Coax kabel: hoe belangrijk is de koperen mantel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hallo,

Onlangs heb ik een internetabonnement genomen bij ziggo. Vandaag heb ik mijn installatiepakket ontvangen. Het eerste wat ik moest doen was de wandcontactdoos die meegeleverd is aansluiten. Echter is de koperen mantel van de coax kabel die uit de muur komt niet zo goed meer. Er zit nog wel koperen draadjes, maar het is niet zoveel als hoort. Volgens ziggo moet het er zo uit zien:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7FedB.jpg

Echter zit de koperen mantel dus niet zo goed uit als op de bovenstaande afbeelding.

Afspraak was dat ik zaterdag(vandaag) zou kunnen internetten. Ik heb nu alles aangesloten, maar heb nog geen internet. De RDY(Ready), US(Upstream), DS(Downstream) lampjes branden dus niet constant. Alleen de DS(Downstream) lampje brandt knipperende blauw.

Ik weet dus niet of het aan de iets beschadigde koperen mantel ligt. Wat denken jullie? De oplossing is natuurlijk om het gewoon even opnieuw te knippen zodat het wel goed is, maar de koperen mantel is zo fragiel dat ik bang ben dat ik het verpest als ik het probeer. De kabel steekt maar iets van 6-7 cm uit de muur, dus ik kan fouten niet echt veroorloven :P. Heb ook niet echt de juiste tools, heb enkel een stanleymes en palas.

Als het belangrijk is dat de koperen mantel goed moet zijn, dat zit er helaas niets anders op dan het toch te proberen. Maar als het niet aan de koper mantel kan liggen dat ik geen internet heb, dan blijf ik liever vanaf.

En hoe zit het met de kosten als toch een ziggo monteur langs moet komen om het te fixen? Is dat dan voor mijn rekening of die van ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:27
Koperen mantel is bedoelt om instraling van buitenaf te voorkomen(analoge TV signaal over coax zit ook op een frequentie die ook in de ether te vinden is).

Met een stanleymes lukt het vaak prima, gewoon voorzichtig zijn.

Aan het uiteinde is het overigens meest belangrijk dat hij verbinding maakt. Niet dat het er picture-perfect uitziet.

[ Voor 21% gewijzigd door LED-Maniak op 22-03-2014 20:19 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 11:08

BoltYes

This is the Way

De koperen mantel zorgt ervoor dat je geen storing van buitenaf krijgt. Handig als er andere kabels in de buurt liggen. Het signaal komt door de koperen kern.

Als je ervoor zorgt dat de kern niet in contact komt met de mantel en de mantel binnen de stekker houdt, dan moet het helemaal goed komen.

Filmpje; YouTube: Hirschmann montagefilm algemeen

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
BoltYes schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:20:
De koperen mantel zorgt ervoor dat je geen storing van buitenaf krijgt. Handig als er andere kabels in de buurt liggen. Het signaal komt door de koperen kern.

de mantel binnen de stekker houdt

Filmpje; YouTube: Hirschmann montagefilm algemeen
Ik snap niet wat je hier precies mee bedoelt. Welke stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:27
Die coaxkabel schroef je aan een stekker vast die weer aan het modem gaat, toch?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die koperen mantel is voro kabelinternet heel belangrijk. Als die niet aangesloten is, werkt 't gewoon niet. Een TV kan zonder, een kabelmodem niet.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8191/8101237607_d881dc0043_z.jpg

Zelfde probleem wel 's gehad toen ik net verhuisd was en nog geen F-connectors had weten te regelen. 't ging pas werken toen ik de mantel er ook tegenaan tapete :P

[ Voor 45% gewijzigd door CyBeR op 22-03-2014 20:31 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Heb je wel TV signaal? Zo ja, monteur afwachten (zelf de groene kabel aanpassen gaat je veel geld kosten)

