Betere handhaving beleid DAA, LAA, CAA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat Tweakers reclame gaat maken is de kans goed aanwezig dat er meer mensen actief worden op de fora wat newbies aantrekt. Dan denk ik onder meer aan de Aankoopadvies fora. Op het moment is het al zo dat een hoop topicstarters zich niet aan de richtlijnen en de normale FAQ (eigen inzet etc.) houden. Die eigen inzet zie ik geregeld te weinig en vervolgens zie ik nauwelijks moderators die de regels handhaven. Op dit moment maar zeker als er straks nog meer newbies te vinden zijn in deze fora lijkt het me goed om een striktere handhaving van de regels te voeren. Dit is overigens volgens mij in het verleden ook altijd zo geweest. Misschien zijn er dan ook wel meer moderators nodig in de Aankoopadvies fora. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In verleden was GoT juist erg streng en ik weet niet of men terug naar die tijd zou willen. Want nu trekt Tweakers.net niet alleen mensen aan met een dokter nog wat titel, maar ook mensen die gewoon naar het MBO gaan.

Dus ik ben juist bang dat je met een nog strenger beleid mensen juist weg jaagt en voor de reputatie van Tweakers lijkt het me ook niet goed. Je hoort nu namelijk al geregeld mensen zeggen dat ze hier te streng zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toen ik de aankondiging las was dat zo'n beetje het eerste wat me te binnen schoot: dan kunnen de modjes het nog wel eens druk krijgen.
De tijd zal het leren denk ik, maar de aankoopadviesfora en ook een forum als AUD zullen het denk ik stevig voor de kiezen krijgen. En vwb die laatste: ik wil advies over audio. Dan vraag ik het toch in Audio en Hifi? Klinkt logisch toch? Dat CEA onder in de lijst met subfora staat ziet niemand.
Wat dat betreft misschien een idee om tevens de fora enigszins anders in het overzicht te ordenen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Laten we het een proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
En, hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 18:11
Hoe vaak wordt er nog een aankoop topic in PMG of V&B gestart? ;)

Misschien is het een idee om de beleid topics van een vetgedrukte titel te voorzien, dan vallen ze wat meer op.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zie in AUD nog steeds vrij veel komen wat in CEA moet, al lijkt het iets minder geworden. Maar ik kan me voorstellen dat als de forumnaam naar Aankoopadvies consumentenelectronica veranderd zou worden, het er meer en beter uitspringt.
Ik lees nu alleen consumentenelectronica als ik er snel naar kijk. Dat is een vrij lang woord, en het woordje aankoopadvies lees ik dan al niet meer. CE Aankoopadvies zou wellicht korter zijn en er visueel meer uitspringen. De vraag is alleen of iedereen dat gaat snappen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Of "Aankoopadvies Consumentenelectronica"? Misschien dat de volgorde helpt als je denkt dat aankoopadvies niet voldoende gelezen wordt :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

JHS schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:37:
Of "Aankoopadvies Consumentenelectronica"? Misschien dat de volgorde helpt als je denkt dat aankoopadvies niet voldoende gelezen wordt :) .
^

Nouja ik zie momenteel wel een stuk minder mensen die aankoop advies posten in VB hoewel het er nog steeds een paar zijn.
Ik kan er zo weer een paar uitplukken: GTX 660 of GTX 760
etc.

Mijn oplossing zou zijn:
Een hoofdgroep maken met: Aankoopadvies
Als mensen hierop klikken krijgen ze vervolgens CAA, DAA en LAA te zien.

Het systeem van hier een aankoopadviesje en daar een aankoopadviesje (MAA staat heel ergens anders dan LAA/DAA/CAA) vind ik zelf wel goed. Zo blijft de expertise binnen een bepaalt subforum hoog.

Op de manier hoe het nu gaat vind dat er dus niets aangepast hoeft te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 03-04-2014 15:50 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Even een klein kickje. Ik ben namelijk wel eens nieuwsgierig of er sinds T.net reclame maakt meer topics gesloten zijn dan daarvoor, en dan met name in de xAA fora. Leuke graadmeter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dat kun he pas over langere tijd zeggen, niet na twee weken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind het maken van een hoofdgroep voor aankoopadvies wel een aardig idee. Aankoopadvies is toch een wat aparte tak van sport en de sfeer is er (in ieder geval voor mobile) ook anders dan in de andere subfora. Gevoelsmatig vind ik dat de aankoopadviesfora meer bij elkaar horen dan bij het hardwaredeel waar ze nu zijn ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

RoD schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:12:
Ik vind het maken van een hoofdgroep voor aankoopadvies wel een aardig idee. Aankoopadvies is toch een wat aparte tak van sport en de sfeer is er (in ieder geval voor mobile) ook anders dan in de andere subfora. Gevoelsmatig vind ik dat de aankoopadviesfora meer bij elkaar horen dan bij het hardwaredeel waar ze nu zijn ingedeeld.
Maar dan krijg je m.i. verlies van kennis.
Nu staat alle hardware kennis netjes bij elkaar onder harde waren. Videokaart gebabbel, voeding gebabbel etc.
De kennis is dus redelijk eenvoudig te vinden.

Stel voor je maakt 1 groot aankoopadvies forum waar alles in staat dan is de kennis zo verspreidt m.i.
Ik zie liever dat er onder het kopje ''harde waren'' een mapje wordt gemaakt met aankoopadvies en dat hierin CAA/LAA/DAA geplaatst worden.

