-
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 16:32 ]
[ Voor 56% gewijzigd door fynrd1 op 19-03-2014 21:11 ]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Kan je er een paar aanraden?fynrd1 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:08:
koop er per direct één van een A-merk
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 21:12 ]
Ik zou eens hier kijken/posten, [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:09:
Heb post bewerk. Heb de sp-ss500 500w green power. Temps zien er wel goed uit. Verder helemaal geen veranderingen gebeurt aan de hardware. buiten dat toetsenbord en muis nieuw is, maar die werkte gewoon goed samen toen ik de 17" scherm had.
[...]
Kan je er een paar aanraden?
Weinig bekend merk, ja, maar de OEM van vrijwel alle Silver Power PSU's is Seasonic. Dit is weliswaar een oud model gebaseerd op het S12-platform, maar daar lijkt me niet het probleem te zitten. Hij zou 408W op de 12V moeten leveren, je systeem vraagt hooguit 250W.fynrd1 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:08:
Is dat de enige verandering geweest? En wat voor voeding heb je? Qua wattage meer dan genoeg, maar misschien een b/c-merk?
edit: Silverpower heb ik nog nooit van gehoord, een paar snelle google hits zijn ook niet bepaald hoopvol te noemen. Of de voeding nou wel of niet het probleem is, koop er per direct één van een A-merk, genoeg computergebruikers die na een afzienbare tijd zitten te huilen omdat hun hele systeem is gesloopt.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Heb je nou al naar de temperaturen gekeken ?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:30:
Waarom valt die dan uit? Is het scherm stuk dan wegens bijvoorbeeld slechte aarding?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 15:42 ]
Wat gebeurt er bij het aansluiten op de onboard kaart (als die aanwezig is)Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:54:
Tja, als ik het scherm aan een ander pc wil testen, moet ik wel een voeding kopen, want bij mijn test computer is die voeding wel kapot gegaan. Dus misschien gelijk toch eerst een voeding van 650w kopen en dan terug komen.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ik heb m even opgezocht, de monitor heeft ook een HDMI ingang. Sluit er een mediaplayer of Blu-Ray speler op aan en ga een filmpje kijken. Heeft ie dan nog steeds dezelfde problemen?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:54:
Tja, als ik het scherm aan een ander pc wil testen, moet ik wel een voeding kopen, want bij mijn test computer is die voeding wel kapot gegaan. Dus misschien gelijk toch eerst een voeding van 650w kopen en dan terug komen.
Ik kende het merk niet, maar blijkt dus een goede voeding te zijn aldus daaaf. Het heeft niks met iemand de kosten in te jagen te maken, een slechte voeding is verantwoordelijk voor meer problemen dan je denkt. Ook al spelen die op het moment niet, of worden die door de gebruiker nog niet opgemerkt. Daarnaast als een voeding eenmaal gaat dan neemt hij bijna elk component mee in je computer, waar in de betere voedingen nog beveiligingen kunnen zitten die de rest van je pc kan redden. Dus wat is het nou? In mijn ogen een goed bedoeld advies, waar dus niks mis mee is.Ossi schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:49:
Waarom worden gebruikers altijd direct op kosten gejaagd voor een nieuwe voeding? Dat is toch geen troubleshooting? "Koop een nieuwe voeding en kom dan nog maar eens terug..."
Probeer het scherm eens op een andere pc, als hij daar hetzelfde probleem geeft, dan ligt het aan je scherm hoogstwaarschijnlijk. Kijk ook even goed of de kabels wel goed zijn, misschien wat verbogen stukjes die sluiting maken?
Je zou ook nog een andere aansluiting kunnen proberen. DisplayPort, HDMI, DVI, VGA, geen idee wat je hebt liggen aan kabels.
Je kan ook even de voeding in een andere pc zetten. Wat doet de pc trouwens als je het oude scherm weer erop zet?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:54:
[ Voor 14% gewijzigd door fynrd1 op 20-03-2014 16:01 ]
Daar was ik ook al eens over aan het nadenken geweest... maar slaapmodus staat niet aan.caanova1984 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:58:
Gaat je scherm niet in sleep mode ofzo ?
Pc crasht niet met het oude schermfynrd1 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:00:
Je kan ook even de voeding in een andere pc zetten. Wat doet de pc trouwens als je het oude scherm weer erop zet?
Ja, drivers waren simpel te installeren (versie 1.0). Heb ze overigens van de site van samsung afgehaald.Permutor schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:04:
Er is wel degelijk bi-directionele communicatie tussen scherm en systeem.
Dat heb ik meegemaakt toen ik een nieuw scherm aansloot op een PC met Windows 98SE. Direct een BSOD. De oplossing was bidirectionele communicatie uitzetten.
Bedenk dat een systeem in staat is de modi op te vragen aan de monitor. Zijn de drivers voor dat nieuwe scherm geinstalleerd?