Zo nee, wss nog niet aangesloten in EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
LED-Maniak schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:25:
Die coaxkabel schroef je aan een stekker vast die weer aan het modem gaat, toch?
Nee, ik heb het over de coaxkabel die uit de muur komt. Dus binnen de wandcontactdoos. Deze moet bevestigd worden aan de de wandcontactdoos die ziggo geleverd heeft. De modem moet vervolgens gekoppeld worden via een coaxkabel aan de wandcontactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:26
Als je er niet uit komt kun je altijd een monteur langs laten komen, tot en met de AOP (DIO in dit geval, ik neem maar aan dat daar die kabel in moet) is de verantwoording van de kabelaar, kan deze ook mooi het signaal even nameten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-10 15:57
Een alleen knipperend DS lampje betekent zoveel als dat hij helemaal geen signaal kan vinden. Sluit eens een TV aan, krijg je überhaupt beeld analoog/digitaal? Als het slecht aangesloten is krijg je wel TV beeld met een hoop sneeuw en digitaal helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
hcQd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:29:
Als je er niet uit komt kun je altijd een monteur langs laten komen, tot en met de AOP (DIO in dit geval, ik neem maar aan dat daar die kabel in moet) is de verantwoording van de kabelaar, kan deze ook mooi het signaal even nameten.
Ik weet niet waar AOP of DIO voor staan. Maar het is gewoon in de woonkamer en komt uit de muur. Dus mocht het niet lukken, dan moet Ziggo het komen fixen, zonder dat ik voor de kosten moet opdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

LED-Maniak schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:17:
Koperen mantel is bedoelt om instraling van buitenaf te voorkomen(analoge TV signaal over coax zit ook op een frequentie die ook in de ether te vinden is).

Met een stanleymes lukt het vaak prima, gewoon voorzichtig zijn.

Aan het uiteinde is het overigens meest belangrijk dat hij verbinding maakt. Niet dat het er picture-perfect uitziet.
Niet alleen dat, maar het heeft ook invloed op de impedantie. Picture perfect hoeft idd niet, maar een beetje netjes werken kan net ff uitmaken.

De connector zelf is daar ook weer van invloed

Veranderingen in de impedantie veroorzaken reflecties. hierbij word (een deel) van het vermogen terug gereflecteerd in de coax en komt zodoende (deels) niet aan.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
tha_bulldog schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:29:
Een alleen knipperend DS lampje betekent zoveel als dat hij helemaal geen signaal kan vinden. Sluit eens een TV aan, krijg je überhaupt beeld analoog/digitaal? Als het slecht aangesloten is krijg je wel TV beeld met een hoop sneeuw en digitaal helemaal niets.
Nee ik heb ook geen tv signaal. Dat zou dus betekenen dat ik nog moet wachten totdat ziggo het heeft aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

NeutraleGast schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:32:
[...]

Nee ik heb ook geen tv signaal. Dat zou dus betekenen dat ik nog moet wachten totdat ziggo het heeft aangesloten?
Ah, dan ben je überhaubt niet aangesloten en moet je inderdaad wachten. Als je aangesloten bent heb je sowieso een TV-signaal namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je geen analoog beeld krijgt moet je nog even wachten

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Ok dan wacht ik wel af tot 00:00 uur. Dan moet ik wel aangesloten zijn, want dat was de afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Ok dan wacht ik wel af tot 00:00 uur. Dan moet ik wel aangesloten zijn, want dat was de afspraak. Als het na 00:00 uur nog steeds niet werkt, dan open ik het weer en plaats ik hier een foto, zodat jullie beter kunnen beoordelen of het goed genoeg is zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
NeutraleGast schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:35:
Ok dan wacht ik wel af tot 00:00 uur. Dan moet ik wel aangesloten zijn, want dat was de afspraak.
Ja, de monteur zit bij de eindversterker in je straat met een horloge te wachten op 00.00 om je aan te sluiten 8)7

Dat zal maandag of dinsdag worden. Wel kun je morgen even bellen voor een aansluittaak mocht het anders buiten SLA vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
SAWYER schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:37:
[...]

Ja, de monteur zit bij de eindversterker in je straat met een horloge te wachten op 00.00 om je aan te sluiten 8)7

Dat zal maandag of dinsdag worden. Wel kun je morgen even bellen voor een aansluittaak mocht het anders buiten SLA vallen.
Tja, Ziggo heeft duidelijk gezegd dat ik zaterdag(vandaag) aangesloten zal worden. Zo niet: Dan houden ze zich niet aan de afspraak. Waar staat SLA voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

For all we know ben je in de woonkamer bezig en ligt alles in de meterkast nog los.

