Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Moderaties bij bericht 'Brand in printplatenfabriek...'

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• DeEchteKwartel
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-09 11:52
Goedenavond Tweakers,

Na alle commotie van vandaag over mijn +3 comment van vandaag ben ik hier heen gestuurd.
Ik zal hieronder mijn mailtje die ik naar de redactie heb gestuurd nogmaals plaatsen:

Beste redactie van Tweakers,

Ik heb een klacht over hoe een reactie van mij op het artikel over de afgebrande printplatenfabriek behandeld is. Hij is namelijk van +3 naar 0 gezet. Ik snap dat mijn reactie off-topic was, maar ik vind het onacceptabel dat mijn reactie, en soortgelijke reacties, wel op 0 wordt gezet terwijl bijvoorbeeld Pim_t, die jullie verdedigt over het zelfde onderwerp wel zijn +2 houdt. Hij is even off-topic als degenen die kritiek leverden.

Door deze kan ik moeilijk een andere conclusie trekken dan dat jullie kritiek op jullie artikelen de kop in willen drukken. Ik snap dat jullie niet publiekelijk in discussie gaan over jullie handelswijze en dat vraag ik ook zeker niet van jullie, maar deze manier van modereren/manipuleren van berichten is het andere uiterste.

Ik hoop dat jullie wat leren van de discussie die dit bericht heeft opgeleverd en dat jullie in de toekomst een iets prominentere rol toewijzen aan de minder materile aspecten van soortgelijke berichten.

Met vriendelijke groet,
Piet de Vries

De reactie in kwestie: DeEchteKwartel in 'nieuws: Brand in printplatenfabriek kan gevolgen hebben voor introductie Galaxy S5'

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 00:17

Dirk

Cordinator Frontpagemoderatie
Dat verdient een eigen topic. :)

Verder gaat het je zo te zien om Pim_t in 'nieuws: Brand in printplatenfabriek kan gevolgen hebben voor introductie Galaxy S5'. Het is me vanmiddag toen ik de andere scores fixeerde niet opgevallen dat hij op +2 stond, waarschijnlijk is dat later op de middag gebeurd. Nu staat hij op +1, wat beter in de buurt komt, want inderdaad, de hele discussie is offtopic.

Nu is er wel een verschil tussen deze reactie en jouw reactie en dat is het aantal moderaties. De score van deze reactie kan eenvoudig door een paar regulars van hier rechtgezet worden (en dat zal naar aanleiding van deze melding ook wel gebeuren), bij jouw reactie was dat niet meer mogelijk.

Overigens over jouw oorspronkelijke inhoudelijke punt: Joost in "Brand in printplatenfabriek kan gevolgen hebben voor introdu"

Dirk wijzigde deze reactie 10-03-2014 22:19 (100%)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• DeEchteKwartel
Ok, ik begrijp dat je niet selectief hebt gemodereerd. Dat neem ik dan maar van je aan.

Ik lees echter nog iets verontrustend nu, want als ik het goed begrijp wordt er door jullie een groepje members op comments afgestuurd wanneer jullie het niet eens zijn met een rating en wanneer het helemaal niet meer te fixen valt dan gaan jullie een override doen, maar wel zo onopvallend mogelijk. Waarom kan dit niet op een transparantere manier, want het geeft een illusie dat de community beslist terwijl er dus stiekem gemodereerd wordt.

Moderatie is niet verkeerd, zeker niet! Wat wel verkeerd is, is dat dit op geen enkele manier wordt gecommuniceerd.

Als laatste heb ik het mailtje dat jullie naar de andere members hebben gestuurd gelezen en ik vind het storend dat jullie de mensen wijzen op de verkeerde plek van feedback geven en dan vervolgens de kritiek zelf negeren. Op zijn minst had er verwezen kunnen worden naar het feedback forum. (Waar ik tot vanmiddag het bestaan niet van wist en waar ik ook nog een bericht zal plaatsen.)

• eiPionezero
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 00:59
Dit is het mailtje wat ik net binnenkreeg:
quote:
Hallo eiPi10,

Bedankt dat je tijd maakt en moeite neemt om reacties te modereren. We waarderen het zeer dat je bereid bent je in te zetten zodat andere bezoekers kunnen filteren op kwaliteit van reacties, en mensen die goede posts maken dat ook gewaardeerd zien.

Om dit proces in goede banen te leiden is het van belang dat iedereen op dezelfde wijze tot een score komt: op basis van hun inhoudelijke kwaliteit en hun nut voor de algemene discussie. Richtlijnen hiervoor zijn vastgelegd in de Moderatie FAQ op de frontpage: reviews: Tweakers moderatie faq. Wij vragen dan ook van iedereen om volgens deze richtlijnen te modereren.

In jouw geval is er een opmerkelijke beoordeling geconstateerd. Het gaat hierbij om sfc1971 in 'nieuws: Brand in printplatenfabriek kan gevolgen hebben voor introductie Galaxy S5', een reactie die in plaats van in te gaan op het nieuwsbericht zelf, commentaar geeft op hoe de redactie het geschreven heeft. Dergelijk commentaar verdringt de inhoudelijke discussie en is bovendien vaak snel achterhaald. Het hoort daarom thuis in het subforum 'Geachte Redactie' (Geachte Redactie). Bij het artikel zelf is dergelijk commentaar offtopic (0) en dus zeker geen +3 of +2, wat jij gegeven hebt.

Mocht je moderatievragen hebben dan kun je terecht in het Tweakers Moddereter Forum (Tweakers Moddereter Forum) of in de Moderatie FAQ op de frontpage (reviews: Tweakers moderatie faq). Het genoemde forum wordt bijgehouden door mensen die het modereren op de frontpage serieus nemen en zij zijn volledig bereid om je te helpen bij eventuele vragen over het modereren.

Mocht er verder nog iets niet duidelijk zijn, of mocht je het niet eens zijn met de specifieke voorbeelden, dan kan je uiteraard altijd terugmailen met ondergetekende. We geven graag een extra toelichting.

Met vriendelijke groet,

Namens Tweakers,
Dirk Westerdijk
Moderator TMF / T.net PowerMod

Op deze e-mail en onze dienstverlening zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing.
(http://tweakers.net/voorwaarden)
Ik vind dit simpelweg onacceptabel. Ik heb (misschien wel als een van de weinigen) de moderatieFAQ doorgelezen en denk altijd goed na bij het modereren. Ongewenste reacties als trollen, random gevloek en dergelijke ongein op -1, alles wat relatief normaal geschreven is maar niets toevoegd of geheel off-topic is gaat op 0, on-topic reacties op +1, on-topic reacties met interessante vragen, goede argumentatie, kortom, ik citeer: "informatieve en interessante reacties" op +2 en reacties die, behalve interessante gezichtspunten, goede onderbouwing en nuttige vragen, kortom, ik citeer nogmaals: "reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel".

Als ik de reactie van DeEchteKwartel op +3 zet dan zou dat dus niet verkeerd zijn volgens die moderatieFAQ.

Dit is immers de omschrijving in de FAQ:
quote:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Als ik kijk naar de eerste alinea klopt het: deze reactie is een waardevolle aanvulling op het artikel (letterlijk zelfs, hij vult de titel immers aan met (waardevolle) mensenlevens).

Tweede alinea: 'van deze reactie kunnen mensen wat opsteken', check, 'wordt beargumenteerd', check. Weliswaar is de argumentatie zeer kort, maar twee keer zoveel woorden gebruiken om hetzelfde te zeggen maakt een argument niet beter, integendeel zelfs.

Derde alinea: check, ik heb hem niet op +3 gezet omdat wij dezelfde mening zouden hebben. Sterker nog, ik kan zelfs wel begrijpen waarom de schrijver voor deze titel gekozen heeft.

Dus Dirk Westerdijk & Co., hebben jullie zelf wel de FAQ doorgelezen? Besef wel dat men objectief moet modereren, dus niet van: hij heeft commentaar dus we modden hem naar 0. Dat heet censuur :X

Iets printen in 3D? DM!

• jordy-maes
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14-10 19:44
Ik (en vele anderen) hebben ook zo'n mailtje aangekregen.
Mij lijkt de reactie van DeEchteKwartel (en anderen) op 0 zetten niet correct.

Tuurlijk moet er op kwaliteit worden gefilterd, dat gebeurd ook vrij goed.
Maar bij deze lijkt dat dus eerder op censuur gericht zijn. voor mij voelt dit eerder aan, 'fijn dat je mee mod, maar je mening past niet binnen ons policy dus waarschuwen we je even met een mail en zetten we de reactie op 0'.

Maesdesign on G+ | Maesdesign.be | Flickr

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Eh nee, het beoordelen van een reactie met een score staat niet gelijk aan censuur.

Verder staat er duidelijk in de moderatie FAQ dat commentaar op de redactie niet op de Frontpage hoort, maar in Geachte Redactie. Wat er wel en niet in de kop van een artikel moet is geen discussie die iets inhoudelijks aan het nieuws toevoegt, maar een journalistieke keuze. Een +2 of +3 is dus gewoon fout, want die discussie hoort niet op de FP.

Overigens hoort geklaag over de moderatie k niet op de Frontpage thuis, waardoor die reactie inmiddels niet meer is dan een -1.

Voor de volledigheid even het stukje uit de FAQ:
quote:
Commentaar m.b.t. artikelen

Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.
Dus die 0 was volledig gerechtvaardigd.

Je mag het overigens best oneens zijn met deze manier van beoordelen, maar dat is een andere discussie. Volgens de richtlijnen is de hierboven aangehaalde reactie zeker geen +2 of +3.

• eiPionezero
quote:
RoD schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:58:
Eh nee, het beoordelen van een reactie met een score staat niet gelijk aan censuur.
Leuk dat je reageerd op iets wat ik nooit gezegd heb :)
Ik zei:
quote:
Besef wel dat men objectief moet modereren, dus niet van: hij heeft commentaar dus we modden hem naar 0. Dat heet censuur :X
...en dat is toch echt iets heel anders.
quote:
Verder staat er duidelijk in de moderatie FAQ dat commentaar op de redactie niet op de Frontpage hoort, maar in Geachte Redactie. Wat er wel en niet in de kop van een artikel moet is geen discussie die iets inhoudelijks aan het nieuws toevoegt, maar een journalistieke keuze. Een +2 of +3 is dus gewoon fout, want die discussie hoort niet op de FP.
Well, klinkt als censuur :+
quote:
Overigens hoort geklaag over de moderatie k niet op de Frontpage thuis, waardoor die reactie inmiddels niet meer is dan een -1.
Klopt, bij geklaag over moderaties mag er een puntje vanaf, DeEchteKwartel's reactie is nu dus een +2 waard ipv een +3. (hoewel ik moet zeggen dat dit geklaag wel vrij terecht is en de FAQ in deze context dus niet geheel juist is, maar dat is een andere discussie)
quote:
Voor de volledigheid even het stukje uit de FAQ:

[...]

