Bitcoin 2014 conferentie 15 tot 17 mei in Amsterdam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Blokdijk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09-2023
Hallo redactie,

Vandaag is er een "bitcoinference" gestart in Amsterdam, wat een klein opzetje is naar de grote internationale Bitcoin conferentie in mei (ook in A'dam).
In het jaaroverzicht is er door jullie wat losjes stil gestaan bij Bitcoin. Maar zou het niet een leuk idee zijn om een video item te doen over de internationale Bitcoin conferentie? Of eens langs gaan bij Nederlandse Bitcoin bedrijfjes als Bitonic?
Ook zeker interessant is een interview met Wladimir van der Laan, hij is een Nederlandse zogeheten "Core" Bitcoin developer (hij heeft de meeste commits op zijn naam staan) en heeft eerder hier een interview gegeven.
Zouden jullie dan ook vooral aandacht willen besteden aan Bitcoin het protocol en niet alleen de economische kant?
Maar voor de economische kant, Tuur de Meester is een Vlaamse Belg met interessante presentaties over de economische waarde van Bitcoin.

Ik denk dat er heel veel Tweakers zijn die een gedegen item over Bitcoin zouden waarderen. Een item wat een mooi inzicht geeft in hoe het protocol werkt en welke mogelijkheden het (in de toekomst) bied. Toekomstige mogelijkheden als er b.v. een "Turing complete" programmeer taal geïntegreerd wordt in een blockchain. En uiteindelijk iets wat grondig de techniek van de hype kan scheiden.

Groetjes,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Zouden jullie dan ook vooral aandacht willen besteden aan Bitcoin het protocol en niet alleen de economische kant? Maar voor de economische kant, Tuur de Meester is een Vlaamse Belg met interessante presentaties over de economische waarde van Bitcoin. Ik denk dat er heel veel Tweakers zijn die een gedegen item over Bitcoin zouden waarderen. Een item wat een mooi inzicht geeft in hoe het protocol werkt en welke mogelijkheden het (in de toekomst) biedt.
Veel Tweakers zien Bitcoin volgens mij nog steeds als opichterij, dus ik vraag me af hoe daar op gereageerd gaat worden. Uiteindelijk ben ik het met de volgende uitspraak eens:

... er [zijn] een hoop mensen zijn die het systeem afkraken zonder ook maar een idee te hebben. Het lijkt er op dat als men eenmaal begrijpt wat Bitcoin inhoudt, dat de meningen een stuk gematigder zijn. Het is tenslotte gewoon een stuk financiële innovatie. Maar dat kwartje valt niet zomaar.
--- Wladimir van der Laan (uit het bovenstaande interview)

Toekomstige mogelijkheden als er b.v. een "Turing complete" programmeer taal geïntegreerd wordt in een blockchain. En uiteindelijk iets wat grondig de techniek van de hype kan scheiden.
Misschien kun je daarvoor beter richten op Ethereum
(Zie ook: Ethereum lanceert ‘Cryptocurrency 2.0’ Netwerk)

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Blokdijk
Ik heb Willem de Moor van het Litecoin artikel een berichtje gestuurd over dit topic.
Is er verder door de redactie naar dit voorstel gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:37

TradeMarkNL

Videoproducer
Hi Tim, ik heb het zeker gelezen! Tijd terug al, maar was er nog niet aan toegekomen om te reageren. Ik ga het hier even overleggen of we er iets interessants uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Blokdijk
Bedankt voor de reactie Mark.
Ook een leuk idee is om een bitcoin "pinautomaat" uit te proberen, bij tested.com hebben ze daar een hilarisch filmpje over op YouTube gezet.
YouTube: Tested: We Buy a Bitcoin!
Het is gewoon pijnlijk hoe veel frustraties het hun opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Blokdijk
Wladimir van der Laan is ondertussen de lead developer geworden van Bitcoin core.
En ik ga zelf naar de conferentie, beetje duur maar wil het toch wel zien. Ik zag dat media bedrijven korting krijgen.
Pagina: 1