Toon posts:

MtGox - Huidige status en ontwikkelingen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:46

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

@SmiGueL Is dat niet een digitale versie van deze brief? Staat daar ook een 32-cijferige hexadecimale code in?

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:27
.oisyn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:10:
@SmiGueL Is dat niet een digitale versie van deze brief? Staat daar ook een 32-cijferige hexadecimale code in?
Het is meer een melding dat je die brief krijgt / gekregen zou moeten hebben.

In de Email staat deze code niet.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 19:28

Apie!

Newer, better & confusinger

@.oisyn Hoe snel, na het klikken op de File button, kreeg jij die mail waar de link naar dat downloadable formuliertje in stond?

Ik wacht al twee dagen, maar niks, nada, noppes, maar ondertussen kan ik wel niet meer inloggen op https://claims.mtgox.com.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

@Apie! Meteen.
Heb je het "logged in" mailtje wel gehad?

[Voor 57% gewijzigd door .oisyn op 12-03-2020 11:59]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• Apie!

Apie!

Nou je het zegt, nee die logged in van eergisteren heb ik niet gehad.

Ik heb hun call center al wel gebeld vanmorgen, maar die moest mijn verzoek ook weer doorzetten naar de Transfer department.

Blown past falling sands

• SmiGueL
Belangrijke info via de email (reminder voor degegen die hun japanse spamfilter iets te strak hebben afgesteld. ;))

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het verslag is al te downloaden, ik ga hem uiteraard niet linken, maar het lijkt grofweg op wat er hierboven al gemeld is met een uitbetalings-prio voor de cash claims van 200k+ Yen / €1667+.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11-2022
Ik krijg een ivalid login als ik inlog met mijn creditorsnummer en het wachtwoord in de mail?

Komen jullie er wel in?

EDIT: inloggen zonder de Y. Nu is het gelukt

[Voor 18% gewijzigd door BAVAROIS op 26-03-2020 14:51]

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • +2Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Gisteren mijn geld gehad. Duurde nog wel even, vorige week woensdag bevestigd. Maar dat zal de internationale wire wel geweest zijn, dat is niet zo snel.

• Apie!

Apie!

Top, ik zit nog steeds te wachten op mijn Claim Transfer number. Ik heb ze al een paar keer gemaild en gebeld met de MTGox helpdesk, maar niks nada noppes :(

Ondertussen krijg ik wel gewone mail van MtGox Bankruptcy Trustee. Dus aan het mailadres kan het niet liggen. Ik knijp 'm ondertussen wel aangezien ik én geen reactie krijg én niet meer in kan loggen op de mtgox site.

Blown past falling sands

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

@Apie! Heb je al eens contact opgenomen met Baker&McKenzie hierover? Die zijn zeer vlot met hun communicatie en hebben een direct lijntje met de trustee, misschien kunnen zij je helpen.

• Apie!

Apie!

Ja, die vragen me regelmatig of ik al antwoord heb gehad. Toen ik aangaf dat ik wel gewone mail van de Trustee op mijn mailadres ontvang, zeiden zij dat we dan alleen kunnen afwachten tot de Trustee reageert.

Blown past falling sands

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Wat een gezeik :/

• Apie!

Apie!

Ja, ik denk dat ik ze maar een fysieke brief per koerier ga sturen of zo. Ik zou ook niet weten wat ik nog anders zou kunnen doen.

Blown past falling sands

• Apie!

Apie!

Nou, ik heb eindelijk response hoor:
Dear Sir or Madam,

Thank you for your reply.

In response to the Japanese government's declaration of a state of emergency, we are forced to suspend part of the use of the system, and the response has been delayed.
Thank you in advance for your patience.

Best regards,
Technical Support Center
:'(

Nouja, er zijn ergere dingen in de wereld...

Blown past falling sands

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-04 19:10
Mijn Goxcoins staan nog steeds bij Bitcoinbuilder. Niks meer van gehoord. De laatste update op die site is van april 2019. Als ik de keuze had, had ik ook voor uitbetalen gekozen. Na zes jaar ben ik er wel klaar mee.

edit: https://material.mtgox.com/ laadt bij mij niet (timeout). Ik heb wel de mail gehad met wachtwoord om in te loggen.

edit2: link gefixt.

[Voor 25% gewijzigd door Bonez0r op 24-04-2020 12:41]

There go the goddamn brownies.