Dus die 0 was volledig gerechtvaardigd.
Leuk dat je dit stukje uit de FAQ aanhaalt, daarin staan namelijk hele interessante dingen:
quote:
Commentaar m.b.t. artikelen

Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.
"en dergelijke" kun je namelijk op twee manieren uitleggen:
  • "en dergelijke" slaat op stijlfouten, behalve spelfouten komen er soms ook stijlfouten voor in een artikel. Het is niet juist hierover te gaan zeiken in de reacties onder het artikel, zeiken hierover mag je op het forum doen, en dan moet het ook op de juiste plaats in het forum gebeuren. Als ik kijk naar de context van "en dergelijke" lijkt mij dit een goede uitleg. DeEchteKwartel's reactie ging niet over spelfouten en/of stijlfouten, dus een 0 is niet gerechtvaardigd op deze manier, een +3 kan prima.
  • "en dergelijke" slaat op commmentaar als kritische vragen, soms off-topic, soms on-topic richting tweakers.net. Ik hoop niet dat dit gedeelte van de FAQ op deze manier zou moeten worden uitgelegd, dit impliceert namelijk censuur. Immers, volgens wikipedia is censuur "Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, of ander controlerende macht, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen".
Indien je de FAQ op manier 1 uitlegd heb je ongelijk, DeEchteKwartel heeft dan immers ten onrechte een 0 gekregen. Indien je de FAQ op manier 2 uitlegd heb je k ongelijk, je beweert immers dat jij niet zit te censureren? (als ik je woorden correct interpreteer, je gaf immers een reactie op iets wat nooit is gezegd en eindigd met een vraagteken)

BTW: zelfs dan is een +2 gerechtvaardigd, er staat immers "een punt aftrek". Niet dat de reactie dan standaard op 0 wordt gezet. De FAQ wel goed lezen ;)
quote:
Je mag het overigens best oneens zijn met deze manier van beoordelen, maar dat is een andere discussie. Volgens de richtlijnen is de hierboven aangehaalde reactie zeker geen +2 of +3.
Tsja. Wat moet ik daar nu op zeggen. Volgens de FAQ heb je ongelijk.

Iets printen in 3D? DM!

• Mythio
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17-10 13:18
Overigens ook uit de FAQ:
quote:
De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.
.
Dat was hier ook het geval, dus ongewenst waren de reacties volgens de FAQ in ieder geval niet. Of jullie ze persoonlijk ongewenst vonden is een andere discussie.

In ieder geval lijkt het erop dat iedereen het er mee eens was dat de doden meer aandacht hadden verdiend en dat de toon van het artikel anders had gemoeten. Is het niet verstandiger het daar bij te laten?
Uit een discussie hier gaat toch niemand zijn gelijk halen en dat veroorzaakt alleen maar wrijving :)

• AHBdV
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 30-08 21:26
quote:
Dit soort acties zorgt er voor dat iedereen kotsmisselijk wordt van het moderatie beleid. En uiteindelijk is dat destructief voor het gehele mod systeem. Houd daar dus mee op!

Denk je in in de beleving van de normale lezer/reageerder, en houd daar rekening mee! Als je op een arrogante manier modfixes gaat uitdelen, dan is dat schadelijker voor het modsysteem dan als er af en toe eens een keer een post verkeerd staat. Vooral wanneer het een post betreft waar eigenlijk niets mis mee is, behalve dat hij op de verkeerde plek staat.

Natuurlijk, het commentaar op het artikel, waarbij er blijkbaar bij Tweakers meer aandacht voor de release van de smartphone is, dan voor de slachtoffers, was strikt genomen off-topic, en zou dus in "geachte redactie gevoerd moeten worden.

Wanneer het echter bij alle lezers dusdanig veel reactie opwekt, dan moet je je afvragen wat eigenlijk het topic van het artikel is... Voor de Tweakers redactie en de moderators blijkbaar alleen de economische aspecten, maar voor een groot deel van de lezers was dat veeleer de slachtoffers. Vanuit dat oogpunt was het helemaal niet zo off-topic.

Natuurlijk was een +3 moderatie veel te hoog. Uiteindelijk was de post weinig meer dan een mening. Maar het was in zekere zin best ontopic. Je zou daarom heel goed de post op +1 kunnen zetten!

Door 'm op 0 te zetten, schoffeer je de poster n het gros van de reageerders op de FP. Dat heeft als effect dat mensen boos worden. Daarmee creeer je dus zelf die geirriteerde reacties. Vral wanneer je dan niet even de gehele thread fixeert, zodat andere latere reacties dan wl hoger komen te staan.
Als je dan vanwege die irritatie, daarna de post op -1 zit, dan is helemaal de beer los!

Het resultaat daarvan is NIET dat mensen beter gaan modereren. Integendeel! Het resultaat is dat iedereen de Mods vanaf nu totaal gaat negeren! En ik kan ze daar geen ongelijk in geven!

• DennusB
  • Niet online
quote:

Wat een onzin zeg, zorg dan dat de eind redactie beter is en dat mensen niet hoeven te klagen over een artikel. Het weghalen/modden naar 0/mailen dat mensen daar dingen doen die niet mogen zijn wat mij betreft echt dingen die niet door de beugel kunnen. Dat klinkt echt als censuur en dat lijkt me niet de bedoeling op deze site. Nu komt het nadeel van een commercieel bedrijf gelijk weer boven drijven, toen Tweakers nog 'zelfstandig' was was dit gezeik een stuk minder aan de orde. Dit word nog een keer de doodsteek voor deze site.

Is het al bijna vrijdag?

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Censuur is het sowieso niet, dan heb je echt niet begrepen wat censuur is. De reactie is immers nog gewoon voor iedereen te lezen.

Virussen? Scan ze hier! | Anti-spam? Stichting Spamvrij.nl

• DennusB
  • Niet online
quote:
wildhagen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:15:
Censuur is het sowieso niet, dan heb je echt niet begrepen wat censuur is. De reactie is immers nog gewoon voor iedereen te lezen.
Volgens mij heb jij het niet begrepen :
quote:
Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, of ander controlerende macht, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen.

Is het al bijna vrijdag?

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:23

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:13:
[...]

Wat een onzin zeg, zorg dan dat de eind redactie beter is en dat mensen niet hoeven te klagen over een artikel. Het weghalen/modden naar 0/mailen dat mensen daar dingen doen die niet mogen zijn wat mij betreft echt dingen die niet door de beugel kunnen. Dat klinkt echt als censuur en dat lijkt me niet de bedoeling op deze site. Nu komt het nadeel van een commercieel bedrijf gelijk weer boven drijven, toen Tweakers nog 'zelfstandig' was was dit gezeik een stuk minder aan de orde. Dit word nog een keer de doodsteek voor deze site.
Dingen die offtopic zijn zijn toch gewoon 0?
Er staat toch duidelijk dat kritiek op de redactie in een apart topic hoort en niet in het artikel zelf. Mensen mogen (en zullen) altijd klagen maar dan wel op de juiste plaats zoals overal op tweakers. Is geen nadeel van een commercieel bedrijf, het is een duidelijke regel die het allemaal overzichtelijk houd.

You're mistaken me for someone who really cares.

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Het moderatiesysteem is primair bedoeld om een onderscheid te maken op niveau. Het is vervelend dat mensen de weg niet weten naar GR, maar daarom zetten we ook dikwijls een modbreak met een verwijzing om mensen dat duidelijk te maken. Het betekent echter niet dat we onwetendheid moeten belonen met een +1 (of hoger) als er verder geen inhoudelijk commentaar in staat. Zoals in de mod FAQ al staat is een punt aftrek gerechtvaardigd en dat maakt een 0 voor een reactie zonder verdere inhoudelijke bijdrage ene prima score.

Zie nu het in dit topic aangehaalde artikel. Het staat inmiddels vol met nutteloze reacties over wat de redactie wel en niet had moeten schrijven, waardoor je daar eerst doorheen moet worstelen alvorens iets zinnigs te zeggen. Als het gewoon in GR was gepost had de redactie daar in kunnen grijpen (al blijken er dus uiteindelijk geen doden te zijn) en was de FP niet nodeloos vervuild met hoe het artikel wel of niet neergezet had moeten worden.

Verder vind ik het ook niet offtopic om te benoemen dat er k veel slachtoffers zijn gevallen en om daar een mening over te hebben, maar in de reactie die jij aanhaalt wordt alleen commentaar gegeven op wat er in de kop hoort (een oneliner) gevolgd door een tirade over het moderatiesysteem. Dat hoort simpelweg op -1.
quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:13:
[...]

Een 0 staat gelijk aan offtopic, niet aan ongewenst. En het heeft ook niets met censuur te maken, want de reacties staan er gewoon nog. En het heeft ook niets met een commercieel bedrijf te maken, want het moderatiesysteem wordt gerund door vrijwilligers en users. Je roept eigenlijk maar wat :/

Daarnaast kan het altijd eens voorkomen dat de redactie een foutje maakt. Zeggen dat men dan maar moet zorgen dat er geen reden is om te klagen is simpelweg onmogelijk. Daarnaast is er een plaats waar je je mening over de redactie kan ventileren. Die ruimte krijg je op veel sites niet eens.

RoD wijzigde deze reactie 11-03-2014 10:19 (5%)

• DennusB
  • Niet online
quote:
RoD schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:17:
[...]

Een 0 staat gelijk aan offtopic, niet aan ongewenst. En het heeft ook niets met censuur te maken, want de reacties staan er gewoon nog. En het heeft ook niets met een commercieel bedrijf te maken, want het moderatiesysteem wordt gerund door vrijwilligers. Je roept eigenlijk maar wat :/
Een commercieel bedrijf duld geen tegenspraak. Vooral niet publiekelijk. Zo simpel is het.
Verder snap ik dat 0 offtopic is, maar als het op +3 komt te staan en heel die pagina volgespamt word met mensen die het niet eens zijn met jullie redactie zou ik m'n tijd maar steken in het verbeteren van het artikel/de redactie dan het fixeren van al die reacties.

DennusB wijzigde deze reactie 11-03-2014 10:19 (21%)

Is het al bijna vrijdag?

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:44

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
Volgens mij word die indruk wel gewekt.. Dat is denk ik het hele euvel met dat bericht. Er wordt een artikel geplaatst dat inhoudelijk niet gehele correct is zo blijkt. Hier word soms wat onhandig op gereageerd waarna de power mods aan de slag gaan door die reactie keihard te downen. Terwijl het overgrote deel van de lezers bewust een +2/+3 geven om de reactie onder de aandacht te brengen vanwege de onjuistheden. Want daar is die +3 dus voor "Spotlight".

Wat tweakers wat beter moet doen is broncontrole.

Maar h wie ben ik om dat te zeggen. :D

At the end of the line a survivor will be born

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:16:
[...]

Volgens mij heb jij het niet begrepen :

[...]
Nee hoor, denk dat jij niet kan lezen oid.

Er wordt geen informatie achter gehouden, die is immers gewoon nog leesbaar. Ook de expressie wordt niet aan banden gelegd, want afaik is de poster niet gebanned oid.

Je quote is dus niet van toepassing.

wildhagen wijzigde deze reactie 11-03-2014 10:19 (4%)

• DennusB
  • Niet online
quote:
wildhagen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:19:
[...]

Nee hoor, denk dat jij niet kan lezen oid.

Er wordt geen informatie achter gehouden, die is immers gewoon nog leesbaar. Ook de expressie wordt niet aan banden gelegd, want afaik is de poster niet gebanned oid.

Je quote is dus niet van toepassing.
Reacties worden ingeklapt en zijn bij default dus niet meer zichtbaar. Aan banden gelegd dus.

Is het al bijna vrijdag?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:20:
[...]

Reacties worden ingeklapt en zijn bij default dus niet meer zichtbaar. Aan banden gelegd dus.
Nee, want de user kan dat zelf aanpassen. Dat hij verkiest dat niet te doen, is zijn zaak.

Niet aan banden gelegd dus. En dus geen censuur.

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:18:
[...]

Een commercieel bedrijf duld geen tegenspraak. Vooral niet publiekelijk. Zo simpel is het.
Verder snap ik dat 0 offtopic is, maar als het op +3 komt te staan en heel die pagina volgespamt word met mensen die het niet eens zijn met jullie redactie zou ik m'n tijd maar steken in het verbeteren van het artikel/de redactie dan het fixeren van al die reacties.
Geen publiekelijk tegenspraak? En wat doe je hier dan? :D

Daarnaast gaat de redactie altijd inhoudelijk in op het commentaar dat gegeven wordt. We vragen alleen om dat op de plaats te geven waar het hoort.

