Toon posts:

PC incl. scherm budget €1000,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vorige keer was ik opzoek naar een Game PC en heb ik hier op dit Tweakers Forum mij advies laten geven voor de ideale samenstelling daarvoor. Ik ben de uitdaging aangegaan en had de onderdelen besteld en in elkaar gezet samen met een maat van mij. Hierdoor ben ik al een tijdje een gelukkige eigenaar van mijn Game PC. Dank u daarvoor...

Nu wil mijn vader een nieuwe computer en heeft hij aan mij gevraagd of ik ook een PC voor hem in elkaar kan zetten. Ik heb onvoldoende verstand van de hardware om de juiste onderdelen te bestellen voor de PC voor men vader. Dus heb ik jullie hulp weer hard nodig!

Mijn vader is tekenaar bij Defensie en is toe aan een nieuwe computer met scherm. Zijn budget is €1000,-. Hij gebruikt zijn PC voornamelijk voor het programma AutoCAD. Daarnaast wilt hij graag een SSD erin door de positieve verhalen die hij erover heeft gehoord. Een goed scherm is voor AutoCAD wel fijn hou daar rekening mee.

Kan iemand mij advies geven en een mooie PC samenstellen met scherm waarmee ik men vader gelukkig kan maken?

Dank u hartelijk...

Verwijderd

Hey Halper ik zou deze 2 topics even doornemen.

Beleid:
DAA beleid

BestBuy
[Feedback] Best Buy Guide systemen

Verwijderd

Ik ben ook een PC aan het samenstellen en kan je de Intel Core I7 4770K Boxed aanraden als processor. Dit is een goede processor voor fotobewerking en grafische programma's. Andere mensen hebben vast meer verstand van moederborden enzo maar deze kan ik je aanraden! Waar wil je de SSD voor gaan gebruiken? Alleen windows of ook dat programma (ik weet niet hoe groot het is) want voor alleen windows heb je aan 120 GB genoeg!
Misschien zou het handiger zijn als je wat meer info gaf over de vereisten en wat je er mee wilt gaan doen vooral voor de mensen die er meer verstand van hebben als ik!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Wat is hij van plan te doen met AutoCad? Bij bijvoorbeeld 2D tekenen redt hij het met een stuk goedkopere apparatuur. In dat geval zou ik de hierboven genoemde i7 niet nemen, dat biedt geen meerwaarde.

Wat zijn je eisen aan het gamen? Dat is natuurlijk ook de vraag. Ik heb er nu een vrij goedkope videokaart ingezet. En ik link de prestaties hiervan even. Het is onder het budget dus er is nog ruimte voor een betere GPU ;). zo'n 100 euro speling. Mocht het autocad tekenen allen 2D betreffen dan kan er een i5 CPU in, dat nauwelijks tot geen verschil in AutoCad prestaties moet zijn. Denk dat met 3D de i5 ook al ruim voldoet overigens.

*Misschien handig om zelf uit te zoeken, hebben de taken van je vader nuttig gebruik van zogenaamde "treads"?*

i7 en Xeon zijn overigens zo goed als hetzelfde. Alleen de Xeon is een stuk goedkoper.

Momenteel deze lijst even voor je opgesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed€ 216,59€ 216,59
1ASRock B85M Pro4€ 54,80€ 54,80
1MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING€ 132,03€ 132,03
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Fractal Design Define Mini€ 74,95€ 74,95
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 149,-€ 149,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,50€ 62,50
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,94€ 46,94
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 92,03€ 92,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 898,65

Opslag
240GB SSD, voor programma's e.d. Met daarnaast 1TB HDD.

CPU & moederbord
CPU dus de Xeon ipv i7, wegens prijsbewustheid. En anders optioneel: pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed of pricewatch: Intel Core i5 4440 Boxed

Moederbord, let alleen even op de aansluitingen die je nodig hebt. Deze is lekker goedkoop en zal evengoed gaan presteren als een dure. Check even of deze voldoende aansluitingen naar wens heeft. (Denk aan Sata en USB)

Overklokken kan je met een -k variant CPU. Hier komen meer kosten bij kijken, en je hebt er in jouw geval niet bijster veel aan, dus ik zou het niet doen.

