Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een htpc.
Nu was ik even op het internet aan het surfen en kwam ik dit tegen :http://www.xbmc-mediaplayer.eu/htpc-met-xbmc/

Zou dit een goed toestel zijn ? of kan je voor dit bedrag beter zelf een htpc toestel maken ?

Met vriendelijke groeten!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Ik kom voor dezelfde configuratie op het volgende uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock AMD A50M E350M1€ 55,40€ 55,40
1WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD3200BEVT, 320GB€ 39,13€ 39,13
1LC-Power LC-1320mi€ 38,80€ 38,80
1Crucial CT51264BA160BJ€ 30,-€ 30,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 163,33

Dat is toch een aanzienlijk verschil met de €235,95 op de site.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
En lijkt dit een goed systeem of kan dit veel beter ?

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:53
Hang af van de eisen.

alleen films kijken?
zijn de films gelijk 4k formaat of zijn het meer oude dvd's die je wil kijken?
wil je ook spelletjes spelen?
staat de media al ergens anders opgeslagen zoals op een NAS of moet het op de htpc opgeslagen?
hoe wil je het geluid afspelen: geluid via hdmi, SPDIF of rca? moet het naar de tv heb je een soundsystem?
wat zijn de eisen qua afstands bediening: heb je al iets of moet alles met dezelfde afstandsbediening?
wil je er gelijk 5 jaar me kunnen doen zonder andere hardware te kopen?
ben je in staat om zelf andere hardware toe te voegen als je andere eisen krijgt?

als je meer kunt vertellen wat je wilt en wat er al is zijn er misschien mensen die je advies kunnen geven.

[ Voor 0% gewijzigd door gr8-jen op 07-03-2014 16:07 . Reden: typo ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10-2025
1080p gaat prima met deze bordjes. alleen 't probleem waar ik tegen aan loop is de algehele snelheid in Windows zelf. Nu is dit af te vangen met openelec, 't probleem is alleen dat er bij mij ook op gedownload wordt. wellicht helpt een ssd wat.

Interpolis, glashelder!

Verwijderd

Topicstarter
Het alleen om film te kijken zijn.
Zou toch de beste kwaliteit willen indien mogelijk.
Media staat verloopig gewoon op een externe hardeschijf die ik in mijn samsung smart tv steek om zo films aftespelen.
Het geluid liefst via hdmi want op mijn tv hangt een sonos playbar .
Ik heb zelf nog nooit een pc samengesteld.

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:59
De samenstelling die Petervanakelyen gemaakt heeft leunt goed aan bij het budget dat ik over heb voor een HTPC. zie topic: Aankoop Raps Pi vervanger.

Zou deze samenstelling iets voor mij kunnen zijn?

bedankt!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10-2025
Witte_200 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:25:
De samenstelling die Petervanakelyen gemaakt heeft leunt goed aan bij het budget dat ik over heb voor een HTPC. zie topic: Aankoop Raps Pi vervanger.

Zou deze samenstelling iets voor mij kunnen zijn?

bedankt!
Mocht je bij OpenElec willen blijven is dit prima. Onder windows 7 is het geen harden. Maar dat is ook omdat ik in m'n andere computers een SSD heb. Daarna voelt alles traag

Interpolis, glashelder!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De E350 is verouderd en wordt een tikje langzaam idd. Ga liever voor de Bay Trail NUC, USB stick om Openelec van te draaien en gaan.
Evt een SSD erin als je Windows+XBMC wilt draaien.

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston DataTraveler 100 G3 16GB Zwart€ 6,51€ 6,51
1Intel NUC Kit DN2820FYK€ 116,50€ 116,50
1Crucial CT2KIT25664BF160B€ 36,-€ 36,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 159,01

pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB

[ Voor 4% gewijzigd door wagenveld op 07-03-2014 16:48 ]

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:59
@wagenveld.

Inderdaad die NUC spreekt me heel hard aan. Maar wil een blu-ray speler kunnen inbouwen en dat word moeilijk bij een NUC.

Verwijderd

Topicstarter
wat is eigenlijk het verschil tussen de NUC i3 van 150 Euro en die van 250 Euro ook met een i3 processor?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ivy Bridge vs Haswell. De goedkopere is de vorige generatie dus. Op zich prima, heeft wat problemen met 24p. Maar het model in de PW is met Thunderbolt, wat onhandig.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

€250,- voor een E-350 systeempje anno 2014? Ze zijn van de pot gerukt daar 8)7

"De HTPC, wat staat voor Home Theater Personal Computer, is voor de echte high-end gebruikers. De mediaplayer is voorzien van een dual-core processor, bevat een 2,5inch 320GB hdd, 4gb intern geheugen en heeft als O.S. OpenELEC als Xbmc Mediaplayer"

Dus ze stoppen er een 320GB hdd in en dan installeren ze OE, wat al prima draait vanaf een usb-stick met een grootte van een paar GB. OE om de kosten van een OS te besparen, dat begrijp ik, maar stop er dan een kleine SSD in zodat het systeempje nog enigszins vlot kan draaien.

[ Voor 78% gewijzigd door hardware-lover op 08-03-2014 18:03 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1