• SmiGueL
Bonez0r schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:35:
Mijn Goxcoins staan nog steeds bij Bitcoinbuilder. Niks meer van gehoord. De laatste update op die site is van april 2019. Als ik de keuze had, had ik ook voor uitbetalen gekozen. Na zes jaar ben ik er wel klaar mee.

edit: http://material.mtgox.com/ laadt bij mij niet (timeout). Ik heb wel de mail gehad met wachtwoord om in te loggen.
De link uit de email werkt hier gewoon. :)

Waarom heb je de s uit de https weggehaald? :P

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-04 19:10
SmiGueL schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:58:
[...]

De link uit de email werkt hier gewoon. :)

Waarom heb je de s uit de https weggehaald? :P
Aha, nu werkt ie wel, thx :P
Het was tekst in de email, geen link, dus ik had hem overgetypt zonder "https://"

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik heb eindelijk mijn Claim Transfer nummer binnen *O*

Blown past falling sands

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:48
Ik ben even in de war en zou graag duidelijkheid van iemand (@.oisyn?) willen over het volgende:

Begin februari kreeg ik de brief met een creditor code (4x8 tekens). Ik heb mijn offline claim daarna omgezet naar een online account. Ik moest daarbij 2FA inschakelen. Dit is allemaal gelukt.

Ik kreeg tijdens het proces een lange code die ik blijkbaar moest bewaren. Die heb ik toen in een .txt bestandje gekopieerd. Maar met mijn domme kop ben ik dat bestand alsnog kwijt geraakt. Is niet te herstellen doordat het om formatteren gaat. In ieder geval, ik heb geen idee meer wat ik met die code moest. Ik zou ook niet weten hoe of waar ik de fout kan herstellen.

Ik kan gewoon inloggen in https://claims.mtgox.com/ en ook in https://material.mtgox.com/
Ik heb mijn creditor nummer, juiste e-mail, wachtwoord en 2FA.

Ik weet dat het nieuwe online account bedoeld is om te stemmen op de manier van uitbetalen. Maar wat moest ik met die ene code?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Ik kan me niet herinneren dat ik destijds zo'n code heb gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmiGueL
Playa del C. schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:38:
Ik ben even in de war en zou graag duidelijkheid van iemand (@.oisyn?) willen over het volgende:

Begin februari kreeg ik de brief met een creditor code (4x8 tekens). Ik heb mijn offline claim daarna omgezet naar een online account. Ik moest daarbij 2FA inschakelen. Dit is allemaal gelukt.

Ik kreeg tijdens het proces een lange code die ik blijkbaar moest bewaren. Die heb ik toen in een .txt bestandje gekopieerd. Maar met mijn domme kop ben ik dat bestand alsnog kwijt geraakt. Is niet te herstellen doordat het om formatteren gaat. In ieder geval, ik heb geen idee meer wat ik met die code moest. Ik zou ook niet weten hoe of waar ik de fout kan herstellen.

Ik kan gewoon inloggen in https://claims.mtgox.com/ en ook in https://material.mtgox.com/
Ik heb mijn creditor nummer, juiste e-mail, wachtwoord en 2FA.

Ik weet dat het nieuwe online account bedoeld is om te stemmen op de manier van uitbetalen. Maar wat moest ik met die ene code?
Ik heb het Offline2Online creditors formulier net even ingevuld (jouw post was een goede reden om het gelijk maar even te doen), en ik ben er voor 99% van overtuigd dat ik weet wat je bedoeld.

Tijdens het claimen moest er uiteraard een wachtwoord en enkele geheime vragen aangemaakt worden, en is er een tijdelijke (6 cijferige) code naar je emailadres gestuurd.
Hierna kon er worden ingelogd, en werd er gelijk gevraagd om 2FA in te schakelen.

Hierbij werd een QR code voorgeschoteld die je met je Authenticator app kunt scannen, maar daarnaast de verplichting om deze MFA code (50+ tekens) te downloaden (dit gaat automatisch in een .txt bestand).

Mocht je deze QR code nog hebben (gescreenshot/geprint) of deze 2FA code in je Authenticator app kunnen exporteren (kan sinds kort met de Google Authenticator app) dan is er dus niets aan de hand. :)

Indien bovenstaande niet het geval/mogelijk is zou ik kijken of je in je account de 2FA code kunt resetten zolang deze nog op je phone werkt. :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-05 15:58
Bonez0r schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:35:
Ik heb ook nog een zooi staan bij bitcoinbuilder. Die gast is schatrijk geworden.

