Subnetten - Hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:
  • 811 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3333

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En je vraag nu is? :?

Wat bedoel je precies met "range"?

En waarom krijgen je routers geen IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 10:10

Echt niet.

Gewoon niet.

Er zitten nog wat foutjes in. De range bijvoorbeeld klopt niet met beide IP adressen. Ze vallen meteen op als je beide waardes naar binaire waardes vertaalt. Wat je daar nu hebt staan is [200.3.4].0000 0010 tot [200.3.4].1000 000. 0111 1111
Daarnaast zijn switches layer 2, die hebben niet per se een ip adres nodig, en als ze die hebben vallen die in de range.

[ Voor 2% gewijzigd door Echt niet. op 18-03-2014 20:24 . Reden: Rekenfoutje gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3333

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:07:
[...]

Range = Host-IP reeks

De routers hebben wel IP-adressen - Zie het adres na R1: en R2:
Ah, ik dacht dat je daarmee het netwerkadres aanduidde, aangezien 't anders in R1 al mis ging.. :)

Anyway, je broadcastadres van je "1e subnet" is ook al mis.

En zoals Echt niet. ook al aangeeft.. Waarom zitten de IP-adressen van je (managed I assume) switchen niet ín je range?

Als je 't allemaal eventjes simpel bij het subnetten wil houden, dan zou 't je niet uit moeten maken of een switch of een NAS of een PC of welke host dan ook een IP krijgt.. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Osiris op 18-03-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3333

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:12:
Ik heb eigenlijk geen idee of ik de juiste aanpak gebruik. Vandaag is het voor het eerst dat ik een netwerktopologie probeer te 'vertalen'.
Tja, en wij hebben werkelijk geen flauw idee welke "aanpak" je überhaupt gebruikt, dus wat verwacht je nu van ons? :?

Als je eens je denkstappen op "papier" zet (lees: hier post), dan kunnen we tenminste kijken waar het proces mis gaat..

Nu lijkt het alsof we je het goede antwoord moeten gaan voorkauwen ofzo..

En plus: wat is dan wel je niveau? Wat weet je wel van subnetten? Je kent de term `broadcast` blijkbaar.. Maar hoe ver gaat je kennis m.b.t. subnetting dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 18-03-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje: Netwerkadres... (zie je het ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3333

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Nee.

En meer woorden ga ik er niet vuil aan maken voordat je eens fatsoenlijk uitlegt wat dat denkproces van je wel niet is, zodat we je fatsoenlijk op weg kunnen helpen i.p.v. op deze manier met ja/nee danwel voorkauwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 18-03-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan erg leuke filmpjes op Youtube hierover. het klopt idd nog niet. Het is fantastisch dat niemand je zomaar de oplossing geeft, je zal dit het best leren door er over na te denken.
Dit is een leuk filmpje : YouTube: IP Addresses and Subnetting, "Eli the computer guy" heeft er ook een mooie uitleg

En als ik toch een tip wil geven: YouTube: Linux: Setting up a Static IP

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3333

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het subnet in twee delen gesplitst. Je hebt de switches een IP adres gegeven. Je hebt de routers een IP adres gegeven. Waarom het 1e of 2e adres in een range? Welke gedachten zitten er achter elke stap?
Zo moeilijk is het niet om uit te leggen hoe je aan jouw configuratie bent gekomen. Schrijf het hier eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:32:
[...]

Geen idee wat voor informatie je nog verwacht. Het plaatje (opdracht) + wat ik neergezet heb zou naar mijn idee voldoende moeten zijn om aan te geven wat ik fout doe en hoe ik het beter kan aanpakken.

Antwoorden hoef je niet persé te geven maar een stappenplan van hoe ik het wel moet aanpakken zou fijn zijn.
Kijk nou eens goed wat je daadwerkelijk 'aangeeft' in je 1e post:
  • Het feit dat je een opdracht hebt gekregen;
  • Dat het een bepaald klasse C subnet betreft;
  • Een zooitje hardware;
  • Een plaatje ZONDER een opdracht, maar met slechts een netwerktopografie;
  • Een of andere foutieve uitwerking waarbij NIEt uitgelegd wordt HOE je tot die uitwerking bent gekomen.
En ga met bovenstaande in acht nemende nog eens na wat je nou precies aan ons probeert te vragen? :)
Ik kan wel achterliggende 'denkprocessen' op tafel gooien maar hier bereiken we niet veel mee omdat mijn CISCO voorkennis hoe dan ook beperkt is.
Maar je hebt toch al het een en ander geprobeerd? :? Waarom zou je dat niet op tafel gooien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
[...]

Geen idee wat voor informatie je nog verwacht. Het plaatje (opdracht) + wat ik neergezet heb zou naar mijn idee voldoende moeten zijn om aan te geven wat ik fout doe en hoe ik het beter kan aanpakken.

Ik kan wel achterliggende 'denkprocessen' op tafel gooien maar hier bereiken we niet veel mee omdat mijn CISCO voorkennis hoe dan ook beperkt is.
het plaatje is niet duidelijk. het is een andtwoord een bijbehoorende vraag. daar komt bij dat er een kruis door R2 staat. heeft dat een doel?

of is het gewoon hoe kan ik een maximale grote van subnet maken als R2 er tussen uitvalt?

in het geval als je als je alleen R1 overhoud met SW1 en SW2 heb je 2 broadcast domeins.

TIP 1
Keith Barker, deze man maakt veel cisco filmpjes en kan uitleggen als een malle. _/-\o_
YouTube: Subnetting and calculating the range.

TIP 2
in beide gevallen is een goede start het aantal broadcast domeinen te tellen + eenzelfde aantal netwerken.

TIP 3
subnetten hoeft bij een klasse C alleen 0.0.0.255 bij een B op 0.0.255.255 en bij A...
hak het dan ook in zo'n stukje om verwarring te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3333

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
Wat Osiris - vermoedelijk - bedoelt is dat wij de gehele context missen. Ik heb geen flauw idee wat de vraag is, of in welke vorm er überhaupt een antwoord verwacht wordt?

[ Voor 5% gewijzigd door vistu op 18-03-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Het filmpje van Keith Barker, dat dezejongeman toont is écht TOP) (thx @dezejongeman)

Begin bij het begin, een simpel netwerk
Opdracht;

PC1:
IP: 192.168.1.2
Netmask 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1

PC 2:
IP: 192.168.1.3
Netmask 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1

Wat zal er werken, wat niet, en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Ik heb zo het idee dat de TS het topic verlaten heeft.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Flauw hoor, je posts wegediten. :/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.