NAS streaming, Netflix en bluray samenvoegen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-02 13:39
Ik ben me de laatste dagen aan het informeren omtrent een HTPC. Op dit moment bekijk ik mijn films via een bluray-speler voor de aangeschafte collectie op schijfjes, en stream ik de andere films vanaf mijn NAS naar de gejailbreakte ATV2 (aTV Flash black). Op de ATV2 maak ik ook nog eens gebruik van Netflix. Werkt allemaal prima, maar de ATV2 komt niet verder dan 720P. En ik zou toch wel eens een keertje willen opschalen naar de 1080P op mijn Pana plasma (46inch).

Nu heb ik nog een Raspberry Pi liggen en ben ik bezig geweest om hier XBMC/Open-Elec op te draaien. De kracht van zo'n ding valt me niet tegen, maar zit ik met het probleem dat mijn Onkyo reciever geen audio wil ontvangen via hdmi. En aangezien de Raspberry geen S/PDIF heeft, heeft het geen zin om de Raspberry in te zetten als kleine XBMC setup.

Dus dan kom ik automatisch terecht bij de verschillende mediaplayers. Heb ze bijna allemaal wel bekeken. Maar bijna geen enkel ondersteund Netflix. Met uitzondering van de WD TV Live. Qua eisen voor het streamen van NAS en het bekijken van Netflix, lijkt dit wel goed. Kan alleen niet nog niet ergens vinden of het ook 24p ondersteund. Tenzij ik er overheen lees. Zag ook wel dat het mogelijk was om er custom skins op te draaien...?

Maar mijn bluray speler is ook aan vervanging toe. Dit is nog een beestje van de 1e generatie en krijgt steeds vaker moeite met bepaalde schijfjes. En niks is frustrerender dan een vast loper midden in een film.... Dus zat ik te kijken naar een HTPC met een bluraydrive. Voor het gemak maar ff de Best Buy Guide van november 2013 erbij gepakt en hiervan de HTPC setup bekeken. Ziet er goed uit, voeg er een bluraydrive aan toe en ik ben bijna klaar...

Alleen dan blijf ik weer zitten met de ondersteuning van Netflix. Ik ben behoorlijk aan het zoeken geweest met Google. Volgens bepaalde sites is het wel mogelijk, volgens andere weer niet. Oude HDD gepakt en een test opstelling gemaakt om zelf te kijken of ik Netflix aan de praat kon krijgen in XBMC... maar geen succes.

Dus eigenlijk loop ik nu een beetje vast door mijn eigen eisen. Het streamen van NAS, bluray's afspelen en Netflix binnen 1 device is voor zover ik weet niet mogelijk. Ik kan een HTPC bouwen voor 350,- (uitgaande van de best buy guide) en zo mijn eisen voor het streamen van 1080P en vervanging van mijn blurayspeler oplossen. Voor Netflix moet ik dan mijn ATV2 aanhouden...

..maar weet er iemand nog een andere oplossing?

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 20:23
housekamp schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 07:35:

Dus dan kom ik automatisch terecht bij de verschillende mediaplayers. Heb ze bijna allemaal wel bekeken. Maar bijna geen enkel ondersteund Netflix.
Als je iets met XBMC erop vind lijkt het mij dat je daar best netflix op kan zetten. Genoeg over te vinden iig. En als je voor 350 een htpc kan bouwen met bluray en xbmc ben je er toch?

Hallo met Tim

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:15

nwagenaar

God, root. What's the differen

Nou, nee. Niet echt.

De enige (werkende) XBMC plugin voor ons Europeanen om Netflix te gebruiken binnen XBMC is NetfliXBMC.

NetfliXBMC werkt behoorlijk, maar echt super is het niet. Daarbij is deze plugin beperkt in zijn inzetbaarheid omdat het uitgaat van allerlei (extra) depencies onder Linux en Windows. Hierdoor is het niet in een embedded installatie (zoals OpenELEC) te gebruiken.

Een andere oplossing is om gebruik te maken van het betaalde product Playon. In feite biedt die Netflix content middels UPnP aan. Het enige nadeel, de applicatie werkt alleen op Windows en het maakt gebruik van transcoding. Maar het voordeel is dat het te gebruiken is met meerdere apparaten en/of besturingssystemen.

Het afspelen van originele Blu-Ray titels is wel mogelijk. Je kan gebruik maken van de keydb.cfg oplossing, de MakeMKV plugin of gebruik maken van een applicatie zoals Passkey (Lite) van DVDFAB (Windows only).

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-01 20:55

Comgenie

Soms heb je dat

Een PS3? Die streamt prima vanaf mijn NAS. Speelt ook blu-ray's af en heeft een netflix app. De enige wat enigsinds tricky is: De PS3 support niet veel video codecs. Via custom firmware is er wel een hoop te regelen overigs.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mbt de WD TV Live:

WD is momenteel bezig met een nieuw model te ontwikkelen waar geen Netflix meer op komt te zitten door een conflict tussen WD en Netflix. Als je dus voor een WD TV Live Streaming (2011 model) wilt gaan moet je dat toch wel in de komende maanden doen.

Verder kan je met de WD TV idd verschillende Themes laden en background informatie ophalen over de film, alsmede covers etc. Ik gebruik de optie zelf niet maar 24 p wordt wel ondersteunt voor zover ik weet. Ik heb alleen geen idee hoe het in de praktijk eruit ziet of werkt. Daarvoor kan je naar het WD forum. Beetje creatief zoeken en je komt een heel eind ('WD TV Live streaming 24p' bijv. )

Enige punt waar je niet met de WD uit de voeten kan is dus BR discs afspelen. Daarvoor moet je naar andere apparaten kijken, zoals een PlayStation bijv. (ook netflix ondersteuning afaik)

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 20-03-2014 11:17 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Campo di Casa
nwagenaar schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:11:
Nou, nee. Niet echt.

De enige (werkende) XBMC plugin voor ons Europeanen om Netflix te gebruiken binnen XBMC is NetfliXBMC.

NetfliXBMC werkt behoorlijk, maar echt super is het niet. Daarbij is deze plugin beperkt in zijn inzetbaarheid omdat het uitgaat van allerlei (extra) depencies onder Linux en Windows. Hierdoor is het niet in een embedded installatie (zoals OpenELEC) te gebruiken.

Een andere oplossing is om gebruik te maken van het betaalde product Playon. In feite biedt die Netflix content middels UPnP aan. Het enige nadeel, de applicatie werkt alleen op Windows en het maakt gebruik van transcoding. Maar het voordeel is dat het te gebruiken is met meerdere apparaten en/of besturingssystemen.

Het afspelen van originele Blu-Ray titels is wel mogelijk. Je kan gebruik maken van de keydb.cfg oplossing, de MakeMKV plugin of gebruik maken van een applicatie zoals Passkey (Lite) van DVDFAB (Windows only).
Klopt. Het is nog best lastig om NetflixBMC aan de praat te krijgen. En ik had ook ergens gelezen dat dit alleen mogelijk is wanneer je in de US woonachtig bent. Het zou iig problemen geven hier in Nederland.

PlayOn heb ik vanavond een accountje voor aangemaakt en getest. Vindt het een tegenvaller. Ik heb nu een paar zenders uitgeprobeerd maar ook dit geeft problemen met je locatie wanneer je niet in de US woont. Heb daarnaast netjes mijn Netflix account gegevens ingevuld, volgens de test klopte de gegevens, maar wat ik ook probeer, ik kan geen content zien. De 'mappen' zijn leeg. Heb dit geprobeerd binnen XBMC als via een iOS app.

De zenders waarvan ik wel content kon bekijken waren traag en de kwaliteit was matig. PlayOn is dus helaas niet de oplossing.
Notna schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:16:
Mbt de WD TV Live:

WD is momenteel bezig met een nieuw model te ontwikkelen waar geen Netflix meer op komt te zitten door een conflict tussen WD en Netflix. Als je dus voor een WD TV Live Streaming (2011 model) wilt gaan moet je dat toch wel in de komende maanden doen.

Verder kan je met de WD TV idd verschillende Themes laden en background informatie ophalen over de film, alsmede covers etc. Ik gebruik de optie zelf niet maar 24 p wordt wel ondersteunt voor zover ik weet. Ik heb alleen geen idee hoe het in de praktijk eruit ziet of werkt. Daarvoor kan je naar het WD forum. Beetje creatief zoeken en je komt een heel eind ('WD TV Live streaming 24p' bijv. )

Enige punt waar je niet met de WD uit de voeten kan is dus BR discs afspelen. Daarvoor moet je naar andere apparaten kijken, zoals een PlayStation bijv. (ook netflix ondersteuning afaik)
Dan vraag ik me wel af hoe het straks met de ondersteuning zit wanneer Netflix iets veranderd. Mocht dit een grote aanpassing zijn waardoor de app op de WD ge-update moet worden, loop je dus de kans dat dit niet meer gaat werken...

Misschien moet ik eens meer info opzoeken over het aanbieden van films naar een niet gejailbreakte ATV3. Dan heb ik wel de gewenste 1080P en Netflix. Alleen zal ik dan nog wel mijn Blurayspeler moeten vervangen...
De perfecte oplossing nog niet gevonden. want een PS3 is een optie, maar heeft niet mijn voorkeur :)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

housekamp schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:03:
[...]
Klopt. Het is nog best lastig om NetflixBMC aan de praat te krijgen. En ik had ook ergens gelezen dat dit alleen mogelijk is wanneer je in de US woonachtig bent. Het zou iig problemen geven hier in Nederland.

PlayOn heb ik vanavond een accountje voor aangemaakt en getest. Vindt het een tegenvaller. Ik heb nu een paar zenders uitgeprobeerd maar ook dit geeft problemen met je locatie wanneer je niet in de US woont. Heb daarnaast netjes mijn Netflix account gegevens ingevuld, volgens de test klopte de gegevens, maar wat ik ook probeer, ik kan geen content zien. De 'mappen' zijn leeg. Heb dit geprobeerd binnen XBMC als via een iOS app.

De zenders waarvan ik wel content kon bekijken waren traag en de kwaliteit was matig. PlayOn is dus helaas niet de oplossing.

[knip]
Ik gebruik de via Playon geboden oplossing ook op sommige sommige apparaten en voor Netflix werkt dat goed. Wil deze oplossing ook goed werken dan kun je bijna niet buiten een DNS aanpassing. De geboden kwaliteit is niet de Netflix kwaliteit maar op de kleinere beeldschermen (tot 32"), die hier op de slaapkamers worden gebruikt, is het prima te doen. Op de slaapkamers draait overal een Openelec XBMC versie en daarin kan nu redelijk eenvoudig Netflix worden bekeken, gewoon te selecteren en af te spelen binnen XBMC, en dat was ook de bedoeling. Ik heb overigens wel een PlayOn (en PlayLater), HD licentie.

Testing, one, two ...

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Windows 8 op je HTPC en je kunt de Netflix app gebruiken. Dan je eigen keuze qua media center ernaast, XBMC draait ook op Windows. Mediaportal en Jriver zijn nog twee opties.

edit: topic voor wat suggesties:
Aankoop Raps Pi vervanger.

[ Voor 20% gewijzigd door wagenveld op 21-03-2014 13:32 ]

Verwijderd

housekamp schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 07:35:
Kan alleen niet nog niet ergens vinden of het ook 24p ondersteund.
werkt meer dan uitstekend, alleen in de netflix app schakelt hij niet van setting. Maar al je video's vanaf de nas wel.

• Campo di Casa
Ik denk dat ik er wel uit ben. Het is te omslachtig om een HTPC te bouwen en hier Netflix op werkende te krijgen met en goede kwaliteit en ook dat het netjes geintegreerd is binnen XBMC of MediaPortal. Tot nu toe is het mij nog niet gelukt en vraag ik me af of het echt meerwaarde heeft op de huidige setup.

Afgelopen weekend eens gekeken of er zichtbaar verschil is te zien tussen 720 en 1080p content met huidige plasma (46") en kijkafstand (3m). En dat was niet het geval. Misschien voor de super getrainde oog, maar het is waarschijnlijk de 400 euro investering niet waard imo :)

Ik blijf dus voorlopig mijn atv2 gebruiken voor het streamen van 720p content van de NAS en Netflix. Blurayspeler gaat wel op de lijst voor vervanging.

• TWEagle
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07-2022
goedenmorgen
nwagenaar schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:11:
welke depencies bedoel je?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Google Chrome verwacht ik, of een andere browser, die nodig is om Netflix daadwerkelijk te kunnen bekijken.

Testing, one, two ...

Pagina: 1