeler. Zal wel nieuwigheid zijn, echter schrikt het wel af. Ook vind ik het toetsenboard niet de meest fijne die ik in mijn handen heb gehad. Niet dat het vervelend typt, maar je hebt weinig 'travel'. Ik vond mijn oude Dell D630/ E6410 daar wat beter in. De verlichting van het toetsenboard is dan wel weer geweldig!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 568934

Ik ben aan het kijken naar deze laptop.
Nu heb ik een vraagje over het toetsenbord, waar ik verschillende meningen over lees. Wat zijn precies jou ervaringen mark? Heb je erg last van flex? En went het typen na een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Het typen went zeker. Wel merk ik dat ik de toetsen voor mijn gevoel harder moet indrukken. Vooral met bijvoorbeeld het woordje voor (de O raak ik met de wijsvinger van mijn rechterhand), die moet ik voor mijn gevoel het indrukken. Inmiddels ben ik dit al gewend en sta ik er eigenlijk niet meer bij stil.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politicoloog
Hoi Grannymark,

leuk om te lezen dat hij bevalt. Weet of iemand anders het is opgevallen, maar op de site van Dell staan ze ondertussen met 1TB SSD. Denk niet dat het klopt maar opvallend is het wel.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/95947/Schermafdruk.png

ik hou hem in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman7
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 22:07
Ik heb over die SSD gechat met Dell omdat het mij ook erg onwaarschijnlijk leek. Het gaat dus om een hybride schijf van 1 TB met een 8 GB SSD als cache. De beste man waarmee ik sprak heeft het doorgegeven aan de afdeling die erover gaat, dus hopelijk wordt het veranderd in de specs, want zoals het er nu staat vind ik het gewoon een marketingstruc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politicoloog
Dutchman7 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:48:
Ik heb over die SSD gechat met Dell omdat het mij ook erg onwaarschijnlijk leek. Het gaat dus om een hybride schijf van 1 TB met een 8 GB SSD als cache. De beste man waarmee ik sprak heeft het doorgegeven aan de afdeling die erover gaat, dus hopelijk wordt het veranderd in de specs, want zoals het er nu staat vind ik het gewoon een marketingstruc.
ik vind het niet eens een marketing truc....ik vind het gewoon een leugen :P.

Maar bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Grappig, toen ik hem kreeg had hij ook een HDD van 1TB, maar niet met 8GB SSD cache geheugen. An sich goede zaak, een normale HDD doet zo'n laptop ernstig tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:58
Op de review van Notebookcheck las ik dit stuk:
Right after starting a benchmark, the Core i7-4500U behaved as expected at first and easily reached its maximum Turbo of 2.7 GHz in multi-threading and 3.0 GHz in single-threading depending on the load. However, this changed after about 30 seconds of load. We observed a clock rate drop to 1.8 up to 1.9 GHz although the temperatures were not critical (single-thread test: 2.5 to 2.6 GHz). This naturally affects the score negatively. The Turbo was only maxed out partially in other benchmarks as well.

The reason for this problem that occurs in both AC and battery mode will presumably be found in the BIOS. According to Intel's Extreme Tuning Utility, the CPU's TDP has apparently been incorrectly set to 10.5 watts, which would be a logical explanation for this behavior. The clock rate and performance climbed to roughly the expected level after we manually set the correct 15 watts
Hoe is het mogelijk om de TDP naar 15W in te stellen? Is dit jullie gelukt en is er merkbare prestatie winst?

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman7
Ik heb de laptop zelf (nog?) niet, maar ik las in de comments daar: "You can use the Intel tool "XTU" to apply the correct TDP value of 15 watts. We used the same software in our review."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-07 08:04
Als daar staat een SSD van 1GB, kun je dat dan niet werkelijk eisen? Of lukt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman7
Helaas staat er onderaan hun pagina: "Dell behoudt het recht om prijzen, specificaties, levertijden en voorwaarden van een aanbieding zonder kennisgeving te wijzigen. Dell kan niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten in de typografie en fotografie. In het geval van duidelijke fouten in prijzen en specificaties is Dell niet verplicht het systeem te leveren tegen de foutief geadverteerde prijs of specificaties."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Hoi allemaal. Misschien een hele domme vraag, maar ik twijfel wat ik zou moeten kopen.

Hoe erg is het om een resolutie van 1366 x 768 te hebben? Of heb je hier ook te maken (afgezien van de resolutie) met een compleet andere display?

Een i5, 6GB geheugen en een aparte videokaart lijkt me verder voor wat ik met een laptop doe (Photoshop, Office en browsen) meer dan voldoende, maar ik twijfel dus over hoe belangrijk resolutie nu eigenlijk is.

Het scheelt zo'n €150 6GB geheugen t.o.v. 8GB geheugen en 1366 x 768 resolutie t.o.v.1920 x 1080. Moet het me dat waard zijn?
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-7537/fs

Zo niet, dan heb ik weer meer geld over voor een SSD :)

Alvast dank voor jullie deskundige mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ja, een Full HD-scherm is het waard. De kleurweergave van het Full HD-scherm is beter en door de hogere resolutie krijg je ook een hogere beeldkwaliteit. En het belangrijkste, je krijgt veel mee werkruimte. Zeker in Photoshop is dat een pluspunt.

Mijn advies is om voor de versie met Full HD-scherm te gaan en later de SSD aan te schaffen. Een SSD is zo geplaatst, een scherm vervangen is minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
DaMarcus schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:49:
Ja, een Full HD-scherm is het waard. De kleurweergave van het Full HD-scherm is beter en door de hogere resolutie krijg je ook een hogere beeldkwaliteit. En het belangrijkste, je krijgt veel mee werkruimte. Zeker in Photoshop is dat een pluspunt.

