Hallo Tweakers,
Ik wil een nieuwe PC samenstellen, maar ik kom er niet helemaal uit qua kleine M-ITX case en afmetingen. Vandaar dit topic!
Geen budget.
Dus dat wordt:
2x HDD 3.5"
3x SSD 2.5"
* Ga je overklokken?
Nee. Ook geen waterkoeling.
Daar hoort nog bij dat ik voor een mooi prijsje de volgende grafische kaart kan kopen:
pricewatch: XFX R9 280X Double Dissipation
Deze *zou* ~11 inch / 29,21cm lang moeten zijn, en de case kan 31cm aan.
De vraag is nu, past dit alles in de M-ITX case? Ik ben bereid de HDD-cage te Tweaken (TM) en de SSDs gewoon ergens tussen te proppen. Ik kom er niet uit met zoeken en zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.
Mocht het niet passen, dan ben ik bereid over te stappen op de Micro-ATX variant. Deze heb ik al in de tabel hierboven geplaatst.
Dit topic wil ik niet gebruiken om de performance te bespreken van de gekozen componenten, alleen de afmetingen.
Bedankt alvast voor het meedenken.
Ik wil een nieuwe PC samenstellen, maar ik kom er niet helemaal uit qua kleine M-ITX case en afmetingen. Vandaar dit topic!
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Wat mag het systeem gaan kosten?
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Dus dat wordt:
2x HDD 3.5"
3x SSD 2.5"
* Ga je overklokken?
Nee. Ook geen waterkoeling.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 165,80 | € 165,80 |
| 1 | Asus H87I-PLUS | € 95,40 | € 95,40 |
| 1 | Hitachi Deskstar H3IK40003272SE, 4TB | € 154,92 | € 154,92 |
| 1 | BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart | € 76,- | € 76,- |
| 1 | BitFenix Phenom Mini-ITX Zwart | € 65,50 | € 65,50 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Kingston HyperX PNP KHX1600C9D3P1K2/8G | € 72,- | € 72,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 550Watt | € 79,95 | € 79,95 |
| 2 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 90,95 | € 181,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 914,42 | |
Daar hoort nog bij dat ik voor een mooi prijsje de volgende grafische kaart kan kopen:
pricewatch: XFX R9 280X Double Dissipation
Deze *zou* ~11 inch / 29,21cm lang moeten zijn, en de case kan 31cm aan.
De vraag is nu, past dit alles in de M-ITX case? Ik ben bereid de HDD-cage te Tweaken (TM) en de SSDs gewoon ergens tussen te proppen. Ik kom er niet uit met zoeken en zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.
Mocht het niet passen, dan ben ik bereid over te stappen op de Micro-ATX variant. Deze heb ik al in de tabel hierboven geplaatst.
Dit topic wil ik niet gebruiken om de performance te bespreken van de gekozen componenten, alleen de afmetingen.
Bedankt alvast voor het meedenken.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!