4k Editing bak

Pagina: 1
Acties:

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
Ik ben bezig een video editing bak samen te stellen voor het werken met o.a.:

Wat wil ik doen op de machine?
Adobe after effects, Edius en ook Premiere etc. veel Full HD RAW maar ook af en toe 4k RAW materiaal en super slomo's

Waarom onderstaande lijstje?
Onderstaande hardware ben ik redelijk over uit en lijkt me wel een aardige keuze.
Keuzes zijn gemaakt op prijs/prestatie verhouding en reviews

OS en Werkruimte
Nu zit ik nog even in dubio wat voor ssd's ik er in ga zetten en mischien wel of niet in raid mode 0/5

Opslag algemeen gaat naar de NAS, het is alleen voor huidige projecten die op de ssd's moeten staan.

ik ga niet overclocken,

budget is max 4500 euro

Ik ben aan geen enkel merk gebonden

Software licenties heb ik allemaal al, dus dat hoeft er niet bij.
Ik neem geen oude spullen mee van een vorige setup
Graag mischien wat feedback

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4930K Boxed€ 489,90€ 489,90
1Asus P9X79-E WS€ 332,-€ 332,-
2MSI GeForce GTX 780 Gaming€ 423,04€ 846,08
2Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart€ 462,05€ 924,10
1Crucial Ballistix Sport BLS4C8G3D1609ES2LX0BEU€ 256,50€ 256,50
1LG BH16NS40 Retail Zwart€ 68,90€ 68,90
1Seasonic Platinum Series 1000 Watt€ 209,-€ 209,-
1Raidsonic IB-863-B€ 24,40€ 24,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.150,88

[ Voor 6% gewijzigd door Centropy op 14-03-2014 22:37 ]

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Verwijderd

Lees het DAA beleid door, dan kunnen wij beter helpen, maar 1 tip, die processor is oud je kan beter deze dan nemen. pricewatch: Intel Core i7 4930K Boxed

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:22:
Lees het DAA beleid door, dan kunnen wij beter helpen, maar 1 tip, die processor is oud je kan beter deze dan nemen. pricewatch: Intel Core i7 4930K Boxed
Done, tnx alvast die had ik gemist 8)7 maar op welke DAA regels probeer je me te wijzen?

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)

Verwijderd

nee kijk maar naar andere topics wat daar in staat.
Zoals deze: Basis desktop pc € 400-500

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2014 22:31 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

4K video levert flinke bestanden. En dat gaat hard :X
Maar van een SSD in RAID ga je alleen een extra boost krijgen als je ze in RAID 1 zou zetten. De vrg is alleen hoe groot die boost is, aangezien een SSD toch al behoorlijk rap is. Ik denk dt daar de bottleneck niet in zal zitten ;)

Gezien de te verwachten bestandsgrootte zou ik denk ik zelf kiezen voor een SSD van 512 GB zonder RAID als werkdisk, en een losse HDD van een paar TB als opslag voor minder gebruikt spul. Desnoods maak je daar een RAID1 array van. Maar ik kan me ook voorstellen dat je de hele boel op een NAS zet als tragere storage.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:37
Je geeft geen budget aan dus advies is wat lastig. Wanneer je een SSD source (Samsung Pro, Plextor oid) en een SSD target gebruikt denk ik niet dat de SSD's de bottleneck gaan vormen ondanks je overige specs.

Je zou ook eens kunnen kijken naar de HP Z workstations met 2 Xeon 6-cores en een Nvidia Quadro GPU er in.

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:31:
nee kijk maar naar andere topics wat daar in staat.
Zoals deze: Basis desktop pc € 400-500
Zo moet het beter zijn, tnx kon idd wat netter en duidelijker :X

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lijkt me best een prima basis behalve die oude cpu dan idd. Een overclockte 4930k is heel competatief tov een 8 core xeon bijv. Quadro's zou ik niet doen. Je hebt veel meer compute power per euro met een GTX,

Je opslag kan onwijs beperkend zijn hierbij.. Zelfs 1 SSD is nog soms te traag als je wat uncompressed wegschrijft, dat kan zo meerdere GB per sec zijn.