Mijn advies is om voor de versie met Full HD-scherm te gaan en later de SSD aan te schaffen. Een SSD is zo geplaatst, een scherm vervangen is minder leuk.
Thanks DaMarcus voor je snelle reactie.

Ik was één ding vergeten te melden en dat is dat ik voor Photoshop een 24 inch monitor gebruik (hopelijk maakt dat mijn twijfel wat duidelijker). En ik neem aan dat output van 1920 x 1080 geen probleem zou zijn met de "lichtste" laptop, of is dat geen terechte aanname?

[ Voor 3% gewijzigd door RobertLikesTwea op 08-02-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:01
ik heb op mijn xps van 5 jaar oud een van de eerste laptops met 1080 schermpje. En geloof mij, ideaal. meestal ligt de laptop in het laatje, aangesloten op een extern 23inch,1080p beeldscherm. Maar wanneer ik de laptop meeneem kan ik toch genieten van dezelfde, prima resolutie op mijn laptop.

als je de kans/mogelijkheid hebt om een full hd scherm te kiezen neem die hoe dan ook! ook al gebruik je een extern beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
DaMarcus schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:49:

HBSVDK schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 14:17:
ik heb op mijn xps van 5 jaar oud een van de eerste laptops met 1080 schermpje. En geloof mij, ideaal. meestal ligt de laptop in het laatje, aangesloten op een extern 23inch,1080p beeldscherm. Maar wanneer ik de laptop meeneem kan ik toch genieten van dezelfde, prima resolutie op mijn laptop.

als je de kans/mogelijkheid hebt om een full hd scherm te kiezen neem die hoe dan ook! ook al gebruik je een extern beeldscherm.
Nou, dat is dan duidelijk. Ik ga voor de versie met Full HD :) .

Ga alleen nog even wachten of er nog een kortingsactie komt op deze laptop in de 9 Voordeeldagen.

Bedankt voor jullie overtuigende reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
Vergeet niet dat je altijd de 10% vip korting kan gebruiken als je student bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
crepsly schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:05:
Vergeet niet dat je altijd de 10% vip korting kan gebruiken als je student bent ;)
Thanks, die 10% heb ik alvast. Ben nu nog aan het kijken of ik een oude VIP-code ergens kan scoren, maar dat blijkt toch lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
Nou die "oude" VIP-code kan ik niet vinden (suggesties zijn welkom :) ), maar waar ik wel achter ben gekomen:

Vanaf morgen in de 9 Voordeeldagen: kortingen op de Inspiron 15 7000 en de Inspiron 23.
http://i.dell.com/sites/c...dod-theme3-965x140-nl.swf

Doe er je voordeel mee!

[ Voor 16% gewijzigd door RobertLikesTwea op 10-02-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
RobertLikesTwea schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:08:
Nou die "oude" VIP-code kan ik niet vinden (suggesties zijn welkom :) ), maar waar ik wel achter ben gekomen:

Vanaf morgen in de 9 Voordeeldagen: kortingen op de Inspiron 15 7000 en de Inspiron 23.
http://i.dell.com/sites/c...dod-theme3-965x140-nl.swf

Doe er je voordeel mee!
Hopelijk het 7537 model! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman7
Hoop ik ook! Wordt wel erg interessant dan als ook de 10% VIP-code er nog bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
Mooi het is o.a. de 7537, toch een mooie 70eu eraf bij de 7537, met 10% VIP korting kom ik uit op een 746 eu. Prima prijs voor deze laptop! Ga hem vanmiddag bestellen.

Ik lees net dat als je een VIP code van voor september toe pas je 2x 10% korting krijgt, heeft iemand nog een code voor mij liggen? O-)

[ Voor 31% gewijzigd door crepsly op 11-02-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
crepsly schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:20:
Mooi het is o.a. de 7537, toch een mooie 70eu eraf bij de 7537, met 10% VIP korting kom ik uit op een 746 eu. Prima prijs voor deze laptop! Ga hem vanmiddag bestellen.

Ik lees net dat als je een VIP code van voor september toe pas je 2x 10% korting krijgt, heeft iemand nog een code voor mij liggen? O-)
Die VIP codes van voor september zijn schaars. Ik had het geluk dat ik er zelf nog één had (Die vervolgens wel gold op 2 laptops binnen 1 bestelling, dat dan weer wel ;)).

Hier vragen om codes is niet bepaald de bedoeling. Ze komen wel is voorbij op V&A voor een paar tientjes ( 8)7 ). Eventueel zou je is kunnen kijken of hier nog wat codes voorbij komen : [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

[ Voor 6% gewijzigd door Hammetje op 11-02-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Nou, die van mij (topmodel) is al 2x retour gegaan ivm reparaties. Begon met backlight-bleeding. Na de 1e reparatie stopte het touchpad ineens in Windows en kreeg ik korte freezes om de paar minuten. Zette ik de laptop uit en weer aan, dan resulteerde dit in bliepjes en bleef het scherm op zwart. Ik moest het systeem dan minuut of 10 uit laten, toen wou ie weer opstarten.
Tevens zat er een gaatje in het beeldscherm-frame, waar licht door heen scheen.
Dus gemeld en retour gestuurd voor reparatie 2.

Inmiddels is de laptop weer terug en wat denk je? Geen geluid meer uit de speakers, behuizing waar krassen op zit daar waar de groene sticker heeft gezeten (hebben ze er af gehaald) en systeem wil nog steeds niet meteen opstarten na afsluiten.

Heb Dell mail gestuurd afgelopen weekend met de mededeling dat ik nu helemaal klaar ben met dit exemplaar en reparaties en dat ik eis of een nieuw exemplaar leveren of mijn geld terug.
Kreeg net mailtje van Dell dat geld terug niet tot de mogelijkheid behoord en dat er een aanvraag is ingediend voor het leveren van een nieuw exemplaar alleen dat dit niet gegarandeerd kan worden.....

Ben heel benieuwd.......