Weet iemand overigens wanneer we eindelijk geld gaan zien van MtGox? Dit duurt nu echt al eeuwen.

• Playa del C.
SmiGueL schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 02:20:
[...]

Ik heb het Offline2Online creditors formulier net even ingevuld (jouw post was een goede reden om het gelijk maar even te doen), en ik ben er voor 99% van overtuigd dat ik weet wat je bedoeld.

Tijdens het claimen moest er uiteraard een wachtwoord en enkele geheime vragen aangemaakt worden, en is er een tijdelijke (6 cijferige) code naar je emailadres gestuurd.
Hierna kon er worden ingelogd, en werd er gelijk gevraagd om 2FA in te schakelen.

Hierbij werd een QR code voorgeschoteld die je met je Authenticator app kunt scannen, maar daarnaast de verplichting om deze MFA code (50+ tekens) te downloaden (dit gaat automatisch in een .txt bestand).

Mocht je deze QR code nog hebben (gescreenshot/geprint) of deze 2FA code in je Authenticator app kunnen exporteren (kan sinds kort met de Google Authenticator app) dan is er dus niets aan de hand. :)

Indien bovenstaande niet het geval/mogelijk is zou ik kijken of je in je account de 2FA code kunt resetten zolang deze nog op je phone werkt. :)
Maak er maar 100% van. Enorm bedankt. Duidelijk verhaal. Was inderdaad een MFA code nu je het zegt. Het was een tijdje geleden en ik kon gewoon niet herinneren wat voor (lange) code dit ook alweer was.

Het ging verder exact zoals je zegt. Ik heb de mail met 6-cijferige code nog. Heb de Google authenticator app werkend op de telefoon.
De QR-code heb ik niet, maar ik kan dan inderdaad de MFA-code exporteren.
Ik heb door dat deze code dus bedoeld is om 2FA te kunnen herstellen als er iets met mijn telefoon gebeurt. Zolang ik dus met 2FA online kan inloggen op MtGox is het al prima, maar voor de zekerheid zal ik eens kijken naar het exporteren van de MFA code.

Ik had vlak voor de Mtgox-problemen een groot deel van mijn BTC net laten uitbetalen. In mijn geval stond er nog slechts 2 BTC op het Mtgox account. Dat had in die tijd een waarde van 600 euro. Nu lijkt het bij mij dus een claim (in BTC en BCH) van zo'n 3k euro te worden. Wel de moeite waard. Omdat ik het geld niet nodig heb en het ook niet een enorm bedrag is, blijf ik de rehabilitation tot het eind uitzitten. Met de kans dat het resultaat beter wordt. Kan ook zijn dat de koers van bitcoin nog sterk stijgt de komende tijd. Vind het verder iets te verdacht dat bepaalde opkopers vrij veel geld neerleggen om claims op te kopen. Kan mij niet voorstellen dat ze daar het risico van verlies op willen lopen.
Als iemand er gewoon klaar mee is, of het geld nu nodig heeft of als het om een erg groot bedrag gaat, dan snap ik wel dat het aantrekkelijk is om de claim te verkopen.

@SmiGueL Nogmaals enorm bedankt. Kwam mooi uit zo. Voel mij wel wat een sufkees. Had gewoon even scherp moeten zijn bij het registratie-proces en ook niet zo sullig om iets belangrijks weg te formatteren. Heb eerst nog iets met file recovery gedaan. Kon allerlei zeer oude en al lang verwijderde bestanden nog wel terug vinden, maar deze .txt niet meer. Bitjes waren waarschijnlijk al overschreven.

• Playa del C.
Avalaxy schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 02:39:
[...]

Ik heb ook nog een zooi staan bij bitcoinbuilder. Die gast is schatrijk geworden.

Weet iemand overigens wanneer we eindelijk geld gaan zien van MtGox? Dit duurt nu echt al eeuwen.
Door de lange tijd is de waarde van BTC wel flink gestegen. Dus tot zover zou ik er blij om zijn dat het zo lang duurt.

Laatste nieuws was dat het nog waarschijnlijk 1 tot 4 jaar zou duren. Ik denk zelf dat het nog een jaar duurt, maar dat is lastig te zeggen. Volgens mij is op 1 juli een volgende stap in het hele proces.

• BAVAROIS
Op 25 maart een adreswijziging opgestuurd.