Het makkelijkste en simpelste is een raid 0 setje van 4 of meer SSD's puur als werkruimte. Dat is dan niet "veilig" maar dat is eigenlijk niets echt dus een grote HDD er naast als storage en een backup natuurlijk.

Het jammere aan X79 moederborden is dat ze maar 2 "echte" intel sata 600 poorten hebben. Je zou daar 2 grote SSD's aan kunnen hangen en dan heb je al redelijk wat doorvoer.

Ik heb op dit moment een LSI sas 3.0 controller met 4 128mb samsung pro's er aan. Die sas controller draait in IT modus en de SSD's staan in software raid 0. TRIM werkt ook gewoon daardoor. 2000mb reads en 1200mb writes ofzo. Ideaal als werkruimte voor vanalles wat ik doe.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 14-03-2014 22:40 ]

specs

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
maratropa schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:39:
Lijkt me best een prima basis behalve die oude cpu dan idd. Een overclockte 4930k is heel competatief tov een 8 core xeon bijv. Quadro's zou ik niet doen. Je hebt veel meer compute power per euro met een GTX,

Je opslag kan onwijs beperkend zijn hierbij.. Zelfs 1 SSD is nog soms te traag als je wat uncompressed wegschrijft, dat kan zo meerdere GB per sec zijn.

Het makkelijkste en simpelste is een raid 0 setje van 4 of meer SSD's puur als werkruimte. Dat is dan niet "veilig" maar dat is eigenlijk niets echt dus een grote HDD er naast als storage en een backup natuurlijk.

Het jammere aan X79 moederborden is dat ze maar 2 "echte" intel sata 600 poorten hebben. Je zou daar 2 grote SSD's aan kunnen hangen en dan heb je al redelijk wat doorvoer.

Ik heb op dit moment een LSI sas 3.0 controller met 4 128mb samsung pro's er aan. Die sas controller draait in IT modus en de SSD's staan in software raid 0. TRIM werkt ook gewoon daardoor. 2000mb reads en 1200mb writes ofzo. Ideaal als werkruimte voor vanalles wat ik doe.
CPU was aangepast overigens.

Yes dat had ik ook gezien en gelezen en gehoord, beter de consumenten kaarten in SLI zetten dan de veel duurdere quadro's. Die Sas Controller zal ik even er bij snorren en idd is mischien een raid 10 optie ook wel wat dan, uiteraard zijn de backups voor elkaar. Dus het instorten van een ssd of Aray zou niet heel problematisch zijn.

Ik kan overigens geen SAS 3 controllers vinden van LSI in de pricewatch?

[ Voor 3% gewijzigd door Centropy op 14-03-2014 22:47 ]

Verwijderd

Check deze pagina's eens en doe zelf onderzoek. Er is namelijk een hoop over geschreven op Adobe en andere forums. Verder heb je ook de Adobe Whitepaper met tips. En de onderstaande sites geven een hele hoop tips.

http://ppbm7.com/index.ph...-to-use/98-what-pc-to-use
http://ppbm7.com/index.ph...stems/94-balanced-systems
http://ppbm7.com/index.php/tweakers-page

Uit deze links kun je bijvoorbeeld halen dat het nuttig kan zijn om een grafische kaart met meer dan 2GB te kopen als je 4K materiaal wilt bewerken.

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:48:
Check deze pagina's eens en doe zelf onderzoek. Er is namelijk een hoop over geschreven op Adobe en andere forums. Verder heb je ook de Adobe Whitepaper met tips. En de onderstaande sites geven een hele hoop tips.

http://ppbm7.com/index.ph...-to-use/98-what-pc-to-use
http://ppbm7.com/index.ph...stems/94-balanced-systems
http://ppbm7.com/index.php/tweakers-page

Uit deze links kun je bijvoorbeeld halen dat het nuttig kan zijn om een grafische kaart met meer dan 2GB te kopen als je 4K materiaal wilt bewerken.
Prachtige links! daar ga ik is goed in duiken!

