GoT users die 100% v/d vraagstellingen wijzigen na oplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier een mooi voorbeeld; Subnetten - Hulp nodig!

Daar wordt je toch niet vrolijk van? Gebruikers die 100% van alle posts wijzigen, nadat er een oplossing is gegeven.

w.m.b. wordt hierop nieuw beleid gevormd dat dergelijke gebruikers op z'n minst een waarschuwing krijgen dat dit niet de bedoeling van GoT is.

En natuurlijk dat de wijzigingen worden teruggedraaid, modjes schijnen te kunnen zien wat er origineel is gepost, nog voordat de wijziging plaatsvond. Maarja, dat is ook weer een belasting op de modjes...

Dan maar een permban, wil jij de vraagstelling en oplossing niet met anderen delen? Dan heb je niks op GoT te zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Flauw, waarschijnlijk zien we hem nooit meer terug.

Geregistreerd op 18 maart 2014, laatste wijziging 18 maart 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:37
Kwestie van sporen uitwissen ?

Wel wat flauw ja, en als mensen quoten is dat doel natuurlijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Beleid moet je niet gaan baseren op kwaadwillende/egoistische uitzonderingen zoals die topicstarter. Met het huidige beleid kan de crew al ingrijpen en posts terugzetten als we dat willen.

Het is nooit een slecht idee om (delen van) de startpost te quoten; daar kunnen dergelijke users dan niet meer bij. Maar niet iedereen begrijpt het idee achter een community.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
We kunnen als mod wel posts terughalen uit de historie, maar moet je dat willen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Senor Sjon schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:36:
We kunnen als mod wel posts terughalen uit de historie, maar moet je dat willen?
Het hele idee van een community heeft weinig zin bij dit soort gasten. Maar ik vind wel dat dit toch 'tegengegaan' moet worden. Als dit tendens wordt voel ik mij minder geroepen om nieuwe gebruikers te helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 18-03-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zou het gewoon reversen, tenzij je merkt dat iemand het om persoonlijke redenen heeft weggehaald.
maar in dit geval lijkt er alleen maar sprake te zijn van wat ICT-gebabbel wat geen kwaad kan.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mwah, denk niet dat dat wenselijk is / verwacht kan worden v/d modjes.

Immers hebben zij het al druk genoeg en doen het op vrijwillige basis.

Met wat geluk keert TS van betreffend topic pas terug op GoT als ie doorheeft hoe het hier werkt.

Persoonlijk kan ik het niet betreuren als deze TS nooit meer terugkeert, maar dat staat haaks op de doelstelling van de redactie van T.net meer mensen naar de FP te bewegen. (En niet zozeer naar GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:45

Fiber

Beaches are for storming.

xares schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:22:
Flauw, waarschijnlijk zien we hem nooit meer terug...
Hopelijk...

LIjkt mij reden genoeg voor een ban. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ja, dat moet je willen. Al is het alleen maar om een voorbeeld te stellen en te laten zien dat het weghalen van posts niet werkt.

Door het niet terug te zetten schep je een precedent en laat je de mogelijkheid voor een TS om alles te verwijderen op een kier staan. Dat moet je dus niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er wordt zeker een notitie bij zo'n account gezet, en als het vaker gebeurt kunnen we echt wel maatregelen nemen. Maar opnieuw: dit soort gedrag is echt een uitzondering.

En we kunnen het terugzetten, maar dat betekent niet dat we het moeten doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:45

Fiber

Beaches are for storming.

Eigenlijk was dat hele draadje al fout en tegen de regels. Het was namelijk een huiswerkvraag...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ligt er maar heel erg aan om welke reden men posts leeghaalt. Zoals Gambieter al zei, we kunnen niet voor elke uitzondering beleid gaan maken. Dat wordt onwerkbaar voor crew en users.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het lijkt me een heel slecht idee om hier een technische oplossing voor te verzinnen. Niet in de laatste plaats omdat dubbelposts meer dan eens leeg worden geëdit door users omdat dat minder overlast oplevert, en dat zou je dus ook onmogelijk maken. Ah, je hebt het over beleid. Maar dan zit je hier in Mooie Features wel heel fout natuurlijk. Ik zal je topic even in Lieve Adjes parkeren. ;)

Uiteindelijk kunnen we hier dat handjevol keren dat het voorkomt best als crew op inspelen met handmatige sturing. Sowieso is elke situatie anders en dus is er vrijwel altijd een vorm van extra communicatie nodig, dus die sturing is er sowieso wel. :)
HuHu schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:42:
[...]

Ja, dat moet je willen. Al is het alleen maar om een voorbeeld te stellen en te laten zien dat het weghalen van posts niet werkt.
Is het gezeik niet waard. :)

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 18-03-2014 21:48 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HuHu schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:42:
[...]

Door het niet terug te zetten schep je een precedent en laat je de mogelijkheid voor een TS om alles te verwijderen op een kier staan. Dat moet je dus niet willen.
Het is een nieuw publiek dat is aangeboord, al lang wordt geroepen dat er meer moet worden gestuurd op het begrijpend lezen van het Algemeen Beleid, hoe wil je dat 'enforcen'? Door middel van een enquête oid? Dat lijkt me ook niet geheel wenselijk, hiermee jaag je ook nieuwe leden weg die wel een toevoeging voor GoT zijn.

Misschien is het wel de tijd v/h jaar ofzo.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 21:50 . Reden: Wanneer ga ik GoT eens begrijpen? Alweer een topic move :-( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het komt volgens mij nog geen 5 keer per jaar voor. Doorgaans spreken we de user meteen aan en als hij of zij daar niet goed op reageert gaat er een ban op het account. Of andersom, als hij zijn posts leeghaalt omdat hij het niet eens is met het feit dat hij voor iets is aangesproken, dan gaat er ook al snel preventief een ban uit. Daar hebben we geen beleid voor nodig, uiteindelijk doen we naar eigen inzicht wat we kunnen om de integriteit van discussies te blijven waarborgen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het is zeker niet wenselijk. Er is dan ook een vriendelijke uitleg gestuurd *waarom* het niet wenselijk is: het maakt het onmogelijk voor anderen met gelijksoortige vragen om bruikbare informatie te vinden, waardoor het respectloos is naar de mensen die proberen antwoorden te geven. Ook hun bijdragen zijn voor een ander niet echt meer bruikbaar.

Het kan natuurlijk zijn dat mensen liefst geen sporen op internet achterlaten, en geen besef hadden ervan. Een uitleg is dan stap 1 en als het aanhoudt dan is het enkel 'nemen' en trekken we de stekker eruit natuurlijk. Mensen moeten wel de kans krijgen te leren.

Omdat het gelukkig weinig voorkomt, wordt het per case behandeld. :)
Pagina: 1