Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandslang
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-08-2014
Hoi,

Graag zou ik advies krijgen bij het volgende. Ik heb een nieuwe woning waarbij er eigenlijk geen plek is voor een tv. Zodoende wil ik graag met een beamer gaan werken. De reden is dus niet dat ik een super groot scherm wil.
De plek waar de beamer zou komen te staan is aan de andere kant van de woonkamer. De afstand vanaf achterzijde beamer en muur waarop projectie plaats moet vinden is 5 meter. Waar ik bang voor ben is dat door die afstand de projectie super groot zal zijn. Dat is juist niet wat ik wil aangezien de afstand van de kijkers tot de projectie maar 2,5 meter is. Graag zou ik dus een formaat projectie krijgen van een 'normale tv' (tussen 50 en 100 cm beelddiagonaal).
Is dit met elke beamer te realiseren? Of moet ik daarvoor een beamer hebben die speciaal die afstanden aan kan?
Alvast hartelijk dank voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 17:49
Je zou eens naar een short-trow beamer kunnen kijken. Ik heb thuis mijn beamer (Acer H6510BD) op 4 meter van het scherm hangen en mijn projectieformaat is dan 120 inch (305 cm). En dan heb ik hem niet eens ingezoomd. Hij kan vanaf die afstand tot 400 cm geloof ik.

Maar heb je geen mogelijkheid om de beamer dichter bij de muur te hangen? Of zit je dan met de kabels enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:05
Juist geen short throw, dat is bedoeld om op korte afstand een groot beeld te realiseren. In dit geval moet er op grote afstand (5 meter) een klein beeld komen (50-100cm).

Houdt er rekening mee dat een beamer alleen fatsoenlijk werkt als het donker is, tv kijken op een beamer is vrij gaar, je hebt nog een tv ontvanger nodig om mee te zappen, en je moet speakers kunnen plaatsen voor het geluid. Waarom zou je geen tv kunnen hangen op de plek waar je anders het beeld zou projecteren?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandslang
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-08-2014
Luidsprekers en tv ontvanger wordt ook allemaal netjes aangelegd, daar zit het punt niet. De plek waar de beamer zou moeten komen is de enig mogelijke plek, dichterbij kan niet ivm kabels inderdaad.
De vraag of ik met de beamer op 5meter afstand van het scherm een beelddiagonaal van 50-100 cm kan realiseren blijft dus nog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Waarom is er geen plek voor een tv terwijl er kennelijk wel plek is voor een projectiescherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:05
Op http://www.projectorcentral.com/projectors.cfm kun je de gewenste afstand en beelddiagonaal invullen en kijken wat daar uit komt rollen. Maar omdat het zo'n ongebruikelijke verhouding is ben je altijd gebonden aan optionele lenzen, iets wat doorgaans alleen bij de duurdere modellen mogelijk is.
(zoek naast HD resolutie ook op 1920x1200 resolutie)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1