Kun je daar niet wat duidelijkheid over verscheppen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
NeutraleGast schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:38:
[...]

Tja, Ziggo heeft duidelijk gezegd dat ik zaterdag(vandaag) aangesloten zal worden. Zo niet: Dan houden ze zich niet aan de afspraak. Waar staat SLA voor?
Dat is een ding. Om dan maar aan de groene kabel te zitten, wat niet van jou is, is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
SAWYER schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:43:
[...]

Dat is een ding. Om dan maar aan de groene kabel te zitten, wat niet van jou is, is iets anders.
Het staat in hun handleiding dat ik het zelf moet maken zoals het in het plaatje in mijn startpost staat. Dus blijkbaar mag ik er wel aan zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door ObiTewodros op 22-03-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
fish schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:42:
For all we know ben je in de woonkamer bezig en ligt alles in de meterkast nog los.

Kun je daar niet wat duidelijkheid over verscheppen
Nu ben ik in de war :p Wat heeft mijn meterkast mee te maken? Ik heb het zelf even gezocht, en blijkbaar is de eerste punt waar het binnen komt de meterkast, maar ik zie niets raars in mijn meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
NeutraleGast schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:45:
[...]

Het staat in hun handleiding dat ik het zelf moet maken zoals het in het plaatje in mijn startpost staat. Dus blijkbaar mag ik er wel aan zitten.
Ja bij ziggo moet je inderdaad het standaard aansluitpunt vervangen door een aansluit punt waar je een splitter op kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
NeutraleGast schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:47:
[...]

Nu ben ik in de war :p Wat heeft mijn meterkast mee te maken? Ik heb het zelf even gezocht, en blijkbaar is de eerste punt waar het binnen komt de meterkast, maar ik zie niets raars in mijn meterkast.
Hij bedoelt dat er mss wel signaal de meterkast binnenkomt, maar dat dat niet naar je woonkamer gaat.

Heb je het modem in de woonkamer of in de meterkast getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
SAWYER schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:49:
[...]

Hij bedoelt dat er mss wel signaal de meterkast binnenkomt, maar dat dat niet naar je woonkamer gaat.

Heb je het modem in de woonkamer of in de meterkast getest?
Ik heb het in de woonkamer getest, hoe kan ik het in de meterkast testen? Er zit daar geen kabelaansluiting. Bij mijn tante zit de modem in de meterkast, dus blijkbaar kan het wel, maar als ik in mijn meterkast kijk, dan zou ik echt niet weten hoe ik mijn modem daar aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Ik heb net een mijn ziggo account aangemaakt op mijn adres, en bij mijn producten staat dat ik geen producten heb. Bevestigd dat het vermoeden dat ik dus nog niet aangesloten ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
NeutraleGast schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:51:
[...]

Ik heb het in de woonkamer getest, hoe kan ik het in de meterkast testen? Er zit daar geen kabelaansluiting. Bij mijn tante zit de modem in de meterkast, dus blijkbaar kan het wel, maar als ik in mijn meterkast kijk, dan zou ik echt niet weten hoe ik mijn modem daar aan kan sluiten.
Het modem moet bij de groene kabel, is dat bij jou in de woonkamer of in de meterkast?
NeutraleGast schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:52:
Ik heb net een mijn ziggo account aangemaakt op mijn adres, en bij mijn producten staat dat ik geen producten heb. Bevestigd dat het vermoeden dat ik dus nog niet aangesloten ben?
Nee dat heeft er niets mee te maken. Dat zo zo blijven tot 3-4 werkdagen na ingangsdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik zou gewoon even afwachten tot je kabeltje is ingeprikt in de wijkkast. Je zou nu anders op zn minst tv signaal moeten hebben.

Toen ik nog als monteur werkte voor ziggo merkte ik dat ds wel constant brandde en en us ging knipperen bij een slecht aangesloten kabel op de aop. Bij jou knippert ds dus dat betekent dat je helemaal geem signaal hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Cuno op 22-03-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
SAWYER schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:57:
[...]

Het modem moet bij de groene kabel, is dat bij jou in de woonkamer of in de meterkast?