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman7
Met de huidige korting heb de gok toch gewaagd en het Full HD model met 8 GB RAM besteld. Hopen dat het geen maandagochtendexemplaar is :+ Zoals het er nu uitziet wordt hij 24 februari geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Bah, wat rot voor je! Wel vreemd! De laptop van mijn vriendin (Inspiron 14z) had problemen met WiFi ~ 2 weken na de aankoop. Dinsdag gebeld; donderdag stond er een monteur op mijn werk het moederboard + wifi kaart te vervangen. In principe heb je de eerste 3 maanden NBD garantie + Telefoon Pro Support. Heb jij die lui gebeld of de algemene helpdesk?

Mijn exemplaar bevalt erg goed. Ik gebruik hem nu als LAN-bak voor als ik bij vrienden ga gamen. Laptop, toetsenboard, muis en headset mee, HDMI kabel op de TV daar en knallen maar ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
Met alle kortingen kwam ik nu uit op 671 (228eu korting! :+) euro voor het 7537 model, voor deze prijs durf ik de gok te nemen. Daarnaast is het mogelijk de wifi adapter te vervangen voor €30, met deze prijs kan ik dat nog wel een keer missen. Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte over mijn ervaringen.

[ Voor 3% gewijzigd door crepsly op 12-02-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman7
Hoe heb je €228 korting voor mekaar gekregen? Welke model heb je dan besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
Dutchman7 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:46:
Hoe heb je €228 korting voor mekaar gekregen? Welke model heb je dan besteld?
De normale prijs is 899 hier gaat 70 vanaf met de voordeel dagen aanbieding, dan nog 10% VIP korting, daarnaast kan er nog een keer 10% extra korting te krijgen waarvoor je even in het dell kortingscodes topic moet kijken. De tweede 10% code is erg lastig te verkrijgen, je moet toevallig iemand kennen die omstreeks augustus 2013 een DELL heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
Bij het model dat ik heb besteld zit de HDD met 8GB SSD cashing, is het mogelijk om een clean install te doen waarbij ik de 8GB niet als cashing gebruik maar als aparte SSD partitie, waar ik dan Windows op kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-07 06:53
windows is groter dan 8GB dus dat gaat niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equalrock
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07 19:30
crepsly schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:54:
Met alle kortingen kwam ik nu uit op 671 (228eu korting! :+) euro voor het 7537 model, voor deze prijs durf ik de gok te nemen. Daarnaast is het mogelijk de wifi adapter te vervangen voor €30, met deze prijs kan ik dat nog wel een keer missen. Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte over mijn ervaringen.
Hoe kom je aan die kortingen die gelden tijdens de 9 voordeeldagen.
Ik kan helemaal niets vinden op de Dell site, is de actie soms al afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
sfeenstra schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:01:
[...]

Hoe kom je aan die kortingen die gelden tijdens de 9 voordeeldagen.
Ik kan helemaal niets vinden op de Dell site, is de actie soms al afgelopen?
De 9 voordeeldagen waren t/m 14 februari, daarom kun je de korting niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
Vandaag de inspiron 15 7000 binnen gekregen:

Top apparaat, ziet er prachtig uit, alleen 1 (productiefout?)

Het beeld zit namelijk niet helemaal waterpas in de behuizing, hij staat een heel klein beetje schuin en dat irriteert me dus even support gebeld en wordt vandaag of maandag teruggebeld om een afspraak met een monteur te maken! Hopelijk wordt dit gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman7
Hij was hier ook gisteren aangekomen en heb hem vandaag uitgepakt. Mooi apparaat moet ik zeggen, er zat wel een plastic klepje rond het scharnier wat scheef bij het uitpakken, maar dit drukte ik zo vast.
Wel vreemd vond ik dat het toetsenbord en touchpad helemaal niet werkte tijdens de installatie en ik kon geen Wi-Fi verbinding maken en daarna ook niet. Pas toen ik het systeem had geherstart werkte dit allemaal pas.
Dalijk de Wi-Fi snelheid eens testen. En volgens mij zit mijn scherm ook niet heeeelemaal waterpas, maar niet in een mate dat het me irriteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
Gistermiddag heb ik mijn Inspiron 15 7537, i7, 8GB RAM ontvangen.en vandaag heb ik ook de kans gehad om er een beetje mee te "spelen".

- Het is een mooi apparaat met een fantastisch scherm..
- Het touchscreen werkt ook goed (vooral in de Metro omgeving).
- De mousepad werkt prima maar als ik er op "tap" om iets dubbel te klikken dan zit er speling in het geheel, waardoor het wat gammel aanvoelt.
- Windows 8.1 vind ik (nog) niet prettig, maar misschien moet ik daar even aan wennen.

In de woonkamer ben ik gelijk de wifi ontvangst gaan testen en tot mijn opluchting haalde deze goede snelheden. Helaas bleek dat in de slaapkamer niet zo te zijn... Onze slaapkamer ligt op de eerste verdieping, terwijl de router op de begane grond staat. Met mijn werklaptop (Lattitude e6520) haal ik daar via Speedtest.net snelheden van 50 Mbps en hoger. Met de Inspiron haal ik helaas snelheden variërend tussen 1,5 en 12 Mbps.(voornamelijk lager, dan hoger) De testen heb ik op beide laptops een keer of 10 uitgevoerd met dezelfde server als host.

De ontvangst is zo beroerd dat YouTube regelmatig hapert en ik een 1080p film van mijn NAS niet op de Inspiron kan afspelen. Een 720p film met DTS gaat net, maar geheel stottervrij is het ook niet helemaal. Op de benedenverdieping is het afspelen van beide "filmformaten" overigens geen probleem (alles getest met meerdere films).

Vanmiddag maar eens gebeld met de Technische Support van Dell om te vragen of hier iets aan te doen was. Ik kreeg te horen dat dit vooral kwam door de metalen behuizing en dat ik dit het beste op kon lossen door een wifi-repeater op de eerste etage te plaatsen.

