Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
[quote]Afgezien van refresh rate (is dit belangrijk?) en maten, zie ik verder geen verschillen.[/url]
Dit is na mijn mening het belangrijkste punt aan een TV en het grote verschil tussen low-end en high-end TV's.
Refresh rate staat voor de verversingssnelheid van het beeldpaneel. De geoptimaliseerde verversingssnelheid komt tot stand door truc'jes met dure woorden van de fabrikant. Persoonlijk zou ik in eerste instantie naar de 'gewone' refresh rate kijken.
Om antwoord te geven op je vraag: Geen van die TV's als €1800 je budget is. Zorg dat je dan in ieder geval een 200hz beeldpaneel krijgt, zoals onderstaande televisies.
Samsung UE55F8000
Samsung UE55F7000
Sony KDL-55W905
Philips 55PFL8008K
Daarnaast zijn er altijd nog veel Tweakers fan van plasma schermen, en volgens mij is dat zeker terecht.
Hier kun je ook nog even een kijkje bij nemen: Panasonic TX-P65ST60E
[ Voor 12% gewijzigd door ChillPascal op 11-03-2014 18:44 ]
Ik weet wat refresh rate is. Had het misschien anders moeten verwoorden. Ik vroeg me af of het belangrijk is dat je een hoge refresh rate hebt. Ik heb namelijk nu een TV met 100Hz en heb eigenlijk nergens last van.
Net ff gekoekeld en blijkt dat refresh rate overrated wordt. Hier nog een voorbeeld.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
LG 55LA7909 Zwart
Samsung UE55F6740 Zwart
Iets lager budget, want het hogere budget voegde niet echt veel nuttigs toe (voor mij) aan de televisies.
Ook geen plasma, want de tv komt vlakbij een enorm raam te staan.
Ik neig nu naar de LG toe, omdat die full led is.
Ook heb ik gelezen dat Samsung veel last heeft van LED clouding. Dit heb ik ook een beetje met mijn huidige Samsung. Weet iemand of de F6740 dit ook heeft?
Heb wel filmpje gezien van de F6750. Lijkt mij dat dit een algemeen Samsung probleem is.
Aan de andere kant heeft de Samsung wel een smallere bezel.
Ben nu op zoek naar reviews van deze toestellen, maar er zijn er niet zo veel van te vinden helaas.
Heeft iemand van jullie 1 van deze toestellen en zou je kunnen vertellen wat er goed of niet goed aan is?
- Edit -
Nah, ben ff verder aan het surfen, vind ik deze:
Samsung UE55F6500 Zilver
Enige verschillen met de F6740 zijn de voet, kleur en local dimming.
Alleen is deze 600 Euro goedkoper... Denk dat ik dan maar voor deze ga.
Blijft er nog geld over voor een soundbar
[ Voor 28% gewijzigd door Xyphoid op 12-03-2014 16:07 ]
De refreshrate is wel een belangrijk punt, zeker bij grote formaten. Hoe groter de televisie, des te meer zal motion blur opvallen. 50Hz is bij 46" en groter al sterk af te raden bijvoorbeeld. Het is tevens ook afhankelijk van de techniek. CRT en plasma werken bijvoorbeeld heel anders dan LCD en is eigenlijk niet goed met elkaar te vergelijken.Xyphoid schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:55:
Bedankt voor de info.
Ik weet wat refresh rate is. Had het misschien anders moeten verwoorden. Ik vroeg me af of het belangrijk is dat je een hoge refresh rate hebt. Ik heb namelijk nu een TV met 100Hz en heb eigenlijk nergens last van.
De link van Homecinemamagazine kun je weggooien, die is niet echt correct. Net zoals vele andere websites die van elkaar kopiëren en het dus allemaal fout hebben.Net ff gekoekeld en blijkt dat refresh rate overrated wordt. Hier nog een voorbeeld.
Practical-home-theater-guide.com heeft wel weer een mooi stukje tekst waar de pro's en cons van beeldfrequentie besproken worden met een zeer goede conclusie:
More important than just pixel response is the overall TV motion performance, or rather the TV's ability to minimize motion blur as well as the correct handling of judder processing.
Alhoewel dit in winkels niet echt goed te zien is, zijn er gelukkig veel professionele reviews op het web te vinden waarin dit soort aspecten besproken worden.
Waarom is het een eis? Waarschijnlijk hoop je er betere contrastverhoudingen mee te verkrijgen, maar dit is zeer verschillend per type televisie. Full LED zie je in duurdere modellen terug, maar ook in de hele goedkope modellen. Maar de techniek erachter is zeer verschillend.Zijn mijn eisen voor Full LED en Local dimming nuttig of maakt dat tegenwoordig niet meer uit?
Bij de duurdere modellen hebben de LED's de mogelijkheid om onafhankelijk van elkaar in- en uit te schakelen wat voor diepe contrastweergaven zorgt. Bij de goedkope varianten kan dit niet of nauwelijks. Dan zullen er enkele zones zijn waar de LED's achter het paneel in- en uit kunnen schakelen. Hiermee krijg je niet de hoge contrasten zoals met de duurdere televisies en is het voordeel ook niet groot. Sommige televisies met Edge-lit LED kunnen het dan beter doen. Maar dit is per televisie weer verschillend.
Geadverteerde specificaties zijn leuk voor verkopers en om mee op te scheppen bij de buurman, maar de werkelijke specificaties zijn als enige interessant. Helaas kun je vrijwel geen nuttige specificaties meer vinden bij televisies, en veel andere producten, en ben je afhankelijk van reviewers die de televisie onder handen nemen. Laat het een beetje links liggen.Omdat de specs van deze televisies bijna hetzelfde zijn, zie ik door de bomen het bos niet meer.
