[WIN7 PRO] Geen beeld bij 1ste opstart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Hallo,

Sinds enkele weken zit ik met een probleem als ik mijn pc opstart.
Bij zijn eerste opstart krijg ik steeds geen beeld uitvoer. IK zie de bios wel opstarten maar daarna niets. Ik had al even gegoogled op dit probleem en het black screen probleem lijkt gelijkaardig maar ergen toch weer niet. Bij een reboot (zowel reset als afsluiten via de powerknop en opnieuw opstarten) krijg ik immers wel beeld.

Voorheen had ik sporadisch last van dit probleem (1x om de maand ofzo)

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Kijk ik apparaatbeheer en de nodige beelddrivers na dan meldt windows dat alles correct werkt en dat alles up to date is.

Hier mijn pc gegevens:

Windows 7 professional 64bit
GeForce GTX 680 4GB
Intel Core i7-4770K CPU@3.50GHz
32 GB Ram
2x Dell u2713H via mini displayport

Moederbord Asus Z87 - Expert met laatste Bios

Het enige nieuwe programma dat enkele weken terug werd geïnstalleerd was lightroom.

Kijk ik in het Logboek dan zie ik enkel een WMI fout en een atapi fout (bij deze laatste stuurprogramma kon niet worden bijgewerkt). En bij de kernel waarschuwingen krijg ik dit: "Het stuurprogramma \Driver\WUDFRd kan niet worden geladen voor het apparaat ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Heb je de mogelijkheid om onderdelen te vervangen? Het zou kunnen zijn dat bijvoorbeeld je voeding wat moeite heeft met een koude start. Googlen op cold boot black screen zal vast de nodige suggesties opleveren.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Ik breng de update even in een nieuw venster.

Deze morgen krijg ik, ook na verschillende reboots geen beeld meer.
In veilige modus werkte alles wel perfect.

Om zeker te zijn dat het de voeding niet was heb ik mijn case geopend. Daar bleek alles perfect te booten en werd ieder onderdeel van stroom voorzien, ook de grafische kaart.
Dat kon het dus niet zijn en zo ben ik ook 100% zeker dat het niet aan de voeding lag.

In veilige modus het logboek van windows geopend en vastgesteld dat NVDstream telkens niet kon opgestart worden.
Na nieuwe opstart in veilige modus met netwerkmogelijkheden de Nvidia software verwijderd.

Herstart bootte onmiddellijk en windows installeerde de driver en software voor de grafische kaart. Ik heb nu een iets oudere driver staan en voorlopig boot de PC gewoon en krijg ik onmiddellijk beeld (nu 2 maal getest). Zal dit de komende week verder opvolgen.

Wat misschien belangrijk is voor diegenen die hetzelfde probleem hebben.
Nvidia expercience heb ik NIET meer geïnstalleerd, ik verdenk dat de boosdoener daar ligt.

Zijn er hier leden die mij kunnen vertellen hoe ik eventuele driver conflicten kan opsporen?

[ Voor 127% gewijzigd door Ekfad op 18-03-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Ik post even een nieuwe update. Volgend probleem dient zich nu aan, bij iedere opstart krijg ik volgende melding bij de start van de bios:

"The memory address is insufficient due to Intel Thunderbolt resource consumption. The onboard Thunderbolt is now disabled for better resource allocation. Strongly suggest to press F1 to enter BIOS setup and manually disable the unused I/O peripheral controllers (SATA/LAN/Wifi/thunderbolt controller)"

Na wat zoekwerk kan ik mijn eerdere problemen dankzij die melding ook herleiden tot een compatibiliteits issue tussen moederbord en grafische kaart.

Komt onder andere ook aan bod hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1579010.

Zal dus eerder hardware related zijn dan software related. Misschien kan een mod dit topic verplaatsen?

[ Voor 9% gewijzigd door Ekfad op 19-03-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Een kleine update;

Ondertussen nog 3x de foutmelding gekregen en vandaag opnieuw een vastloper na het Windows opstartscherm (dus tussen het Windows Initialiseer en Windows aanmelding scherm).

Wat mij wel opvalt is dat de foutmelding zich pas voordoet als de PC langer dan 7u uitstaat.... Ik moet nog steeds da andere zaken testen maar wou dit toch even melden.

Update:

Ik heb net de pc geopend en alle componenten gecontroleerd. ook alles er uit gehaald en opnieuw er in gestoken. Koude opstart kwam ik opnieuw net voorbij het aanmeldingsscherm van windows, daarna zwart scherm.
Ik heb dan opnieuw opgestart en rechtstreeks in bios gegaan, daar de PCI op GEN2 geforceerd. Reset en koude start en onmiddellijk doorstart met beeld na het aanmeldingsscherm van windows.

Ga het daar voorlopig bij houden om te kijken wat er de komende dagen gebeurt.

[ Voor 40% gewijzigd door Ekfad op 25-03-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
We zijn ondertussen 2 weken verder en ik heb geen enkele foutmelding meer ontvangen.
Het probleem zal dus hoogstwaarschijnlijk bij de grafische kaart of het moederbord liggen.

Wat heb ik nu precies gedaan?
- BIOS zo ingesteld dat de GPX in PCIe GEN2 wordt opgestart (en niet de 3).

Verder geen aanpassingen.

@mod Kan deze gesloten worden en start ik een nieuwe topic op onder de juiste noemer?
Pagina: 1