[...]

Nee dat heeft er niets mee te maken. Dat zo zo blijven tot 3-4 werkdagen na ingangsdatum
De groene kabel komt uit de muur in de woonkamer. Daar heb ik het ook op dit moment aangesloten. Is en woonkamer of meterkast of kan het ook in de woonkamer als in de meterkast zitten? Bij mij zie ik in ieder geval niets in de meterkast die lijkt op kabelaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
NeutraleGast schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:02:
[...]

De groene kabel komt uit de muur in de woonkamer. Daar heb ik het ook op dit moment aangesloten. Is en woonkamer of meterkast of kan het ook in de woonkamer als in de meterkast zitten? Bij mij zie ik in ieder geval niets in de meterkast die lijkt op kabelaansluiting.
Kan maar op 1 plek, in dit geval dus de woonkamer.

Je bent niet aangesloten op de eindversterker. Bel morgen de helpdesk en zij zullen je er meer over kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7GfyU.jpg
Dat is hoe het eruit ziet. Goed genoeg?

Bij zoeken naar tv zenders kan ik trouwens nu wel 8 zenders vinden, maar als ik ze wil bekijken krijg ik een melding "Geen CI Module".

[ Voor 45% gewijzigd door ObiTewodros op 23-03-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Volgens mij ziet die kabel er gewoon goed uit, genoeg mantel om contact te maken. Mits er natuurlijk geen breuk in de binnenste kern van de kabel zit. Maar volgens mij laat je je tv zoeken op digitale tv? Probeer het eens analoog? Dan heb je geen CI module of digitale tuner nodig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 12:51
NeutraleGast schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:41:
[afbeelding]
Dat is hoe het eruit ziet. Goed genoeg?

Bij zoeken naar tv zenders kan ik trouwens nu wel 8 zenders vinden, maar als ik ze wil bekijken krijg ik een melding "Geen CI Module".
Nee die is niet goed genoeg.

De mantel is voor je signaal zeer belangrijk. Zowel downstream (Internet & TV) als upstream (Internet). Als de mantel onvolledig is ergens in de installatie loopt de impentatie snel op en het je veel sneller last van instraling. Je kunt goede kabels hebben maar een onderbreking in de mantel maakt je goede kabels waardeloos.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediazoo.nl/webimages/wcdfout.jpg

Zo moet het dus niet en heb je veel signaal storingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediazoo.nl/webimages/groengoed.jpg

Zo hoort je mantel te zitten. Niet draaien, niet naar achteren trekken en niet wegsnijden. Alleen de buiten pvc laag wegsnijden de rest in takt laten en zo direct in de DIO monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MediaZoo schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:07:
[...]

Nee die is niet goed genoeg.

De mantel is voor je signaal zeer belangrijk. Zowel downstream (Internet & TV) als upstream (Internet). Als de mantel onvolledig is ergens in de installatie loopt de impentatie snel op en het je veel sneller last van instraling. Je kunt goede kabels hebben maar een onderbreking in de mantel maakt je goede kabels waardeloos.

[afbeelding]

Zo moet het dus niet en heb je veel signaal storingen.

[afbeelding]

Zo hoort je mantel te zitten. Niet draaien, niet naar achteren trekken en niet wegsnijden. Alleen de buiten pvc laag wegsnijden de rest in takt laten en zo direct in de DIO monteren.
Rechts onder op je doos staat ook zelfs een tekening hoe je het goed aan moet sluiten

@Let ook even als er in en out op je doos staat dat er een afsluitweerstand op de out zit als je niuet doorlust.
Er zal wel een tras1000 oid bij zitten, gezien de toepassing gok ik zo dat dat geen doorlusdoos is

