R9 280x Gigabyte defect?

Pagina: 1
Acties:

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-01 16:19
Hallo,

Ik heb een tijdje terug een gpu van een tweaker overgenomen maar sinds kort vertoont die wat kuren.
In benchmarks zoals unigine heaven en furmark crasht die erg vaak op de standaard snelheden (zie foto)
Heb de kaart ook al een klein beetje gedownclocked maar dit helpt ook niet echt
Tijdens het gamen gebeurd het minder maar dan schiet dat scherm wat op de foto te zien is soms voor een halve seconde ervoor en crashed dan verder niet.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb trouwens geen bon meer, kan ik nog steeds de kaart RMA aanmelden indien deze wel stuk is?
Het gaat hier om de rev2 versie.

Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/34/hp3a.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door riecardow93 op 09-03-2014 20:35 ]

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-02 21:08
drivers?

• riecardow93
Met de 13.2 ( de laatste dacht ik) gebeurd het minder vaak als met de beta drivers.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb dit trouwens laatst (in de afgelopen 3 maanden) al eerder gezien op t.net.
Ik heb net even het forum doorgezocht op strepen en kon niets vinden qua topics. Dan moet je dus zoeken op een andere zoekterm.

Ik heb sowieso iemand eerder met het zelfde probleem zien langskomen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Bon is volgensmij alleen voor winkelgarantie, ik DENK dat je hem wel naar Gigabyte zelf kunt sturen, het is sowieso niet slim om iets zonder bon over te nemen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Temperatuur net voor de crash?

• riecardow93
Temp is rond de 65-67 graden, niks heel geks dus.

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11-2025

timal

hey

Frozen schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:08:
Ik heb dit trouwens laatst (in de afgelopen 3 maanden) al eerder gezien op t.net.
[...]Ik heb sowieso iemand eerder met het zelfde probleem zien langskomen.
Ik denk dat Frozen mijn probleem bedoelde, ongeveer hetzelfde maar mijn probleem was iets minder "mooi" als ik het zo moet noemen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/56804001/Voeding/Problem.PNG
Ik had die problemen alleen bij video's kijken op de DVI-I poort (met gebruik van een DVI-VGA kabel).
Met wat voor kabel heb jij je monitor aangesloten?

Ik had nog wel een bon en ik had de kaart met nog wat extra problemen teruggestuurd naar Alternate (zei noemde dit probleem "Artifacts").
Er zit nu een HD4550 in mijn systeem en nu heb ik geen problemen meer.
In jouw geval zou ik proberen contact op te nemen met Gigabyte, zoals kuusj98 al zei, en vragen naar een oplossing.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

Dat is een andere "soort" bug.

De verticale lijnen duidt vaak op geheugenproblemen ( heb ik ook als ik een 7970/280X te hoog klok op de mem ) en is meer een "hard hang".

Jouw lijnen krijg ik ook als ik via een soort van "omweg" 120Hz forceer op mijn beeldscherm + kaart en een specifieke soort flash afspeel.
De meesten werken wel, maar sommigen niet. Dan moet ik alt+F4 en dan werkt het weer.
Door de pc uit te zetten op de normale manier zou je weer beeld moeten krijgen ergens in het afsluitproces.

Dit is appels met peren vergelijken :)

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11-2025

timal

hey

Mijn excuses in dat geval, moet ik mijn vorige post verwijderen?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Wat? Nee, ben je mal. Het is niet alsof je men met opzet op het verkeerde been probeert te zetten.

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-01 18:03
ik heb dit wel eens gehad toen ik de out-poot van een laptop zette op de out-poot van een videokaart . en heb ook wel eens zoeits vaker gezien op school met het gebruik van bepaalde kabels, maar ik denk dat Thomg meer gelijk heeft hahahah

• riecardow93
Bedankt voor de reacties!
Heb al contact gehad met Gigabyte, verwezen me door naar de reseller (geen idee wie dat is, is een 2e hands GPU zonder factuur :( )
Overigens heb ik ook al contact opgenomen met degene waar is de kaart van gekocht heb. Hij is in de tussentijd wel op tweakers geweest maar reageert domweg niet op mijn berichten.
Hier nog een filmpje trouwens: YouTube: R9 280x Gigabyte rev 2 glitches
Beeld verspringt zo erg als de muis bewogen word.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

glydoscoop schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:55:
ik heb dit wel eens gehad toen ik de out-poot van een laptop zette op de out-poot van een videokaart . en heb ook wel eens zoeits vaker gezien op school met het gebruik van bepaalde kabels, maar ik denk dat Thomg meer gelijk heeft hahahah
Jep, de videokaart probeert eigenlijk een beeld te maken, maar er gaat "ergens" wat mis. Laat dat een probleem zijn in de kabel of het proces zelf. In TS's geval gaat er iets goed mis wat de kaart niet leuk vind en er uitklapt.

