Aangezien de Search weer werkt en de vorige draad verloren ging in BC3, doen we 'm gewoon weer 
De Rechtermuisknop GoTsearch functie voor IE
Registry editten is leuk, en vaak nog nuttig ook
Zo is hier een tip om het zoeken op GoT nog makkelijker te maken.
Je kent ongetwijfeld wel de Web Accessories voor Internet Explorer?
Da's dat proggie wat je kunt installeren zodat je met je rechtermuisknop allerlei extra functies krijgt:

Het gaat dan met name om de Web Search functie
De web search optie in het menu is gekoppeld aan het bestand selsearch.htm in de standaard %WINDIR%\WEB directory.

Dit is een pagina met daarin een JavaScript wat de geselecteerde text invoert in een search string van een zoekmachine.
Standaard is dat Yahoo, maar daar ik Google fijner vind heb ik die al aangepast:
Ik bedacht me dat je dat natuurlijk voor meerdere search engines kan doen, dus
Waarom niet voor GoT?
De contextmenus voor Internet Explorer worden namelijk in het Windows Registry gezet, zodat er vrij eenvoudig extra opties aan toe te voegen zijn
Zorg dat je voordat je begint eerst de WebAccessories geinstalleerd hebt, die kun je via de link hierboven vinden, anders hier.
Als je de webaccessories geinstalleerd hebt, vind je in de %windir%\WEB directory het bestand selsearch.htm terug.
Open 'm in je favo texteditor en bewerk 'm naar de search string van GoT (wel op een regel):
sla het bewerkte bestand op als gotsearch.htm in de WEB dir.
Start regedit op en ga dan naar de volgende key:

Maak een nieuwe key aan met bijv. de naam Got search
Maak aan de rechterkant een string value aan met daarin het pad naar gotsearch.htm,

en een binary value met de waarde 10 (kijk anders eerst bij web search).

Sluit regedit af en zorg dat je registry geupdated wordt:
1) Ctrl-Alt-Del
2) kill explorer.exe (niet iexplore.exe dus)
3) klik op annuleren
4) wacht op het tweede scherm met taak beeindigen, en druk weer op annuleren.
Zo. Zonder reboot
Dan heb je nu als het goed is een extra optie onder je muis met daar de Got search

Daarnaast heb je met de Web Accessories ook de mogelijkheid om van de Quick search gebruik te maken, zodat je vanaf de adresbalk kan zoeken.
Start Quick Search.exe op (staat in de dir koppelngen/links naast de adresbalk), en maak een nieuwe shortcut aan:

Mocht dit je allemaal teveel werk lijken, dan kun je hier een zip downloaden met daarin de aangepaste html file, de web acessories, en een .reg file die de juiste sleutels in je registry zet voor win9x .
zoek ze
De Rechtermuisknop GoTsearch functie voor IE
Registry editten is leuk, en vaak nog nuttig ook
Zo is hier een tip om het zoeken op GoT nog makkelijker te maken.
Je kent ongetwijfeld wel de Web Accessories voor Internet Explorer?
Da's dat proggie wat je kunt installeren zodat je met je rechtermuisknop allerlei extra functies krijgt:

Het gaat dan met name om de Web Search functie
De web search optie in het menu is gekoppeld aan het bestand selsearch.htm in de standaard %WINDIR%\WEB directory.

Dit is een pagina met daarin een JavaScript wat de geselecteerde text invoert in een search string van een zoekmachine.
Standaard is dat Yahoo, maar daar ik Google fijner vind heb ik die al aangepast:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <HTML> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" defer> var parentwin = external.menuArguments; var doc = parentwin.document; var sel = doc.selection; var rng = sel.createRange(); var str = new String(rng.text); var op = new String ("http://www.google.com/search?q="+ str); if (str=="") alert ("You must select some text to search for first."); else open(op); </SCRIPT> </HTML> |
Ik bedacht me dat je dat natuurlijk voor meerdere search engines kan doen, dus
Waarom niet voor GoT?
De contextmenus voor Internet Explorer worden namelijk in het Windows Registry gezet, zodat er vrij eenvoudig extra opties aan toe te voegen zijn
Zorg dat je voordat je begint eerst de WebAccessories geinstalleerd hebt, die kun je via de link hierboven vinden, anders hier.
Als je de webaccessories geinstalleerd hebt, vind je in de %windir%\WEB directory het bestand selsearch.htm terug.
Open 'm in je favo texteditor en bewerk 'm naar de search string van GoT (wel op een regel):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <HTML> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" defer> var parentwin = external.menuArguments; var doc = parentwin.document; var sel = doc.selection; var rng = sel.createRange(); var str = new String(rng.text); var op = new String ("http://gathering.tweakers.net/forum/find order=relevant&on=extended&search="+ str); */ <----- [b]OP EEN REGEL[/b] if (str=="") alert ("You must select some text to search for first."); else open(op); </SCRIPT> </HTML> |
sla het bewerkte bestand op als gotsearch.htm in de WEB dir.
Start regedit op en ga dan naar de volgende key:
code:
1
| HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\MenuExt |

Maak een nieuwe key aan met bijv. de naam Got search
Maak aan de rechterkant een string value aan met daarin het pad naar gotsearch.htm,

en een binary value met de waarde 10 (kijk anders eerst bij web search).

Sluit regedit af en zorg dat je registry geupdated wordt:
1) Ctrl-Alt-Del
2) kill explorer.exe (niet iexplore.exe dus)
3) klik op annuleren
4) wacht op het tweede scherm met taak beeindigen, en druk weer op annuleren.
Zo. Zonder reboot
Dan heb je nu als het goed is een extra optie onder je muis met daar de Got search

Daarnaast heb je met de Web Accessories ook de mogelijkheid om van de Quick search gebruik te maken, zodat je vanaf de adresbalk kan zoeken.
Start Quick Search.exe op (staat in de dir koppelngen/links naast de adresbalk), en maak een nieuwe shortcut aan:

Mocht dit je allemaal teveel werk lijken, dan kun je hier een zip downloaden met daarin de aangepaste html file, de web acessories, en een .reg file die de juiste sleutels in je registry zet voor win9x .
zoek ze
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device