Toon posts:

ATi vraagje,..... please reageer snel!

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo een radeon halen....

Maar ze hebben alleen OEM's hiero....
zijn er dan vershillen in de kaart of is het gewoon puur de software bundel en extra stuff wat je bij de retail krijgt?

Alvast bedankt!!!!!

Verwijderd

hier is al zoveel over gezegd.
kijk ff rondt.
de retail is hoger geklokt als de oem versie.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
wat bedoel je met hiero ???? PRICEWATCH ?
en je er zit verschil tussen de oem en de retail versie van de radeon, de oem versie heeft een lagere gpu en geheugen snelheid ( 166mhz ) en de retail versie ( 183mhz )
de retail versie zit in een doos met alle software
de oem versie (die ik ook heb) zat bij mij in een anti statische verpakking met daar aan geplakt de benodigde software en drivers
dus zonder mooie ati doos waar de ook voor betaald

:):)

Verwijderd

OEM is niets mis mee , effe RadeonTweaker downloaden en zelf die snelheden even hoog zetten . Hoewel ik toegenwoordig meer en meer Retail begin te kopen .....

Verwijderd

Topicstarter
ok... bedankt.....

Dan doe ik het meteen goed en bestel ik ergens anders de retail versie!!!

Hartstikke bedankt voor de snelle replies!

Verwijderd

veel succes ermee aangezien die moeilijk verkrijgbaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
WHaa... ik heb een retail kunnen krijgen :)

Alleen zit nu ook met de refresh probleem in spellen met win2k... 60hz doet pijn.... iemand een oplossing?... ( ja ik heb gezocht... maar nikz heeft geholpen) radeon tweaker hielp ook niet

Verwijderd

DDC informatie van je monitor uitschakelen en handmatig refresh kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Die staat uit... sterker nog... het is niet aan of uit te zetten ofwel... optie is uitgeschakeld

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
De doos is echt supervet :P

en hij is hoger geklokt

Verwijderd

Topicstarter
Heheheh... alleen aan de doos heb je nikz he ;)

Verwijderd

Ik heb ook een 166 Mhz OEM. Draait gewoon 183 als je wilt.

Verwijderd

Ja, maar de retail is meestal wel hoger overklokbaar omdat er beter geheugen wordt gebruikt...

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien nog truukjes voor win2k om de Hz hoger te krijgen? 60hz doet echt pijn :(

Thanks alvast!

Verwijderd

Probeer deze eens.

Registry Edit Method:
You can force OpenGL refreshrates by directly manipulating the registry entry, that describes the min and max frequencies of your currently installed monitor. Usually you can find the key in:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet0001\Control\Class\{4D36E96E-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0000\MODES\1600,1200]
(ControlSet0001 *could be* ControlSet0002 ... 000x, so look for the key beginning with "Mode1"
The key is stored in the following format:
"Mode1"="(min.vHz-max.vHz,min.hHz-max.hHz,polarity,polarity"
Mostly you will find the key as:
"Mode1"="30.0-96.0,48.0-160.0,+,+"
as this is a typically 19" monitor
Now you can change the "48.0" to a higher value, like 75.0 or 85.0. After reboot, the
OpenGL-Game will default to the changed value as the refreshrate.
CAUTION: Be careful. Read the specs of your monitor and your vid card. False values can destroy monitor and damage the W2K installation irreparably.

If you search your registry for this:
4D36E96E-E325-11CE-BFC1-08002BE10318
You'll find the key.

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

emmzz voor hoge refresh rate zoek in de zoek functie van windows 2000 naar dxdiag. Open deze en ga naar het tabblad "more help" klik op "override" en kies dan de mogelijkheid "override value" en stel daar een refresh rate in die je monitor aan kan.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Dat werkt niet in OpenGL .. de bovenstaande regkey ff aanpassen werkt wel. Maar dat heb ik meneer ShadoW al twee keer voorgesteld.

PC Specs

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

voor spelletjes kan je trouwens beter gewoon win98 gebruiken. Dat loopt veel beter. En heb je ook geen gesodemieter met je refresh rate in openGL

• Rappie
  • Laatst online: 12-08 21:15
Op zaterdag 09 juni 2001 19:40 schreef ShaDoW het volgende:
Heheheh... alleen aan de doos heb je nikz he ;)
Nee maar die is wel super om bovenop je comp te zetten of aan de muur te hangen :P

• Bomberman
Op zondag 10 juni 2001 11:40 schreef Rappie het volgende:

Nee maar die is wel super om bovenop je comp te zetten of aan de muur te hangen :P
Yep heb ik ook gedaan met de doos van m'n monitor >:) ..

PC Specs

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Ik heb een OEM Radeon 64MB ViVo overgekocht van iemand. Leip standaard op 166Mhz, effe geheugen gechecked, dat is Hyundai (schrijf ik dat goed?) en het is 6ns...:( Ik dacht dat alle Radeons 5,5ns hadden.... maarja, hij loopt tot nu toe goed op 200/400 ipv 166/333, dus het overklokken gaat nog wel...