Er kon nog wel iemand langs komen voor reparatie, maar dan verloor ik wel mijn recht op het terugsturen onder de Kopen of afstand wet. Dit werd me overigens niet gemeld, maar deze informatie had ik zelf gevonden en toen ik dit aangaf werd inderdaad bevestigd dat dit het geval was. Ik heb nog gevraagd of ik de laptop niet kon omruilen voor een nieuwe, maar dat was absoluut geen optie.

Omdat ik naast een voor mij niet acceptabele wifi-ontvangst ook last heb van een suizend geluid op mijn in-ear oordopjes wat echt irritant is, ben ik er denk ik wel klaar mee en ga ik de laptop met pijn in mijn hart terugsturen en mijn geld terugvragen.

Misschien als jullie wel goede ervaringen hebben dat ik nog een keer een poging ga wagen om er één te bestellen, maar voorlopig ben ik er denk ik wel even klaar mee.

[ Voor 6% gewijzigd door RobertLikesTwea op 22-02-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman7
Ik heb gisteren ook nog zitten spelen en van alles installeren. Via Speedtest merk ik ook dat de snelheid lager is dan die van mijn oude HP en behoorlijk varieert (laptops op zelfde plek getest). Zou ik nog mee kunnen leven, maar fantastisch is het niet

Totdat ik gisteren ook mijn hoofdtelefoon aansloot en wat muziek ging luisteren. En inderdaad hoorde ik ook de veel beschreven ruis, wat ontzettend irritant is. In een rustig nummer hoor je serieus gewoon op de achtergrond een variërend gesuis. Ook maar een 55+-er even laten luisteren en zelfs die hoorde het nog... Op mijn oude HP hoor ik ook wel iets van geruis, maar veel zachter en constant, dus daar stoort het absoluut niet.

Ik ga nog proberen om de nieuwste Realtek audio driver te installeren, maar ik vrees dat het geruis toch een hardwarematige oorzaak heeft (slechte afscherming o.i.d). Als dit geen effect heeft vrees ik dat ik hem ook terug ga sturen, want als je veel muziek luistert is dit verschrikkelijk storend... Erg jammer, want het is inderdaad voor dit geld een zeer mooie, complete laptop.

Update: ik dacht nieuwere drivers te downloaden, maar bleken toch oudere. Vreemd genoeg na een rollback van de driver te hebben gedaan is het geruis minder variërend, maar nog altijd beter hoorbaar dan op mijn oude laptop.
Ook met speedtest.net nog even getest en het scheelt toch maar liefst 20 Mbps met mijn HP en het is grappig te zien dat de snelheid echt hoger is als ik het scherm half dichtklap (router staat op verdieping boven me).

[ Voor 17% gewijzigd door Dutchman7 op 22-02-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hebben meer mensen last van die ruis? Of beter gezegd, zijn er mensen die er geen last van hebben? Ik overweeg om deze laptop aan te schaffen maar als ze allemaal last hebben van ruis op de audio en slechte Wifi dan kijk ik wel verder. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 23-02-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
Frietsaus schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:57:
Hebben meer mensen last van die ruis? Of beter gezegd, zijn er mensen die er geen last van hebben? Ik overweeg om deze laptop aan te schaffen maar als ze allemaal last hebben van ruis op de audio en slechte Wifi dan kijk ik wel verder. ;)
Je kunt op forums in ieder geval meer mensen vinden die er last van hebben. Om je overigens een goed beeld te geven:

Ik had de laptop meegenomen naar mijn werk en heb daar een proef gedaan met verschillende koptelefoons / ear phones. Bij de 2 koptelefoons hoorde ik het ruisen bijna niet, alleen bij de 5 "in ear headphones sets" die ik heb geprobeerd, hoorde ik het ruisen.

Na het installeren van oudere drivers (bedankt Dutchman7 :) ) was het onregelmatig ruisen weg! Dan hoor je nog wel de "static noise", maar die hoor ik bij andere laptops (weliswaar ietsje minder) ook. Met deze oplossing zou voor mij in ieder geval prima te leven zijn.

Helaas is de performance van de wifi dit voor mij niet (thuis kan ik hier nog wel wat op bedenken, maar onderweg wordt dat moeilijk). Afgezien daarvan vind ik het nog steeds een mooie en prima laptop.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertLikesTwea op 24-02-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman7
De knoop doorgehakt en vanochtend toch maar retourprocedure in gang gezet. Erg blij dat het me niets kost om hem weer door UPS op te laten halen.

Als de ruis je niet irriteert en je hebt er geen problemen mee met de Wi-Fi te gaan klooien, dan is het inderdaad een erg mooie laptop met aardig krachtige hardware voor dit geld (ik betaalde €750 met kortingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Net nog even getest; ik heb geen ruis over mijn headset (Sennheiser PC 161)... Of naja, geen ruis... niet dat ik iets bijzonders door de muziek heen hoor. Alleen als ik skype wil ik, bij maximale versterking, wel wat ruis horen, maar dat gebeurt op mijn computer ook.

Qua wifi problemen; Bereik is prima. Snelheid is ok; had iets sneller gemogen. Mijn vriendin heeft tegelijk met mij de Inspiron 14z gekocht, In haar laptop zit de Intel 2230 (single band- N), zij behaalt op ~ 8 meter (met betonnen muur inc. houten deur 14,5 Mbits/sec. Ik behaal met de Inspiron 15 - 7537 (Intel AC7260 - dual band - N / AC) op dezelfde plek de volgende snelheden:
5 GHz (AC mode) ~ 32,5Mbits/sec
2,4 GHz (N mode) ~ 8,5Mbits/sec
In dezelfde ruimte als waar de router staat haal ik draadloos met gemak ~140Mbits/ sec op de 5GHz band, met uitschieters naar de ~147Mbits/sec en de ~ 135Mbits/sec,

Zoals je ziet zit er op de 2,4GHz band een duidelijk prestatie verschil. Note; de router staat op een relatief vrij kanaal in een gebied waar door inSSIDer 22 verschillende AP's wordt gevonden. Op de 5GHz band kom ik geen andere netwerken tegen. Mijn router: Linksys EA 6500

Misschien kunnen toekomstige kopers deze meetgegevens in hun beslissing om de laptop wel/ niet te kopen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dutchman7 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:32:
De knoop doorgehakt en vanochtend toch maar retourprocedure in gang gezet. Erg blij dat het me niets kost om hem weer door UPS op te laten halen.

