Moderaties bij bericht 'Brand in printplatenfabriek...'

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

WhiteDog schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:33:
250+ mensen (waaronder mezelf) steunen de mening van DeEchteKwartel. Mag je mij dreigmails sturen zoveel je wil, hij heeft gewoon een punt. Doe er aub wat mee.
Dat je zijn mening deelt was ook niet het probleem, het ging er om dat het niet op de juiste plaats werd besproken (zoals hierboven al een paar keer staat)
En dreigmail, serieus? Dat is met de beste wil absoluut geen dreigmail te noemen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo kan het dus ook:

markdm in 'reviews: LG G Flex: tegenvallend technisch hoogstandje'

Ook kritiek op de inhoud. De auteur doet wat met de kritiek en tweakers is weer een beetje beter. Geen 'regels zijn regels' moderators die op hun strepen gaan staan.

PS. Dit is trouwens ook weer een voorbeeld dat de huidige 'feedback' manier niet werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Ludewig op 12-03-2014 11:12 ]

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 01:02:
[...]

Ondanks dat mij opvalt dat kritiek op de redactie of schrijfwijze wordt standaard kalt-gesteld.
Nee, jouw reactie wordt genegeerd omdat je het topic probeert te kapen. Jouw moderatierechten staan uit omdat jij met behulp van clones of vrienden, ik ben er nog altijd niet uit welk van de twee, je eigen reacties aan het upvoten bent geweest. Vervolgens probeer je die onterecht op +3 staande reacties te gebruiken als breekijzer in een andere discussie. Jullie hebben ook nooit een behoorlijke uitleg gestuurd op de mails die je hebt gehad. Dus nee, wat je daar aanhaalt heeft hier niets mee te maken.
Wil ik wel even zowel de forum-moderators als de redactie hierin verdedigen.
Forummoderators zijn meestal vrijwillgers, en hebben niets met het neutraalmoddel van de reacties op de FP te maken.

De redactie is voor de moderaties verantwoordelijk.
En wat wel zo is, dat op de redactie gewoon mensen werken, die meestal overdag werken.
En dan 's avonds net als jij naar huis gaan, en zich met andere dingen bezig houden dan hun werk.
Dus dat hier pas morgen op gereageerd wordt is niet verwijtbaar aan de redactie.
Het permanent kalt-stellen door het wegmodden van kritiek is natuurlijk wel laakbaar.
De powermods en de redactie zijn strikt gescheiden, wat jij daar zegt klopt dus niets van. De powermods zijn ook gewoon vrijwilligers en hebben niets te zeggen over wat de redactie schrijft. Andersom heeft de redactie niets te zeggen over hoe de powermods te werk gaan.

Overigens zie ik in deze discussie weer een misvatting die ook breder verbreid is: het moderatiesysteem is niet bedoeld om je mening te geven over een reactie (een like/dislike-systeem), maar om de reacties te filteren op kwaliteit en algemeen nut voor de discussie. Wat kwaliteit en nut is wordt ook uitgelegd in reviews: Tweakers moderatie faq. Helaas wordt die faq niet voldoende gelezen omdat iedereen zonder enige introductie gewoon mag beginnen met modereren. Dat laatste zouden we graag anders zien, maar helaas heeft de developmentafdeling daar nog geen tijd voor vrij gemaakt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ludewig schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:10:
Zo kan het dus ook:

markdm in 'reviews: LG G Flex: tegenvallend technisch hoogstandje'

Ook kritiek op de inhoud. De auteur doet wat met de kritiek en tweakers is weer een beetje beter. Geen 'regels zijn regels' moderators die op hun strepen gaan staan.

PS. Dit is trouwens ook weer een voorbeeld dat de huidige 'feedback' manier niet werkt.
Die reacties staan wel gewoon op 0 en leiden dus niet af van de inhoudelijke discussie. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:54

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dirk schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:47:
[...]

Die reacties staan wel gewoon op 0 en leiden dus niet af van de inhoudelijke discussie. :)
Doel je op de reacties er onder? Want een "ik ook" als deze jjeggink in 'reviews: LG G Flex: tegenvallend technisch hoogstandje' hoort niet op 0 te staan afaik.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Ik zie eigenlijk nu pas dat er niemand dood was. Het nieuwsbericht was dus ook nog eens gewoon fout 8)7
Dat gebeurt dan niet met de gebruikelijke "Update" maar deze keer door gewoon het artikel aan te passen.
Sterk staaltje journalistiek.jongens :P

Kan me niet voorstellen dat iemand hier nog een goed gevoel bij heeft. Kan het niet allemaal gewoon een beetje... menselijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 19:10

_David_

FP ProMod

llama llama duck

WhiteDog schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:11:
Ik zie eigenlijk nu pas dat er niemand dood was. Het nieuwsbericht was dus ook nog eens gewoon fout 8)7
Dat gebeurt dan niet met de gebruikelijke "Update" maar deze keer door gewoon het artikel aan te passen.
Sterk staaltje journalistiek.jongens :P

Kan me niet voorstellen dat iemand hier nog een goed gevoel bij heeft. Kan het niet allemaal gewoon een beetje... menselijker?
Joost schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:10:
Ah, dat was inderdaad een stomme fout.

Los daarvan zitten we een beetje in ons maag met wat er moet gebeuren als er mensen omkomen bij een brand. Dat is in principe niet waarvoor je naar Tweakers komt, maar uit menselijk oogpunt is het wel belangrijk om te weten. Kortom: daar hebben we niet zo'n goed antwoord op. Het is in ieder geval wel belangrijk dat dat duidelijk wordt vermeld, en niet in een bijzin, zoals dat hier gebeurde.

Update: Google Translate maakt van de 15 'geëvacueerd', maar Babylon 'gedood'. Dus vandaar de onduidelijkheid.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Pagina: 1 2 Laatste