Daarnaast zijn "wij" hier in TMF de redactie niet. En de redactie heeft zich al uitgesproken over het artikel.

• DennusB
  • Niet online
quote:
wildhagen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:21:
[...]

Nee, want de user kan dat zelf aanpassen. Dat hij verkiest dat niet te doen, is zijn zaak.

Niet aan banden gelegd dus. En dus geen censuur.
Ik zou bijna denken dat je aandelen hebt.... man man. Jij kijkt wel erg zwart wit. Ik zeg ook 'bij default staan ze ingeklapt'.

DennusB wijzigde deze reactie 11-03-2014 10:22 (6%)

Is het al bijna vrijdag?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:21:
[...]

Ik zou bijna denken dat je aandelen hebt.... man man. Jij kijkt wel erg zwart wit. Ik zeg ook 'bij default staan ze ingeklapt'.
Nee, hij is het niet met je eens, dat is wat anders ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
[...]

Zou je dit soort vervelende insinuaties achterwege willen laten? Het staat je vrij inhoudelijk te discussiren, maar niet op deze manier.
quote:
mrjraider schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:19:
[...]

Volgens mij word die indruk wel gewekt.. Dat is denk ik het hele euvel met dat bericht. Er wordt een artikel geplaatst dat inhoudelijk niet gehele correct is zo blijkt. Hier word soms wat onhandig op gereageerd waarna de power mods aan de slag gaan door die reactie keihard te downen. Terwijl het overgrote deel van de lezers bewust een +2/+3 geven om de reactie onder de aandacht te brengen vanwege de onjuistheden. Want daar is die +3 dus voor "Spotlight".
Nee, daar is die +3 niet voor, zoals al eerder gezegd. En nogmaals, als de redactie een fout maakt dan is er de ruimte om dat te melden en zal de redactie inhoudelijk reageren.

RoD wijzigde deze reactie 11-03-2014 10:24 (49%)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
[...]

Als je het op inhoud niet kan winnen hoef je niet meteen op de man te gaan spelen. Beetje een zwaktebod zeg.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:11
quote:
Een reactiescore "-1" is pas zichtbaar als ik er op klik. Twijfelgeval dus of het censuur is.

Jammer dat de democratische stem van heel veel gebruikers van deze site op deze manier wordt afgedaan als "onjuist".

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
RemcoDelft schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:27:
[...]

Een reactiescore "-1" is pas zichtbaar als ik er op klik.
Maar hij is dus zichtbaar voor iedereen die dat wil. Dat sommigen weigeren hun instellingen aan te passen is hun goed recht, maar dat maakt het geen censuur ;)
quote:
Twijfelgeval dus of het censuur is.
Niet eens een twijfelgeval. Het is gewoon kristalhelder volgens elke gangbare definitie dat dit met censuur net zoveel te maken heeft als mijn dode kat. Helemaal niets dus.
quote:
Jammer dat de democratische stem van heel veel gebruikers van deze site op deze manier wordt afgedaan als "onjuist".
Die democratische stem wordt niet als onjuist afgedaan, want je kan hem prima in het daarvoor bedoelde forum (Geachte Redactie) gewoon uiten.

Dat het op de FP niet gewenst is, heeft simpelweg met de huisregels te maken, niet met flauwekul-termen als 'censuur' die er tegenwoordig met de haren vaak te pas en te onpas bijgesleept wordt.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
RoD schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:22:
[...]

Zou je dit soort vervelende insinuaties achterwege willen laten? Het staat je vrij inhoudelijk te discussiren, maar niet op deze manier.

[...]

Nee, daar is die +3 niet voor, zoals al eerder gezegd. En nogmaals, als de redactie een fout maakt dan is er de ruimte om dat te melden en zal de redactie inhoudelijk reageren.
Zoals ik al zei. Die indruk word gewekt. Het is natuurlijk erg verdacht dat als er 10 reacties zijn over een fout in het artikel eerst (wellicht onterecht) +2 staan en na een melding in het (in mijn ogen erg foute) mismoderaties topic word gepost gelijk door alle power en fp pro mods naar beneden word geschroefd. Dit wekt dus een foutieve indruk. Terwijl het moderatiesysteem daar niet voor bedoeld is..

Indien er inderdaad fouten in het artikel staan dan kan de redactie in een comment plaatsen"Sorry we zaten fout het artikel is aangepast" maar die zie ik zo 1..2..3 niet staan (zeker niet omdat er een stuk of 40 -1tjes in staan) of Update naar aanleiding van controle blijkt dat we een vertaling verkeerd hadden genterpreteerd. Dit voorkomt niet alleen een boel flames en trolls maar zorgt ook dat de -1tjes minder worden en dat er minder gezeikt en gemierenneukt word om een fout in een artikel..
Mensen maken fouten en dat is normaal maar wees een vent en geef het toe.. 8)

• DennusB
  • Niet online
quote:
wildhagen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:30:
[...]

Maar hij is dus zichtbaar voor iedereen die dat wil. Dat sommigen weigeren hun instellingen aan te passen is hun goed recht, maar dat maakt het geen censuur ;)
Kunnen gastbezoekers ook die instellingen aanpassen?
Edit : Ja dus.

Is het al bijna vrijdag?

• AHBdV
De powermods:
*knip* doe eens even normaal zeg

Kijk nou eens wat je bereikt hebt! Iedereen is kwaad, niemand is het eens met de modfix. Wat schiet je daar mee op?!

Je kunt stug volhouden dat het correct is deze fix te plaatsen, en volgens de regels van de mod-faq, is dat ook zo. Maar je moet je ook bedenken wat het effect van je actie is!

Er worden vrijwel nooit modfixes gedaan, behalve bij grove beledingen, trolls, flamebaits e.d. die men niet op -1 krijgt. En dan wordt er nu een modfix gedaan, op een reactie die het tegenstelde is. Die aangeeft dan men naar de menselijk aspecten moet kijken. Ja, de reactie stond strict genomen te hoog, en ja, hij stond op de verkeerde plek. Maar is dat reden genoeg om op een dergelijke manier in te grijpen? Reden genoeg om iedereen te schofferen? Reden genoeg om te zorgen dat het gros van de community een extra weerstand krijgt tegen het mod beleid?

Denk je nu echt dat je iets goeds bereikt hebt? Laat ik je snel uit die droom helpen! Dit soort acties hebben alleen negatieve effecten!

RoD wijzigde deze reactie 11-03-2014 10:33 (5%)

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
RemcoDelft schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:27:
[...]

Een reactiescore "-1" is pas zichtbaar als ik er op klik. Twijfelgeval dus of het censuur is.

Wij wijzen simpelweg op de nu geldende richtlijnen voor het modereren. Dat kan wellicht beter, maar ik heb nog geen zinnige voorstellen gezien waarop we nuttige en minder nuttige reacties kunnen scheiden, waarbij commentaar op de redactie op een plek wordt gezet waar dat hoort.

In TMF hebben we al veel gediscussieerd over hoe het beter kan met het moderatiesysteem, maar roepen dat het allemaal censuur is voegt niet heel veel toe.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
AHBdV schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:31:
De powermods:
*knip* doe eens even normaal zeg

Kijk nou eens wat je bereikt hebt! Iedereen is kwaad, niemand is het eens met de modfix. Wat schiet je daar mee op?!

Je kunt stug volhouden dat het correct is deze fix te plaatsen, en volgens de regels van de mod-faq, is dat ook zo. Maar je moet je ook bedenken wat het effect van je actie is!

Er worden vrijwel nooit modfixes gedaan, behalve bij grove beledingen, trolls, flamebaits e.d. die men niet op -1 krijgt. En dan wordt er nu een modfix gedaan, op een reactie die het tegenstelde is. Die aangeeft dan men naar de menselijk aspecten moet kijken. Ja, de reactie stond strict genomen te hoog, en ja, hij stond op de verkeerde plek. Maar is dat reden genoeg om op een dergelijke manier in te grijpen? Reden genoeg om iedereen te schofferen? Reden genoeg om te zorgen dat het gros van de community een extra weerstand krijgt tegen het mod beleid?

Denk je nu echt dat je iets goeds bereikt hebt? Laat ik je snel uit die droom helpen! Dit soort acties hebben alleen negatieve effecten!
Maar offtopic = offtopic.
Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Of er nu 1 offtopic staat of 40, offtopic blijft een 0, nu dus ook. En het kan zijn dat er dan mensen zijn die het daar niet mee eens zijn, die kunnen dan discussiren op de juiste plaats

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:31:
[...]

Kunnen gastbezoekers ook die instellingen aanpassen?
Bij mijn weten zien guests bij definitie alles, omdat ze geen filteropties hebben?

• DennusB
  • Niet online
quote:
wildhagen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:34:
[...]

Bij mijn weten zien guests bij definitie alles, omdat ze geen filteropties hebben?
Nee, net even getest. Als guest staat ook alles ingeklapt en moet je boven aan de pagina de filteropties aanpassen!

Is het al bijna vrijdag?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:34:
[...]

Nee, net even getest. Als guest staat ook alles ingeklapt en moet je boven aan de pagina de filteropties aanpassen!
Prima, mag de user zelf aangeven wat hij wil lezen. Maar wat is je punt?

janvanduschoten wijzigde deze reactie 11-03-2014 10:36 (3%)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:34:
[...]

Ah, dat wist ik niet.

Maar dat maakt uiteraard niet uit, hij is dan nog gewoon zichtbaar te maken, waardoor het geen censuur te noemen is :)

• DennusB
  • Niet online
quote:
janvanduschoten schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:35:
[...]

Prima, mag de user zelf aangeven wat hij wil lezen.
De vraag is denk ik meer of het duidelijk is voor een gastbezoeker. Er staat nergens uitgelegd wat het precies doet volgens mij
@ Edit : Ik wilde even dubbelchecken of het ook niet compleet weg is bij gasten. Dat is dus niet zo. Iig, volgens de definitie "expressie aan banden leggen"... ik weet niet. Het is een grensgeval.

DennusB wijzigde deze reactie 11-03-2014 10:37 (24%)

Is het al bijna vrijdag?

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:36:
[...]

De vraag is denk ik meer of het duidelijk is voor een gastbezoeker. Er staat nergens uitgelegd wat het precies doet volgens mij
@ Edit : Ik wilde even dubbelchecken of het ook niet compleet weg is bij gasten. Dat is dus niet zo. Iig, volgens de definitie "expressie aan banden leggen"... ik weet niet. Het is een grensgeval.
Denk ook niet dat de gasten al die reacties gaat zitten lezen. Tenminste ik deed dat nooit.. :+

• sieem
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08-10 10:11
Ik vind het toch redelijk makkelijk om te zeggen dat het geen censuur is. Het is inderdaad geen censuur in de juiste zin van het woord, want het is nog leesbaar. Maar wat mensen hier denk ik proberen te zeggen is dat het wel onterecht is om je macht als moderator te gebruiken om een bericht veel minder in de spotlight te zetten, terwijl juist zoveel mensen vonden dat het in de spotlight hoorde.

Ik vind het dan ook onterecht dat ik nog een mail gekregen heb die mij er op wijst dat ik een foutieve moderatie heb gegeven. De reactie was effectief iets dat in de spotlight mocht staan, of het nu offtopic was of niet. Waarom moet er gediscussieerd worden over het feit wat offtopic is of niet wanneer zoveel mensen vinden dat iets te zien moet zijn?