Op 16 juni een reactie gekregen de wijziging was afgewezen omdat er geen officieel document van een overheidsinstantie bij zat met mijn nieuwe adres. |:(

Vandaag nogmaals geprobeerd mijn adres te wijzigen...

Flinke backlog. }:O

• Apie!

Apie!

@BAVAROIS Tja, lekker snel is het niet, maar het is alleen maar goed dat ze, ondanks de flinke backlog, toch nog zo strikt zijn, lijkt me.

Blown past falling sands

• SmiGueL
Weer een email uit Japan (nieuw geuploade documenten)

Members only:

[Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 09-10-2020 16:13]

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 12:17

ScreamGT

joejoe

Wellicht een domme vraag :+ Ik heb zo te zien destijds met bitcoinbuilder ook een aantal BTC erop gezet en "getrade". Dit was toendertijd +- 900 euro. Uiteindelijk met een redelijk verlies mijn BTC er weer afgehaald.

Zodra je balans leeg is, en je hebt je account leeggehaald heb je nergens meer recht op? Inzake het "bought x.xxxx GOX etc.

• spok9
  • Laatst online: 27-05 12:22

spok9

Groen...

SmiGueL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:24:
Weer een email uit Japan (nieuw geuploade documenten)

***members only***
Ik heb er nog niet naar gekeken, maar had wel iets over het rehabilitatieplan verwacht? De deadline daarvoor is immers de 15e...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Avalaxy
Gebeurd volgens mij helemaal niks met die Mt Gox coins he? Elke keer als ik Bitcoin een nieuwe bubble door zie maken denk ik weer even "oja, we kregen nog wat van ze", maar 6,5 jaar verder zijn we nog nergens.

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 21:42

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zie net dat de uitbetaling is 'uitgesteld' maar eh... ik wist niet dat er nu een uitbetaling aan zat te komen:

https://bitcoinmagazine.n...oin-btc-mtgox-uitbesteld/

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• BAVAROIS
Wellicht nog toch enige beweging??

To Offline Creditors:

This e-mail is being sent to offline creditors (including those who have filed proofs of rehabilitation claims using the supplementary online method and those to whom claims have been transferred) who are unable to log in to the online system (the “System”) as of 2021 January 5 in the civil rehabilitation proceedings of MTGOX Co., Ltd. (i.e., Tokyo District Court 2017 (sai) no. 35). Further, based on the information below, we have sent this e-mail to the creditors mentioned above, regardless of whether they have already registered on the System.

The Trustee has released a registration function for offline creditors who are currently unable to log in to the System to register their rehabilitation claims on the System.

The Trustee is considering using the System to facilitate the smooth carrying out of future processes, such as voting on the rehabilitation plan and making payments, which processes you will be able to smoothly carry out on registering on the System. Therefore, we ask all eligible creditors to promptly register on the System.

In addition, it is recommended that you use the latest version of Google Chrome as your web browser when registering on the System. Please note that errors may occur if you use a web browser other than the latest version of Google Chrome.

Inquiries
Email support: support@mtgox.com

Please note that, we may not be able reply timely due to the large number of inquiries we may receive via email support.

Please note that we cannot respond to direct inquiries or emails to the Office the Rehabilitation Trustee.

Civil Rehabilitation Debtor: MTGOX Co., Ltd.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:02
Avalaxy schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:48:
Gebeurd volgens mij helemaal niks met die Mt Gox coins he? Elke keer als ik Bitcoin een nieuwe bubble door zie maken denk ik weer even "oja, we kregen nog wat van ze", maar 6,5 jaar verder zijn we nog nergens.
Ze zoeken nog druk naar de munten, ondertussen kosten die mensen heeeeel veel geld, en straks is alles op, stoppen ze met zoeken en krijgen we een sluitende mail. :9

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:22
Ik heb ook nog n zootje goxxcoins op Bitcoin builder staan en wel ooit gezien dat ik ze kon omwisselen voor btc maar dat vond ik toen te weinig. Toevallig afgelopen week nog even gecheckt en nu kon ik alleen m'n balans opvragen.
Het zal mij benieuwen of er nog iets uitkomt. Het heeft me toen eigenlijk geen drol gekost dus alles is leuk.

Ik lul ook zomaar wat

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 15:20
Er is nieuws, iets over de afhandeling. Ze hebben het over terugbetaling, het is een heel ingewikkeld verhaal over BCT/yen koersen etc.
Voor mij is er geen touw aan vast te knopen.

