Montage gelid tranquillo Rev.2 op FM2 socket

Pagina: 1
Acties:

• van bokhoven
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-02 18:29
Hoi,

Even een misschien simpele vraag, maar ik zet niet iedere dag een nieuw systeem in elkaar. Ik heb de volgende componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-6800K Boxed€ 115,40€ 115,40
1ASRock FM2A88M-HD+€ 44,10€ 44,10
1Cooler Master N300 (Closed)€ 34,-€ 34,-
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,50€ 81,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL€ 66,57€ 66,57
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 90,95€ 90,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 455,47

En ik wil nu de backplate van de koeler op het moederbord monteren.
Ik heb de plastic beugeltjes en de metalen zwarte backplate die op het moederbord zaten (voor de stock cooler) eraf geschroefd. En volgens de handleiding moet ik nu de vier zwarte stickers (soort isolatiestickers) op de 4 bevestigingsgaten plakken. Echter die gaten zijn bijna even groot als de stickers.

Ik heb al gezocht naar informatie, maar het lijkt erop dat ik de enige ben die hier tegenaan loopt.

Doe ik iets verkeerd of hoort dit gewoon zo?

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:00
Volgens mij hoort dat zo.
Misschien heb je hier nog wat aan: http://www.silentpcreview.com/article1289-page3.html

Of bedoel je dat de stickers bijna in de gaten vallen, omdat de stickers klein zijn en de gaten groot? Maak anders ff een foto, dat zegt meer dan tekst.

• wossly
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-02 12:00
marcel87 schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:43:
Volgens mij hoort dat zo.
Misschien heb je hier nog wat aan: http://www.silentpcreview.com/article1289-page3.html

Of bedoel je dat de stickers bijna in de gaten vallen, omdat de stickers klein zijn en de gaten groot? Maak anders ff een foto, dat zegt meer dan tekst.
Op de foto zie je 4 kleine zwarte "stickers". Ik neem aan dat je die bedoelt. Dit zijn volgens de handleiding afstandhouders die je moet opplakken waar de schroefjes hebben gezeten van de stock koeler. Dit gaat nogal lastig omdat het kleine stickertjes zijn.

Ik weet niet of het eventueel kwaad kan om deze weg te laten dus even pielen en dan komt het wel goed.

• van bokhoven
zie foto: gallery: van bokhoven

De stickers en ook de gekartelde moertjes zijn zo klein dat ze inderdaad bijna in de gaten vallen.
Daarnaast kun je hierdoor het geheel verschuiven omdat die gaten zo groot zijn en moet je het dus met de
hand centreren recht boven de CPU. Ik neem aan dat die stickers moeten voorkomen dat het MB beschadigd raakt en als eisolator dienen.

Als dit zo hoort, dan lijkt me dat nogal amateuristisch.

• RogierColijn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-12-2025
Dat is wel vreemd ja. Ik heb ook een tranquillo rev.2 maar dan op een intel 1150 moederbord, daar was de binnenste radius van de sticker ook ietwat klein, maar ik kon ze nog wel opplakken. Deze zijn idd gewoon veelste klein...

Dit hoort wel zo, maar het is wel slecht.

• van bokhoven
Als ik dit geweten had, dan had ik die Tranquillo Rev.2 niet gekocht.
Het is echt een ronduit knullige constructie. En de oplossing is voor zo'n fabrikant niet zo moeilijk. Een kunststof vulringetje, dat in het gat zou passen, en iets grotere moertjes doet de truc lijkt me.

Ik vindt het wel apart dat daar nauwelijks iets over te vinden is op internet. Wel her en der iemand die zegt dat de montage tegenvalt, maar niks concreet. Maar goed, vooralsnog is dat mijn persoonlijke probleem.

Iemand nog een goede montagetip?

• RogierColijn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-12-2025
Zijn de schroeven ook te klein? Alsin, kun je hem niet vastschroeven op het moederbord? Want met een bracket achterop het moederbord en een soort bracket op de tranquillo zelf kun je hem toch wel gewoon vastmaken? Dat moet geen probleem zijn...

• van bokhoven
De schroeven zijn lang genoeg. Dat is het probleem niet. Het draait erom dat de gaten in het MB in feite te groot zijn. Ik ga er vanuit dat componenten behoorlijk precies passen. En dat is hier niet het geval.

Maar goed, ik heb het hele zaakje vanavond gemonteerd dus fingers crossed (voor mij dan).

Alleen is de kast nog niet binnen, dus geen power switch om op het MB aan te sluiten. Ik zal even moeten wachten met testen of is daar nog een alternatief trucje voor?

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:00
Precies, mja je had hem anders wellicht terug kunnen sturen en ruilen voor een andere oid. In principe moet dat gewoon kunnen onder het mom Wet kopen op afstand... zolang alles maar compleet en netjes teruggaat in de doos. Mja dat hoeft dan niet meer (?) ...

En ja er is altijd wel een truukje. De luxere borden hebben gewoon een aanknop op het mobo zitten, maar zoals jij zou je bord kunnen kortsluiten (want dat doet zo'n knop) met bijv. een schroevendraaier. Niet heel luxe, maar het kan wel. Als je dat wilt moet je even kijken in het boekie waar normaliter op welke pinnen de draadjes moeten worden aangesloten en dan kan je dat zo doen. Dat hoort te werken. Pagina 22 van de Engelse online manual... daar staat het.
Echter zou ik denk ik gewoon maar even wachten op je kast, dan kan je ook mooi op de afstandbussen afmonteren en heb je ook een normale knop.

• van bokhoven
Goed, nog maar een vraag dan. Ik voel me een beetje dom aan het worden, maar dat komt waarschijnlijk omdat het alweer een paar jaar geleden is dat ik een PC in elkaar heb geschroefd.

Vanuit mijn vorige PC wilde ik de voeding overschroeven (Corsair CMPSU-400CX). Maar toen ik de 24 pins connector op het moederbord wilde vastprikken kwam ik erachter dat die stekker niet past. Tussen het 2e en 3e pinnetje zit aan de buitenkant een soort nokje. Zie foto: gallery: van bokhoven
Maar blijkbaar zit dat er tegenwoordig niet meer op.

Zie ik dit goed, want het is al laat? En zo ja, is daar een oplossing voor? Ik zie op internet wel verloopstukken voor een 20-pins naar 24-pins connector. Maar geen verloopstuk voor 24-pins oude stijl naar 24-pins nieuwe stijl.

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Er is ook geen 24-pins oude & nieuwe stijl. Zijn nog steeds hetzelfde. Dat nokje zit op die plek omdat je een vierkant blokje van 4 pennen los kunt halen (schuiven) van de grote connector zodat je een 20-pins connector over hebt voor oude moederboards. Ik vermoed dat de connector 180 graden gedraaid moet worden in jouw geval en dat ie dan gewoon past.

• van bokhoven
Dank je, ik zie het nu ook. Was waarschijnlijk toch een te lange dag gisteren. :z
Pagina: 1