Hoewel ik de manier waarop alles nu op t.net staat best duidelijk vind. behalve Het Algemene in-ear en oordopjes topic Audio = audio, je zou dus denken dat dit gewoon in Audio en HiFi staat, maar neehoor :N Bij accessoires denk ik aan toetsenbordjes, carkits etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Voor topics kan men een alias aanmaken. Kan dat niet voor subfora? Dan heb je het beste van twee werelden.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:45

Fiber

Beaches are for storming.

Super!

Maar blijkbaar nog steeds niet duidelijk genoeg...: Headset :'(

(Die van Mobile mag ook nog wel wat prominenter. Bovenste forum van smartphones en/of tablets...)

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 04-04-2014 22:00 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Fiber schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:53:
[...]

Super!

Maar blijkbaar nog steeds niet duidelijk genoeg...: Headset :'(

(Die van Mobile mag ook nog wel wat prominenter. Bovenste forum van smartphones en/of tablets...)
Opgelost. Overigens is de TS geen 'verse' n00b. :P
Registratie: jul 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

NitroX infinity schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:53:
Voor topics kan men een alias aanmaken. Kan dat niet voor subfora? Dan heb je het beste van twee werelden.
Aliassen moet volgens mij kunnen, maar een sticky die linkt naar het betreffende (sub) forum kan ook een optie zijn.
Zlf zou ik dan voorstellen om een subforum Aankoopadvies te hebben, waarbij een link CE Aankoopadvies verwijst naar de hoofdgroep consumentenelectronica (ipv direct naar CEA). Staat daar in toch al bovenaan, en dan is voor users ook meteen duidelijk dat er meer fora zijn behalve aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Sticky is niet nodig, je weet toch wel wat een subforum is? ()

Maak een categorie* aan en in plaats van subforums (zoals PMG V&B, DAA, CAA, etc.) plaats je er aliassen (dus een hyperlinkje) in die je meteen naar het goede subforum sturen.

Dit heeft als voordeel dat mensen die de aankoopadvies subfora wel weten te vinden, het forumfilter kunnen gebruiken om die categorie niet te tonen.

* Hoofdgroep wordt het ook wel eens genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Met een hoofdgroep met aankoopadvies en dan die fora nog eens als een 'supersticky' in de bijbehorende hoofdgroepen maken we onze toch al niet erg korte listig nog heel veel langer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Zoals ik al zei, mensen die de subfora weten te vinden kunnen het forumfilter gebruiken.

Eventueel zouden ze standaard op verborgen kunnen staan voor bestaande leden maar dat nieuwe leden de hoofdgroep wel krijgen te zien. (Misschien tot een X aantal reacties/dagen geregistreerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Leuk dat je dat forumfilter noemt. Ik ben sinds 2002 op GoT actief, en had er nog nooit van gehoord. Lijkt me ook irritant, ik wil meestal gewoon alles zien.
Zoals mij zullen er ongetwijfeld meer zijn, dus ik vraag me af of dat hout snijdt ;)

Business case hier is: hoe geef je de AA fora een goed en prominent stekje, zonder ze direct uit de Subfora te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

The Eagle schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:32:
Leuk dat je dat forumfilter noemt. Ik ben sinds 2002 op GoT actief, en had er nog nooit van gehoord. Lijkt me ook irritant, ik wil meestal gewoon alles zien.
Zoals mij zullen er ongetwijfeld meer zijn, dus ik vraag me af of dat hout snijdt ;)

Business case hier is: hoe geef je de AA fora een goed en prominent stekje, zonder ze direct uit de Subfora te trekken.
Door gewoon een heel nieuw forum te maken a la harde waren of audio en video. Deze zet je helemaal bovenaan (na de belangrijke forum informatie van zeef) en noem je Aankoopadvies. Vervolgens plaats je daar een link naar maa laa daa en caa in.
Modjes o.i.d. hoef je niet aan te passen aanezienndat gewoon de standaard modjes blijven. Eg. Bolletje en zijn kornuiten

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 05-04-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

The Eagle schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:32:
Leuk dat je dat forumfilter noemt. Ik ben sinds 2002 op GoT actief, en had er nog nooit van gehoord. Lijkt me ook irritant, ik wil meestal gewoon alles zien...
Het forumfilter is nou precies de hele reden van dit topic... :z

Het probleem is dat als mensen bijvoorbeeld hun 'Welke GK moet ik kopen vraagje' in VB dumpen ipv in CAA, dan kan mijn forum filter zijn werk niet goed doen, en zie ik dat topic alsnog terwijl ik dat helemaal niet wil...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Frozen schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:38:
[...]

Door gewoon een heel nieuw forum categorie/hoofdgroep te maken a la harde waren of audio en video. Deze zet je helemaal bovenaan (na de belangrijke forum informatie van zeef) en noem je Aankoopadvies. Vervolgens plaats je daar een link (normaal subfora, hier dus aliassen) naar maa laa daa en caa in.
FTFY :Y)

Forum = http://gathering.tweakers.net (dus het geheel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Niet op Tweakers. CAA is een forum. Lieve Adjes is ook een forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ik heb altijd op mijn manier de boel aangeduid. Zou dan wel graag willen horen van een crewlid wat de officiële benamingen zijn.

Pagina: 1