Het lijkt ook ongunstiger voor eigenaren van BTC dan van fiat,

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• BAVAROIS
Het volgende haal ik er uit en lees ik elders op oa Reddit in 'vertalingen'

Cash claims worden 100% betaald. Op het moment van betalen worden er X BTC/BHC verkocht om deze cash betalingen mogelijk te maken
BTC claims worden betaald uit het resterende pot BTC/BHC
Alle waarde van andere forks worden verkocht en dit vermogen wordt bij de cash claims toegevoegd.

- Er komt een early payment voor iedereen die een toegekende claim heeft van 200.000yen (+/- 1590€) ongeacht de waarde van je claim.

Dan kun je daarna kiezen voor een early lumpsum betaling van 21% van de waarde van een vastgestelde prijs van 1BTC. Deze prijs van 1 BTC is niet vastgesteld, maar zal aanzienlijk lager zijn dan de koerswaarde. Deze betaling wordt gedaan door Fortress. Fortress heeft in het verleden ook aanbiedingen gedaan aan crediteuren. Ze hebben deze deal dus in de Rehabelitation trust weten te krijgen.

Dan komt er een 'final payment' waarbij na aftrek van alle kosten enz. een X percentage overblijft om naar rato te verdelen over alle crediteuren. Er wordt gesproken over 15% van je claim in BTC/BHC maar dit is absoluut niet zeker.

Wil je weten wat je terug zou krijgen met je toegekende claim met de huidige waarde van de BTC als je wacht tot de final payment
https://www.ozcoin.com.au/index.php
Zij rekenen met 15% uitbetaling van je toegekende claim.

Een tijdspad wordt niet gegeven :/

• SmiGueL
BAVAROIS schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:15:
Cash claims worden 100% betaald. Op het moment van betalen worden er X BTC/BHC verkocht om deze cash betalingen mogelijk te maken
BTC claims worden betaald uit het resterende pot BTC/BHC
Ik zou toch zweren gelezen te hebben dat een paar jaar geleden de FIAT claims al zijn omgezet van BTC --> FIAT?
Als ik het zo herinner tegen een $10k / $15k per BTC.

Hoewel ik het best prima vind dat een partij als Fortress mensen mailt met claim-afkoop voorstellen (niet iedereen wil jog jaren wachten..) heb ik toch mijn twijfels of het in dit geval in ons voordeel werkt.. (qua tijd)
Ten eerste is het eenmalig uitbetalen van die €1600 al een vertragende factor voor de uiteindelijke uitbetaling, dan komt een Fortress afkoop afhandeling daar nu ook nog bij op, dus vrees* dat het op die manier nog wel een paar jaar duurt voordat je je ~15% BTC hebt...

Wat ook zou kunnen zijn is dat iedereen die voor de Fortress early lumpsum betaling van 21% (over mogelijk 50% van de reële BTC waarde) gaat procentueel een stuk(je) minder uit de grote pot krijgt dan de mensen die wachten.. waardoor die 15% met een beetje geluk wat hoger wordt. :P
Ik vrees alleen dat Fortress in dit geval gewoon de volledige claim overneemt.. EN uiteindelijk ook nog meer zeggenschap in het process krijgt omdat hun aandeel steeds groter wordt..

*Nergens op gegbaseerd verder, alleen het zijn wel weer 2 'obstakels' die ook gewoon weggelaten kunnen worden om het proces te versenellen..

[Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 16-01-2021 01:38]

• pinockio
SmiGueL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Ik zou toch zweren gelezen te hebben dat een paar jaar geleden de FIAT claims al zijn omgezet van BTC --> FIAT?
Als ik het zo herinner tegen een $10k / $15k per BTC.

(...)
Dat kan wel eens gebeurd zijn voordat men overging van faillissement naar "rehabilitation".

Sjonge wat sleept deze zaak zich voort...
Mensen zullen misschien wel genoegen nemen met minder om er maar vanaf te zijn.
Ik niet, ik zou liever later (meer) BTC krijgen want de koers kan nog wel eens enorm gaan stijgen dit jaar.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

pinockio schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:38:
Ik niet, ik zou liever later (meer) BTC krijgen want de koers kan nog wel eens enorm gaan stijgen dit jaar.
Of je steekt het geld wat je krijgt direct weer in BTC en heb er zelf controle over.