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
[b]Op zaterdag 09 juni 2001 19:26 Alleen zit nu ook met de refresh probleem in spellen met win2k... 60hz doet pijn.... iemand een oplossing?... ( ja ik heb gezocht... maar nikz heeft geholpen) radeon tweaker hielp ook niet
in het kort laatste drivers downen, goede drivers van je monitor installeren en de TV-out uitschakelen *D

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op zaterdag 09 juni 2001 19:53 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb ook een 166 Mhz OEM. Draait gewoon 183 als je wilt.
ik heb ook zo'n oem versie en wat van die tweak programma's. kan het dan geen kwaad voor de chip die opde kaart zit? wordt het niet te warm enzo en tot hoe ver kan ik 'm maximaal zetten.

check mijn scores en kan dat nog hoger???
B-)

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Fireman

Fireman

sorry mijn scores staan hier nog niet.

dit zijn ze:

3DMARK 2000: 6506 (8>

• Fireman

Fireman

Op zondag 10 juni 2001 22:19 schreef firemen het volgende:

[..]

ik heb ook zo'n oem versie en wat van die tweak programma's. kan het dan geen kwaad voor de chip die opde kaart zit? wordt het niet te warm enzo en tot hoe ver kan ik 'm maximaal zetten.

check mijn scores en kan dat nog hoger???
B-)

• Martijn
Op zondag 10 juni 2001 22:22 schreef firemen het volgende:
sorry mijn scores staan hier nog niet.

dit zijn ze:

3DMARK 2000: 6506 (8>
Welke driverversie heb jij?
Is die score met een default benchmark ?? (Dus 1024*768*16bit) En Core en Memory op 166/333 ??

• Martijn
Net effe getest, ik heb een score van 3801 met de default bench...:( Dit met een Radeon ViVo 64MB DDR, een een Celeron 566@850. Is die Celly dan ZOOOOOOOOOOOO klote ???

• Bomberman
Eh ja de Celly sux (tegenwoordig) behoorlijk in vergelijking met de P3 of Athlon/Duron als het gaat om performance.

PC Specs

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op zaterdag 09 juni 2001 10:44 schreef real_raichu70 het volgende:
Hoewel ik toegenwoordig meer en meer Retail begin te kopen .....
Oem is idd niets mis mee...

Maar ik vind dat a) bezuinigen op video kaarten niet mag en b) ik vind een compleet pakketje en beetje service wel paar tientjes extra waar.

Dit soort hardware is wel prettig om netjes verpakt te kopen, anti statische zakjes enzo is wel lekker, drivers bij de hand is ook niet verkeerd, benodigde kabeltjes (zoals bij 3dfx soms is) is helemaal handig!

Hardware zoals dit koop ik liever retail.
(kwaliteit & prijs)

Andere spulletjes wil ik wel oem kopen.

http://mrfloris.com

• Martijn
Ik heb een Radeon 64MB DDR ViVo OEM, en ook daar zat een drivercd bij, een uitgebreide handleiding, EN alle TV out/in kabels (composite kabel en een SVHS kabel). Zelfs een composite/audio naar SCART convertor zat erbij... Dus dan krijg je bij een retail wel heel erg weinig extra voor die 100 piek... IDD, alleen maar een DOOS (en misschien een jaartje meer garantie, maarja, als een kaart het een jaar doet, dan doet ie het ook 5 jaar, en ik neem aan dat ik een videokaart niet langer dan een jaar a 2 jaar heb...;))

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 13:03

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bos, zit er ook zo'n soort key in Win98?
Dan lijkt het me mogelijk om fixed frequency monitors te gebruiken met een Radeonkaart.
Ik kan zo'n monitor gratis meenemen van m'n werk. Tot nu toe is het alleen mogelijk om zo'n monitor met een Matrox aan te sturen.

• Fireman

Fireman

Op zondag 10 juni 2001 22:54 schreef Martijn het volgende:

[..]

Welke driverversie heb jij?
Is die score met een default benchmark ?? (Dus 1024*768*16bit) En Core en Memory op 166/333 ??
ik moet je wel zeggen dat dit in 640 x 480 x 16 is. de rapste instelling als ik dat goed heb. en ik heb de driver van de ati site, de meest recente, geen beta versie. het versie nummer staat in mijn profiel.

btw tot hoe hoog kan ik mijn radeon 32 MB DDR opvoeren?? ik sta nu op 164Mhz tot hoever kan ik gaan zonder dat ding een korter leven te geven en dat ik er lekker rap mee kan werken.

ik moet zeggen het is een zeer rap en mooi kaartje.

ik ben er zeer te vrede over.

geef mij maar een aantal tips op het goed en veilig op tevoeren.

cu :7

• Fireman

Fireman

sorry staan hier ook niet maar vene op de site van ATI kijken dan zie je de exacte versie.

ik meen dat het een bestandje is van 11MB

ik dacht 4.12.6063 maar ik weet het niet zeker, ik zit nl nu op mijn werk. bij de brandweer dus we hebben het wel erg druk.

• Fireman

Fireman

ik heb het gevonden het is versie 4.13.7075 :z

Pagina: 1