Als de ruis je niet irriteert en je hebt er geen problemen mee met de Wi-Fi te gaan klooien, dan is het inderdaad een erg mooie laptop met aardig krachtige hardware voor dit geld (ik betaalde €750 met kortingen).
Het stond mij vooral aan dat hij vrij dun is met een GT 750M met GDDR5 geheugen. Maar ik heb geen zin om te knoeien met Wifi kaarten en om lang aan de telefoon te hangen met Dell. Daarnaast lees ik veel over dat geluidsprobleem dus ik haak af.

Jammer dat de Asus N550JV DDR3 vram heeft, dat scheelt toch flink in de grafische prestaties.

@grannymark: heb jij er zelf een AC variant ingezet?

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 24-02-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Nee, mijn laptop is standaard met de Intel AC-7260 geleverd. Ik geloof dat dat nu nog steeds zo is, ondanks dat Dell adverteert met: Intel® Dual Band Wireless-N 7260 2x2 AGN + Bluetooth 4.0

Ik dacht dat elke Intel 7260 een AC variant betreft. Uiteraard werkt deze ook met N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman7
Het zit hem volgens mij ook in hoe Dell de antennes in het scherm heeft gemonteerd, want er zijn zat aluminium notebooks die wel fatsoenlijke ontvangst hebben.

Offtopic: De N550JV heeft wel een stuk krachtigere CPU, die wellicht wat kan compenseren voor de langzamere GPU. Ik vind hem alleen erg prijzig op het moment :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
grannymark schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:43:
Nee, mijn laptop is standaard met de Intel AC-7260 geleverd. Ik geloof dat dat nu nog steeds zo is, ondanks dat Dell adverteert met: Intel® Dual Band Wireless-N 7260 2x2 AGN + Bluetooth 4.0

Ik dacht dat elke Intel 7260 een AC variant betreft. Uiteraard werkt deze ook met N.
Dat is interessant, want ik lees dat mensen die er zelf een 7260AC in hebben gebouwd van alle problemen af zijn. Lijkt wel alsof de 7260N een probleem heeft. Maar die van jou is dus zeker weten geleverd met standaard een 7260AC?

[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 24-02-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Het enige wat ik aan de laptop heb veranderd is de HDD (Naar een SSD). Verder is alles standaard. Ik weet zeker dat ik de AC7260 heb, met deze kaart werd de laptop toen ik hem kocht ook aangeboden. Dit was begin december 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
Het is inderdaad de 7260n die voor problemen zorgt, deze zit ook in de Vaio Pro waar hij problemen geeft. Intel heeft ook publieke excuses aangeboden voor het drama met deze kaarten. Hopen dat er dus een AC in zit. Mijn bezorging staat opeens op PANL en de link is niet meer klikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
Ik heb de laptop (7537) inmiddels een paar dagen in mijn bezit, ik moet zeggen dat hij mij erg goed bevalt. Na de negatieve verhalen hierboven was ik onzeker geworden over mijn keuze voor de laptop, dit blijkt nu geheel onterecht.
De punten die hierboven zijn genoemd:
1. WIFI hier heb ik tot nu toe nog geen last van gehad, bij mij thuis heb ik overal prima internet. Eenmaal op een andere locatie geweest waar het ontvangst wel wat beter kon, tijdens browsen was hier echter niks van te merken.
2. Geluid, op de headset jack heb ik geen storing what so ever. Echter heb ik een kleine storing op de speakers zitten, deze komt alleen voor op bepaalde bronnen van audio, bij youtube heb ik er geen last van echter bij Tweakers en NOS filmpjes wel. Het is een kleine knars/tik (duurt nog geen halve seconde) die er af en toe doorheen komt, soms 10 minuten niet en dan is hij er opeens weer, stoort mij niet heel erg aangezien het niet vaker dan 2x per minuut voor komt en dus alleen bij sommige internet bronnen.
3. Toetsenboord: Ik kan geen flex herkennem en vind het erg fijn typen ook geen probleem met de spacebar. De keys hebben inderdaad weinig travel maar ik vind dit geen probleem heb ik gemerkt.
4. Scherm: Scherm zit loodrecht in de behuizing en heeft prachtige kleuren.
5. Performance: Hier waren geen klachten over, maar toch wil ik het nog even vermelden, wat een rap apparaat! Binnen een paar seconden opgestart en alles gaat lekker vloeiend.

Zijn er verder nog vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 08:48

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Nou als je erom vraagt ;)

Welke 7537 heb je precies besteld en welk Wifi kaartje zit er in je laptop (AC-7260 of N-7260)?
Hoe lang duurde het van bestellen tot levering aan de deur?

Ben van plan om er zelf ook eentje te bestellen (i7 met 8Gb versie) maar de (eventuele) problemen met WiFi bereik en de audio ruis houden me nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Vandaag de laptop ontvangen (i5 6GB versie).

