Hallo Willem de Moor,
Bedankt voor je review die hier te vinden is: reviews: Intel 730 vs. OCZ Vertex 460: welke ssd is de snelste?
In deze review test je een hoop SSD's waaronder de Samsung Evo series, echter test je niet de crucial m500 series. Vervolgens concludeer je het volgende:
pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
Een verschil van 30 euro, voor iets wat 90% van de consumenten niet zal gaan merken.
Ook geeft hij duidelijk aan waarom hij vind dat de M500 de beste keus is.
Is dit een gevalletje sponsoring of niet?
Zo ja, dan hoop ik dat je aan de review toevoegt dat de Samsung helemaal niet de beste deal is, maar de Crucial. Zo nee, dan hoop ik dat je het alsnog toevoegt. Het gaat erom dat T.net zo goed mogelijke informatie aan lezers geeft i.p.v. Samsung op te hemelen terwijl andere SSD's gewoon een betere buy zijn voor 90% van de consumenten.
Groet,
Frozen
Overigens:
Bedankt voor je review die hier te vinden is: reviews: Intel 730 vs. OCZ Vertex 460: welke ssd is de snelste?
In deze review test je een hoop SSD's waaronder de Samsung Evo series, echter test je niet de crucial m500 series. Vervolgens concludeer je het volgende:
Voor de beste prijs-prestatieverhouding kun je nog altijd het best een Evo van Samsung kopen.
Ik zal even de prijsverschillen noteren:Een uitstekende allrounder is OCZ's Vertex 460. Per gigabyte is dat, na de Samsung 840 Evo, de goedkoopste drive en de prestaties zijn dik in orde.
pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
Een verschil van 30 euro, voor iets wat 90% van de consumenten niet zal gaan merken.
bron: CiPHER's Storageblog: SSD performanceMijn stelling dat SSD performance weinig uitmaakt, heeft vooral betrekking op de performanceverschillen tussen moderne SSDs onderling. Kortom, als je overweegt SSD X te kopen versus SSD Y, kijk dan niet zo op die kleine verschillen die in de praktijk niet of nauwelijks het placebo-effect (dat je alleen dénkt dat het sneller is) overstijgen. In veel gevallen merk je niets van de prestatieverschillen tussen moderne SSDs.
[...]
Tenminste, op het gebied van prestaties. Daar zijn weinig verschillen in de praktijk. Dat betekent automatisch dat de SSDs zich voornamelijk onderscheiden in de overige kenmerken, voornamelijk prijs maar vooral betrouwbaarheid. Dat is ook mijn stelling: ga vooral af op prijs en betrouwbaarheid. Een betrouwbare SSD geeft je een hogere kans op een product waar je jarenlang plezier van zult hebben zonder gezeik en dataverlies.
Ook geeft hij duidelijk aan waarom hij vind dat de M500 de beste keus is.
Het prijsverschil is bijna 30 euro! Ik vind het daarom ook zeer vreemd dat Tweakers.net de Samsung aanraadt en hem twee keer noemen in de conclusie als zijnde ''superieur aan de andere SSD's.''De Crucial M500 is niet de allersnelste SSD. Maar daar ga je in de praktijk niets van merken behalve voor kopieeracties van SSD naar SSD. Het grootste pluspunt van deze SSD is zijn theoretische betrouwbaarheid. Zo heeft deze SSD hardwarematige voorzieningen die veel concurrerende SSDs niet hebben - met name de power-safe capacitors en RAID5 bitcorrectie. Mede doordat deze SSD een ideale mix heeft en zich onderscheidt in voorzieningen die de betrouwbaarheid ten goede zou moeten komen, zie ik deze als de beste allround SSD. Het leeuwendeel van de consumenten zou deze SSD hoog in hun lijstje moeten hebben staan. Simpel gezegd is dit de nummer één SSD voor consumenten.
Is dit een gevalletje sponsoring of niet?
Zo ja, dan hoop ik dat je aan de review toevoegt dat de Samsung helemaal niet de beste deal is, maar de Crucial. Zo nee, dan hoop ik dat je het alsnog toevoegt. Het gaat erom dat T.net zo goed mogelijke informatie aan lezers geeft i.p.v. Samsung op te hemelen terwijl andere SSD's gewoon een betere buy zijn voor 90% van de consumenten.
Groet,
Frozen
Overigens:
Je kan duidelijk zien dat alles gebottlenecked wordt door de sata-600 aansluiting, dan ook nog het marketing termpje ''overgeclocked'' erbij halen vind ik erg vreemd.Wie liever de bragging rights van een overgeklokte ssd wil, en de zekerheid van bescherming tegen stroomuitval, komt bij de Intel 730 uit.
[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 14-03-2014 19:49 ]