• maratropa
  • Niet online
Het is technisch geen SLI wat je draait, juist niet, dat moet je ook niet aanzetten. Maar de CUDA laag van nvidia tussen de software en de kaarten spreekt gewoon beide GPU's aan in bijv. Premiere Pro CC

Maar kies niet te snel een controller en SSD's, het vergt wel even wat uitpluiswerk, want er zijn altijd dingetjes. De 840pro van samsung heeft een hoge write maar die wordt helaas weer wat gedrukt op de LSI controller. (maar wel prima verder ) Er schijnt ook wat mot tussen LSI en samsug geweest te zijn. Vast omdat LSI nu zelf controller maakt natuurlijk.. Reads zijn wel prima. Kaart is trouwens een 9300-8i 12GB sas HBA. Het leuke daaraan is dat je er ook later bijv. HGST 12GB SAS SSD's op zou kunnen zetten, maar die zijn nog heel erg duur. Maar sata op een sas controller gaat altijd door een soort tunnel en is niet zo snel als native.

Ideaal gezien had je een X79 bord met 10 sata 600 poorten van intel maar die zijn er helaas niet.

Ik wilde wel perse trim op SSD's in raid 0, dus daarom die HBA die aangaf dit in IT mode door te geven. Voor software raid 0 heb je ook echt geen intelligente kaart met processor nodig.

Ik heb ook wel zeer goeie resultaten gezien ergens met een el-cheapo Highpoint sas controller en 8 crucial SSD's bijv. (2720SGL dacht ik)

op die PPBM links staan wel goeie tips idd. Daar zie je ook dat een 4930k met overclock verweg de meest bang voor de euro geeft. Je moet je registreren om de meeste benchmark scores te kunnen zien dacht ik.

specs

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:06

Saven

Administrator

Zo'n duur moederbord is helemaal niet nodig.

Verder wil je die Dell monitor waarschijnlijk niet. Geloof me ik kan het weten :')
Ten eerste zijn ze allemaal veel te geel gekalibreerd (5900/6000K). Ten tweede heb je een enorm hoge kans op pixel- of andere defecten (zoek het internet er maar op na). Zoals ik zei ik kan het weten: heb 6 verschillende exemplaren gehad van verschillende webshops. Wat kleurtemperatuur betreft kun je dat kalibreren via Windows, software, of het OSD van de monitor zelf, maar monitoren horen gewoon rond de 6500K gekalibreerd te zijn. En aangezien kleuren belangrijk voor jou gaan zijn (en sowieso de monitor) zou ik kijken naar een alternatief. Sowieso wordt zo'n IPS-paneel na verloop van tijd al geler, dus als ie van zichzelf standaard al geel is schiet dat niet echt op

Dan kom je al gauw op pricewatch: Iiyama ProLite XB2779QS-S1 Zilver uit. Mooi scherm. Glossy is ie eigenlijk niet, dus absoluut geen spiegel. Wel krijg je door de glasplaat meer contrast. Zelfde resolutie, zelfde IPS-techniek, maar dan net wat betere kwaliteit

[ Voor 5% gewijzigd door Saven op 14-03-2014 23:06 ]

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
De Raidsonic IB-863-B heeft geen usb3 header, deze moet je dus aansluiten op de usb3 aansluitingen achterop je moederbord. Zo ben je dus al 2 usb3 aansluitingen kwijt. Je kan dan beter de pricewatch: Scythe Kama Reader USB 3.0 nemen.

En ik mis nog een kast in je setup....

[ Voor 6% gewijzigd door Flex op 14-03-2014 23:01 ]

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
Goeie tips allemaal, de kast komt als laatste wel.
Technisch geen sli gebruiken is even nieuw voor mij en moet ik ook even gaan opzoeken hoe dat dan in zijn werk gaat. Raid controller en disks zal ik dan ook goed op gaan puzzellen! Tnx sofar

Wat een pech met die monitors lees ik daar, heb al een scherm staan ervan zonder de problemen gelukkig _/-\o_ zal ook de lg dan even bekijken

[ Voor 23% gewijzigd door Centropy op 14-03-2014 23:12 ]

• martji
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-11-2022
Voeding kan veel goedkoper. Om wat opties te noemen :
pricewatch: Cooler Master V Series V850
pricewatch: Corsair AX760
pricewatch: Seasonic G-Serie 750Watt

pricewatch: Asus GTX780-DC2OC-3GD5 koelt beter dan de MSI. Kan misschien wel handig zijn aangezien je meerdere videokaarten gaat gebruiken.