En dat wij vrij mogen praten over wat we vinden van de redactie en al die zaken op het forum, is inderdaad mooi. Maar dat kleine kritische reactie al niet mag op de frontpage... Vind ik toch jammer, want met het feedbackforum creer je weliswaar structuur, maar het verbergt ook voor veel gebruikers omdat zij niet van het bestaan weten. Dit terwijl deze ene reactie toch mocht staan onder het nieuwsartikel, aangezien het zeker aanvullende informatie had.

• eiPionezero
Het is dat ik geen mod ben, anders zou ik hier over gaan klagen: :+
quote:
wildhagen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:23:
[...]
Als je het op inhoud niet kan winnen hoef je niet meteen op de man te gaan spelen. Beetje een zwaktebod zeg.
Je verwijt DennusB iets wat je zelf ook verkeerd doet ;)

Back on-topic:
Als defenitie van censuur hadden we dit, daar waren we het volgens mij inmiddels wel over eens:
quote:
Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, of ander controlerende macht, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen
Juist vanwege deze defenitie zeg ik: dit is censuur. Weliswaar is de reactie nog voor iedereen toegankelijk, zoals wildhagen schreef:
quote:
wildhagen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:19:
Maar dat maakt niets uit. In China en Irak kun je misschien ook wel met een vpn op elke willekeurige site komen, maar het bestuur in die landen maakt het de gebruiker wel moeilijker. Wanneer een macht zijn macht gebruikt/misbruikt om informatie achter te houden, of de toegang tot informatie bemoeilijkt, is dat censuur. Weliswaar is de informatie in dit geval nog steeds gewoon toegankelijk, maar de toegang wordt wel degelijk bemoeilijkt. Je kunt hoog en laag springen, maar dit is simpelweg, bij defenitie, censuur. Wees een vent en geef toe dat je fout zat.

Ik denk dat deze reactie het geheel goed samenvat
quote:
mrjraider schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:19:
[...]

Wat tweakers wat beter moet doen is broncontrole.

Maar h wie ben ik om dat te zeggen. :D
BTW: ik ben zelf trouwens wel voorstander van langere posts, waarin punten stuk voor stuk uitgelegd worden, men goede onderbouwingen kan geven, slow-chat voorkomen wordt en de boel ook een stuk overzichtelijker blijft. Ik zou het waarderen als er, door wie dan ook, lekker uitgebreid wordt ingegaan op mijn posts en posts in het algemeen.

Iets printen in 3D? DM!

• DennusB
  • Niet online
quote:
eiPi10 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:45:

[...]

Back on-topic:
Als defenitie van censuur hadden we dit, daar waren we het volgens mij inmiddels wel over eens:

[...]

Juist vanwege deze defenitie zeg ik: dit is censuur. Weliswaar is de reactie nog voor iedereen toegankelijk, zoals wildhagen schreef:

[...]

Maar dat maakt niets uit. In China en Irak kun je misschien ook wel met een vpn op elke willekeurige site komen, maar het bestuur in die landen maakt het de gebruiker wel moeilijker. Wanneer een macht zijn macht gebruikt/misbruikt om informatie achter te houden, of de toegang tot informatie bemoeilijkt, is dat censuur. Weliswaar is de informatie in dit geval nog steeds gewoon toegankelijk, maar de toegang wordt wel degelijk bemoeilijkt. Je kunt hoog en laag springen, maar dit is simpelweg, bij defenitie, censuur. Wees een vent en geef toe dat je fout zat.

[...]

BTW: ik ben zelf trouwens wel voorstander van langere posts, waarin punten stuk voor stuk uitgelegd worden, men goede onderbouwingen kan geven, slow-chat voorkomen wordt en de boel ook een stuk overzichtelijker blijft. Ik zou het waarderen als er, door wie dan ook, lekker uitgebreid wordt ingegaan op mijn posts en posts in het algemeen.
Amen. _/-\o_

Is het al bijna vrijdag?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
sieem schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:42:
Ik vind het toch redelijk makkelijk om te zeggen dat het geen censuur is. Het is inderdaad geen censuur in de juiste zin van het woord, want het is nog leesbaar. Maar wat mensen hier denk ik proberen te zeggen is dat het wel onterecht is om je macht als moderator te gebruiken om een bericht veel minder in de spotlight te zetten, terwijl juist zoveel mensen vonden dat het in de spotlight hoorde.

Ik vind het dan ook onterecht dat ik nog een mail gekregen heb die mij er op wijst dat ik een foutieve moderatie heb gegeven. De reactie was effectief iets dat in de spotlight mocht staan, of het nu offtopic was of niet. Waarom moet er gediscussieerd worden over het feit wat offtopic is of niet wanneer zoveel mensen vinden dat iets te zien moet zijn?

En dat wij vrij mogen praten over wat we vinden van de redactie en al die zaken op het forum, is inderdaad mooi. Maar dat kleine kritische reactie al niet mag op de frontpage... Vind ik toch jammer, want met het feedbackforum creer je weliswaar structuur, maar het verbergt ook voor veel gebruikers omdat zij niet van het bestaan weten. Dit terwijl deze ene reactie toch mocht staan onder het nieuwsartikel, aangezien het zeker aanvullende informatie had.
Maar nogmaals, het is "gewoon " offtopic dus is het geen +3 of wat dan ook waard. En het feedback topic is niet verstopt, het linkje staat achter elk nieuwsartikel.

Ik snap de irritatie maar uit hem gewoon op de juiste plaats.

• DennusB
  • Niet online
quote:
janvanduschoten schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:47:
[...]

Maar nogmaals, het is "gewoon " offtopic dus is het geen +3 of wat dan ook waard. En het feedback topic is niet verstopt, het linkje staat achter elk nieuwsartikel.

Ik snap de irritatie maar uit hem gewoon op de juiste plaats.
Maar blijkbaar vond het overgrote deel van de bezoekers hem wel +3 (Spotlight) waard. Wat is dan het probleem?

Is het al bijna vrijdag?

• sieem
Waarom is het eigenlijk offtopic als het juist gaat over het artikel? Dan is het toch ontopic, of wat is dan de definitie van ontopic?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als het over het onderwerp van het artikel gaat is het ontopic. Schrijffouten etc zijn offftopic daar en horen in het feedback topic.
Kan best zijn dat er meerdere mensen offtopic gaan, die worden dan allemaal aangepast omdat het niet interessant is om te lezen onder het artikel.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:48:
[...]

Maar blijkbaar vond het overgrote deel van de bezoekers hem wel +3 (Spotlight) waard. Wat is dan het probleem?
Dat dat conform de moderatieregels niet de juiste score is?

Lees de modfaq eens, daar wordt uitgelegd welke criteria voor welke score gelden.

Dat mensen dat misbruiken als een "ja, mee eens!" en er dus een +3 aan geven, geeft aan dat mensen bewust fout bezig zijn met modereren, niet dat een +3 het goede niveau is... ;)

En zonder het moderatiegezeur in de reactie was een 0 wel OK geweest, maar nu bestaat 75 procent van zijn reactie uit zeuren over moderatie, waardoor een -1 idd gewoon het correcte niveau is.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
Amen indeed maar er word verkeerd omgegaan met de opgebouwde irritatie vooral die worden gewekt door alweer foutieve info op de FP. Als ik me goed herinner is het niet het eerste bericht wat op de FP staat waar zo ontzettend op gezeikt word.
Ik snap heus wel dat fouten er doorheen schieten en dat er dingen zijn die niet te voorkomen zijn maar geef de gebruikers, de lezers, de lui die zorgen voor de inkomsten omdat we bezoeken dan ook het recht hier wat van te zeggen. Dan wel niet hier dan wel niet op de FP. Laat dan die powermods lekker in het Tweakersmodereter forum spelen met hun macht en laat de waarde van een comment staan _/-\o_

• DennusB
  • Niet online
quote:
janvanduschoten schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:50:
Als het over het onderwerp van het artikel gaat is het ontopic. Schrijffouten etc zijn offftopic daar en horen in het feedback topic.
Kan best zijn dat er meerdere mensen offtopic gaan, die worden dan allemaal aangepast omdat het niet interessant is om te lezen onder het artikel.
Ik vond het anders vrij interessant om te lezen over die blunder van de redactie.... dat zette het artikel nogal in een ander licht.

Is het al bijna vrijdag?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:51:
[...]

Ik vond het anders vrij interessant om te lezen over die blunder van de redactie.... dat zette het artikel nogal in een ander licht.
Ik zeg ook niet dat het niet interessant is, het hoort daar alleen niet thuis. De juiste discussie op de juiste plaats.

• sieem
Het ging helemaal niet over schrijffouten of andere zaken. Het gaf nieuwe informatie over het artikel, wat maakt het dan nog offtopic? Dat er even staat dat de redactie hun werk niet goed doet, wauw, als dat al offtopic is naast een nieuw inzicht.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:51:
[...]

Heel mooi, maar dat maakt het nog niet de juiste plek. Tegenwoordig staat bij elk nieuwsbericht een dikke "Feedback"-knop, ik gok dat die er vst niet staat omdat een developer zich liep te vervelen ;)

Als mensen ervoor kiezen die knop te negeren en hun reactie toch maar onder het artikel plempen moeten ze vervolgens natuurlijk niet opkijken als daar dan consequenties aan zitten.

• DennusB
  • Niet online
quote:
wildhagen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:52:
[...]

Heel mooi, maar dat maakt het nog niet de juiste plek. Tegenwoordig staat bij elk nieuwsbericht een dikke "Feedback"-knop, ik gok dat die er vst niet staat omdat een developer zich liep te vervelen ;)

Als mensen ervoor kiezen die knop te negeren en hun reactie toch maar onder het artikel plempen moeten ze vervolgens natuurlijk niet opkijken als daar dan consequenties aan zitten.
Het gekke is dat als iemand onder een willekeurig ander artikel iets roept als "Hee, net extra info gevonden. Het is niet zus maar zo" dat hij niet gedownmod word. Maar omdat het nu zo'n blunder was willen ze het graag de kop indrukken.
Edit : Besides : Die "dikke" Feedback-knop is een klein donkerblauw linkje naast het aantal views van het artikel. Zelfs ik moest zoeken waar die "knop" zat. Duidelijk is anders zeg...

DennusB wijzigde deze reactie 11-03-2014 10:54 (10%)

Is het al bijna vrijdag?

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
eiPi10 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:45:

[...]

Back on-topic:

[...]

[...]

[...]

Je gaat een simpel sorteringssysteem waarbij reacties op inhoud worden onderverdeeld toch niet vergelijken met censuur in China? :? Er is gekozen om de standaard weergave op +1 te zetten omdat gedacht werd dat dit het best overeenkomt met wat de bezoeker standaard wil zien. Daarnaast staan notabene bovenaan een stel knoppen waarmee je de weergave aan kunt passen. Er wordt echt geen poging gedaan om informatie te verbergen, want dan zijn er vl effectievere methoden. Met n druk op de knop kunnen we reacties/topics weggooien, maar dat doen we niet. We gaan hier gewoon de discussie aan. En als je van mening bent dat de standaardweergave op -1 moet staan kun je altijd een topic openen in Mooie Features

De discussie over of het wel of niet censuur is, is tamelijk zinloos.
quote:
sieem schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:52:
Het ging helemaal niet over schrijffouten of andere zaken. Het gaf nieuwe informatie over het artikel, wat maakt het dan nog offtopic? Dat er even staat dat de redactie hun werk niet goed doet, wauw, als dat al offtopic is naast een nieuw inzicht.
Ik weet niet precies op wat voor reacties je doelt, maar nieuwe informatie die niet in het artikel stond is niet offtopic. Dat mag gewoon met een +2 beoordeeld worden. Als er echter alleen in de reactie staat dat de redactie de kop anders had moeten formuleren, dan eindigt een reactie op 0.
quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:53:
[...]

Het gekke is dat als iemand onder een willekeurig ander artikel iets roept als "Hee, net extra info gevonden. Het is niet zus maar zo" dat hij niet gedownmod word. Maar omdat het nu zo'n blunder was willen ze het graag de kop indrukken.
Dat is onzin. Het moderatiesysteem wordt gerund door mensen die niets met de redactie te maken hebben. (disclaimer: ik schrijf weliswaar voor de FP, maar hoor niet bij de redactie, de rest schrijft niet) Als de redactie een blunder maakt heeft dat niets met de PowerMods te maken. En als de redactie het maken van blunders onder de pet wilden houden, hadden ze Geachte Redactie wel afgeschaft.

RoD wijzigde deze reactie 11-03-2014 10:56 (11%)

• sieem
Dat de feedback-knop genegeerd wordt, is omdat hij staat op een plek waar denk ik niemand hem ziet. Ik kijk toch nooit naar die regel waarin staat hoeveel views een artikel heeft. Als de feedbackknop nu zou staan bij de reacties, of bij het schrijven van de reactie: "hee, als het feedback is, moet je dat hier doen", zou het me niet verbazen mocht het meer gebruikt worden.

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
sieem schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:55:
Dat de feedback-knop genegeerd wordt, is omdat hij staat op een plek waar denk ik niemand hem ziet. Ik kijk toch nooit naar die regel waarin staat hoeveel views een artikel heeft. Als de feedbackknop nu zou staan bij de reacties, of bij het schrijven van de reactie: "hee, als het feedback is, moet je dat hier doen", zou het me niet verbazen mocht het meer gebruikt worden.
We hebben het al eens gehad over manieren om de feedbackknop / verwijzing naar TMF/GR duidelijker te maken. Op basis van commentaar hier is dat ook al duidelijker geworden dan voorheen (ja, vroeger was het helemaal onduidelijk). Als het nog beter kan, dan horen we dat graag en voorstellen over hoe we het aan iedereen duidelijk kunnen maken waar commentaar op de redactie geleverd kan worden zien we ook graag tegemoet.

• DennusB
  • Niet online
quote:
RoD schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:57:
[...]

We hebben het al eens gehad over manieren om de feedbackknop / verwijzing naar TMF/GR duidelijker te maken. Op basis van commentaar hier is dat ook al duidelijker geworden dan voorheen (ja, vroeger was het helemaal onduidelijk). Als het nog beter kan, dan horen we dat graag en voorstellen over hoe we het aan iedereen duidelijk kunnen maken waar commentaar op de redactie geleverd kan worden zien we ook graag tegemoet.
Gewoon boven,in,naast,onder,bij het reactie veld. Niet bovenaan het artikel in font-size 10. Is echt niet te zien nu.

Is het al bijna vrijdag?

• sieem
Ik heb zonet een voorstel gegeven. Zet het bij de reacties, oftewel wanneer je een reactie aan het schrijven bent oftewel bij de reactiefilter.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:58:
[...]

Gewoon boven,in,naast,onder,bij het reactie veld. Niet bovenaan het artikel in font-size 10. Is echt niet te zien nu.
Dan nog heb je mensen die het niet zullen lezen. Zelfs al gooi je het een full takeover banner met puntgrootte 150 en knipperend, zullen er nog zijn die het wegklikken.

Gaat dus niet echt veel helpen gok ik ;)

• DennusB
  • Niet online
quote:
wildhagen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:59:
[...]

Dan nog heb je mensen die het niet zullen lezen. Zelfs al gooi je het een full takeover banner met puntgrootte 150 en knipperend, zullen er nog zijn die het wegklikken.

Gaat dus niet echt veel helpen gok ik ;)
Nou het zal allicht beter worden dan het nu is. Ik kom hier al JAAAREN en zelfs ik zag hem niet staan zonder Control-F te gebruiken.

Is het al bijna vrijdag?

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het in ieder geval een goed idee om te kijken naar hoe verwijzingen naar het feedbackgedeelte beter kunnen. Wellicht is dat iets voor een eigen topic, zodat hier constructief naar gekeken worden.

• Krylinck
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 05-10 22:19
Bijzonder. Hij is naar -1 gezet vanwege de rant over het moderatiesysteem. Dat hebben jullie, heren moderatoren, toch echt over jezelf afgeroepen door tegen heel veel moderaties van anderen in te gaan.

Daarnaast: waarom maakt het jullie zoveel uit wat voor score iemand krijgt? Het zou mij als mod helemaal niets kunnen schelen of iemand -1 of +3 krijgt voor een bepaald commentaar, daar zit je er niet voor. De enige redenen die jullie kunnen hebben, hebben m.i. te maken met het imago van de site.

Ik heb de opmerking in kwestie net gelezen en hij brengt een goed punt. Ik zou hem zelf ook +2 of +3 gegeven hebben. Het mag zo zijn dat je het daar niet mee eens bent, maar dat is ten eerste geen reden om handmatig hard in te grijpen "omdat vanwege de vele moderaties de powermods geen effect meer hebben" en ten tweede kun je je best een beetje plooien door een update in het artikel te verwerken, zoals dat wel vaker gebeurt. Dan heb je tenminste je verantwoordelijkheid genomen voor een moreel punt, want een fout valt het niet eens ten noemen, en je zorgt ervoor dat mensen niet boos op je worden.

Een beetje politieke benadering is bij dit onderwerp wel nodig. Daar lijkt het behoorlijk aan te ontbreken.

Nikon D7100 | 11-16 f/2.8 | 18-105 VR | 24-70 f/2.8 | 70-200 VR f/2.8 | 50 f/1.8 | SB900 | Olympus XZ-1 + VF-2 | Redged RTT-423 + RT1 | Kata 3N1-22 + DH-425

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:56

Misha

moderator trashcan

Post Obliterator

Ik vind het geen gek idee om de feedback-knop te verplaatsen naar meer bij de reacties. We kunnen kijken wat het doet. Ik vind het ook een wat logischere plek eigenlijk. Bijvoorbeeld zoiets: https://www.evernote.com/...411e291abca707e037213b9c1 (let niet op mijn custom css :P)

Een dergelijke opmerking over wat voor kop er is gebruikt, hoort niet thuis in de reacties, maar bij Geachte Redactie in het forum. We hebben niet voor niets dat hele forum ooit in het leven geroepen.

• DennusB
  • Niet online
quote:
Misha schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:10:
Ik vind het geen gek idee om de feedback-knop te verplaatsen naar meer bij de reacties. We kunnen kijken wat het doet. Ik vind het ook een wat logischere plek eigenlijk. Bijvoorbeeld zoiets: https://www.evernote.com/...411e291abca707e037213b9c1 (let niet op mijn custom css :P)

Een dergelijke opmerking over wat voor kop er is gebruikt, hoort niet thuis in de reacties, maar bij Geachte Redactie in het forum. We hebben niet voor niets dat hele forum ooit in het leven geroepen.
Nee, het moet geen klein linkje zijn. Het moet gewoon een knop zijn zoals je op het forum ziet onder typen van een reactie "Verstuur". Dat is duidelijk en dat valt op. Die linkjes zijn vallen totaal niet op, waar je ze ook zet!

Is het al bijna vrijdag?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
Krylinck schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:08:
Bijzonder. Hij is naar -1 gezet vanwege de rant over het moderatiesysteem. Dat hebben jullie, heren moderatoren, toch echt over jezelf afgeroepen door tegen heel veel moderaties van anderen in te gaan.

Daarnaast: waarom maakt het jullie zoveel uit wat voor score iemand krijgt? Het zou mij als mod helemaal niets kunnen schelen of iemand -1 of +3 krijgt voor een bepaald commentaar, daar zit je er niet voor. De enige redenen die jullie kunnen hebben, hebben m.i. te maken met het imago van de site.

Ik heb de opmerking in kwestie net gelezen en hij brengt een goed punt. Ik zou hem zelf ook +2 of +3 gegeven hebben. Het mag zo zijn dat je het daar niet mee eens bent, maar dat is ten eerste geen reden om handmatig hard in te grijpen "omdat vanwege de vele moderaties de powermods geen effect meer hebben" en ten tweede kun je je best een beetje plooien door een update in het artikel te verwerken, zoals dat wel vaker gebeurt. Dan heb je tenminste je verantwoordelijkheid genomen voor een moreel punt, want een fout valt het niet eens ten noemen, en je zorgt ervoor dat mensen niet boos op je worden.

Een beetje politieke benadering is bij dit onderwerp wel nodig. Daar lijkt het behoorlijk aan te ontbreken.
Als heel veel mensen vinden dat ik door rood mag rijden dan mag ik alsnog niet door rood rijden :)
Hij is ook niet naar beneden gemod wegens kritiek, het ging om kritiek op de verkeerde plaats.

• AHBdV
quote:
janvanduschoten schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:47:
[...]
Nogmaals,
  • de modfix heeft de tweakers community kwaad gemaakt.
  • de fix heeft enkel negatieve gevolgen, en geen enkel positief gevolg.
  • de mail aan de "mismodders" heeft enkel negatieve gevolgen.
Wat denkt men nou eigenlijk bereikt te hebben?

Dit soort ondoordachte acties zorgt er alleen voor dat de Tweakers community het moderatie gebeuren niet meer serieus neemt.

Je kunt niet simpelweg blijven zeggen "off-topic=0!". Wanneer je een zwaarwegend middel als een modfix gebruikt, (hetgeen uiterst zelden is) dan moet je nadenken over de gevolgen er van. Dat is duidelijk niet gebeurd. Sterker, het gebeurt nog steeds niet! Met zet de hakken in het stand, en de handen over de oren.

Deze acties zijn de doodsteek voor het mod systeem!

Het modsysteem werkt alleen wanneer mensen bereid zijn volgens de regels te modden. Wanneer de powermods geen enkele flexibiliteit tonen, en sympatieke maar enigzins off-topic posts genadeloos omlaag modden, en daarmee iedereen irriteert, dan krijgt je het omgekeerde effect. Dan zijn mensen simpelweg niet meer bereid volgens de mod-faq te modden. En dan heb je het omgekeerde bereikt!

Wanneer je zwaarwegende acties als een modfix wilt toepassen, dan moet je weten wanneer je de regels flexibel moet toepassen, en wanneer je niet halstarrig de mod-faq moet quoten. Dit is een community, niet een politiestaat!

En laten we wel wezen... het gebeurd vaak genoeg dat de redactie zelf op de FP discussies voert die eigenlijk in GR moeten staan. Dus laten we niet doen alsof het zo verschrikkelijk is als er eens iets dergelijks gebeurt.

Het middel is hier erger dan de kwaal!

• Krylinck
quote:
janvanduschoten schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:14:
[...]

Als heel veel mensen vinden dat ik door rood mag rijden dan mag ik alsnog niet door rood rijden :)
Hij is ook niet naar beneden gemod wegens kritiek, het ging om kritiek op de verkeerde plaats.
Dat maakt het moderatiesysteem nog niet wettelijk vastgelegd. :P Ga je hem straks ook nog beboeten, of zo? ;) Het argument "kritiek op de verkeerde plaats" vind ik totaal niet in verhouding staan tot de argumenten waarom het wel een +2 of +3 mag zijn, maar ik vrees dat we daarmee niet verder gaan komen.

Nu is er gekozen voor de oplossing van de machtspolitiek. Jullie hebben als leiding er namelijk voor gekozen om de democratische oplossing - de +3 die er stond - te overrulen met jullie eigen oplossing die in het verlengde ligt van je denkwijze. Moet ik de analogie van de wet, die jij opgooide, doortrekken? Dan komen we al redelijk snel op vervelende onderwerpen binnen de huidige wereldpolitiek.