Al geprobeerd (nadat ik het topic had gemaakt). Daarna opnieuw geinstalleerd en na kwartier opnieuw crash.fynrd1 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:09:
Verwijder de driver van het scherm eens?
Dat ben ik met je eens wat betreft een slechte voeding, neemt niet weg dat dat geen troubleshooting is. Je kan het meegeven als goede raad.fynrd1 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:00:
[...]
Ik kende het merk niet, maar blijkt dus een goede voeding te zijn aldus daaaf. Het heeft niks met iemand de kosten in te jagen te maken, een slechte voeding is verantwoordelijk voor meer problemen dan je denkt. Ook al spelen die op het moment niet, of worden die door de gebruiker nog niet opgemerkt. Daarnaast als een voeding eenmaal gaat dan neemt hij bijna elk component mee in je computer, waar in de betere voedingen nog beveiligingen kunnen zitten die de rest van je pc kan redden. Dus wat is het nou? In mijn ogen een goed bedoeld advies, waar dus niks mis mee is.
[...]
Je kan ook even de voeding in een andere pc zetten. Wat doet de pc trouwens als je het oude scherm weer erop zet?
[ Voor 14% gewijzigd door Stitch! op 20-03-2014 16:14 ]
Met wat voor kabel sluit je de oude monitor aan en met wat voor kabel de nieuwe?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:05:
[...]
Pc crasht niet met het oude scherm![]()
Heb ook geen mediaplayer of hdmi kabel om te testen. Een hdmi kabel zat trouwens ook niet in de doos jammer genoeg.
Ik maak gebruik van 2 stekkerdozen, de ene stekkerdoos is verbonden aan de andere stekkerdoos. Zou het opbrengen als ik de stekkerdoos achteraan in de eerste stekkerdoos steek? Als je me begrijpt hoe ik bedoel.Stitch! schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:13:
Ik heb dit zelfde probleem bij een klant meegemaakt, voeding vervangen, alles gecontrolleerd. Omdat ik er toch vrij zeker van was dat het door de voeding kwam heb ik de pc en monitor setup op een ander stopcontact gezet. Dit loste het probleem op. Ik zeg niet dat dat het is, maar misschien trekt je nieuwe scherm net iets teveel uit de 220 stekkerdoos waardoor je bij fluctuaties problemen krijgt met je pc.
Niet geschoten is altijd mis, dus je kan het sowieso proberen.
Edit: Dus je pc liefst aan een andere groep hangen dan je monitor en eventuele andere apparatuur die veel stroom kan trekken. (denk aan recievers/speakers/etc)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 16:21 ]
Ik weet uit ervaring dat teveel verschillende aparaten op een stekkerdoos hangen voor problemen kan zorgen, vandaar dat ik het even aankaart(voordat jij straks een nieuwe voeding hebt gekocht)Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:19:
[...]
Ik maak gebruik van 2 stekkerdozen, de ene stekkerdoos is verbonden aan de andere stekkerdoos. Zou het opbrengen als ik de stekkerdoos achteraan in de eerste stekkerdoos steek? Als je me begrijpt hoe ik bedoel.
Ander probleem is dat ik maar 1 stekker (in de muur zeg maar) bij mij in de buurt aanwezig is. (of ik moet met verlengkabels werken)
ps: de kans is echt groot dat het echt aan de stekkerdoos ligt!
Oké, ik wil graag testen, maar moet ik dan ook het scherm aan het verlengsnoer doen of gewoon samen met de rest in de stekkerdoos?Stitch! schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:26:
[...]
Ik weet uit ervaring dat teveel verschillende aparaten op een stekkerdoos hangen voor problemen kan zorgen, vandaar dat ik het even aankaart(voordat jij straks een nieuwe voeding hebt gekocht)
Ik stel voor dat je het even test met een verlengsnoer, mocht dat niet helpen kan je die oplossing in ieder geval uitsluiten. Let even op dat je dan je Pc aan dat verlengsnoer hangt.
Zou beginnen met pc even op een aparte kabel, maar monitor op aparte kabel zou theoretisch ook moeten werken aangezien je oude monitor er wel bij gestopt kon worden.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:28:
[...]
Oké, ik wil graag testen, maar moet ik dan ook het scherm aan het verlengsnoer doen of gewoon samen met de rest in de stekkerdoos?
Goed om te horen, zou zonde zijn geweest als je een nieuwe voeding had gekocht en het probleem zich nogsteeds voordeed. Ik blijf deze topic nog wel even volgen!Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:47:
Man, het lijkt echt te werken, want het heeft tot nu toe nog niet gecrasht, zelfs tijdens het gamen! Maar ik blijf voorlopig nog verder testen, zodra die niet uitvalt zal ik m'n bedrading van de stekkerdoos etc. moeten aanpassen.
Perfect, haal ik em uit men bookmarksVerwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:05:
Het is gefixt, thanks Stitch!!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq