Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ViDector
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-11 10:44
Beste GoT-ers,

Al geruime tijd heeft mijn iphone 3gs een accuprobleem, ondanks dat ik de oude accu heb vervangen. Nu is het echt zover gekomen dat ik moet gaan kijken naar een nieuwe smartphone, echter is een iphone gewoon asociaal duur.

Wat is het probleem? Ik ben verslaafd aan de Week Cal App, maar heb geen geld voor een iphone 4s. Mijn budget reikt tot ongeveer 250 euro. Voor die 250 euro zoek ik een smartphone met:
- Goede agenda app
- Goede bereikbaarheid (zowel telefonisch als wifi)
- Goede accuduur (het liefst ook met de optie verwijderbare accu)

De alternatieven die ik in gedachte heb zijn de volgende:
- Nokia Lumia 820
- HTC one s
- HTC 8x

In eerste instantie ging ik puur en alleen op zoek naar een android telefoon, maar nu heb ik vele goede verhalen gehoord over windows phone, vandaar dat de lumia 820 bovenaan staat.
Echter heb ik geen ervaring met agenda apps voor windows phone, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Hopelijk zijn er gebruikers die bekend zijn met week cal en een goed alternatief kennen voor windows phone en android.
Overige suggesties voor smartphones hoor ik graag, mochten die er zijn.

Alvast bedankt,
ViDector

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

2e hands iPhone of Moto G. Raad niet echt de HTCs WP8 aan. Als je voor WP8 gaat, dan een Nokia.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Met hierboven :) : indien WP8, dan een Nokia. Hebben zoveel meer te bieden, dan de andere merken.

Maar je gebruikt nu iOS, en bent er blij mee, dan zou ik, als ik jou was, toch eerst eens kijken, of er geen goede gebruikte 4S voor je budget te vinden is. Misschien heb je hier op V&A meer kans, dan op Marktplaats, tweakers houden n.l. van de nieuwste toestellen, een model van twee jaar geleden, is dan al gauw "oud", en dus minder waard. De vraagprijzen zullen hier dan ook wel iets lager liggen, dan op MP.

• Moogle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 15:56
Mijn Blackberry Z10 is het eerste toestel waarop ik daadwerkelijk mijn kalender gebruik. Hiervoor 2 Android toestellen gehad (Sony Z1 en een Umi) waarop ik nooit tevreden was over de kalender (weergaves, geen weeknummers) maar de integratie in het OS met oa de BB Hub is in BB10 zowaar serieus goed uitgevoerd.

Lees vooral eens verder in andere topics hier, de Z10 is snel, goede (wisselbare) accu, fantastisch scherm en bouwkwaliteit, Androids apps en met de cashback actie die momenteel loopt heb je er al een voor 140 Euro. Hoort iig in je lijstje thuis, zo niet bovenaan. :-)

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
Als tweedehands een optie is dan zijn er genoeg iPhone 4S te vinden die binnen je budget vallen: http://tweakers.net/categ...OAXAMDHaWSyoJUkH6lRKXYWgA. Gewoon wat onder de vraagprijs gaan zitten en hopen dat er iemand graag van zijn toestel af wil.

Ga je liever voor een nieuwe telefoon dan kom je bij de Android toestellen als snel bij de Motorla Moto G uit, een toestel met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. In de Play Store zijn genoeg agenda/kalender apps te vinden zoals bijvoorbeeld Google Agenda (gebruik ik zelf, doet ook weeknummers), CAL Any Do Kalender, DigiCal Agenda & Widgets of één van de vele andere gratis of betaalde apps.

Als je voor Windows Phone gaat dan dan ben je op dit moment inderdaad het beste af met een Nokia Lumia, mede door de goede extra software van Nokia zelf. Echter ben ik wel van mening dat de Lumia's die binnen je budget vallen als nadeel hebben dat de schermen een (te) lage resolutie hebben voor het formaat scherm en daarmee een stuk lagere DPI hebben dan bijvoorbeeld de iPhone 4S of de Moto G. Als je wil zien wat voor agenda/kalender apps er zijn dan kun je een kijkje nemen in de Windows Phone Store.

De BlackBerry Z10 is met de cashback actie een uitstekende telefoon voor erg weinig geld en je kunt er ook nog eens Android apps op draaien. Je moet er echter wel rekening mee houden dat het min of meer een workaround is voor het probleem dat er weinig apps in de eigen BB store te vinden zijn en dat niet alle Android apps compatible zijn (hoeft echter geen probleem voor je te zijn).