En waarom heb je eigenlijk voor dat dure mobo gekozen?

• maratropa
  • Niet online
Ik kan me voorstellen dat je sowieso ruimte wilt voor 2 gpu's en 1 controller allemaal op pci-e 3.0 16x? Maar daar zijn ook vast goedkopere moederborden voor..

Trouwens, die 2de GPU gaat niet alles 2 keer zo snel maken. Ik zou zelf een beetje twijfelen of er echt een 2de in moet. Je zou ook bijv. 1 GTX 780 Ti kunnen nemen en kijken hoe dat gaat. Redelijk rap denk ik al, afgaande hoe de Titan in CC presteert.

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 14-03-2014 23:19 ]

specs

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
Idd weer een hoop gelezen, een 2e gpu help nog geen 5%. Dus op zoek naaar de beste kaart voor de beste prijs. Komt wel meteen de vraag, de Asus mars 760 is een dual gpu kaart, zou je op die manier wel profiteren van het aantal beschikbare cuda cores?

• Saven

Saven

Administrator

Ben wel benieuwd of ik je toch heb kunnen overtuigen voor een ander scherm :)

Verwijderd

Dell maakt prima schermen normaal gesproken. Lees hier meer over hun aanbod: [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 19

Ik denk dat een GTX770 of GTX780 prima zal zijn. De GTX770 adviseren ze ook in de eerder geplaatste PPBM links.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 17:14 ]

• maratropa
  • Niet online
@Centropy, volgens mij -kan- met 4k werk en heel veel effecten een 2de GPU wel degelijk meer dan 5% uitmaken, maar het is idd weer ook niet zo veel meer dat het echt een must is. Je ziet bij deze 4k test dat een enkele titan niet veel achter een dual titan ligt. http://www.pugetsystems.c...nal-GPU-Acceleration-502/ Met een dual GPU kaart hou je hetzelfde.

Ik zou zelf dan gaan voor een enkele 780 ti, dan heb je gewoon heel high end gpu performance hiervoor. (meer compute power dan een titan hierbij ) En cheaper dan 2 vanilla 780's. En dan ruimte laten voor mogelijk een 2de.

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 17-03-2014 17:28 ]

specs

• Saven

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:11:
Dell maakt prima schermen normaal gesproken. Lees hier meer over hun aanbod: [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 19

Ik denk dat een GTX770 of GTX780 prima zal zijn. De GTX770 adviseren ze ook in de eerder geplaatste PPBM links.
Daar lees je vooral veel problemen met de u2713 serie, niet op de laatste plaats die van mij ;)

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-04 23:43
Ik zou zelf dan gaan voor een enkele 780 ti, dan heb je gewoon heel high end gpu performance hiervoor. (meer compute power dan een titan hierbij ) En cheaper dan 2 vanilla 780's. En dan ruimte laten voor mogelijk een 2de.
Ik denk dat je dan beter voor een Titan Black kan gaan. Als je 4K video bewerkt denk ik dat je ook de beste 4K weergave wil. En dan trekt de Titan het beter met 6GB Vram + nog een stuk meer futureproof

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• maratropa
  • Niet online
Ik had ergens gelezen dat die 3GB ram nu nog niet zo veel uitmaakt en dat de 780 met 3GB ook prima is voor 4k werk in premiere. Maar dat als je nog hoger wilt het wel gaat uitmaken. Maar ik kan me voorstellen dat je met 6GB idd wat safer zit voor de toekomst. Op zich past een titan, al dan niet black ook nog wel in het budget :)
What about the amount of VRAM?