Nikon D7100 | 11-16 f/2.8 | 18-105 VR | 24-70 f/2.8 | 70-200 VR f/2.8 | 50 f/1.8 | SB900 | Olympus XZ-1 + VF-2 | Redged RTT-423 + RT1 | Kata 3N1-22 + DH-425

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
AHBdV schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:14:
[...]

Nogmaals,

[list]
• de modfix heeft de complete tweakers community kwaad gemaakt.
Ik tel een man of 10
quote:
• de fix heeft enkel negatieve gevolgen, en geen enkel positief gevolg.
Nee hoor, de discussie wordt nu op de juiste plaats gevoerd
quote:
• de mail aan de "mismodders" heeft enkel negatieve gevolgen.
[/list][/quote
Nee, de regels zijn nu alleen weer even duidelijk gemaakt, als je die discussie nu toelaat op de FP dan mag dat de volgende keer weer want....
quote:
*lang verhaal, zie hierboven*
Echt, het is allemaal niet zo spannend. Op de FP inhoudelijk reageren en fouten en dat soort dingen in GR.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 11-03-2014 11:24 (48%)

• DennusB
  • Niet online
quote:
Lol. Heb jij nooit de reacties onder dat artikel gezien of zo? 8)7

Is het al bijna vrijdag?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik bedoel hier. Maar dan nog gaat het om een fractie van de users.
En wat ik al zei, zo spannend is het allemaal niet.

• Anakha
  • Laatst online: 16-10 05:12
@AHBdV: wie geeft jou het recht om voor 'de complete tweakers community' te praten? Ik ben het alvast niet met je eens en ik ben vast niet de enige. Ik begrijp dat het leuker discussieert als je net doet alsof iedereen het met jouw standpunt eens is, maar ik ben bang voor je dat dat in dit geval niet waar is.

1) het grootste deel van 'de tweakers community' heeft het artikel niet eens gelezen, want het artikel heeft 22.000 views op 500.000 accounts (en dan zal nog een deel van de views komen van niet-geregistreerde mensen). Dat is dus al een kleine minderheid.
2) binnen die kleine minderheid die het artikel wel gelezen heeft, zal een flink deel geen comments lezen.
3) binnen het nog kleinere deel dat de comments wel gelezen heeft, zal een flink deel niet opgemerkt hebben dat er iets raars met de moderatie van deze specifieke comment aan de hand was
4) binnen het deel dat doorheeft dat er hier een comment gedownmod is, vindt niet iedereen dat onterecht.

Kortom, storm in een glas water, je maakt het veel groter dan het is.

Dat neemt niet weg dat de reactie van de crew vrij bot is, maar dat is op een website als tweakers wel redelijk te verwachten. Desondanks hopelijk wel reden voor ze om zich even achter de oren te krabben of dit niet wat handiger gecommuniceerd had kunnen worden.

• DeEchteKwartel
quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:25:
[...]

Lol. Heb jij nooit de reacties onder dat artikel gezien of zo? 8)7
Daarnaast: Wanneer er 10 man moeite nemen om naar dit topic te gaan en te klagen, dan is het realistisch om aan te nemen dat er genoeg gerriteerde mensen zijn die niet hier heen gaan.

Nog een maal over het rode licht. Dat is een slechte vergelijking, want daar gaat het over verkeersveiligheid, hier gaat over de vorm en inhoud van de discussies onder nieuwsberichten.

• DennusB
  • Niet online
quote:
Anakha schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:26:

Dat neemt niet weg dat de reactie van de crew vrij bot is, maar dat is op een website als tweakers wel redelijk te verwachten. Desondanks hopelijk wel reden voor ze om zich even achter de oren te krabben of dit niet wat handiger gecommuniceerd had kunnen worden.
Wat is dat nou weer voor ongefundeerde opmerking zeg?

Is het al bijna vrijdag?

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:00
Offtopic is offtopic. Ik vind dat ze juist hebben gehandeld door van een +3 een 0 te maken als het daadwerkelijk offtopic is, ook als kennelijk iedereen het eens is met de comment.

De comments zijn bedoeld om commentaar te geven op het artikel. Heeft jouw comment niks te maken met het artikel zelf, dan vind ik dat de moderators van Tweakers andere lezers mogen behoeden voor irrelevante comments (zoals die van jou).

Daarnaast moet ik zeggen dat je je wel erg druk maakt om je +3'tje.

• DennusB
  • Niet online
quote:
B00st3r schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:31:

De comments zijn bedoeld om commentaar te geven op het artikel. Heeft jouw comment niks te maken met het artikel zelf, dan vind ik dat de moderators van Tweakers andere lezers mogen behoeden voor irrelevante comments (zoals die van jou).
En daar ga je de mist al in. Het had wel te maken met het artikel!

Is het al bijna vrijdag?

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Offtopic is offtopic. Ik vind dat ze juist hebben gehandeld door van een +3 een 0 te maken als het daadwerkelijk offtopic is, ook als kennelijk iedereen het eens is met de comment.

Behoeden is niet echt het juiste woord. Alle comments (behalve diegene die echt niet door de beugel kunnen) blijven toegankelijk, waarbij je zelf kan kiezen van welk niveau je de reacties wilt zien.

• DeEchteKwartel
quote:

1. Of het off-topic is, is een grijs gebied.
2. Ik maak mij druk op de manier van modereren en de communicatie hierover. Mij kan het gestolen worden wat voor score mijn comments hebben.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
DeEchteKwartel schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:33:
[...]

1. Of het off-topic is, is een grijs gebied.
Nee, je hebt het over de topictitel, niet inhoudelijk over het artikel.
quote:
En op tweakers blijkbaar ook niet. Het mag hier dan wel een technieuwssite zijn, maar er kon ook gekozen worden voor "Brand in Zuid-Koreanse printplatenfabriek eist 15 mensenlevens".
DeEchteKwartel in 'nieuws: Brand in printplatenfabriek kan gevolgen hebben voor introductie Galaxy S5'

janvanduschoten wijzigde deze reactie 11-03-2014 11:38 (48%)

• DennusB
  • Niet online
quote:
Hoort een titel niet bij het artikel dan?

Is het al bijna vrijdag?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:38:
[...]

Nogmaals, want op de een of andere manier komt het niet bij je binnen:
Het heeft niets met de inhoud van het artikel te maken. Schrijffouten, verkeerde punten, komma''s en suggesties over de titel horen niet onder een nieuwsartikel thuis.

• Femme
  • Laatst online: 22:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

quote:
Misha schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:10:

Idealiter zou feedback direct bij het artikel gegeven moeten kunnen worden, maar wel op zo'n manier dat feedbackreacties niet meteen zichtbaar zijn (bijvoorbeeld tabs maken voor reacties en feedback). De gebruiker zou dan bij het versturen van reactie moeten kunnen aangeven of het om een feedbackreactie gaat.

Het forum is nogal ver weg van de reactie. De natuurlijke reactie van een gebruiker die feedback heeft op een artikel is om onder het artikel te reageren. Een linkje naar het Geachte redactie bovenaan de reacties gaat dit gedrag niet zomaar veranderen.

Nadeel van bovenstaande implementatie is dat het meer tijd kost om te bouwen. Voordeel is wel dat voor de redactie overzichtelijk gemaakt kan worden welke artikelen feedback hebben gekregen. Dit moet nu via het forum waar geen koppelingen zijn tussen forumtopic en artikel. Artikelen met nieuwe feedback zouden via de DSP zichtbaar gemaakt kunnen worden.

• DennusB
  • Niet online
quote:
Femme schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:44:
[...]

Idealiter zou feedback direct bij het artikel gegeven moeten kunnen worden, maar wel op zo'n manier dat feedbackreacties niet meteen zichtbaar zijn (bijvoorbeeld tabs maken voor reacties en feedback). De gebruiker zou dan bij het versturen van reactie moeten kunnen aangeven of het om een feedbackreactie gaat.

Het forum is nogal ver weg van de reactie. De natuurlijke reactie van een gebruiker die feedback heeft op een artikel is om onder het artikel te reageren. Een linkje naar het Geachte redactie bovenaan de reacties gaat dit gedrag niet zomaar veranderen.

Nadeel van bovenstaande implementatie is dat het meer tijd kost om te bouwen. Voordeel is wel dat voor de redactie overzichtelijk gemaakt kan worden welke artikelen feedback hebben gekregen. Dit moet nu via het forum waar geen koppelingen zijn tussen forumtopic en artikel. Artikelen met nieuwe feedback zouden via de DSP zichtbaar gemaakt kunnen worden.
Goed bezig Femme. +10!

Is het al bijna vrijdag?

• DeEchteKwartel
quote:
1: De titel is wel degelijk een onderdeel van de tekst.
2: De wijze waarop inhoud wordt gepresenteerd is een onderdeel van de inhoud. Ja het had misschien op een andere plek moeten worden besproken, maar ik, en anderen met mij, wisten dit niet omdat dit niet goed gecommuniceerd wordt. Desalnietemin vind ik het zeer storend dat er niks gedaan wordt met de meningen die wij hebben geuit, omdat deze op de verkeerde plek stonden. Deze discussie was er niet geweest als jullie de reacties hadden verzameld en in het feedback forum hadden geplaatst en iedereen die het "verkeerd" heeft gedaan hadden gemailt dat het de verkeerde plek was, maar dat de mening wel gewaardeerd en serieus genomen wordt.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Iedereen hier vergeet toch een belangrijke term... Het gemod op de reacties zijn meningen. Als je de FAQ er rustig bij pakt dan worden er richtlijnen gesteld aan het geven van de -1, 0, +1, +2 en +3. Echter zodra jij gaat modden dan heeft dit geen reet met de richtlijnen te maken. Je weet wat de inhoudelijke betekenis is van de cijfers en kleuren en je bepaald zelf welke cijfer je geeft. "Ik vind deze reactie een flame" hop -1 word ingedrukt of beter "Ik ben het eens met deze reactie" +2.

Geen hond die nadenkt (of wellicht de pro en powermods juist wel) over de FAQ. Ga je eens het mismoderatie topic nalezen dan zijn dat over het algemeen meningen. IMHO betekend In my honest opnion (http://en.wiktionary.org/wiki/IMHO) en Opnion betekend mening!! En als iemand vind dat het een +1 moet zijn in plaats van een +3 dan word dat gefixeerd door de mensen met die rechten.
Ja sorry hoor maar dit zijn toch echt meningen en ik dacht dat daar het systeem nu niet voor bedoeld was. :+

Het feit dat er zoveel -1 zijn in dat artikel omdat er fouten (klaarblijkelijk erge) in zaten geeft menig tweaker toch een heel ander beeld van het modsysteem en het geven van feedback binnen het artikel.
Binnen een review is deze mogelijkheid er meer (althans daar is men wat soepeler dan op de FP zelf).

En inderdaad wat Femme aangeeft er moet duidelijk onderscheid worden gemaakt tussen de reacties. Hebben die betrekking op het verhaal inhoudelijk of zitten er fouten in het artikel die middels feedback kunnen worden aangepakt :Y

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:00
quote:
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:38:
[...]

En juist door dit soort opmerkingen ben ik blij dat er een moderator-team is.

