Beste manier kabelloos netwerk extenden

Pagina: 1
Acties:

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:50
Beste Tweakers,

Ik open dit topic omdat ik zelf heel erg tegen dit probleem aan loop, maar voornamelijk omdat een vriend van mij vroeg of ik hem wilde helpen. Het probleem is als volgt:

Mijn vriend heeft een uitbreiding gedaan van zijn huis, maar daar is nu slecht wifi ontvangst. Dus op de slaapkamer heeft hij bijvoorbeeld geen verbinding meer voor zijn iPad. Nu is een kabel leggen echt het laatste redmiddel. Dus wat is met jullie ervaringen de beste manier om je netwerk uit te breiden? Zelf werk ik met powerline adapters, maar dat vind ik niet ideaal werken. Daarbij is stabiliteit een absolute must, en dat is powerline ook niet. Ook heb ik meerdere mensen geholpen met wifi-extenders, maar niemand die ik daarover hoorde later was er echt heel blij mee. Dus wat zijn goede apparaten om het netwerk uit te breiden? Stabiliteit is belangrijk, anders vliegen de apparaten heel makkelijk door de kamers heen.

Alvast bedankt voor jullie ideeën!

P.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt beide alternatieven overwogen, geprobeerd en afgekeurd toch ?

dat word dan de kabel

Iperf

• Pietjebelll
Dat zijn dingen die ik ooit heb geprobeerd, maar ik weet niet of dat alle oplossingen zijn. Ze hadden het laatste in de Huiskamer ook over van die Ubiquiti Unifi kastjes. Zijn die goed?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja die zijn goed. maar hij werkt niet op batterijen, en worden normaal gebruikt als ap niet zozeeer als repeater. maar er is een speciefiek topic uver dit ding, daar zou je eventueel kunnen vragen naar eventuele repeaterervaring met dit ding

\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 16-03-2014 12:03 ]

Iperf

• Pietjebelll
Stroomkabels mogen wel natuurlijk, maar geen netwerkkabels. Sorry voor de verwarring

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En uiteraard mag het niks kosten zeker.
Die vriend van je is gewoon stom geweest dat ie niet gewoon een loze leiding neer heeft gelegd.
Powerline kost je minimaal vier tientjes en het is maar de vraag of het werkt.
Een extra WLAN AP kan, maar ook die is afhankelijk van zijn draadloze ontvangst. Wat ie niet ontvngt kan ie niet versterken natuurlijk.
Een kabel trekken kost nauwelijks iets en is het meest stabiel. Als je daar een router als AP op hangt zul je prima bereik hebben. Maar die kabel kom je niet aan onderuit ben ik bang.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
Als stabiliteit belangrijk is dan wil je echt een netwerkkabeltje naar een accesspoint hebben. Dat is de meest stabiele oplossing.
Daarna komt power-line als tweede en als laatste middel range-extenders.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Kan je de huidige router/accesspoint wat strategischer neerzetten?
Of anders mifi?

offtopic:
Waarom heb je een topic hiervoor geopend? Je weet exact welke oplossingen er zijn en wat de voor- en nadelen zijn. Je zal echt geen andere adviezen krijgen dan wat op ieder ander vergelijkbaar topic te vinden is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pietjebelll schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:49:
[...]

Mijn vriend heeft een uitbreiding gedaan van zijn huis, maar daar is nu slecht wifi ontvangst. Dus op de slaapkamer heeft hij bijvoorbeeld geen verbinding meer voor zijn iPad. Nu is een kabel leggen echt het laatste redmiddel.
Nou nee..

Vriend van je is blind z'n huis gaan uitbreiden zonder stil te staan bij netwerkconnectiviteit (bedraad of draadloos) en ontdekt nu dat dat niet zo slim was :o

Fatsoenlijke UTP kabels zijn geen laatste redmiddel maar juist eerste basis. Dat het soms wat werk vergt in een al langer bestaand huis kan een reden zijn om er geen te leggen, maar juist als je al bezig bent om uit te breiden is het bij uitstek moment om ze mee te nemen. Dan hoef je namelijk niet achteraf allerlei halfbakken alternatieven te prutsen :z
Dus wat is met jullie ervaringen de beste manier om je netwerk uit te breiden? Zelf werk ik met powerline adapters, maar dat vind ik niet ideaal werken. Daarbij is stabiliteit een absolute must, en dat is powerline ook niet. Ook heb ik meerdere mensen geholpen met wifi-extenders, maar niemand die ik daarover hoorde later was er echt heel blij mee. Dus wat zijn goede apparaten om het netwerk uit te breiden? Stabiliteit is belangrijk, anders vliegen de apparaten heel makkelijk door de kamers heen.
Stabiliteit belangrijk. Tja, dan heb je eigenlijk je antwoord al gegeven. Ethernet. Punt.

Enige alternatieven die even stabiel zijn zijn duur en nauwelijks eenvoudiger:
1) MoCA. Ethernet-over-coax. Maar goed, moet je dus wel coax hebben liggen. Heeft hij vast ook niet aan gedacht. Kost rond de EUR 130 voor twee Hirschmann MoKa16 adapters bij bijv Bol.com
2) Plastic Optical Fiber. Feitelijk 'glas' binnenhuis, maar dan makkelijker te leggen. Enig voordeel tov Ethernet is dat je een smal kabelpaartje kunt trekken ipv een dikkere kabel, Set van twee transcievers en 20m kabel kost bij Conrad iets van EUR 85.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1