Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 14:39
Bij SiComputers hebben ze een lading alleen geopende R9 290 en R9 290x kaarten liggen.
Gemiddeld zitten ze 50 euro onder de nieuw prijs (de R9 290 Asus Directcu II scheelt zelfs 75 euro)
Ik heb zaterdag de R9 290 asus versie besteld, we zullen zien of het wat is!
https://www.sicomputers.n...nbiedingen.html?mode=grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 10:02
Ik heb ook de R9 290 van asus besteld, ben benieuwd! Zat al lange tijd te kijken naar nieuwe kaarten maar vond ze nog wat te duur, maar voor deze prijs kan ik het niet laten...

EDIT: Ik heb de kaart toch nog maar geannuleerd. Heb nog even goed gekeken naar wat ik voor upgrade ik het beste kan kopen voor m'n pc, de 290 is nu nog even teveel. Moet eerst eigenlijk alles behalve de GPU upgraden heb ik zo het idee....

[ Voor 41% gewijzigd door Strykeforce op 17-03-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:29
Ze zijn gebruikt. Misschien verklaart dat de prijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riecardow93
De Asus R9 290 is alleen uit de verpakking geweest voor een demo. Heb hier mail contact overgehad met SiComputers. Ik neem teminste niet aan dat er op gemined is. De prijs is in de meeste gevallen alsnog beter als de V&A prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Gaan jullie er mee minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riecardow93
Ik niet, ik ga hem alleen gebruiken voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 13:52
Zullen wel kaarten zijn die terug gestuurd zijn omdat ze last hadden van coil whine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Cyclonic schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:56:
Zullen wel kaarten zijn die terug gestuurd zijn omdat ze last hadden van coil whine.
If so, even lekker inbranden (minen/intense gamesessie van een middag/avond) en als dat het niet oplost retourneren onder wet koop op afstand.

Goeie deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 13:52
eL_Jay schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:01:
[...]

If so, even lekker inbranden (minen/intense gamesessie van een middag/avond) en als dat het niet oplost retourneren onder wet koop op afstand.

Ik krijg bij een coil whine geluid hetzelfde gevoel als iemand met zijn nagels over een schoolbord gaat :-(
Dus dat zou ik al iemand anders moeten laten doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:20
volgens mij zijn de kaarten gewoon mee gemined. waarom zou je in godsnaam 5 stuks als demo modellen willen hebben. er zit zelfs zo een Bitmain Antminer S1 180 ~ 200Gh/S tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gupster schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:12:
volgens mij zijn de kaarten gewoon mee gemined. waarom zou je in godsnaam 5 stuks als demo modellen willen hebben. er zit zelfs zo een Bitmain Antminer S1 180 ~ 200Gh/S tussen.
De Tri-X's zijn inderdaad een maand voor dat doeleinde gebruikt... Dit is mij per mail verteld. Nu moet ik toch afzien van de aankoop; jammer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
eL_Jay schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:01:
[...]

Heb zelf de ervaring dat SIComputers de spelregels van de wet Kopen of afstand niet goed naleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Wat maakt het eigenlijk uit of er wel./niet mee gemined is? Zo'n kaart blijft toch hetzelfde presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
iemand al geleverd gekregen? ik had gistereen besteld tot nu toe geen verzendbevestiging gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riecardow93
Die van mij kan ieder moment bezorgd worden.
Laat wel even weten of het wat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 17:39

RyuuPro

That Damn Fly

TFDev schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:10:
Wat maakt het eigenlijk uit of er wel./niet mee gemined is? Zo'n kaart blijft toch hetzelfde presteren?
Heeft met kans op stuk gaan maken, 1 maand minen staat gelijk aan 1 jaar normaal gebruik/gamen.

[ Voor 4% gewijzigd door RyuuPro op 18-03-2014 14:28 ]

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riecardow93
Dit is wat ze er zelf over zeggen, iig over de 290 asus.
''Is één keer in een systeem gezet, en er perfect gedraaid. Zijn gebruikt als showmodel''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riecardow93
Ik heb de kaart gister uitgebruid kunnen testen.
De kaart heeft geen last van coil whine en word niet te heet.
In games presteert die zelfs boven mijn verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 12:32

BLACKfm

o_O

Al hebben ze er mee lopen tennissen, deze regel is voor mij het belangrijkste;
Garantie: 2 jaar Via SiComputers
Dus wat maakt het uit. Als ze nou maar een half jaartje ofzo garantie zouden geven dan is het natuurlijk een risico, maar nu maakt het geen drol uit. 2 jaar garantie op een 2e hands product, ik teken er voor.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
BLACKfm schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:24:
Al hebben ze er mee lopen tennissen, deze regel is voor mij het belangrijkste;

[...]