• Dacuuu
Is die nieuwe info aan de hand van de mail van vandaag? Daar zit een plaintxt password in. Bij jullie ook?

• pinockio
Klopt.

• Dacuuu
Ik heb nog nooit zoiets omslachtigs meegemaakt. Maar ik heb het voor me zelf toch al afgeschreven naar 0. Elke euro is leuk..

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:22
BAVAROIS schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:15:
Het volgende haal ik er uit en lees ik elders op oa Reddit in 'vertalingen'
.......
Wil je weten wat je terug zou krijgen met je toegekende claim met de huidige waarde van de BTC als je wacht tot de final payment
https://www.ozcoin.com.au/index.php
Zij rekenen met 15% uitbetaling van je toegekende claim.

Een tijdspad wordt niet gegeven :/
Bedankt voor de extra info!
Het kan best nog heel lang duren maar als t ook maar in de buurt van die berekening komt ben ik heel blij.

Tenzij Josh het gewoon in z'n eigen zak steekt. Of gehackt wordt. Of bezoek krijgt van iemand met n boormachine....

Ik lul ook zomaar wat

• Avalaxy
Volgens mij is Josh een eerlijke peer. Hij antwoord altijd netjes op m'n mails en lijkt volledig bereid te zijn iedereen eerlijk z'n deel te betalen.

• pinockio
Mij lijkt het eerlijkste:

Het aantal teruggevonden Bitcoins eerlijk verdelen over de eigenaren van bitcoins. De FIAT verdelen over de eigenaren van FIAT. De kosten beperkt houden (d.w.z. niet 8 jaar over het faillissement doen) en gelijkelijk over alle valuta verdelen.
Tada! Klaar.

(Overigens komt het voor veel mensen uit dat de Bitcoin nu veel hoger staat dan in 2014. Een vorm van verplicht hodlen dus...)

• Avalaxy
Zonder het verplicht hodlen had ik de boel allang verkocht. Geluk bij een ongeluk dus uiteindelijk :P

• SmiGueL
pinockio schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:43:
Mij lijkt het eerlijkste:

Het aantal teruggevonden Bitcoins eerlijk verdelen over de eigenaren van bitcoins.
De FIAT verdelen over de eigenaren van FIAT.

Tada! Klaar.
Je klinkt als een BTC creditor. :+

Stel nou dat er geen BTC waren gevonden, maar $1 miljard aan FIAT geld (weggesluisd op bankrekeningen / onder véél matrassen..); dan was het toch ook eerlijk geweest dat iedereen die een BTC claim bij Gox heeft ingediend recht heeft op een deel van die taart?..
Dan waren de rapen gaar geweest als er 0,00 BTC ging naar elke geclaimde BTC, en alle geld naar de FIAT
claimers. (simpelweg omdat alle BTC zijn omgezet en weggesluisd)

Het andere uiterste is dat iemand met een claim van $440 (destijds de waarde van 1 BTC) een even groot stuk van de taart krijgt dan iemand met een claim van 1 BTC. In dat geval zou die laatste bijvoorbeeld 14%, en dus 0,14 BTC krijgen, maar iemand die $440 geclaimd heeft OOK 0,14 BTC krijgen.
Dat zou dan dus wel betekenen dat die claim van $440 hem $5k+ op zou leveren, uiteraard lichtelijk ten nadele van de BTC claimers.
Dit is hoe de claims in 2016 uit zijn verwerkt. (Vóór de rehabilitation)
Zou mij persoonlijk niet verkeerd uitkomen.. ;)

Persoonlijk denk ik wel dat de FIATers 100% terugbetalen de meest faire middenweg is..

Helemaal gezien de BTC inmiddels zo'n 100x meer waard is geworden heb ik het idee dat die claims in FIAT qua waarde nou niet bepaald de overhand hebben..
Als ik lijst zo snel even bekijk is de huidige waarde van FIAT claims ~1200 BTC dus <1% van de 'pot'.. dus eigenlijk redelijk verwaarloosbaar..

Edit:
@.oisyn Ja, helaas niet gedaan.. :X Gefeliciteerd met je mijlpaal dan. :Y)

[Voor 12% gewijzigd door SmiGueL op 18-01-2021 02:45]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Avalaxy schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:36:
Zonder het verplicht hodlen had ik de boel allang verkocht. Geluk bij een ongeluk dus uiteindelijk :P
Ik heb de btc die met MtGox verloren zijn gegaan meteen weer teruggekocht toen bekend werd dat ze foetsie waren. En die heb ik tot op de dag van vandaag nog niet verkocht :)

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

.oisyn schreef op maandag 18 januari 2021 @ 01:24:
[...]

