Ik heb vandaag een nieuwe videokaart binnengekregen: de MSI 770GTX een vervanger voor mijn oude 4870X2 die het prima heeft gedaan in de onderstaande setup:
ASUS Z87-A
Intel i5 4670K
2x4GB Corsair DDR3
Nexus 8500 (=850W)
128GB Samsung 830 SSD
T260 Samsung monitor (vrij oud)
Mijn nieuwe videokaart geeft echter maar 1 van de ~10x beeld tijdens het (re)booten. Hiermee bedoel ik dat ik zelfs geeneens de POST te zien krijg, laat staan W8.
Gek genoeg kom ik dit probleem met vergelijkbare componenten combinaties vaker tegen. Bijvoorbeeld hier:
http://rog.asus.com/forum...6365ecf218d49f2443cdd6568
Via de integrated graphics kom ik overigens wel windows 8 binnen, dus ik vermoed dat het echt een PCIex16 / GTX770 / BIOS probleem is.
Dingen die ik al geprobeerd heb (en niks hebben uitgehaald):
- laatste BIOS 1707 erop gezet
- BIOS reset naar optimized defaults
- CMOS cleared
- Integrated Graphics uitgezet en Primary op PCIEX gezet
- Naast DVI ook via DP en HDMI verbonden (via de 770)
- Fresh W8.1 (UEFI) install
- Verbonden met de 2x 6pins verloopstukjes ipv de default 2x 8pins verloopstukjes van de 770
- Andere PCIEX lane geprobeerd
Dit waren zo snel de dingen die ik kon bedenken, maar heeft allemaal niks uitgehaald..
Als de videokaart nooit zou booten dan zou je denken dat het een DOA is, maar aangezien de videokaart 'heel af en toe' nog wel werkt hoop ik dat er wat anders aan de hand is..
Heeft iemand van jullie nog ideeën?
Alvast bedankt,
Bart
ASUS Z87-A
Intel i5 4670K
2x4GB Corsair DDR3
Nexus 8500 (=850W)
128GB Samsung 830 SSD
T260 Samsung monitor (vrij oud)
Mijn nieuwe videokaart geeft echter maar 1 van de ~10x beeld tijdens het (re)booten. Hiermee bedoel ik dat ik zelfs geeneens de POST te zien krijg, laat staan W8.
Gek genoeg kom ik dit probleem met vergelijkbare componenten combinaties vaker tegen. Bijvoorbeeld hier:
http://rog.asus.com/forum...6365ecf218d49f2443cdd6568
Via de integrated graphics kom ik overigens wel windows 8 binnen, dus ik vermoed dat het echt een PCIex16 / GTX770 / BIOS probleem is.
Dingen die ik al geprobeerd heb (en niks hebben uitgehaald):
- laatste BIOS 1707 erop gezet
- BIOS reset naar optimized defaults
- CMOS cleared
- Integrated Graphics uitgezet en Primary op PCIEX gezet
- Naast DVI ook via DP en HDMI verbonden (via de 770)
- Fresh W8.1 (UEFI) install
- Verbonden met de 2x 6pins verloopstukjes ipv de default 2x 8pins verloopstukjes van de 770
- Andere PCIEX lane geprobeerd
Dit waren zo snel de dingen die ik kon bedenken, maar heeft allemaal niks uitgehaald..
Als de videokaart nooit zou booten dan zou je denken dat het een DOA is, maar aangezien de videokaart 'heel af en toe' nog wel werkt hoop ik dat er wat anders aan de hand is..
Heeft iemand van jullie nog ideeën?
Alvast bedankt,
Bart