Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01
Hoi allemaal.

Mijn zoon van 12 wil graag een mobieltje hij heeft zelf gespaard en inmiddels 170€ in de spaarpot.
Zelf vonden we na de zomer als hij naar het vervolg onderwijs gaat een mooi moment , alleen Blackberry heeft nu een actie dat je 100€ retour krijgt op de Z10.
Ook de Motorola G vind hij een mooie telefoon, zelf heeft hij een lichte voorkeur voor de Z10.
We willen dit combineren met een Hollandse nieuwe simonly omdat we niet voor onverwachte kosten willen komen te staan.
Een WP wil hij niet heb zelf een lumia 920.

Hebben jullie tips en is een Blackberry Z10 geschikt voor een kind van 12.
Zijn er andere aanraders.?

Het toestel mag Max rond de 175€ kosten.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Persoonlijk is het een dure smartphone voor een kind maar vooruit.

Met Android heeft hij een arsenaal aan apps en games, een heel open systeem waar je legaal en illegaal games en apps kunt installeren, die vrijheid is ongekend.

BBOS 10 is een stabiel en net systeem, heel gericht op werken en sociaal, ik vind het persoonlijk een heel goed systeem en de z10 is ook lekker snel.

Verder kun je een geheugen kaart plaatsten in de z10 en dat kan niet in de Moto G, die heeft maar 8gb waarvan effectief maar 5,36gb voor apps overblijft, het is zeker een rap toestel en de batterij duur is netjes.

Zelf zou ik voor de z10 gaan, systeem is uitgebreid, de telefoon is snel en er kunnen geheugenkaarten in, verder kunnen Android apps gedraaid worden, niet allemaal en niet evengoed maar het is een begin en het zal beter worden, verder heb je de belangrijkste apps wel voor de bbos 10 en het is een solide systeem.

Als Android gebruiker zeg ik dit, tenzij hij veel vrijheid wilt, veel domme en leuke games wilt spelen, met de menigte mee wilt gaan en genoeg heeft aan 5,36gb zou ik voor de Moto G gaan.

Wil hij een iets sneller (Moto G is wel snel hoor) toestel, waar geheugenkaarten in kunnen met een nette scherm en een solide systeem dat stabiel werkt, met heel veel sociale functies dan zou ik zeker voor de Z10 gaan.

Als ik zelf zou moeten kiezen buiten mijn Nexus 4 om, dan zou ik zelf voor de Z10 gaan, maar de keuze ligt aan hem/jouw.

Ik zou zelf niet voor Hollands Nieuwe gaan als je onverwachte kosten wilt voorkomen, bv bij t-mobile betaal je niks extra qua data buiten de bundel, het wordt alleen qua snelheid verlaagd, verder onbeperkt SMS en MMS hij zou alleen op de belminuten moeten letten mitst je die neemt want de abonnement is online erg flexibel in te stellen naar wens.

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 23-02-2014 15:49 ]

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Moto G, lekker van amazon UK desnoods voor 156 euro. Evt 16GB voor 190 geloof ik.

Verwijderd

Ik ben een blackberry fanaat van de eerste plank dus echt objectief zal ik niet zijn. Maar ik denk dat uw zoon, zeker nu met die cashback actie, een hele goede deal heeft wanneer hij een z10 aanschaft. Echt een super toestel dat zwaar ondergewaardeerd is. Super os, super beeld, super geluidskwaliteit. Snap sideloaden en hij heeft beschikking over de gehele playworld van android. (waarvan verre weg de meeste apps goed draaien)

Moto g is niet echt te vergelijken met de z10(die in het rijtje van de iphone 5 thuishoort)

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01
Het word de z10 en dat incombinatie met een Hollandse nieuwe of mobile viking abbonement.
Ben benieuwd ga er zelf ook wel even mee spelen wie weet bevalt hij zo goed dat ik er zelf ook wel een pak met de actie.
Heb nu een Lumia 920 en moet zeggen die bevat super maar je weet nooit.

