Allen,
Alvorens mijn excuses dat dit weer het zoveelste aankoop-advies topic is. Maar ik houd al een hele tijd dit topic in de gaten en vindt zo niet onmiddellijk iemand die naar hetzelfde opzoek is als ik.
Mijn Vraag:
Ik ben opzoek naar een HTPC als vervanger voor mijn RaspBerry Pi (deze verhuist naar de slaapkamer) en is ook wat te langzaam naar m'n zin. Ik had graag de zwaarste skins in XBMC gebruikt.
Verwachtingen:
- Inbouwen Blu-Ray ROM & afspelen DVD's & Blu-Ray's.
- IR ontvanger of CEC (in combinatie Harmony One)
- Pass Trough DTS & DTS-HD naar Marantz Versterker
- HDD: Snelle 16GB USB 3.0 Stick of kleine SSD
- Toekomst: 4K & 3D ((nog niet nodig, TV kan geen van beide)
En dan misschien het belangrijkste puntje: Budget
Zo goedkoop mogelijk! Ik had mijn oog laten vallen op een intel NUC (Intel NUC Kit DN2820FYK) Deze zit heel mooi qua prijs maar mist de mogelijkheid van een blu-ray speler natuurlijk. Ik weet ook wel dat ik men een zelfbouw HTPC niet voldoende zal hebben met dit budget, maar het geeft wel een idee van wat soort hardware mij voldoende lijkt.
Indien jullie er anders over denken, of betere ideeën hebben, vuur maar af!
Alvast bedankt!
Alvorens mijn excuses dat dit weer het zoveelste aankoop-advies topic is. Maar ik houd al een hele tijd dit topic in de gaten en vindt zo niet onmiddellijk iemand die naar hetzelfde opzoek is als ik.
Mijn Vraag:
Ik ben opzoek naar een HTPC als vervanger voor mijn RaspBerry Pi (deze verhuist naar de slaapkamer) en is ook wat te langzaam naar m'n zin. Ik had graag de zwaarste skins in XBMC gebruikt.
Verwachtingen:
- Inbouwen Blu-Ray ROM & afspelen DVD's & Blu-Ray's.
- IR ontvanger of CEC (in combinatie Harmony One)
- Pass Trough DTS & DTS-HD naar Marantz Versterker
- HDD: Snelle 16GB USB 3.0 Stick of kleine SSD
- Toekomst: 4K & 3D ((nog niet nodig, TV kan geen van beide)
En dan misschien het belangrijkste puntje: Budget
Zo goedkoop mogelijk! Ik had mijn oog laten vallen op een intel NUC (Intel NUC Kit DN2820FYK) Deze zit heel mooi qua prijs maar mist de mogelijkheid van een blu-ray speler natuurlijk. Ik weet ook wel dat ik men een zelfbouw HTPC niet voldoende zal hebben met dit budget, maar het geeft wel een idee van wat soort hardware mij voldoende lijkt.
Indien jullie er anders over denken, of betere ideeën hebben, vuur maar af!
Alvast bedankt!