As a rough guide, how much VRAM should be installed on the video card, think along these lines:

For SD material, 1 GB is enough
For HD material, go for 1 - 2 GB
For 3K or 4K, go for 2 - 4 GB
For 5K+, go for 4 - 6 GB

Keep in mind that the requirements can vary significantly, depending on the complexity of the timeline. If it happens that the VRAM is depleted (not enough memory), hardware MPE is automatically turned off rather ungracefully and stays off for the rest of the encoding. If you use two video cards in CC, each card uses its own memory and cannot use the memory on the second card. The encoding process works like this: Frame 1 rendered on card 1, frame 2 rendered on card 2, frame 3 rendered on card 1, etc. If either card runs out of memory, again hardware MPE is turned off. Simply put, two video cards with 1 GB each can not be treated as a single card with 2 GB, so the risk of turning off hardware MPE automatically is bigger with these two cards than with a single card.

specs

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:33

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Saven schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:39:
[...]

Daar lees je vooral veel problemen met de u2713 serie, niet op de laatste plaats die van mij ;)
Misschien heb jij gewoon erg veel pech gehad met je schermen? Ik heb sinds zaterdag ook een 2713HM en het ding is perfect. Niet gelig wat jij zegt, maar stralend wit en 0,0 dode pixels!

Specs

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-03 15:07
Ik weet dat dell schermen erg fijn zijn, heb zelf ook niet anders, maar zou je niet minstens één 4k scherm willen als je voor dat formaat gaat editen? Dan kun je tenminste genieten van wat je maakt!
Zoiets als deze of misschien zelfs deze. :9
Die laatste moet volgens mij wel lukken als je voor 1 gpu en 1 scherm gaat en 32" op 4k is natuurlijk niet vervelend werken..

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-DG- schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:07:
Ik weet dat dell schermen erg fijn zijn, heb zelf ook niet anders, maar zou je niet minstens één 4k scherm willen als je voor dat formaat gaat editen? Dan kun je tenminste genieten van wat je maakt!
Zoiets als deze of misschien zelfs deze. :9
Die laatste moet volgens mij wel lukken als je voor 1 gpu en 1 scherm gaat en 32" op 4k is natuurlijk niet vervelend werken..
jaa, zeker!
Lekker editten op een ongekalibreerd TN scherm. Zeer handig als je wil dat groen eruit ziet als blauw en oranje als rood. ;)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Saven

Saven

Administrator

bvk schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:54:
[...]

Misschien heb jij gewoon erg veel pech gehad met je schermen? Ik heb sinds zaterdag ook een 2713HM en het ding is perfect. Niet gelig wat jij zegt, maar stralend wit en 0,0 dode pixels!
Misschien gewenning van jouw kant? Ze worden sowieso rond de 6000K gekalibreerd vanuit de fabriek, dat is niet iets wat sporadisch voorkomt. 0 dode (sub)pixels heb je mazzel mee :) is helaas eerder een uitzondering dan regel.

Weet niet wat voor smartphone je hebt, maar houd hem eens voor de gein naast je monitor als je op beide Google.nl hebt geopend, dan zie je dat verschil in wit wel goed ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Saven op 17-03-2014 20:45 ]

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:33

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Saven schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:43:
[...]

Misschien gewenning van jouw kant? Ze worden sowieso rond de 6000K gekalibreerd vanuit de fabriek, dat is niet iets wat sporadisch voorkomt. 0 dode (sub)pixels heb je mazzel mee :) is helaas eerder een uitzondering dan regel.

Weet niet wat voor smartphone je hebt, maar houd hem eens voor de gein naast je monitor als je op beide Google.nl hebt geopend, dan zie je dat verschil in wit wel goed ;)
Gewenning, na 2 dagen zeker.... ;) Misschien kan het nóg witter, maar ik ben hier al zeer tevreden mee. Ik heb een S3, maar die is toch een stukje minder wit hoor.

Wat ik me wel bedenk is dat het een "demo model" is van Azerty, zijnde "100% getest". Kan het zijn dat ze het scherm reeds gekalibreerd hebben?

Afijn, we gaan wel off topic zo en brengen TS alleen maar aan het twijfelen...