• pino85
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:32

pino85

Im just a Bird in the Sky

Wat Femme aangeeft is wel een interessante kijk op het grotere geheel namelijk of het mogelijk moet zijn om reacties(feedback) onder een artikel te kunnen geven ipv in GR.
Het is inderdaad zo dat een groter deel(mening want ik weet niet of dit ooit onderzocht is) GR niet vind om welke reden dan ook).
In dit specifieke geval kan ik me wel vinden in bepaalde punten die mensen aandragen die het oneens zijn en die het eens zijn met hoe dit is aangepakt al vind ik wel dat we het netjes moeten houden, want hoe sommigen nu reageren is wel wat over the top.
Laten we samen zoeken naar een uiteindelijke oplossing voor het probleem, of dat in dit topic moet gebeuren of dat er iemand een apart topic aan kan maken over de feedback onder de reacties(zoals femme aan geeft) laat ik aan de mensen die hier over gaan.

Mensen in mijn omgeving die amper op tweakers komen maar ook mensen die vaker de website bezoeken vragen zich ook af waarom mag ik geen feedback geven onder een artikel, het is denk ik inderdaad voor een deel van de mensen een logische plaats ondanks dat wij in onze mod faq hebben staan dat dit in GR dient te gebeuren wat ik dan ook aan de mensen aangeef.
Hoe dan ook ik zelf sta wel open voor een verandering op langere termijn zoals bv femme voorstelt.
Mocht dit niet lukken dan lijkt me het nog meer verduidelijken waar mensen terecht kunnen met feedback een 2e oplossing. Al is het dan de vraag hoe gaan we zorgen dat het mensen beter gaat opvallen? dat is nog niet zo makkelijk denk ik maar heb alle vertrouwen in ons devver team hier op tweakers.

pino85 wijzigde deze reactie 11-03-2014 12:27 (28%)

• DeEchteKwartel
quote:
pino85 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:13:
Wat Femme aangeeft is wel een interessante kijk op het grotere geheel namelijk of het mogelijk moet zijn om reacties(feedback) onder een artikel te kunnen geven ipv in GR.
Het is inderdaad zo dat een groter deel(mening want ik weet niet of dit ooit onderzocht is) GR niet vind om welke reden dan ook).
In dit specifieke geval kan ik me wel vinden in bepaalde punten die mensen aandragen die het oneens zijn en die het eens zijn met hoe dit is aangepakt al vind ik wel dat we het netjes moeten houden, want hoe sommigen nu reageren is wel wat over the top.
Laten we samen zoeken naar een uiteindelijke oplossing voor het probleem, of dat in dit topic moet gebeuren of dat er iemand een apart topic aan kan maken over de feedback onder de reacties(zoals femme aan geeft) laat ik aan de mensen die hier over gaan.

Mensen in mijn omgeving die amper op tweakers komen maar ook mensen die vaker de website bezoeken vragen zich ook af waarom mag ik geen feedback geven onder een artikel, het is inderdaad voor het gros van de mensen een logische plaats ondanks dat wij in onze mod faq hebben staan dat dit in GR dient te gebeuren wat ik dan ook aan de mensen aangeef.
Hoe dan ook ik zelf sta wel open voor een verandering op langere termijn zoals bv femme voorstelt.
Mocht dit niet lukken dan lijkt me het nog meer verduidelijken waar mensen terecht kunnen met feedback een 2e oplossing, hoe exact laat ik aan onze devvers over.
Ik ben het hier ook zeker mee eens. Misschien kan er tijdelijk (of permanent) een link bij het schrijven van een reactie komen, zoals ik hieronder (slordig) heb gedaan?

Daarnaast moet er een manier komen waardoor mensen kunnen uitdrukken dat ze (on)eens zijn met een reactie, zonder dat ze een reactie hoeven te plaatsen of dat ze het mod-systeem misbruiken. Een duimpje omhoog en omlaag zou hier een optie voor kunnen zijn.

• jordy-maes
Ik ben het ook eens met Femme en met DeEchteKwartel

Je kan tijdelijk gewoon een linkje neerplaatsen om feedback in te dienen en dan later uitbreiden naar een systeem met die tabs.

Zou een hele verbetering zijn van het systeem want blijkbaar zijn er wel enkele mensen vrij pissed geworden van de actie van de PowerMods (inclusief myself)

Is het trouwens mogelijk om de reactie van DeEchteKwartel (en anderen) op 0 te zetten, om toch al iets recht te zetten tussen de posters en de modders?

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Ik zie dit net, en moet zeggen dat ik het vooral vreemd vind dat er blijkbaar zelfs berichten naar iedereen die hem niet op 0 of -1 heeft gemod zijn gestuurd. Dat het geen +3 echt is lijkt me redelijk (ik had hem waarschijnlijk zelf een +2 gegeven, maar goed). Echter er staan zoveel mismoderaties. Waarom is er nu voor het zware middel gekozen dat er berichten verstuurd worden? Want het lijkt me toch sterk dat dat standaard is.

Random voorbeeld, ik klik op eerste artikel met redelijk wat reacties, en eerste reactie dan, simpelweg omdat ik weet dat die redelijk wat mods heeft: Franko P. in 'nieuws: 'Slimme energiemeters' worden volgend jaar breed uitgerold'. Die heeft zoals gewoonlijk zowel +3 en -1 mods. Die kunnen niet tegelijkertijd correcte mods zijn. Krijgen die allemaal ook berichten? Of gebeurd dat enkel wanneer er kritiek wordt geleverd op tweakers en er wat mensen op hun teentjes getrapt worden?

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Femme schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:44:
[...]

Dat klinkt goed :) Het kost inderdaad wat devtijd, maar ik denk dat het inmiddels ook wel tijd is geworden om er weer eens wat in te investeren. Ik denk dat een feedback-optie op de FP veel kan betekenen voor het niveau, de moderaties en duidelijkheid kan geven over waar wat gepost moet worden.

• The Lord
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15:02
quote:
RoD schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:17:
[...]
Het moderatiesysteem is primair bedoeld om een onderscheid te maken op niveau.
Ik ben van mening dat de wijze waarop dit in dit geval gebeurd simpelweg een vorm van ongewenste censuur is.

En dit is een gedrag dat mij al meerdere keren is opgevallen. En velen zo lijkt mij als ik dit topic doorlees.
quote:
Het is vervelend dat mensen de weg niet weten naar GR, maar daarom zetten we ook dikwijls een modbreak met een verwijzing om mensen dat duidelijk te maken.
Lijkt mij verstandig goed na te gaan denken over de reden. Vooruit, laat ik helpen:
  • Het is 'omslachtig'.
  • Er wordt niets (zinnigs) met de feedback gedaan (persoonlijke ervaring).
  • Mensen hebben er geen zin meer in, omdat ze het gevoel hebben gekregen dat het botweg om censuur gaat en niet over een gezonde discussie (zie inhoudelijk zeer sterke reacties in dit topic).
quote:
Het betekent echter niet dat we onwetendheid moeten belonen met een +1 (of hoger) als er verder geen inhoudelijk commentaar in staat. Zoals in de mod FAQ al staat is een punt aftrek gerechtvaardigd en dat maakt een 0 voor een reactie zonder verdere inhoudelijke bijdrage ene prima score.

Zie nu het in dit topic aangehaalde artikel. Het staat inmiddels vol met nutteloze reacties over wat de redactie wel en niet had moeten schrijven, waardoor je daar eerst doorheen moet worstelen alvorens iets zinnigs te zeggen. Als het gewoon in GR was gepost had de redactie daar in kunnen grijpen (al blijken er dus uiteindelijk geen doden te zijn) en was de FP niet nodeloos vervuild met hoe het artikel wel of niet neergezet had moeten worden.
Blijkbaar vind het publiek dit erg relevant. Dus doe er iets mee.
quote:
Verder vind ik het ook niet offtopic om te benoemen dat er k veel slachtoffers zijn gevallen en om daar een mening over te hebben, maar in de reactie die jij aanhaalt wordt alleen commentaar gegeven op wat er in de kop hoort (een oneliner) gevolgd door een tirade over het moderatiesysteem. Dat hoort simpelweg op -1.
Opgebouwde frustratie waarschijnlijk (wederom persoonlijke ervaring). Dus doe er iets mee. >:)
quote:
Een 0 staat gelijk aan offtopic, niet aan ongewenst. En het heeft ook niets met censuur te maken, want de reacties staan er gewoon nog. En het heeft ook niets met een commercieel bedrijf te maken, want het moderatiesysteem wordt gerund door vrijwilligers en users. Je roept eigenlijk maar wat :/
Als ik de reacties lees vinden aardig wat lezers (die de moeite nemen een reactie teplaatsen) dit wel degelijk relevant. Daarmee is het in de letterlijke zin 'on topic'. Of dat de door de redacteur beoogde inhoud hier niet bij aansluit zegt misschien meer over de kwaliteit van de redactie (het werkwoord).
quote:
Daarnaast kan het altijd eens voorkomen dat de redactie een foutje maakt. Zeggen dat men dan maar moet zorgen dat er geen reden is om te klagen is simpelweg onmogelijk. Daarnaast is er een plaats waar je je mening over de redactie kan ventileren. Die ruimte krijg je op veel sites niet eens.
Uhm... Eens een foutje? Dit komt vaker terug in de reacties, op het forum, TweakBlogs en IRL.

Nogmaals, doe er alsjeblieft iets mee. En communiceer hierover, zodat mensen zich serieus genomen voelen.

edit:
Toevoeging:

Na voorzetten van Femme en DeEchteKwartel:
quote:
RoD schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:31:
[...]
Dat klinkt goed :) Het kost inderdaad wat devtijd, maar ik denk dat het inmiddels ook wel tijd is geworden om er weer eens wat in te investeren. Ik denk dat een feedback-optie op de FP veel kan betekenen voor het niveau, de moderaties en duidelijkheid kan geven over waar wat gepost moet worden.
Ik wil graag nog een keer zeggen dat het mij verstandig lijkt hier goed (en snel) over te communiceren.

The Lord wijzigde deze reactie 11-03-2014 14:00 (8%)

• Bee-nUTcase
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17-10 13:09
Het moderatiesysteem van Tweakers heeft nooit gewerkt.
Objectieve,dus eerlijke Ontopic reacties worden gewoon weggemod als men een slechte bui heeft of gewoon niet capabel is om iets te begrijpen.
Maar dat het niet werkt op Tweakers is al vanaf dag 1 aangegeven,toch blijft het onverminderd doorsukkelen.
Beter zou zijn om het hele moderatiesysteem op te heffen.

• Grootstyr
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-10 20:31
Ik vind persoonlijk niet dat we de reactie als offtopic kunnen wegzetten. Een offtopic reactie zou niks met het artikel te maken hebben. Dit heeft wel degelijk met het artikel te maken en niet alleen met 'een schrijffout in de titel'. Dit heeft te maken met de complete strekking van het artikel, maar omdat het een punt van kritiek richting T.net wordt het opeens afgedaan als offtopic en gaat men maar met de scepter zwaaien.

Het gebeurt de laatste tijd steeds vaker dat er schrijffouten maar ook feitelijke onjuistheden in artikelen worden geplaatst. Als het, door de bankgenomen, toch al kritische publiek er dan wat van vind is het opeens offtopic of ongewenst. Men wordt dan verwezen naar een diep verstopt forum om er vervolgens niks meer over te horen, en geen verbeteringen aan te treffen.

Het hele moderatiesysteem is zo verrot van binnen dat het natuurlijk maar een kwestie van tijd is tot het zich uit van buiten. Reacties worden gemod op basis van meningen, niet op basis van feitelijke juistheden of relevantie. Hier wordt bijna nooit wat aan veranderd, maar op het moment dat het een kritische noot betreft wordt de scepter uit de kast gehaald.