Eerste reactie:
+ mooi apparaat, oogt echt top!
+ beeld scherp
+ toetsenbord typt prima, je moet voldoende de toetsen aanraken om te typen, maar ook weer niet heel zwaar. Dus veel typo's maak ik momenteel niet.
+ wifi getest met mijn werklaptop: even snel, dus daar zit geen verschil in. Wifi router staat beneden in de kast. Boven heb ik het nog niet getest, maar op de studeerkamer heb ik een ethernet kabel.
+ touch werkt prima!
+ bouwkwaliteit oogt op het eerst gezicht goed.
+ fluisterstil, maarja ik heb hem nog niet maximaal getest.

- gewicht was zwaarder dan ik had verwacht. Hoewel je 2,6 van te voren deels kan inschatten had ik hem lichter verwacht. Maakt niet uit, hij vervangt mijn 7 jaar oude desktop.
- Windows 8 is echt even wennen... maarja dat ligt niet aan Dell, nog deze laptop

overig:
voor mijn werk heb ik en Lenovo en ik moet even wennen aan het toetsenbord omdat het een fractie meer naar links staat.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
Zijn er hier al mensen die succesvol de Hard Disk hebben vervangen voor een Samsung 840 Pro SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
MelvinB schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:25:
Nou, die van mij (topmodel) is al 2x retour gegaan ivm reparaties. Begon met backlight-bleeding. Na de 1e reparatie stopte het touchpad ineens in Windows en kreeg ik korte freezes om de paar minuten. Zette ik de laptop uit en weer aan, dan resulteerde dit in bliepjes en bleef het scherm op zwart. Ik moest het systeem dan minuut of 10 uit laten, toen wou ie weer opstarten.
Tevens zat er een gaatje in het beeldscherm-frame, waar licht door heen scheen.
Dus gemeld en retour gestuurd voor reparatie 2.

Inmiddels is de laptop weer terug en wat denk je? Geen geluid meer uit de speakers, behuizing waar krassen op zit daar waar de groene sticker heeft gezeten (hebben ze er af gehaald) en systeem wil nog steeds niet meteen opstarten na afsluiten.

Heb Dell mail gestuurd afgelopen weekend met de mededeling dat ik nu helemaal klaar ben met dit exemplaar en reparaties en dat ik eis of een nieuw exemplaar leveren of mijn geld terug.
Kreeg net mailtje van Dell dat geld terug niet tot de mogelijkheid behoord en dat er een aanvraag is ingediend voor het leveren van een nieuw exemplaar alleen dat dit niet gegarandeerd kan worden.....

Ben heel benieuwd.......
toon volledige bericht
Update.
Dell gaat mij nu nieuwe XPS 15 Haswell leveren met iets betere specs. (CPU, Wireless AC-adapter ipv BGN)
Dus ik ben blij. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:42
De 7537 lijkt me een erg goede laptop voor het geld!

Ik vraag me alleen af of het de moeite zou zijn om te wachten met de aanschaf tot ze de videokaart updaten naar de 850m. Of zouden ze hier nog maanden mee wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikt0r94
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-11-2024
Had ik nou maar geluisterd naar al die slechte reviews...

Gisteren mijn Dell 15 7000 ontvangen (899 model). De doos waar de laptop in zat bevatte veel zwarte plekken, alsof hij door een vieze wals was gegaan. Zat verder wel netjes verpakt.

Laptop uitgepakt. Eerste indruk was letterlijk 'Holy shit! Wat een prachtige laptop!!'. Start snel op, prachtig beeldscherm, fenomenale bouwkwaliteit (wait for it) en heeft een zeer premium feel.

Oké, ik starte de laptop op. Touchpad werkt niet. Kut. Toetsenbord werkt niet. Kut. Extern toetsenbord en muis aangesloten en de installatiestappen van Windows 8.1 doorlopen. Daarna direct de synaptics touchpad drivers geïnstalleerd en opnieuw opgestart. Nu werkte het wel, gelukkig.

Toen ik de laptop eens goed bekeek merkte ik nog iets eigenaardigs op. Het touchpad zit namelijk vrij slordig ingebouwd. Onderaan en aan de rechterzijde zit een spleet waar het touchpad en behuizing van de laptop op elkaar aansluiten (of juist niet). Dit gaat natuurlijk stof vangen, of stel je voor wanneer ik er een keer een druppel water op mors...

Ook had ik het bekende Wi-fi probleem. Dit opgelost door een nieuwe driver te installeren. Hierna was het tijd om de audio-poort eens te testen op het zoveel voorkomende probleem dat ik nu ga noemen. Gigantische ruis op de achtergrond. Kut! Dit niet kunnen oplossen door het updaten van drivers.

Ook heb ik gemerkt dat de laptop bij licht gebruik al vrij snel de ventilators inkickt. Deze zijn echt heel erg gehorig en storen mij ook mateloos. Als de ventilators aanslaan ruik ik ook vaak een soort verbrande lucht. Ik heb dit probleem bij deze laptop nog nergens anders gelezen en verwacht dus ook dat er een constructiefout in zit.

Ik heb Dell inmiddels gebeld en zij bieden me 2 opties:

- Geld terug (duurt 2 weken)
- Reparatieprocess (monteur langs huis of opsturen konden ze niet zeggen, dus dat kan ook net zo goed zijn dat ik mijn laptop weer een aantal weken kwijt ben.)

Ik mag maar 1 van deze twee kiezen; er is dus geen combinatie mogelijk. Ik zal hier goed over na moeten denken. Het is echt een prachtige laptop, maar met deze fouten zal ik niet van het gebruik van deze laptop genieten. Misschien dan toch de ASUS n550jv? Ik heb bewust voor de Dell gekozen omdat ik dit design mooier vind.