Specs

• Saven

Saven

Administrator

Hehe amoled scherm idd niet de beste vergelijker (slaat blauwig of groenig uit). Zou me niks verbazen idd van Azerty maar goed :)
Frozen schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:25:
[...]

jaa, zeker!
Lekker editten op een ongekalibreerd TN scherm. Zeer handig als je wil dat groen eruit ziet als blauw en oranje als rood. ;)
Idd je gaat sowieso een IPS-paneel willen :) (of PLS, samsungs IPS-concurrent)

[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 17-03-2014 21:26 ]

• MB147
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 11:25
Even een kleine voorzet voor de TS.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus X79-Deluxe€ 298,04€ 298,04
1Asus GeForce GTX 780 Ti 3GB OC€ 613,49€ 613,49
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2002FAEX, 2TB€ 126,19€ 126,19
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 76,-€ 76,-
1Noctua NH-D14 Special Edition (LGA 2011)€ 63,04€ 63,04
1Kingston HyperX KHX16LC9K4/32X€ 284,-€ 284,-
1Seasonic Platinum Series 660 Watt€ 128,04€ 128,04
1Samsung 840 series Pro 512GB€ 319,90€ 319,90
1Raidsonic Icy Box IB-868€ 26,12€ 26,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.493,62

Beeldschermen met IPS.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus PA279Q Zwart€ 789,-€ 789,-
1Dell Ultrasharp U2713H Zwart€ 596,51€ 596,51
1NEC SpectraView 271 Zwart€ 1.534,05€ 1.534,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.919,56

• maratropa
  • Niet online
Wat je trouwens ook kan doen voor een snel werk-volume, concessies doen aan sata 600 en 4 goedkope SSD's aan de 4 sata 300 poorten in raid 0. Want dan heb je tenminste een raid 0 set aan de intel controller met max snelheid en TRIM. Als je SSD's neemt met meer dan 300mb per sec aan writes dan zit je read en write rond de 1200 mb per seconde. Dan heb je iig die 900mb per sec die uncompressed 4K wil hebben mocht het nodig zijn. (Het lijkt me ook de voornaamste reden waarom er in de mac-pro een SSD zit van rond de 1 GB per sec.) Sowieso is zo'n volume heel fijn om van te werken. Zet er ook altijd je project files van Premiere op waarmee je werkt. Ik had laats al m'n losse frames, bronmateriaal en export op het snelle volume staan, maar als de premiere project files niet op dat volume staan killed dat alle snelheid merkte ik. Dan heb je niks aan je multicore cpu.

Lijkt me de simpelste optie, zonder extra controllers en kosten. (rond de 400 euro) Eigenlijk is het gemis van sata 600 dan niet zo'n gemis.

EVO's en Sandforce SSD's zou ik van wegblijven. Ik zou het beste gevoel bij de samsung 840 pro 128gb hebben, al lijkt me de plextor px-256 ook wel ok.Wel meer ruimte dan. Weet niet wat ik van die marvell controller moet verwachten (begrijp dat in de crucials ook marvell controllers zitten). Jammer dat die 240GB crucial m500 niet meer dan 300mb per sec aan writes doet. Je wilt wel de max uit je sata 300 poort halen hierbij.

systeem van MB147 wat aangepast: (missen natuurlijk nog dingen)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus GeForce GTX Titan Black€ 999,-€ 999,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,04€ 84,04
1Noctua NH-D14 Special Edition (LGA 2011)€ 63,04€ 63,04
1Corsair Vengeance CML32GX3M4A1600C10€ 265,-€ 265,-
1Seasonic Platinum Series 1000 Watt€ 209,-€ 209,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 90,95€ 90,95
4Plextor PX-256M5S 256GB€ 108,90€ 435,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.934,57

Nog best te doen met die titan

Ik zou je adviseren om mild te overclocken (al zet je maar alles cores vast op 4ghz), maar als je dat echt echt niet wilt dan zou je ook voor niet heel veel meer een xeon 1650v2 met EEC ram op een C602 moederbord kunnen nemen als basis. Dat geeft weer wat extra veiligheid tegen geheugenfouten en zou nog stabieler moeten zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door maratropa op 18-03-2014 12:04 ]

specs

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
Ja de keuze is reuze! Maar ik ga zeker wat dingen over nemen hier, ik zal zo even met de revised edition komen. Ik moet zo namelijk wel echt een keuze gaan maken. Fijne tips en ervaringen mannen! (4k scherm wacht ik even mee, over een half jaar kost hij ook nog de helft)

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
Saven schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:06:
Ben wel benieuwd of ik je toch heb kunnen overtuigen voor een ander scherm :)
Ik moet je heel eerlijk antwoord geven en dat is nee, ik heb zelf het scherm ook zonder problemen. Maar ik snap je houding als je zoveel pech hebt, zou ik ook hebben!