• ViDector
Bedankt voor de reacties, de Moto G en Lumia 520/820 staan boven aan op dit moment.
Toen ik las over de BlackBerry was ik erg enthousiast, maar toen ik een tweakers review ervan bij pakte was zag ik dat de accu erg beperkt was en er(mogelijk), zoals jij ook al aangeeft Jorick, software issues aanwezig zijn.

Een 2e handse iphone 4s is wat mij betreft geen probleem, maar ik wil graag een goede accu en ik heb atm geen goede indruk van de iphone accu's. Zometeen koop ik een tweedehandse en ben ik na een halfjaar/jaar weer terug bij af, dat scenario vermijd ik liever.

Verwijderd

ViDector schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:12:
Toen ik las over de BlackBerry was ik erg enthousiast, maar toen ik een tweakers review ervan bij pakte was zag ik dat de accu erg beperkt was en er(mogelijk), zoals jij ook al aangeeft Jorick, software issues aanwezig zijn.
De redactionele review kun je eigenlijk geen meningsvorming meer op baseren.
De redactie heeft Blackberry OS 10.0 gedraait op de Z10, die is nu 3 grote OS-updates oud
Een 10.0 was een on-uitontwikkeld OS, dat inderdaad de batterij er in zeer weinig tijd erdoorheen jaagde.
Ook alle kritiek over een on-uitgewerkt OS, is eigenlijk niet meer zo in het OS 10.2.1.
Ook in het forum, zie je na de update naar 10.2.1 nauwlijks nog klachten over dat de accu het einde van de dag niet haalt.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ook ik ben net voor de Z10 gegaan terwijl ik mijn zinnen op de Moto G had gezet. Ik ben zeer tevreden na de update. Batterij gaat nu goed mee. Als je er nog een abbonement bij wil heb je nog goedkoper:
knip/plak:
Edit: inmiddels toch gevonden bij www.smartphoneshop.nl. Het 550 abbonnement voor €10 is dan ook interessant. 166 voor het toestel. Totale kosten per 2 jaar: 420,95 - 100 = 320.95. Koopje.
Voordeel is dan dat het niet gebruikte tegoed nog 3 maand geldig blijft. Dat is bij de 500mb data niet het geval.

Blackberry z10 of Motorola G

Als je toch voor android gaat, ga dan voor de volgende agenda. Die mis ik nu wel op de Z10: Google Play: Business Calendar Pro

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Auke schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:54:
Ook ik ben net voor de Z10 gegaan terwijl ik mijn zinnen op de Moto G had gezet. Ik ben zeer tevreden na de update. Batterij gaat nu goed mee. Als je er nog een abbonement bij wil heb je nog goedkoper:
knip/plak:
Edit: inmiddels toch gevonden bij www.smartphoneshop.nl. Het 550 abbonnement voor €10 is dan ook interessant. 166 voor het toestel. Totale kosten per 2 jaar: 420,95 - 100 = 320.95. Koopje.
Voordeel is dan dat het niet gebruikte tegoed nog 3 maand geldig blijft. Dat is bij de 500mb data niet het geval.

Blackberry z10 of Motorola G

Als je toch voor android gaat, ga dan voor de volgende agenda. Die mis ik nu wel op de Z10: Google Play: Business Calendar Pro
Je kan ook eventueel nog SNAP installeren, en alsnog BCpro installeren.
Dit zelf geprobeerd en is niet eenvoudig :(

[ Voor 3% gewijzigd door 3x3 op 17-03-2014 00:59 ]

| live and give like no one else |

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Helaas werkt dat niet, de google agenda,s die ik gebruik worden niet herkend. Offline agenda,s werken wel.

De standaard z10 agenda is ook lang niet verkeerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Auke op 14-03-2014 17:00 ]

• ViDector
In de windows store staan inderdaad goede agenda apps. Ik hoor van velen goede reacties over de lumia 820 en met het bijkomende voordeel dat de accu vervangbaar is denk ik te toch gaan voor een lumia 820.

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
ViDector schreef op zondag 16 maart 2014 @ 16:54:
In de windows store staan inderdaad goede agenda apps. Ik hoor van velen goede reacties over de lumia 820 en met het bijkomende voordeel dat de accu vervangbaar is denk ik te toch gaan voor een lumia 820.
Dan heb je echt een zaadresolutie op je telefoon die ook nog eens 1 generatie ouder is.

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 22:46

t3q

Say yes to teq

Ik zou de Blackberry Z10 nemen, heb het toestel zelf en gewoon fantastisch.
Alle android apps beschikbaar als je specifiek wensen hebt via SNAP zeer simpel te installeren.

Nu met cashback nog maar rond de € 140 euro:

Cashback actie op de BlackBerry Z10 en Q10

Life goes as it goes.

Pagina: 1