Videokaart
Nu gekozen voor de GTX 750ti, zie hier zijn prestaties: http://nl.hardware.info/r...50-ti-asus-vs-msi-vs-kfa2
Mocht je meer willen ga voor deze: pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB

Behuizing en koeling
Gekozen voor een aparte CPU koeler, is niet heel duur en koelt je systeem goed. De nieuwste generatie chips worden erg warm, met een standaard CPU koeler redt mijn eigen CPU het niet onder de 90 graden tijdens een stress test. Dus ik raad deze standaard koeler af.
Behuizing heb ik voor een mooi ogende behuizing gekozen. Daarnaast beschikt deze wel over geluiddempend materiaal en is deze van binnen vrij goed georganiseerd. HDD en SSD erin zetten is heel gemakkelijk. Wel wat prijzig, mocht je goedkoper willen laat het even weten. Persoonlijk ben ik erg fan van deze behuizing.

Voeding
Erg goede en in verhouding goedkope voeding, zeker een aanrader.
Als je een zuinigere voeding wilt kan dat. Een 80Plus gold certificaat hebben die en zijn 90% efficient bij 50% load. En Bronze is 85%. De Seasonic is Bronze. Waarvan dit een goud certificaat met 90% krijgt: pricewatch: Cooler Master VS V550S
In jouw geval zou ik voor de Seasonic gaan, die paar % efficiëntie duurt een aantal jaar om het eruit te krijgen, en niet van zulk belang.

Monitor
Een goede 24" monitor. Prijs is vrij scherp maar er zijn andere monitoren die ook erg goed zijn, zie hier: pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
en pricewatch: LG IPS237L Zwart

Zou allemaal een zeer goede keuze zijn. Ik heb nu voor de goedkoopste gekozen ivm de prijs.

Werkgeheugen
Heb nu 8GB RAM gekozen. Denk je dat dit genoeg is? Hoeveel denkt je pa nodig te hebben, 8GB genoeg? Anders zou er 16GB in moeten -> pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU

Succes!

我的名字是Mirno

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-04 20:37

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

mirno schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:13:
Wat is hij van plan te doen met AutoCad? Bij bijvoorbeeld 2D tekenen redt hij het met een stuk goedkopere apparatuur. In dat geval zou ik de hierboven genoemde i7 niet nemen, dat biedt geen meerwaarde.

Wat zijn je eisen aan het gamen? Dat is natuurlijk ook de vraag. Ik heb er nu een vrij goedkope videokaart ingezet. En ik link de prestaties hiervan even. Het is onder het budget dus er is nog ruimte voor een betere GPU ;). zo'n 100 euro speling. Mocht het autocad tekenen allen 2D betreffen dan kan er een i5 CPU in, dat nauwelijks tot geen verschil in AutoCad prestaties moet zijn. Denk dat met 3D de i5 ook al ruim voldoet overigens.

*knip*
Hij heeft nergens gezegd dat hij een game-machine zoekt.

Er moet als ik goed heb gelezen dus ook een scherm in, en een fatsoenlijk....
Daarbij, tekenen, is mijn inziens niet hevig met 3D aan de slag met honderden lagen 3D, en dus kan je af met een 3670K, of als je niet gaat overclocken de Intel Xeon E3-1230 V3, dit is praktisch een 3770K alleen zonder unlocked multi.

Het moederbordje hoeft ook niet al te duur te zijn, als je voor de niet overclock versie gaat, kun je ook een B bord pakken.

Als SSD raad ik de Crucial M500 250GB aan, deze kost in verhouding geen DROL (100 euri) en is net zo snel als een 840EVO die ook nog eens veel duurder is zonder stroomuitvalbescherming :9

Schermen ben ik niet zo in thuis, tot dusver ben ik altijd naar de winkel gegaan en me het goedkoopste model gepakt, dat zul je even verder moeten vragen }:O

Ram, ligt er weer totaal aan hoeveel tekenen het is, ik neem aan dat het niet extreem is en dus kan je met 8GB meer dan makkelijk uit de voeten.