@TS
Weet je 100% zeker dat de normale bios erop staat? Kan best wel eens zo zijn dat de vorige eigenaar er een andere bios opgeflasht heeft met aangepastte spanning / kloks, dat zou de eerste foto kunnen verklaren.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 13-03-2014 21:29 ]

• riecardow93
Er zit een bios switch op, op 1 bios zit een bios op waar het voltage op aangepast is (1.3v i.p.v 1.2v stock) en op de andere zit de standaard bios. Bij beiden spelen de problemen op. Heb de kaart al underclocked en overclocked maar dat maakt niks uit.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

riecardow93 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 19:23:
Bedankt voor de reacties!
Heb al contact gehad met Gigabyte, verwezen me door naar de reseller (geen idee wie dat is, is een 2e hands GPU zonder factuur :( )
Overigens heb ik ook al contact opgenomen met degene waar is de kaart van gekocht heb. Hij is in de tussentijd wel op tweakers geweest maar reageert domweg niet op mijn berichten.
Hier nog een filmpje trouwens: YouTube: R9 280x Gigabyte rev 2 glitches
Beeld verspringt zo erg als de muis bewogen word.
Dit probleem is waarschijnlijk veroorzaakt doordat de settings in CCC en afterburner/sapphire trixx niet overeen kwamen/slecht vram. Dit had ik ook bij mijn Asus r9 280x DCII TOP.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Echt van alles geprobeerd?
Ik ga er dan vanuit dat dit ook zo is.
Probeer eens een andere video out.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:05

Saven

Administrator

280X's hebben hier vaker last van. Lijkt inderdaad geheugenproblemen te zijn.

Kan ook een kaart zijn die is afgeragd om te minen

• riecardow93
Ik ga er inderdaad ook van uit dat het het Vram is.
Iemand enig idee of ik de kaart rechstreeks bij Gigabyte kan aanmelden als RMA zonder factuur?
Heb de kaart trouwens ook al in een andere computer gehad, hier speelden precies dezelfde problemen op.
Degene waar ik de kaart van heb gekocht heet trouwens ''SanderBombaye''. Op het moment heeft die alweer een R9 280x gigabyte te koop staan zonder factuur (is inmiddels zijn 5e volgens mij).

[ Voor 27% gewijzigd door riecardow93 op 13-03-2014 21:55 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Kan je de spanning van de RAM niet omhoog trekken?

Wil je er ook even op wijzen dat het echt ontzettend dom is om een 270/280/290 kaart te kopen zonder garantie. Zeker in deze tijden wil je gewoon garantie op die dingen. Als een onervaren lompe boer gaat lopen minen met zijn kaarten en brak optimaliseert, krijg je dus waarschijnlijk dit. Zonder garantie.

Dat soort mensen verzieken de reputatie van de miners.

[ Voor 78% gewijzigd door Thomg op 13-03-2014 22:27 ]

Verwijderd

riecardow93 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:31:
Hallo,

Ik heb een tijdje terug een gpu van een tweaker overgenomen maar sinds kort vertoont die wat kuren.
In benchmarks zoals unigine heaven en furmark crasht die erg vaak op de standaard snelheden (zie foto)
Heb de kaart ook al een klein beetje gedownclocked maar dit helpt ook niet echt
Tijdens het gamen gebeurd het minder maar dan schiet dat scherm wat op de foto te zien is soms voor een halve seconde ervoor en crashed dan verder niet.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb trouwens geen bon meer, kan ik nog steeds de kaart RMA aanmelden indien deze wel stuk is?
Het gaat hier om de rev2 versie.

Alvast bedankt!
[afbeelding]
Hier hetzelfde probleem met me Xfx 280x. Begon eerst alleen ingame, maar nu is Windows 8.1 ook onbruikbaar. Morgen eerst alternate bellen helaas :-(
Pagina: 1