T.net is van oudsher een goede site, maar niet almachtig of uniek, men moet dus ook eens stoppen met de nieuwe take-it or leave-it mentaliteit. De bezoekers zijn jullie klanten, en de enige reden dat jullie het hoofd boven water houden. En klant is koning, en hier bedoel ik natuurlijk niet mee dat jullie tevreden moeten houden, want dat is natuurlijk onmogelijk. Maar iets minder de 'wij zijn groot en jullie dealen er maar mee' mentaliteit zou T.net sieren.

• wfzelle
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-10 11:57
quote:
B00st3r schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:07:
[...]

En juist door dit soort opmerkingen ben ik blij dat er een moderator-team is.
Zou je dit willen uitleggen ipv zo'n nietszeggende opmerking te plaatsen? De tekst van de titel bepaalt het 'frame' waarmee mensen een artikel binnenkomen en is daarom het meest invloedrijke stukje inhoudelijke tekst.

• wfzelle
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-10 11:57
quote:
Grootstyr schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:37:
Het hele moderatiesysteem is zo verrot van binnen dat het natuurlijk maar een kwestie van tijd is tot het zich uit van buiten. Reacties worden gemod op basis van meningen, niet op basis van feitelijke juistheden of relevantie. Hier wordt bijna nooit wat aan veranderd, maar op het moment dat het een kritische noot betreft wordt de scepter uit de kast gehaald.
Mijn ervaring is dat dit bij alle 'objectieve' moderatiesystemen gebeurd. De meeste mensen zullen gewoon nooit een goede comment omhoog modden als ze het er inhoudelijk mee oneens zijn of een offtopic comment omlaag modden als ze het er mee eens zijn.

Wat dat betreft is objectief modden een waanidee. Moderators die keihard hier tegenin proberen te gaan zijn als Don Quichote.

Uiteindelijk is de vraag ook of het doel van moderatie is om zoveel mogelijk on-topic comments te verzamelen of mensen de vrijheid te geven om aan te geven wat ze graag willen lezen. Als dat laatste het geval is dan is het offtopic label alleen valide als mensen die comment niet op hun plaats vinden. Een comment kan objectief gezien offtopic zijn en toch niet echt offtopic.

• SharpY
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 07-10 17:56
Als dagelijkse bezoeker van Tweakers viel mijn oog op deze discussie en ik moet zeggen dat het mijn in negatieve zin heeft verrast hoe de mods reageren op een ogenschijnlijk niet heel ingewikkelde situatie. Er gebeuren in feite 2 dingen.

1 - Er is een post die discutabel on/off-topic is aangezien hij zich richt op de manier waarop het artikel, met name de titel de daadwerkelijke situatie achter het artikel onderbelicht.

2 - De mods zijn van mening dat dit geheel off-topic is en modereren de reactie van +3 naar 0.

Waar het mijn inziens mis gaat is dat de mods niet meewegen dat er blijkbaar veel mensen van mening zijn dat de reactie wel van toegevoegde waarde is/was. Waarom grijp je als mod in op deze toch harde manier? Anders gesteld, wat is de toegevoegde waarde van het down-modden van +3 naar 0?

Waarom berhaupt ingrijpen in een goed gesprek, ondanks dat er wellicht regels zijn die impliceren dat de locatie van het gesprek op een andere plaats thuis hoort. Wat is het belang van de mods, of nog belangrijker de community om deze reactie op deze wijze te modereren?

Met betrekking tot het standpunt van censuur begrijp ik wat veel mensen hier zeggen. Het commentaar op het artikel wordt verborgen. Om dit censuur te noemen ala mods-jong-un gaat 3 stappen te ver, maar handig is het ook niet in dit geval.

Vooral omdat de mods nu in een discussie (in dit topic) terecht zijn gekomen "ze zijn wel zichtbaar - ze zijn niet zichtbaar - welles - nietus". Om die discussie te beeindigen: Standaard is -1 niet zichtbaar. Dus alles gemod naar -1 verdwijnt uit het oog en is dus niet handig. Daarbij kom ik zelf bijna dagelijks op Tweakers.net (tot mijn schaamte zelfs meerdere keren per dag :P), maar totdat ik de 4 pagina's in dit topic had gelezen wist ik echt niet dat de "-1 0 +1 +2 +3" knoppen boven een artikel klikbaar waren en filterden.

Mijn tip aan de mods zou dan ook zijn, hou de discussie puur - geef simpelweg toe: "Ja, -1 posts zijn standaard niet zichtbaar", zonder daar aan toe te voegen "maar als je het wijzigt dan zie je ze wel". Dit vertroebeld de doorgaans goede discussie op Tweakers waar ik graag voor kom.

Mijn gevoel na het lezen (en in het verleden ook mods in artikelen) is dat wellicht de moderators niet de wedstrijd "dood moeten fluiten", kijk zolang er argumenten zijn ook naar het spel wat de community blijkbaar net wat anders speelt dan de letterlijke uitleg van de regels.

i7 2600 @3.9Ghz - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 2 - Gigabyte GA-Z77X-D3H - 16GB Crucial Ballistix Tactical- Samsung 830 series 256GB SSD - Cooler Master K280 - Scythe Kaze Master Flat II - MSI GTX 970 4GB @ stock

• dubbD
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16:13
Wat een drama om een of andere score zeg.

Ben het volledig eens met de moderators, denk dat het gros van de klagers 'nieuwe' aanwas is en niet in staat is om kritisch naar zichzelf te kijken.
Helaas 1 van de gevolgen als een site als tweakers een paar keer een prijs pakt en de grote massa deze site ontdekt. Het niveua gaat enorm omlaag hierdoor, simpelweg omdat het niveau op tweakers.net altijd een stuk hoger ligt/lag dan het gemiddelde.

De meeste argumenten die ik hier lees, en tevens ook bij andere discussies over het gemodereer, zijn in de trant van; "omdat de meeste mensen het zo vinden, moeten jullie daar maar naar luisteren".
Complete onzin natuurlijk!

Net omdat het niveau wat hoger ligt zullen de meeste mensen het niet goed begrijpen en vormen zich dus deze wrijvingen, daar kunnen de meeste mensen simpelweg niet veel aan doen omdat ze dus duidelijk niet bovengemiddeld zijn. Dat dit vervolgens tot nutteloze herhalende discussies leidt met 'deze groep' mensen is logisch maar daarom niet minder nutteloos en volledig off-topic.

@Moderators; Stug volhouden is de enige manier om de grote onwetende massa te weren en tweakers.net weer terug te laten keren naar wat het ooit was. Of dat ook de wens is van de eigenaren van tweakers.net weet ik niet, dat zal de tijd leren :)

dubbD wijzigde deze reactie 11-03-2014 20:33 (0%)
Reden: typfout

• jordy-maes
quote:
dubbD schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:31:
Wat een drama om een of andere score zeg.

Ben het volledig eens met de moderators, denk dat het gros van de klagers 'nieuwe' aanwas is en niet in staat is om kritisch naar zichzelf te kijken.
Helaas 1 van de gevolgen als een site als tweakers een paar keer een prijs pakt en de grote massa deze site ontdekt. Het niveua gaat enorm omlaag hierdoor, simpelweg omdat het niveau op tweakers.net altijd een stuk hoger ligt/lag dan het gemiddelde.
...
Net omdat het niveau wat hoger ligt zullen de meeste mensen het niet goed begrijpen en vormen zich dus deze wrijvingen, daar kunnen de meeste mensen simpelweg niet veel aan doen omdat ze dus duidelijk niet bovengemiddeld zijn. Dat dit vervolgens tot nutteloze herhalende discussies leidt met 'deze groep' mensen is logisch maar daarom niet minder nutteloos en volledig off-topic.

@Moderators; Stug volhouden is de enige manier om de grote onwetende massa te weren en tweakers.net weer terug te laten keren naar wat het ooit was. Of dat ook de wens is van de eigenaren van tweakers.net weet ik niet, dat zal de tijd leren :)
Weet jij eigenlijk wel wat je zegt? Heb jij a. de reacties op de frontpage en b. de reacties in dit topic gelezen? Volgens mij niet goed.
Het merendeel van de 'klagers' is geen nieuwe aanwas, maar leden die al ervaring genoeg hebben op Tweakers. Je redenering slaagt dus op niets.

De meeste argumenten die hier worden gegeven zijn omdat we het niet eens zijn met de manier waarop T.net de reacties heeft beoordeeld.
Het zou fijn zijn mocht Tweakers naar ons luisteren en dat doen ze ook.

Jij komt hier eventjes met je post aan om deze groep mensen uit te maken voor nieuwelingen die niet kritisch naar zichzelf kunnen zien en die niet begrijpen wat ze typen of beoordelen?

De reacties waren wel on topic.
- Er werd een fout vastgesteld in de titel
- Er werd aanbeveling gedaan voor een alternatieve titel.

Je weet toch dat als je de 'grote onwetende massa' gaat weren dat je het erger maakt.
Nee, er moet worden gesproken langs beide kanten. Tips, ideen uitwisselen zodat tweakers zich sterker maakt.

• kastjes
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11-05-2015
Kritiek op de redactie of schrijfwijze wordt standaard kalt-gesteld.
de 3 zr onderbouwde en gewaardeerde (wel+3) reacties die ik ooit gaf, over dat artikelen over bepaalde alternatieve mobiele OS' (BB&WP) en met hoge regelmaat, denigrerend werden geschreven, Werden ook geneutraliseerd.

kastjes in 'nieuws: Mozilla maakt Firefox-launcher voor Android'
kastjes in 'nieuws: Rockstar brengt voor het eerst GTA-game voor Windows Phone uit'
kastjes in 'nieuws: Nederlandse gebruikers krijgen update naar BlackBerry 10.2.1'

Niet lang, na deze kalt-stelling, werden op ons IP-adres ook direct alle feedback-rechten om reacties te raten ontnomen.
Op basis van ~10 beoordelingen die -volgens de reactie-, verkeerd beoordeeld waren. Terwijl daar een tiental-voud van boost-punten tegenoverstonden.

Opzich begrijp ik het wel,
en zou ik zelf als redactie hetzelfde doen.

• WhiteDog
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-10 08:13

WhiteDog

met zwarte hond

250+ mensen (waaronder mezelf) steunen de mening van DeEchteKwartel. Mag je mij dreigmails sturen zoveel je wil, hij heeft gewoon een punt. Doe er aub wat mee.

• Krylinck
quote:
dubbD schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:31:
Zegt degene die net twee jaar lid is en in totaal zeventien berichten heeft geplaatst (reacties + forum). Ik zal je verder niet persoonlijk aanvallen hoor, dat laat ik aan jou zelf over. Maar denk voortaan even na voordat je zoiets zegt.

Het is ook wel opmerkelijk dat de moderatoren verder niet meer reageren. Lekker doodzwijgen, zullen we het maar noemen...

• kastjes
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11-05-2015
quote:
Krylinck schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 00:40:
[...]

Het is ook wel opmerkelijk dat de moderatoren verder niet meer reageren. Lekker doodzwijgen, zullen we het maar noemen...
Ondanks dat mij opvalt dat kritiek op de redactie of schrijfwijze wordt standaard kalt-gesteld.
Wil ik wel even zowel de forum-moderators als de redactie hierin verdedigen.
Forummoderators zijn meestal vrijwillgers, en hebben niets met het neutraalmoddel van de reacties op de FP te maken.

De redactie is voor de moderaties verantwoordelijk.
En wat wel zo is, dat op de redactie gewoon mensen werken, die meestal overdag werken.
En dan 's avonds net als jij naar huis gaan, en zich met andere dingen bezig houden dan hun werk.
Dus dat hier pas morgen op gereageerd wordt is niet verwijtbaar aan de redactie.
Het permanent kalt-stellen door het wegmodden van kritiek is natuurlijk wel laakbaar.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*