Algemeen
Pc samen te stellen ivm vervanging van XP desktop.
Kleine kastje, mATX, voldoende ruimte om oude hd's en oude ssd's in te zetten
Plek eetkamer, dus moet redelijk stil zijn maar niet extreem stil (platinum voeding is een beetje te gek
).
OS Ubuntu
Gebruik
Ontwikkelen van software in Java en HTML5, tools oa Maven, Netbeans, Servers: Tomcat, Apache
Virtual Box voor het draaien van andere OS's, test omgevingen
Indicatie 'normale situatie': Netbeans met 4G geheugen, er naast een maven build welke ook 4G nodig heeft + nog een paar remote desktops open en een VirtualBox met een ander OS.
Verder het gebruikelijke zoals internetten en office.
Gaming / overklokken: Nee
Monitor die er aan komt te hangen is waarschijnlijk een Dell 24" 1920x1200
Nog in te vullen
Wat nog mist hieronder is geheugen, waarschijnlijk 16G, jammer dat die prijzen vrij hoog zijn ...
Is er bij onderstaand systeem snelheid winst door Dual / Quad channel?
Welk geheugen zou ik waarom moeten kiezen, en werkt dus goed met Mobo en processor.
Vragen
Als ik 30 / 50 euro extra uit geef welk onderdeel zou ik dan het beste kunnen vervangen door welk beter onderdeel of combinatie
Wel onderdeel is overkill in dit lijstje en kan ook wel een goedkoper model zijn?
Is de processor's kleine of grote broertje ook resp prima of veel beter?
Waarom is de 'tray' versie niet goedkoper? Heeft immers geen koeler en ipv 3, 1 jaar garantie?
Aanname: boxed wordt meer verkocht dus is daardoor goedkoper?
Totaal excl Monitor is 't budget maximaal 700, maar minder is natuurlijk ook prima.
Gaag jullie tips of opbouwende kritiek.
Pc samen te stellen ivm vervanging van XP desktop.
Kleine kastje, mATX, voldoende ruimte om oude hd's en oude ssd's in te zetten
Plek eetkamer, dus moet redelijk stil zijn maar niet extreem stil (platinum voeding is een beetje te gek
OS Ubuntu
Gebruik
Ontwikkelen van software in Java en HTML5, tools oa Maven, Netbeans, Servers: Tomcat, Apache
Virtual Box voor het draaien van andere OS's, test omgevingen
Indicatie 'normale situatie': Netbeans met 4G geheugen, er naast een maven build welke ook 4G nodig heeft + nog een paar remote desktops open en een VirtualBox met een ander OS.
Verder het gebruikelijke zoals internetten en office.
Gaming / overklokken: Nee
Monitor die er aan komt te hangen is waarschijnlijk een Dell 24" 1920x1200
Nog in te vullen
Wat nog mist hieronder is geheugen, waarschijnlijk 16G, jammer dat die prijzen vrij hoog zijn ...
Is er bij onderstaand systeem snelheid winst door Dual / Quad channel?
Welk geheugen zou ik waarom moeten kiezen, en werkt dus goed met Mobo en processor.
Vragen
Als ik 30 / 50 euro extra uit geef welk onderdeel zou ik dan het beste kunnen vervangen door welk beter onderdeel of combinatie
Wel onderdeel is overkill in dit lijstje en kan ook wel een goedkoper model zijn?
Is de processor's kleine of grote broertje ook resp prima of veel beter?
Waarom is de 'tray' versie niet goedkoper? Heeft immers geen koeler en ipv 3, 1 jaar garantie?
Aanname: boxed wordt meer verkocht dus is daardoor goedkoper?
Totaal excl Monitor is 't budget maximaal 700, maar minder is natuurlijk ook prima.
Gaag jullie tips of opbouwende kritiek.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 54,80 | € 54,80 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 70,49 | € 70,49 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 63,98 | € 63,98 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 119,99 | € 119,99 |
| Importeer producten | Totaal | € 550,21 | |