M'n cd-drive doet het niet in ms-dos. In windows staat de cd-drive duidelijk aangegeven dat het station d: is. als ik in ms-dos zit en ik typ in 'd:' dan doet ie het niet. ook niet met e en f. Ook als ik \ gebruik.
misschien stomme vraag maar zijn er in de dosmodus wel drivers geladen??
hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet
dank jullie wel!Op vrijdag 08 juni 2001 22:33 schreef oppertweaker het volgende:
Ow een newbie, niet op gelet
Welkom op GoT
Verwijderd
Nu maar ff helpen, wil je gewoon in dos opstarten met CDROM, maak dan gewoon ff een opstartflop aan in Windows.
Staat onder item Software in het configuratiescherm.
Wil je in DOS-modus van Windows CDROM support hebben, kun je het beste van een opstartflop ff het CDROM gedeelte van de config.sys en autoexec.bat kopieren en plakken in de config.sys en autoexec.bat die op je c:\ staat
Staat onder item Software in het configuratiescherm.
Wil je in DOS-modus van Windows CDROM support hebben, kun je het beste van een opstartflop ff het CDROM gedeelte van de config.sys en autoexec.bat kopieren en plakken in de config.sys en autoexec.bat die op je c:\ staat
Er zit vast wel ergens een driverdiskje bij. Die installeert dan een string ofzo in je config.sys en autoexec.bat. Verwijst naar je mscdex
Hoe je dat moet tikken weet ik niet.:D
Hoe je dat moet tikken weet ik niet.:D
Verwijderd
Kijk je config.sys eens na of er een regel in staat waarin de cd-rom device driver geladen wordt.
Deze driver kan je vinden op de site van de fabrikant van je cd-rom speler. Waarschijnlijk heb je zelfs al een diskette waar hij op staat.
De naam van zo'n device driver eindigt op .sys en veelal heet hij iets in de trant als cdrom.sys.
Verder zul je aan autoexec.bat ook een regel toe moeten voegen die er ongeveer als volgt uit ziet:
mscdex /D:mscd000
Deze driver kan je vinden op de site van de fabrikant van je cd-rom speler. Waarschijnlijk heb je zelfs al een diskette waar hij op staat.
De naam van zo'n device driver eindigt op .sys en veelal heet hij iets in de trant als cdrom.sys.
Verder zul je aan autoexec.bat ook een regel toe moeten voegen die er ongeveer als volgt uit ziet:
mscdex /D:mscd000
heb hem over icq dit al meegegeven:
mscdex /d:< driver> /l:<letter>
nu alleen nog die driver
mscdex /d:< driver> /l:<letter>
nu alleen nog die driver
hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet
Pagina: 1