Hallo, mijn huidige pc is inmiddels zo’n 7 jaar oud en draait nog op XP. Die heb ik ook zelf gebouwd en heeft het altijd prima gedaan. Ik wil een nieuw systeem samenstellen dat ook redelijk future proof is, heb me behoorlijk ingelezen en hoor graag jullie mening/advies.
Als basis zit ik te denken aan een moederbord (ATX of uATX) met een A88X chipset, een AMD A10-5800K en snel geheugen, omdat ik begrijp dat een APU daar baat bij heeft. Bijvoorbeeld PC3-17000 (DDR3-2133). Waar ik vooral mee worstel is de keuze van het geheugen. Hoe groot is tegenwoordig de kans op compatibiliteitsproblemen tussen MB en geheugenmodules?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk de standaard zaken zoals internet en Office, Minecraft, downloaden, streamen.
De kids spelen graag Minecraft, maar voorlopig nog geen veeleisende spellen. Dat kan natuurlijk wel veranderen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €400 en 500 inclusief Windows 8.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
• DVD-speler
• HDD met mijn gegevens
• Misschien de voeding (die is tussentijds een keer vervangen en dus nog niet zo oud): Corsair CMPSU-400CX
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, moederbord, CPU(APU), SSD, geheugen, Windows 8
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Moederbord met genoeg aansluitingen (liever een te veel dan een te weinig)
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Als basis zit ik te denken aan een moederbord (ATX of uATX) met een A88X chipset, een AMD A10-5800K en snel geheugen, omdat ik begrijp dat een APU daar baat bij heeft. Bijvoorbeeld PC3-17000 (DDR3-2133). Waar ik vooral mee worstel is de keuze van het geheugen. Hoe groot is tegenwoordig de kans op compatibiliteitsproblemen tussen MB en geheugenmodules?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk de standaard zaken zoals internet en Office, Minecraft, downloaden, streamen.
De kids spelen graag Minecraft, maar voorlopig nog geen veeleisende spellen. Dat kan natuurlijk wel veranderen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €400 en 500 inclusief Windows 8.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
• DVD-speler
• HDD met mijn gegevens
• Misschien de voeding (die is tussentijds een keer vervangen en dus nog niet zo oud): Corsair CMPSU-400CX
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, moederbord, CPU(APU), SSD, geheugen, Windows 8
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Moederbord met genoeg aansluitingen (liever een te veel dan een te weinig)
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-5800K Black Edition | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | MSI A88XM-E45 | € 57,98 | € 57,98 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 82,- | € 82,- |
| 1 | G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL | € 70,75 | € 70,75 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 91,04 | € 91,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 424,67 | |