Bottomline:

Pluspunten:
- Prachtig scherm
- Touchscreen werkt goed
- Bouwkwaliteit is extreem goed (behalve die fout)
- Grafische kaart
- Resolutie
- Batterijduur
- SSHD

Minpunten
- Wifi problemen
- Drivers niet up-to-date
- Audioproblemen
- Interne speakers moeten goede ondergrond hebben om mooi geluid af te spelen
- Ventilators zijn luid
- Scheef touchpad
- Toetsen hebben wat weinig travel, maar dit vind ik niet echt erg

Fotoalbum van het unboxen:

http://imgur.com/a/LNQ8C#0

Edit: Besloten de laptop terug te sturen. LET OP: Je hebt maar 7 (!!) dagen de tijd om deze beslissing te maken en niet 14 dagen. Hierover informeerde een Dell medewerker mij. Blijkbaar is dit gewoon wettelijk toegestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door vikt0r94 op 20-03-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:19
Inmiddels al wat meer positieve berichten over deze laptop?
Twijfel of ik ga bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
Ik heb hem nu in gebruik voor een kleine 2 week, prima laptop!

Wifi totaal geen problemen mee, haalt snelheden van 60mb/s op school (niet constant maar dat maakt mij niet veel uit, geen uitval dus prima).
scherm is schitterend
zit mooi in elkaar
alleen het touchpad zit er niet helemaal correct in, maar daar erger ik me niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektrourfali
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik wil de inspiron 15 7000 ook kopen maar heb echt een hekel aan windows 8.heeft iemand eens geprobeerd om windows 7 te installeren?hoop voor wat tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosmas70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07 18:51
Ik wil graag een inspiron 15 7000 kopen (CN75316) Deze heeft een "Intel® Dual Band Wireless-N 7260 2x2 BGN + Bluetooth 4.0" Wifi kaartje. Weet iemand of deze ook de wifi problemen heeft?

De CN75315 heeft een AGN ipv een BGN zit hier verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Weet iemand of bij de Inspiron 14 7000 Windows op de 32 GB mSATA Solid State-harde schijf geinstalleerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Net Inspiron 14 7000 besteld:
Normale prijs: € 799,00
Tijdelijke kortingsaktie van € 100 + 2 kortingscodes brengt prijs op : € 566,20 :)

Helaas wel gelijk issue over Wifi kaart, op de site staat de:
Dell Wireless 7260 802.11ac/a/b/g/n dual-band (2 x 2) halve minikaart
Op de bevestiging de:
Intel® Dual Band Wireless-N 7260 2x2 AGN + Bluetooth 4.0

De Dell kan tot 867mbs en de Intell tot 300mbs..
Net gebeld ze gaan het uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ondanks de mindere reviews heb ik de gok toch maar genomen en een inspiron 15 7000 besteld. Ik heb lang gezocht maar er komt weinig in de buurt van deze value for money (misschien de pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii). Een 15,6" laptop met een aluminium chassis, een kwalitatief goed full hd touchscreen, een gt 750m gpu met gddr5 en 8 GB geheugen voor 719 euro. Hopen dat de bouwkwaliteit in orde is en het geluid van de ventilatoren meevalt. De wifi verwacht ik weinig last van te hebben. De headphone ruis wordt even afwachten. Als het tegenvalt kan ik hem nog terugsturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kasj op 20-04-2014 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drrrk
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 22:19
Ik heb m nu een paar weken. Waar ik me nu een beetje aan begin te storen is het neppe aluminium. Ik heb zwaar het vermoeden dat de hele machine gewoon van plastic is met een heel dun laagje aluminium er opgedampt.

Verder ben ik wel erg tevreden over de performance, uiteraard wel na het vervangen van de 1TB HDD door een Samsung EVO SSD want daarvoor was 'ie niet vooruit te branden.

Very funny Scotty, now beam back my clothes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Drrrk schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:52:
Ik heb m nu een paar weken. Waar ik me nu een beetje aan begin te storen is het neppe aluminium. Ik heb zwaar het vermoeden dat de hele machine gewoon van plastic is met een heel dun laagje aluminium er opgedampt.

Verder ben ik wel erg tevreden over de performance, uiteraard wel na het vervangen van de 1TB HDD door een Samsung EVO SSD want daarvoor was 'ie niet vooruit te branden.
Wat precies stoort je er aan, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Insprion 14 7000 gisteren binnen gekregen.
Beeldscherm geeft beetje vaag/flets beeld, letters zijn niet scherp, lijntjes ontbreken soms..
Klantenservice een uur gesproken. Komt nu morgen iemand een nieuw scherm erin zetten..begint lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
Pingu007 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:50:
Beeldscherm geeft beetje vaag/flets beeld, letters zijn niet scherp, lijntjes ontbreken soms..
Klantenservice een uur gesproken. Komt nu morgen iemand een nieuw scherm erin zetten..begint lekker..
Voor de zekerheid: bedenk wel dat door de reparatie je recht van het kopen op afstand (het terugsturen van het apparaat binnen de eerste zeven dagen en je geld terug krijgen) hiermee vervalt.

Voor mij was dat een reden om uiteindelijk niet akkoord te gaan met reparatie. Alleen al uit principe... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
RobertLikesTwea schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 00:39:
[...]

Voor de zekerheid: bedenk wel dat door de reparatie je recht van het kopen op afstand (het terugsturen van het apparaat binnen de eerste zeven dagen en je geld terug krijgen) hiermee vervalt.

Voor mij was dat een reden om uiteindelijk niet akkoord te gaan met reparatie. Alleen al uit principe... ;)
Dat had ik achteraf gezien moeten doen...
Monteur wist op de eerste plaats al niet goed hoe het scherm eraf gehaald moest worden, ondertussen viel de harde schijf er ook nog ff uit..uiteindelijk met nieuw scherm opgestart en nog steeds hetzelfde probleem...bovendien scherm er niet supergoed ingezet waardoor een kiertje is ontstaan..