En daar is de aangepaste versie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P9X79-E WS€ 332,-€ 332,-
1Asus GeForce GTX Titan Black€ 999,-€ 999,-
1NZXT Switch 810 Matte Black€ 167,50€ 167,50
2Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart€ 462,05€ 924,10
1Microsoft Windows 7 Professional SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 123,-€ 123,-
1Noctua NH-U14S€ 57,54€ 57,54
1Corsair Vengeance CML32GX3M4A1600C10€ 265,-€ 265,-
1Corsair AX860i€ 170,04€ 170,04
3Samsung 840 series Pro 256GB€ 163,90€ 491,70
1Scythe Kama Reader USB 3.0€ 19,20€ 19,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.107,88

[ Voor 85% gewijzigd door Centropy op 18-03-2014 15:17 ]

• maratropa
  • Niet online
Je gaat nu 1 840 pro aan een sata 300 poort hangen als OS en app schijf, en die 2 andere aan de 2 intel sata 600 poorten in raid 0? Tenminste zo zou ik het doen met die 3 SSD's. Dan heb je als het goed is wel rond de 1000mb per sec op dat raid setje. (De rest van de sata 600 poorten zijn Marvell poorten)

Is er iets niet compatible met windows 8.1 of is het voorkeur? windows 8 is wel een stukje sneller op allerlei punten. Ik zie geen reden om voor 7 te gaan tenzij je zeker weet dat iets niet werkt of dat je dan geen support gaat krijgen,.

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 18-03-2014 17:16 ]

specs

Verwijderd

Is een goedkoper moederbord geen optie? En die Titan heeft echt geen 860W voeding nodig. Als je per se platinum wilt, kan jepricewatch: Seasonic Platinum Series 660 Watt nemen, al zou een zwakkere voeding ook voldoen, of pricewatch: Corsair AX760 (niet de i-versie, want ik vermoed dat je geen Corsair Link gaat gebruiken) als je van plan was uit te breiden, maar je kan ook naar Gold voedingen kijken, paar % minder efficiënt dan platinum, maar wel flink goedkoper. De meerprijs van platinum ga je volgens mij ook niet via je energierekening terugverdienen. En pricewatch: Gigabyte GeForce GTX TITAN black 6GB is identiek en goedkoper.

• maratropa
  • Niet online
Als je voor 1 gpu gaat en de SSD's zo oplost dan zou je idd 100 euro kunnen besparen met bijv. een p9x79 (geen LE) das ook een prima ding. Die heeft 2x sata 600 en 4x 300 op Intel native.

Punt met die WS is ook dat hij zo groot is. (geen atx maar CEB) Ik zie het nut ook niet echt.

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 18-03-2014 18:37 ]

specs

Verwijderd

Je moet die schijf indeling nog even goed bekijken. Je hebt meestal verschillende schijven nodig voor verschillende handelingen. Je OS schijf heeft daar verder niet mee te maken.

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
de WS heeft ook 2x intel Gbit, dat is voor een 2gbit link wel fijn naar de nassen.
Voeding ga ik nog aanpassen, schijven worden idd 1x 256gb OS en 2x raid0, daarnaast komt er nog een raid 5 setup bij van 3x 1TB die heb ik hier nog liggen. Windows 8 heeft de voorkeur niet, omdat ik geen 8 wil ik wacht op 9.

• MB147
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 11:25
Prima moederbord, met 2x NIC Gbit en wat extra sata poort, die je zeker nog kan gebruiken. ATX formaat en goedkoper.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 298,04

• maratropa
  • Niet online
1 van die NIC's is wel een Realtek, dat zal vast uitmaken :) En die paar euro op dit budget is ook weer geen ramp.

