[vb6] Context menu in een textbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:? Sorry dat ik dit weer post want ik heb dit een tijdje geleden ook al gepost maar toen kwam ik niet helemaal goed uit mijn woorden. En kon ik niet geholpen worden. :) Ik wou de topic terughalen maar kon hem niet meer vinden.

Ik heb een programma, een soort " extra klembord" (zie sig). Mijn vraag is als volgt, ( nu met een plaatje erbij;) ) Hoe krijg ik een optie in dit context menu dat tekst kopieert naar mijn programma? Ik heb geen idee waar ik dat moet zoeken. Ik programeer het in VB6 maar het lijkt iets dat in het Windows register zit...?

Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~eelko_berkenpies/Image1.jpg

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij daarbij zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 16:28

johnwoo

3S-GTE

Daarvoor moet je gaan subclassen.
MSDN zegt:
Subclassing is a technique that enables you to intercept Windows messages being sent to a form or control. By intercepting these messages, you can then write your own code to change or extend the behavior of the object. Subclassing can be complex, and a thorough discussion of it is beyond the scope of this book. The following example offers a brief illustration of the technique.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

Ik neem aan dat je dat bij ieder tekstveld in je windows wilt doen, niet alleen binnen je eigen progje...
Ik zou (ook in 1e instantie) verwachten dat dat in de registry zit, maar heb niks kunnen vinden. Ik ben bang dat je een windowshook moet gaan opzetten voor iedere edit-class (textbox), en daar gaan afvangen wanneer het menu opkomt.
Ik heb trouwens nog errug weinig (lees: geen) progjes gezien die dat doen trouwens... :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Dat komt omdat out-of-process subclassen allejesus lastig is, aangezien ieder process zn eigen memory space heeft moet je dus met WriteProcessMemory() gaan kloten en dat is GEVAARLIJK!

Het is wel op een makkelijkere manier mogelijk, daar heb ik ooit iets over gelezen, ik zal het ff opzoeken.

Lees het stukje over "Win32 Subclassing Rules"

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!