Toon posts:

Media pc upgraden voor wat games hier en daar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op zich speel ik weinig, maar wat Call of Duty of Battlefield 4 op zijn tijd lijkt me best leuk, nu ik mijn ps3 nooit meer aanraak maar af en toe wel eens wat wil gamen zou het leuk zijn als ik mijn media pc wat kan op-pompen... Maar ben bang voor limitaties en ruimte te kort.

Momenteel heb ik:
Moederboard: Gigabyte GA-H81M-HD3
CPU: Intel I5 4430
8GB Geheugen
Interne graphics (intel hd 4600)
in een dus een relatief kleine kast
400w voeding

Er zijn natuurlijk enorm veel scenario's.
Alleen video kaart, of bijvoorbeeld nieuw moederboard en nieuwe grafische kaart (dan mogelijk ook nieuwe voeding?)

Gezien het incidenteel is wil ik geen 500 euro uitgeven aan deze upgrade maar begrijp ook dat het voor 100 niet lukt, ben benieuwd naar jullie ideeën?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:44
Ik denk dat voor jou de NVidia GTX750Ti de ideale oplossing is. Deze presteert nog best goed (zelfs de moderne games zijn op 1080P bijna altijd wel op Ultra te spelen met redelijk tot zeer goede FPS), zie hiero. Verder is deze met een prijs rond de 130 euro niet duur, heeft hij meestal geen extra PCIe power connector nodig, wat tevens inhoudt dat hij erg zuinig is en tenslotte zijn de hierboven gelinkte modellen ook klein (korte PCB), waardoor hij makkelijk in een media pc kast moet passen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Welke behuizing en welke voeding heb je?

Als het bijvoorbeeld een ruk voeding is van een merk als HKC of zoiets dan moet die sowieso worden vervangen. pricewatch: MSI R9 270 2GB GAMING is bijvoorbeeld een kaart waarmee je BF4 op vrij goede kwaliteit kan spelen. Deze zit duidelijk een klasse hoger dan de GTX750Ti. Deze is dan ook wel duurder dan de goedkoopste uitvoeringen van de nVidia en vraagt een stuk meer stroom.

Wil je nog wat goedkoper dan kun je kijken naar deze kaart die op eenzelfde niveau ongeveer presteert: pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 '13Series

Benchmarks: http://www.tomshardware.c...750-ti-review,3750-9.html
http://www.tomshardware.c...ew-benchmarks,3669-4.html

Verder zoals je uit mijn post kunt opmaken zijn je processor, moederbord en geheugen nog gewoon goed :).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 15:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voeding: Power Man IP-S400EQ3-2
Behuizing vrij klein. (is informatique media pc.)
moederbord past precies.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:19
mja als er ruimte is voor een grafische kaart is een simpele 750ti oid een prima upgrade. Vraagt ook niet veel van je voeding dus daar zou je ook goed mee zitten :)

android since G1.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ondermaatse voeding. Koop een nieuwe voeding.

Verwijderd

Deze? http://www.informatique.n...matique-inhome-media.html

Behuizing lijkt me groot genoeg voor de kaarten die hierboven zijn genoemd.
Voeding is van InWin zo te zien en dat is niet een heel slecht merk wat je kunt hebben. Er een redelijk zware kaart als een 7870/R9 270 aanhangen is weer een ander verhaal. Je moet dus eerst bekijken welke grafische kaart je wilt. Het is makkelijk om te zeggen dat je een nieuwe nodig hebt. Misschien is deze voeding echter niet zo slecht dat je een nieuwe nodig hebt dus je kunt het beter even in dit topic vragen: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan nog iets.. veel van de kaarten die jullie aanraden hebben 2 slots nodig. er zit maar 1 pci-e x16 slot op dit moederboard. wordt voor die 2e een gewone slot gebruikt?

Verwijderd

Ze hebben 2 sloten nodig qua ruimte door het koelblok meestal. Ze hebben maar 1 aansluiting voor het moederbord zoals je hieronder kunt zien :).
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/147438/sapphire_radeon_hd_7870_ghz_edition_oc_2gb.jpg

Verwijderd

Topicstarter
als ik overigens kijk naar
http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4674#sp

lijkt het alsof de 750 ti's niet gaan passen (pci-e 3.0 vs 2.0 ?)

• Squixx
1 x PCI Express x16 slot, running at x16
die is prima voor je grafische kaart.

android since G1.

Verwijderd

Topicstarter
coredalae schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:29:
1 x PCI Express x16 slot, running at x16
die is prima voor je grafische kaart.
Er staat echter bij "complient to PCI-e 2.0 standards" Terwijl bijvoorbeeld die 750 PCIe 3.0 is dat moet dus geen probleem vormen?

• Squixx
dat betreft een ander slot. namelijk je: 1 x PCI Express x1 slot
(The PCI Express slots conform to PCI Express 2.0 standard.)

android since G1.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

PCI-E is backwards compatible, in het uiterste geval moet je een bios update doen.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is er een reden dat je je PS3 niet meer aanraakt? Het is waarschijnlijk wel de meest goedkope en praktische oplossing om de door jou gewenste games gewoon daarop te spelen. Misschien iets om over na te denken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 14:53

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de msi gtx 750 ti 2gb versie gekocht bij informatique, benieuwd naar de resultaten ik zal daarover wel even updaten.
mocht het gamen aanhouden komt er vanzelf een nieuwe pc.
Pagina: 1