Misschien dat jullie mij op weg kunnen helpen naar een juiste keuze.
Backlight clouding / backlight bleeding is inherent aan LCD. Met iedere LCD televisie zul je hier last van hebben, het is de mate waarin het voorkomt dat een probleem kan zijn. Helaas kun je van tevoren niet zeggen of een bepaalt type televisie hier last van heeft omdat het per televisie verschilt. Je hebt het geluk bij de aanschaf of je hebt het niet.Ook heb ik gelezen dat Samsung veel last heeft van LED clouding. Dit heb ik ook een beetje met mijn huidige Samsung. Weet iemand of de F6740 dit ook heeft?
Heb wel filmpje gezien van de F6750. Lijkt mij dat dit een algemeen Samsung probleem is.
Ondanks je eis voor LCD, heb je al naar plasma gekeken? Ondanks alle slechte verhalen over plasma, is plasma in veel opzichten beter dan LCD.
Ik heb de site die je hebt gegeven doorgelezen en begrijp dat plasma beter is.Dimens schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:31:
Practical-home-theater-guide.com heeft wel weer een mooi stukje tekst waar de pro's en cons van beeldfrequentie besproken worden met een zeer goede conclusie:
Waarom is het een eis? Waarschijnlijk hoop je er betere contrastverhoudingen mee te verkrijgen, maar dit is zeer verschillend per type televisie. Full LED zie je in duurdere modellen terug, maar ook in de hele goedkope modellen. Maar de techniek erachter is zeer verschillend.
Ondanks je eis voor LCD, heb je al naar plasma gekeken? Ondanks alle slechte verhalen over plasma, is plasma in veel opzichten beter dan LCD.
Maar zoals ik eerder schreef, komt de tv bij een groot raam te staan (haaks op het raam). Zal dit geen problemen gaan geven met het beeld?
Ik heb nu in ieder geval de Panasonic TX-P55VT60E op mijn shortlist er bij gezet, zoals D vd V voorstelde.
Heb zelf mijn plasma ook haaks op 2 grote ramen staan. En recht er tegenover zit ook een groot raam. Ik heb daar weinig tot geen probleem mee; de tv is prima te bekijken. Zelfs beter dan de lcd die ik enkele jaren geleden had. Ik zou dat raam geen deal-breaker laten zijn.Xyphoid schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:38:
Maar zoals ik eerder schreef, komt de tv bij een groot raam te staan (haaks op het raam). Zal dit geen problemen gaan geven met het beeld?
Ok, dank je. Panasonic TX-P55VT60E it is (ook voor de prijs. Kan ik een soundbar er bij bestellenS1NN3D schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 07:33:
[...]
Heb zelf mijn plasma ook haaks op 2 grote ramen staan. En recht er tegenover zit ook een groot raam. Ik heb daar weinig tot geen probleem mee; de tv is prima te bekijken. Zelfs beter dan de lcd die ik enkele jaren geleden had. Ik zou dat raam geen deal-breaker laten zijn.
Nu snel mijn woonkamer afmaken (ben net verhuisd) en dan bestellen. En dan naar het Grote audiomeubel topic.
Bedankt iedereen!
Gefeliciteerd met deze prima keuze. Zul je geen spijt van krijgen.Xyphoid schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:59:
Ok, dank je. Panasonic TX-P55VT60E it is
Geef hier niet te veel geld aan uit. De geluidskwaliteit van dergelijke dingen is alles behalve optimaal. Ja, het is beter dan het geluid uit de tv maar het blijft matig.(ook voor de prijs. Kan ik een soundbar er bij bestellen).
Ik wil max 300 uitgeven aan de soundbar. Maar moet wel soundbar kopen. Ik kan namelijk geen kabels trekken in de woonkamer voor speakers en wil het zo clean mogelijk houden. Ik ben niet zo'n audiofiel, dus soundbar is genoeg voor mij.S1NN3D schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:58:
[...]
Gefeliciteerd met deze prima keuze. Zul je geen spijt van krijgen.
[...]
Geef hier niet te veel geld aan uit. De geluidskwaliteit van dergelijke dingen is alles behalve optimaal. Ja, het is beter dan het geluid uit de tv maar het blijft matig.
Ik hoor veel mensen zeggen dat deze tv mooier beeld geeft dan de samsung led tv's maar op het forum hier over de Panasonic tv's lees ik ook weer een aantal problemen.
Zoals ik al zei, ben ik benieuwd naar je ervaringen. Ook ben ik benieuwd of de plasma televisie die jij hebt gekozen na maart nog leverbaar is.
Ik hoop het wel, want planning is om hem volgende maand pas te bestellen. Moet eerst woonkamer afmaken.giedo555 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:08:
Ik ben zeer benieuwd wat jou ervaring zijn met deze tv. Ik ga binnenkort zelf ook op zoek naar een nieuwe tv met ongeveer dezelfde eisen die jij stelde.
Ik hoor veel mensen zeggen dat deze tv mooier beeld geeft dan de samsung led tv's maar op het forum hier over de Panasonic tv's lees ik ook weer een aantal problemen.
Zoals ik al zei, ben ik benieuwd naar je ervaringen. Ook ben ik benieuwd of de plasma televisie die jij hebt gekozen na maart nog leverbaar is.
Ik zal een review plaatsen als ik hem nog te pakken kan krijgen volgende maand.