Net weer gebeld met Dell en aangegeven dat ik een Refund wil, kon diegene aan de telefoon niet beslissen..mijn case wordt nu geescaleerd en ik word maandag of dinsdag teruggebeld wat er gaat gebeuren...
Dit is niet normaal toch??!!...
Dit met de belachelijk lange levertijd van 3,5 week zal mij doen besluiten om nooit meer voor een Dell te gaan ondanks de moie kortingen die je kunt krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
Pingu007 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:50:
Dit kan ook komen omdat windows 8.1 FHD beschouwd als een hoge resolutie en daardoor alles op schaalt, probeer eens schaling uit te zetten, dit verhielp bij mij een vergelijkbaar probleem met vage letters.
Microsoft:
Lower the overall Windows DPI setting. To do this, open the Display item in Control Panel (or search for "dpiscaling" from the Start screen), and then adjust the slider under Change the size of all items. You may have to click to select the check box for Let me choose one scaling level for all my displays and then change the scale to 100 percent.

[ Voor 26% gewijzigd door crepsly op 04-05-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
crepsly schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:55:
[...]

Dit kan ook komen omdat windows 8.1 FHD beschouwd als een hoge resolutie en daardoor alles op schaalt, probeer eens schaling uit te zetten, dit verhielp bij mij een vergelijkbaar probleem met vage letters.

[...]
Thanks voor de tip, maar het werkt niet bij mij..
Bovendien wil ik deze laptop sowieso niet meer aangezien hij niet meer zo goed inelkaar is gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Vandaag mijn inspiron 15 ontvangen. Eerste indruk is positief. Laptop is wat forser dan verwacht (14 inch zou perfect zijn geweest, maar geen gt750m). Mooi fhd scherm wat mij betreft. Touch werkt prima. Design van de laptop vind ik persoonlijk erg mooi. Afwerking lijkt bij mjjn exemplaar in orde. Ruis over de headphone is minimaal en niet erg storend. Wifi is ok. Al met al veel value for money voor 719 euro.

Nu nog de ssd inbouwen en uitvogelen hoe te clonen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kasj op 07-05-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Inmiddels bevestiging gekregen voor refund, ik ga voor een Lenovo of Asus. Beetje klaar mee..
Pingu007 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:27:
[...]

Dat had ik achteraf gezien moeten doen...
Monteur wist op de eerste plaats al niet goed hoe het scherm eraf gehaald moest worden, ondertussen viel de harde schijf er ook nog ff uit..uiteindelijk met nieuw scherm opgestart en nog steeds hetzelfde probleem...bovendien scherm er niet supergoed ingezet waardoor een kiertje is ontstaan..

Net weer gebeld met Dell en aangegeven dat ik een Refund wil, kon diegene aan de telefoon niet beslissen..mijn case wordt nu geescaleerd en ik word maandag of dinsdag teruggebeld wat er gaat gebeuren...
Dit is niet normaal toch??!!...
Dit met de belachelijk lange levertijd van 3,5 week zal mij doen besluiten om nooit meer voor een Dell te gaan ondanks de moie kortingen die je kunt krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:42
Afgelopen vrijdag de Dell ontvangen. Problemen:
- Ontzettende backlight bleed.
- Touchpad niet helemaal recht.
- Wifi instabiel.
- LAN netwerk snelheid laag.

Vraag: Voornamelijk over de backlightbleed advies gevraagd aan de technische dienst. Gaan ze het repareren of kan ik beter hem terugsturen en een nieuwe bestellen?

Antwoord: Scherm repareren ze niet aangezien het een bekend probleem is van het gebruikte type scherm. Als ze er een nieuw scherm inzetten, dan is de kans zeer groot dat het probleem er weer is. En nou komt het: "Het is ook een goedkoper model en de meeste klanten zijn niet zo kritisch" 8)7 Dat krijg je dan voor een laptop van 1000+. Hetzelfde geld voor een nieuwe laptop.

Ik heb mijn leven lang een Dell gehad, maar nog nooit zo onbeschofd behandeld.

Iemand tips voor een Asus?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:42
Zojuist contact gehad met de tweede lijns. Zij zeggen uiteindelijk hetzelfde. Ook een vergoeding van de telefoonkosten, omdat ik een geruime tijd op een blinde lijn (die nergens uitkomt) heb gehangen zit er niet in. De backlightbleed moet geaccepteerd worden en ook zij zeggen dat er geen garantie is dat een nieuw systeem geen backlightbleed heeft. Het is dus bij de aankoop hiervan een letterlijk russisch roulette.

Vanuit Dell het verzoek om te vermelden dat ik wel een refund heb gehad zoals de wet voorschrijft m.b.t. de zichttermijn.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Ik weet dat dit een oud topic is, maar aangezien dit over een 15" 7000 Dell Inspiron gaat, ben ik hier wel op de goede pagina denk ik.

Sinds kort heb ik een 7559 Inspiron (FHD), alleen heb ik het idee dat mijn accu snel leeg gaat, hierdoor vraag ik me af in hoeverre anderen deze ervaring hebben met de batterijduur? Bij browsen en video kijken op 40/50% helderheid kom ik op rond de 4,5 uur uit en bij games is de batterijduur 100-120 minuten. Zijn dit normale prestaties of hebben jullie andere ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:13
Als ik kijk naar de hardware die in de Inspiron zit (er zit geen u-model processor in, wel een zware videokaart), lijken me die accutijden niet heel gek. Zeker met gamen hoef je niet meer te verwachten, daarmee gaat je laptop heel snel leeg.

Ik durf het niet zeker te zeggen, ik heb zelf de laptop niet maar het ziet er niet heel gek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
ParaDroid2 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:19:
Als ik kijk naar de hardware die in de Inspiron zit (er zit geen u-model processor in, wel een zware videokaart), lijken me die accutijden niet heel gek. Zeker met gamen hoef je niet meer te verwachten, daarmee gaat je laptop heel snel leeg.

Ik durf het niet zeker te zeggen, ik heb zelf de laptop niet maar het ziet er niet heel gek uit.
Oke bedankt!
Pagina: 1