Verwijderd

Goede keus!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:49

fdees

Trust me I'm an Engineer

Het is misschien wel verstandig om er eens stevige hoes om heen te doen, dan zal de telefoon waarschijnlijk wat langer mee gaan

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Voor de Z10 zijn ook perfect sluitende hoesjes te koop.
De hardware is ook significant beter,
-snellere proc,
-betere GPU
-veel beter scherm.
-2 GB geheugen
-SD-kaart slot.
-Standaard wat meer privacy opties.

| live and give like no one else |

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb er ook een Z10 genomen. Via wehkkamp icm met de eerste keer aanmelden korting van €10,-- voor € 239,-- en op voorraad.
Jammer alleen dat je nog geen permissies kan instellen op de Android apps.
Dus het alles accepteren of niet.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
vDorst schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:22:
Ik heb er ook een Z10 genomen. Via wehkkamp icm met de eerste keer aanmelden korting van €10,-- voor € 239,-- en op voorraad.
Jammer alleen dat je nog geen permissies kan instellen op de Android apps.
Dus het alles accepteren of niet.
andriod apps kunnen niet in BB 10 zelf kijken. Dus een andriod app die bij je contactpersonen wilt kan daar niet zonder jouw toestemming bij, terwijl je die app wel gewoon kunt gebruiken. iig, dat is mij door BBfanaten vertelt, ik heb zelf geen BB 10 toestel

• vDorst
  • Niet online
Ik heb geprobeerd me te informeren op de crackberry forum over dit "probleem".
Ik heb begrepen dat het alles of niet is met de android permissies op de BB.
Mogelijk dat het ondertussen is veranderd.

Verwijderd

RagingPenguin schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:26:
[...]

andriod apps kunnen niet in BB 10 zelf kijken. Dus een andriod app die bij je contactpersonen wilt kan daar niet zonder jouw toestemming bij, terwijl je die app wel gewoon kunt gebruiken. iig, dat is mij door BBfanaten vertelt, ik heb zelf geen BB 10 toestel
Dit is niet waar.
De API's voor bijv contacten, zijn compatible.

Je kan binnen de android runtime zelf apps inperken.
Ik doe dat met de Advanced permission manager.
Die hercompileerd de APK's om te werken zonder de rechten die je niet wilt geven.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik was geheel overtuigd dat ik de Moto G zou gaan kopen, maar door deze topic ben ik gaan twijfelen. De Z10 heeft vele voordelen, maar ook een paar nadelen als ik dat zo lees.

Paar vragen
1: BB 10 en reclame ads Hoe zit dat, zijn ze opvallend, zin ze te blocken? Voor mij is dat reden om een Android te rooten.
2: Batterij duur, kom je een dag door?
3: foto kwaliteit lijkt wel oké te zijn, of niet?

Verwijderd

Auke schreef op zondag 02 maart 2014 @ 09:18:
Ik was geheel overtuigd dat ik de Moto G zou gaan kopen, maar door deze dit topic ben ik gaan twijfelen. De Z10 heeft vele voordelen, maar ook een paar nadelen als ik dat zo lees.

Paar vragen
1: BB 10 en reclame ads Hoe zit dat, zijn ze opvallend, zin ze te blocken? Voor mij is dat reden om een Android te rooten.
Wellicht passen je vragen beter hier [BlackBerry Q10] Ervaringen en Discussie

Verwijderd

Auke schreef op zondag 02 maart 2014 @ 09:18:
Ik was geheel overtuigd dat ik de Moto G zou gaan kopen, maar door deze topic ben ik gaan twijfelen. De Z10 heeft vele voordelen, maar ook een paar nadelen als ik dat zo lees.