Dus wat maakt het uit. Als ze nou maar een half jaartje ofzo garantie zouden geven dan is het natuurlijk een risico, maar nu maakt het geen drol uit. 2 jaar garantie op een 2e hands product, ik teken er voor.
2 jaar garantie via hun. als ze weer failliet verklaard worden? volgens mij waren ze vorige jaar failliet verklaard en dan weer doorstart ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
@riecardow93

had je accesoires mee gekregen? of alleen kaart + boekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riecardow93
In de doos zaten geen extra stickers of molex naar pci-e verloopjes. De rooie stickers waren er al opgeplakt maar de goudkleurigen zaten er niet meer bij maar dat was voor mij geen probleem omdat ik toch de rode stickers wou gebruiken.
De CD zat er ook bij, niet dat je er wat aan hebt maargoed :)
En idd 2 jaar garantie, gaat die wel stuk kan je hem gewoon RMA aanmelden.

[ Voor 11% gewijzigd door riecardow93 op 19-03-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gupster schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:41:
[...]

2 jaar garantie via hun. als ze weer failliet verklaard worden? volgens mij waren ze vorige jaar failliet verklaard en dan weer doorstart ofzo
Dezelfde eigenaar is al weleens failliet gegaan met icomputers maar dat was in 2007
Problemen bij iComputers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
BLACKfm schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:24:
Als je een werking van twee jaar normaal vind, dan zie ik inderdaad geen reden om er geen een aan te schaffen. Van zo'n krachtige GPU verwacht ik echter dat hij bij 'normaal' gebruik na 3 jaar nog gewoon functioneert. Maar met een maand minen heb je het zielige kaartje toch echt dag en nacht lopen pijnigen, en dan denk ik niet dat hij nog veel langer meegaat dan je garantie. Persoonlijk betaal ik liever 45 euro meer voor geen schade (we hebben het hier over schade die equivalent kan zijn aan bijna een jaar 'normaal' gebruik)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:55:
[...]

Dezelfde eigenaar is al weleens failliet gegaan met icomputers maar dat was in 2007
Problemen bij iComputers
SI computers is een andere eigenaar dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
Gupster schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:41:
[...]

excuses sicomputers! ik heb me zelf vergist met salland/sicomputers. het zijn 2 verschillende bedrijven.

salland.eu was de bedrijf die failliet ging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat er bij hun site bij de wet Koop op Afstand
5.3 Eisen die SiComputers stelt aan retourneren zijn:
- Producten dienen goed en degelijk verpakt retour gestuurd te worden incl. factuur
- De producten mogen niet geactiveerd/gebruikt zijn.
- Complete onbeschadigde verpakking dient aanwezig te zijn.
- Verzegelingen mogen niet verbroken zijn (bv. Software of Hardware-seal).

SiComputers heeft het recht om gebruikte artikelen die retour gestuurd zijn zonder opgave van reden te weigeren
Dus los van het feit dat je het product niet mag uitproberen mogen ze ook zonder opgave van reden toch maar besluiten niet je geld terug geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
SiComputers heeft het recht om gebruikte artikelen die retour gestuurd zijn zonder opgave van reden te weigeren
Dat mogen ze wel schrijven maar dat mogen ze niet doen.

SIComputers respecteert daarmee de Wet kopen op afstand niet. Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 14 dagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen.

De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden. Hierbij moet gedacht worden aan:

- Het produkt dient degelijk verpakt te zijn in de originele verpakking met een omdoos.
- Het produkt mag niet beschadigd zijn.
- Het produkt dient volledig met alle accessoires, kabels, boekjes, etc ingeleverd te worden.
- Plak geen stickers, plakband of etiketten op de originele doos en geen geschreven teksten op de verpakking

Dat is iets anders dan SIComputers in haar voorwaarden heeft opgenomen. Maar volgens mij heeft SIComputers ook geen gebruik gemaakt van een jurist om de voorwaarden op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
sorry dat ik deze oude topic tot leven heb geroepen.

ik wil graag over de videokaart vragen. Ik heb een asus r9 290 gehaald bij deze aanbieding. en ik heb nu al kleine problemen. Tijdens licht gamen( cs go) kreeg ik lichte artifacts, horizontale witte of gekleurde strepen. zelfs op bureaublad.

als ik de kaart ga stressen, op Unigine heaven, Furmark, 3dmark FIRESTORM. heb ik geen problemen. wel dat de kaart 93 graden woord op load. wat mij nog op viel is dat ik bij firestorm bij de Phsicx test3 heel beetje groene artifacts dots kreeg. ( bij een run).

zo de kaart heeft problemen, maar geen echte artifacts. ik weet niet of ik dit kaart kan RMA. Ik denk dat iets met de vram probleem is.

iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Artifacts betekent dat er iets mis is met je kaart. Dat het bij sommige games niet optreed heeft er dan niets mee te maken. Als je het kan reproduceren is er gewoon sprake van een stervende kaart, en kan je beter je garantie claimen. Je kan proberen de fanspeeds te verhogen zodat je temperatuur daalt. Als dat je probleem niet oplost kan je je geheugen en/of core terugclocken, en kijken of dat je probleem oplost. Zo ja, dan weet je iig of het je geheugen of je core is. Either way, je kan beter zsm je garantie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Gupster: het AK forum is niet voor technische vragen. Dan zul je in Videokaarten & Beeldschermen moeten zijn.

Om te voorkomen dat dit topic verder gekickt wordt: slotje :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.