[ Voor 34% gewijzigd door maratropa op 18-03-2014 20:42 ]

specs

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
maratropa schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:41:
1 van die NIC's is wel een Realtek, dat zal vast uitmaken :) En die paar euro op dit budget is ook weer geen ramp.
Ja dat vermoeden had ik ook namelijk vandaar me keuze voor 2 echte intel nics?

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
Aangezien dat *()&# CEB formfactor de keuze kasten erg klein maakt, ga ik toch maar mobo switchen. Ik sta wederom open voor ideeen.

• maratropa
  • Niet online
Ik dacht dat CEB niet zo groot was als EATX en dus in jouw eerder gekozen kast past? Of wil je geen EATX kast? SSI CEB is maar een klein beetje groter dan ATX toch? Lijkt me wel wat voor te vinden.

Wikipedia: Computer form factor

[ Voor 58% gewijzigd door maratropa op 18-03-2014 20:59 ]

specs

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
Nee ik weet het gewoon niet zeker of het gaat passen kan het moeilijk terugvinden iig.

• maratropa
  • Niet online
Asus zegt bij de WS:

CEB Form Factor
12 inch x 10.5 inch ( 30.48 cm x 26.67 cm )

En ATX is

12 × 9.6 in (305 × 244 mm )

Terwijl EATX is 12 × 13 in (305 × 330 mm)

Kortom CEB valt dus wel mee qua formaat. (2,3 cm langer ofzo) Als jij een kast kiest waar EATX in kan past ssi CEB ook.

Zoals bijv. pricewatch: Corsair Carbide 330R

En je kunt filteren in de pricewatch op EATX

Sowieso met een flinke cpu en een titan wel goed om wat ruims te nemen met wat goeie ariflow.

specs

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
Wat ook bijzonder is is de : 1 x 6-pin EATX 12 V_1 Power connector(s)
Dat is een stroom aansluiting die boven de bovenste PCI-E zit zie:

http://images.anandtech.com/doci/7613/P9X79-E%20WS%20Top.png

• maratropa
  • Niet online
Zal wel voor extra power naar de pci-e sloten zijn.

Op zich is dat bord wel wat overkill, 7x een 16x pci-e slot ga je denk ik niet volstoppen :)

Is dat moederbord van MB147 niet een idee en dan met een extra intel NIC als dat nodig is? Ben je wel wat flexibeler.

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 18-03-2014 21:14 ]

specs

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
Zijn zeker opties, lastig om te beslissen, zitten ook wel mooie opties op het bord, en dat voor die 30 euro maar krijg je ze ervoor.

• maratropa
  • Niet online
Maar op zich is er dan toch geen probleem? Gewoon een grote EATX behuizing nemen. Kun je er later nog leuk 2 titans en of een raid kaart bij zetten :>

specs

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
Nee is er ook niet, ik blijf maar bij mijn keuze. Makkelijkste optie voorlopig. ben allleen benieuwd naar die speciale powerconnector

• maratropa
  • Niet online
Dat lijkt me niet echt speciaal maar gewoon een pci-e 6 pins connector zoals je ook in veel videokaarten steekt? 3x aarde 3x 12 volt.

specs

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
(jarig!)
Ja zoals asus het mooi market lijkt het wel wat speciaals... ik zat net ook al te kijken, het lijkt veel op een pci-e en het is ook voor de extra voeding eventueel nodig voor als je heel veel van die titans er in gooit hahahah

• maratropa
  • Niet online
Als je trouwens toch een sloot pci-e sloten hebt, kan het misschien leuk om later nog even te kijken naar native pci-e SSD's die nu aan het komen zijn en later wel betaalbaarder zullen worden. De plextor M6e is niet zo heel veel sneller als een goeie sata SSD, maar de samsung XP941 wel. Alleen die is bijna niet te krijgen. Samsung heeft ze volgens mij ook weer teruggetrokken voor verkoop aan 3den omdat de vraag te groot was. Er zullen er vast nog meer komen..

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 19-03-2014 16:03 ]

specs

Pagina: 1