Paar vragen
1. Bedoel je van die reclame in apps? Veel minder dan bij android apps.
2. De dag kom je zeker door. Maar als je non stop gaat gamen dan haalt ie dat niet. Ligt echt aan de soort apps die je gebruikt en hoelang. Ik gebruik m'n z10 best intensief:email,internet, whatsapp, bbm, bellen, internet bankieren, facebook en stuk of 6 apps zoals verkeer pro. Daarnaast probeer ik dagelijks diverse apps uit de android playworld.. zoals snap en instagram.. Ik kom iedere dag door.
3. Er zijn erg goede foto's te maken met de z10. Op vakantie 100'en foto's gemaakt en super scherp.. Met weinig belichting kan het wat minder zijn maar dat is bij veel smartphones zo.. Prima kwaliteit en goede functies.

De moto G en z10 is appels met peren vergelijken. de z10 is echt een high-end smartphone en iedereen die 'm heeft wilt niks anders meer. De moto g valt meer in de mid-range en is een eenheidsworst met al die andere android apparaten.. Niet verder nadenken, bijv. belsimpel.nl.. z10 bestellen voor 240 euro. 100 euro cashback en je hebt een apparaat voor 140 euro terwijl die in de prijsklasse van de iphone hoort! Succes met je keuze ;)

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn dank is groot, ik ben voor de z10 gegaan. Dat ding is op dit moment zo belachelijk goedkoop. Omgerekend komt hij op 66 Euro met een tweejarig 550bel/sms/mb abonnement van Hollandse nieuwe van 10 euro per maand.

Verwijderd

Goede keus, vergeet niet gelijk te updaten naar 10.2.1. Zoek op forum z10 naar antwoorden op vragen. [BlackBerry Z10] Ervaringen & Discussie
Ja prijs gaat nergens over. Heb je wel 4g met dat hollands nieuwe?

• vDorst
  • Niet online
hollands nieuwe heeft nog geen 4G. Gaat wel komen. http://www.4g.nl/4g-providers/hollandsnieuwe-4g/

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
OOk ik zit zwaar te twijfelen tussen de Moto G en de Z10....
De prijs van de Z10 is onverslaanbaar voor elke andere telefoon op dit moment alleen twijfel ik over de ondersteuning van het OS door ontwikkelaars. Dan bedoel ik niet zozeer de games maar meer de 'functionele apps' zoals hangouts, internetbankieren, shazam alternatief.
Het OS zelf ziet er namelijk super uit, misschien wel prettiger in het dagelijks (in mijn geval licht) gebruik dan android.
Ook is het koffiedik kijken over de updates die de Z10 nog gaat krijgen of heeft RIM hier al uitspraken over gedaan? Ik vind het namelijk jammer dat er nu al een scheiding in het OS ontstaan is door bijvoorbeeld de Z30, deze heeft een zwarte achtergrond in de menus waar de Z10 een witte heeft.
Een ander klein nadeel is de grootte van het scherm tov de grootte van de telefoon, de Moto G is even groot en heeft en 4,5" scherm.

Na het lezen van dit topic neig ik toch iets meer naar de Z10 maar dan nog blijft de vraag; hoe lang gaat de Z10 ondersteund worden door RIM? updates voor het OS etc.

Verwijderd

Komt allemaal goed, bestellen dat ding;)

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:58
Qua schermgrootte is het maar net wat je zelf prettig vind. Ik kwam van een Xperia Z naar Moto G naar de Z10 en mis de schermgrootte absoluut niet. Sterker nog, voor mij is de grootte van de Z10 een groot voordeel. Je kunt tenminste weer normaal met één hand veel doen op het scherm. Plus is het design naar mijn mening leuk.

Ik vind mijzelf een gemiddelde gebruiker (Appjes, BBM, Mail, FB, Twitter en Browser- welke overigens zeer prettig werkt-) en alles daarvoor is voorhanden. De Rabo app werkt voor mij goed, dezelfde functies als op andere OS'en volgens mij.

Dus, wat Janduke hierboven zegt, gewoon bestellen ! :) Ondanks dat ik een minder plezierige ervaring had met BB ben ik over het toestel meer dan tevreden. En dat wil toch zeker wat zeggen.
Pagina: 1