Kast, kan natuurlijk heel simpel of heel duur, het is je eigen mening, ik zou even in de pricewatch kijken en een kast van 60-100 euro pakken.

Voeding, kun je in prencipe met een Be Quiet 300W af, heel degelijke voeding voor een prikkie.
Wel moet je met die Xeon gaan kijken voor een extra graka'tje, welk ook makkelijk een R5 250 kan zijn, gewoon budget.

Ik zou wel nog een HDD nemen, Seagate 1TB, deze zijn betrouwbaar en snel, en vooral goedkoop :)

Dan moet je nog een hele hoop voor je scherm overhouden, succes.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor jullie reactie's!

Ik merk aan de reactie's dat ik een beetje onduidelijk ben over de eisen. Ik zal de eisen even wat duidelijker op een rijtje zetten

- Windows
- AutoCAD

- SSD 128/250 GB is voldoende voor men pa
- Hoeft geen HDD in.
- 8 GB is voldoende
- DVD rom
- PC moet all-round snel te gebruiken zijn
(muziek luisteren/filmpje kijken/foto's bekijken/surfen op internet)

Als ik voor dit scherm ga dan hou ik ongeveer 800 euro over.
pricewatch: LG IPS237L Zwart

dus een mooie PC voor ongeveer 800 euro, het geld moet op.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:35

two

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:46:
Hey Halper ik zou deze 2 topics even doornemen.

Beleid:
DAA beleid

BestBuy
[Feedback] Best Buy Guide systemen
Als je je openingspost even maakt volgens het DAA Beleid, kunnen we je makkelijker helpen!

Signature

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-04 20:37

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Als ik dit zo lees, kom ik op dit lijstje uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed€ 216,59€ 216,59
1ASRock B85M Pro4€ 54,80€ 54,80
1XFX R7 250 1GB Passive€ 84,63€ 84,63
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,03€ 84,03
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,50€ 62,50
1be quiet! System Power 7 300W€ 31,-€ 31,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 92,03€ 92,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 648,53

Denk ervan wat je wil, maar videokaart heb je alleen nodig om beeld weer te geven en dat kan deze prima, ook een film of YouTube op 1080P/1440P is geen probleem. Zelfs games is op medium geen probleem bij 1080p, dit is eigenlijk dezelfde graka als in de A-10 van AMD.

Je hoeft geen HDD, prima, dan niet.

Voeding, gezien Intel altijd zo zuinig zou zijn *kuch*, en we geen high end graka hebben en verder weinig stroomslurpends komen we hier ruim mee uit.

Moederbord is prima, CPU hebben we het al over gehad, ook prima dus.
8GB ram voldoende, snelheid is geen 2400Mhz maar dit merk je echt niet, geloof me maar.

Kast, wel iets meer in gestoken maar een erg, erg goede kast.

Nee, geen 800 euro, kijk maar eens naar een ander scherm, misschien zelfs uit Korea, mooie 27"1440P 120Hz, moet makkelijk passen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank voor jullie reactie's

@mimang

Je hebt helemaal gelijk maar ben al van start gegaan en heb al veel informatie vermeld. Ik zal er volgende keer rekening mee houden. Als er nog vragen zijn stel ze gerust!

@kuusje98

Ik ben helemaal vergeten bij te vermelden dat mijn vader met 2 schermen wil gaan werken en een videokaart daarom misschien wel noodzakelijk is.

Hier de nieuwe minimale eisen lijstje

- Windows
- AutoCAD

- SSD 128/250 GB is voldoende voor men pa
- Hoeft geen HDD in.
- 8 GB is voldoende
- DVD rom
- Je moet er 2 schermen op aan kunnen sluiten
- PC moet all-round snel te gebruiken zijn
(muziek luisteren/filmpje kijken/foto's bekijken/surfen op internet)
- PC die redelijk stil is

- Ik ga niet overklokken
- Rand apparatuur niet nodig.

Met geld wat over is mag die best Grafisch verbeterd worden met bijvoorbeeld de videokaart
Pagina: 1