CDROM op gang krijgen in MSDOS modus

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb hier een compu waarvan ik wil dat hij als hij met een opstart diskette opstart CD's kan lezen.

OS is win98, maar ik plaats hem hier omdat het een MSDOS vraagje is.

Autoexec.bat is al aangepast met c:\windows\command\mscdex /d:mscd /l:D er bij onder.

Ik zoek nu alleen nog het stuurprogramma dat in config.sys moet. Hoe heet dat bestandje, waar staat het op de CD en welk commando voeg ik toe aan config.sys?

ieeeepppppp :P

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zegt zelf al dat je win98 hebt, nou als je daarmee een opstartdiskette maakt (start-instellingen-configuratiescherm-software-opstartdiskette), dan kan die gewoon Cd's lezen hoor! :7

Verwijderd

Als je Bios dit ondersteunt kun je ook van de windows 98 cd opstarten. Verder bij het gebruiken van een opstart diskette er wel even aan denken dat je cd een letter opschuift (b.v. d: word e:).

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 20:31 schreef VROEM! het volgende:
Ik heb hier een compu waarvan ik wil dat hij als hij met een opstart diskette opstart CD's kan lezen.

OS is win98, maar ik plaats hem hier omdat het een MSDOS vraagje is.

Autoexec.bat is al aangepast met c:\windows\command\mscdex /d:mscd /l:D er bij onder.

Ik zoek nu alleen nog het stuurprogramma dat in config.sys moet. Hoe heet dat bestandje, waar staat het op de CD en welk commando voeg ik toe aan config.sys?
Ligt helemaal aan de fabrikant van je cd-rom speler.
Als banaan-X z'n manier niet werkt moet je maar eens op de site van de fabrikant kijken. Bestandje heeft meestal wel het volgende in de naam zitten cdrom.sys.
Op vrijdag 08 juni 2001 20:40 schreef Keescpk het volgende:
Als je Bios dit ondersteunt kun je ook van de windows 98 cd opstarten. Verder bij het gebruiken van een opstart diskette er wel even aan denken dat je cd een letter opschuift (b.v. d: word e:).
Dat is niet helemaal waar, lang niet alle windows 98 cd's kunnen vanaf de cdrom opgestart worden.

Verwijderd

Maar toch wel van een opstart diskette ? Vandaar de toevoeging :Z

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 21:07 schreef Keescpk het volgende:
Maar toch wel van een opstart diskette ? Vandaar de toevoeging :Z
JA, maar dat zeg je niet ;)

Verder ligt het maar helemaal aan de opstart diskette of de driveletter van je cdrom opschuift (laatste win-diskettes gebruiken een ramdrive) :)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 21:11 schreef nelske het volgende:

[..]

JA, maar dat zeg je niet ;)

Verder ligt het maar helemaal aan de opstart diskette of de driveletter van je cdrom opschuift (laatste win-diskettes gebruiken een ramdrive) :)
Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig ...enneh we hadden het hier toch over windows 98 opstart diskettes ?

Verwijderd

[way off-topic]
Lees die eerste zin van je nou nog eens in je eerste post.
Die bewering is gewoon niet waar in alle gevallen!
Aan de vraag van topic starter te zien (no offence), zou dit hem op het verkeerde been kunnen brengen
[/way off-topic]
/me heeft het gevoel, dat dit helemaal nergens meer over gaat

Verwijderd

Weet ik wel maar wou gewoon effe zeiken :)

Verwijderd

Hehe LOL :) ,
Zeiken op z'n tijd moet kunnen he.
Die opmerking van mij was ook aardig zeikerig ;)
Pagina: 1