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 24-03-2014 00:37 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sowieso zou de coax kabel wel degelijk via de meterkast kunnen lopen.. ondanks er een groene kabel in de woonkamer aanwezig is,

bij mijn ouders was dat het geval en in mn huidige woning ook.. :)

bij mn ouders de kabel in de meterkast ( na overleg met Ziggo ) door gejast en daar de TRAS1000 geplaatst, en het modem (ipv in de woonkamer achter de bank waar t verder allemaal 3x niet uit zou komen :P )

mn eigen woning zit het modem wel in de woonkamer, omdat mn meterkast niet inpandig is. en ik geen CAT5E kabel met enig fatsoen uit de meterkast kan trekken :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In oude woningen (>20jaar) is het best gebruikelijk dat de COAX (en vaak ook telefoonlijn) aan de voorkant van een pand binnenkomt (veelal de woonkamer), en niet in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-10 16:25
Ik ben benieuwd of TS al internet heeft. Op Fok! snapte hij er ook al niks van. Van een monteur wil hij niks weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:53
Kawaii schreef op maandag 24 maart 2014 @ 07:56:
In oude woningen (>20jaar) is het best gebruikelijk dat de COAX (en vaak ook telefoonlijn) aan de voorkant van een pand binnenkomt (veelal de woonkamer), en niet in de meterkast.
Dat klopt maar soms loopt de groene kabel ook door de meterkast (eventueel met een AOPtje aldaar).
Als die daar los ligt.... Dat is ruim kwart van de storingen bij UPC onder geen signaal :P

Mocht je dus echt niets in de meterkast hebben, gewoon monteur laten komen en AOP laten opleveren met signaal. Waarschijnlijk sluit ie ook direct je modem goed aan :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kawaii schreef op maandag 24 maart 2014 @ 07:56:
Bij mij was dat vroeger ook zo, maar tijdens de laatste renovatie in 1994 is de coaxkabel verplaatst naar de meterkast, en vanuit daar loopt er een kabel door het plafond naar de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Heb net contact gehad met ziggo. Volgens hun moet ik mijn modem nog activeren door in de browser "Activatie" in te voeren en de instructies volgen. Dit had ik uiteraard al aan het begin geprobeerd, ik werd toen doorverwezen naar het inlogscherm van de interface van de modem. Na mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren kwam ik in de interface van de modem, waar ik van alles kon wijzigen, maar nergens de modem activeren. Ik had toen de aanname gedaan dat de modem wel geactiveerd moet zijn. Ik heb het op verzoek van ziggo net weer geprobeerd, en ook nu word ik doorverwezen naar de default gateway. Woensdag komt de monteur langs, dus dan zie ik wel hoe het verloopt. Al bij al heeft het mij toch veel tijd gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laat ook even weten wat die monteur uiteindelijk moet doen om de boel werkend te krijgen. Als Ziggo iets administratiefs verprutst heeft is dat hun absoluut aan te rekenen, maar als je gewoon de kabel niet goed aangesloten hebt is het nogal misplaatst om dat Ziggo te verwijten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
dion_b schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:12:
Laat ook even weten wat die monteur uiteindelijk moet doen om de boel werkend te krijgen. Als Ziggo iets administratiefs verprutst heeft is dat hun absoluut aan te rekenen, maar als je gewoon de kabel niet goed aangesloten hebt is het nogal misplaatst om dat Ziggo te verwijten.
Sorry dat ik zo laat reageer, was dit topic helemaal vergeten. De monteur had het in 1 minuut gefixed. Toen ik vroeg wat hij gedaan heeft, vertelde hij dat ik nog niet aangesloten was. Dus ik heb half uur met ziggo technische dienst gebeld om te kijken hoe het probleem opgelost kan worden, terwijl ik niet eens aangesloten was. De mevrouw van de technische dienst verteld ook leuk dat ze een lijst heeft waarop staat wat er allemaal aan de hand kan zijn, en dat we dat gaan doorlopen. Blijkbaar staat er niet op haar lijst dat ze moet kijken of ik aangesloten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 12:51
Ze kunnen op afstand niet bekijken of je wel of niet bent aangesloten. Dit is nog steeds een fysieke handeling die uitgevoerd moet worden door een monteur. Als dit nog niet gedaan is maar de opdracht is al wel "uitgevoerd" is dit niet aan de helpdesk medewerker te verwijten. Die moet er inprincipe vanuit gaan dat je bent aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
al kunnen ze wel steeds meer :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

In princiepe kan het ook gewoon, is gewoon een kosten kwestie. Een niet of slecht afgesloten coax kabel reflecteerd singaal. maar om die detectie in alle verdelers mogelijk te maken, daar word je niet vrolijk van

Iperf

Pagina: 1