Ik heb de btc die met MtGox verloren zijn gegaan meteen weer teruggekocht toen bekend werd dat ze foetsie waren. En die heb ik tot op de dag van vandaag nog niet verkocht :)
Als ik toen toch al eens zo goed van begrip was geweest.. als als als..

• BAVAROIS
Vandaag weer mail gehad: Approval of Request of Creditor Code
Ik kon steeds niet inloggen, moest documenten en selfies opsturen.

Dit ging nu relatief snel, ik stuurde het 7 januari op.

Nu maar hopen op een beetje tempo O-)

• spok9
  • Laatst online: 27-05 12:22

spok9

Groen...

Ik kwam deze tegen op Reddit. Een vrij uitgebreide sheet, waarmee je ook de early payment en final payment kan vergelijken. Zitten natuurlijk veel aannames in, maar leuk om eens te bekijken.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• BAVAROIS
Er is vandaag een uitgebreide guide uitgekomen:

https://blog.wizsec.jp/2021/02/mtgox-claim-calculator.html

Let's summarize the main steps again:

1. Your claims in each currency is converted into "goxyen" at fixed valuations.

2. If you had a bankruptcy fiat claim, you're awarded the entire bankruptcy valuation of that claim plus 25.9% delay damages in full in goxyen.

3. Of your remaining combined fiat and crypto claims, you're awarded the first 200,000 goxyen in full, starting with fiat.

4. If you choose early payment, you get 21% of your remaining claim amounts awarded as goxyen.

5. Otherwise, you wait until the end of the process for the final payment rate. (There may be interim distributions while you wait.)

6. Of your awarded BTC/BCH claims, some of the amount will be repaid in JPY (30% or so), so your actual awarded BTC/BCH will be lower than the nominal payout rate.

7. You can receive your awarded BTC/BCH at a designated exchange, alternatively the trustee will sell the coins for you and send you the resulting cash instead.

• Avalaxy
Van die site:
Unfortunately, even if no one claims these zombie funds, they will eventually go to the Japanese government rather than being redistributed to other "real" creditors.
Teh fuck?

• SmiGueL
Idd WTF..

Dat is dus zo'n 10% a 14% van de claims.. :X 8)7

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 15:42
Ik had 250 btc bij mtgox maar die hebben ze van me afgepakt met een rollback tijdje voor ze down gingen, kon ik dat maar claimen. *dreams*

Koers zat rond de 200 usd toen maar ik kocht ze tijdens een flashcrash (mtgox ging loooow itt tot andere exchanges) richting de 5-6 dollar iirc

[Voor 38% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 20-02-2021 05:32]

• SmiGueL
FWIW:

Nieuw aanbod van Fortress gekregen: (betaling deze week)
0.1274 BTC / GoxBTC
Of
$7000 / GoxBTC

Als ik het even snel met de claimcalculator bereken: (en dan reken ik het toaal van alle BTC + BCH + YEN om naar BTC of USD)

Early Lump Sum: (betaling ~2022?)
0.157 BTC / GoxBTC
$9200 / GoxBTC

Final Payment: (betaling 2023++?)
0.175 BTC / GoxBTC
$10200 / GoxBTC

*Bovenstaande bedragen hangen gek genoeg wel een klein beetje af van hoeveel GoxBTC's je hebt. 1 of 10 scheelt gek genoeg niet exact een factor 10, maar het komt redelijk dicht bij elkaar in de buurt. :)

Ik zie er van af, maar de mail kwam in m'n spambox terecht; dus mocht iemand er belang bij hebben. :9

• BAVAROIS
Gelezen op Reddit:

Called MtGox support by phone in Japan, lady working there told me voting is on the beginning of the next month the 03/05/21. We should get notifications on the MtGox website soon.

• Dacuuu
Ik ben er al weer helemaal uit. In 2019 geloof ik voor het laatst iets gedaan met de mtgox claim.

Als ik inlog op https://claims.mtgox.com/ en ik druk op de bovenste knop, ik heb hem even geel gemarkeerd.

Dan zie ik dit: Btc waarde is fictief :z , Waar ik nu 4 keer "300 BTC" heb staan, staat in het echt exact 4 keer het zelfde bedrag in BTC. Heb ik zo te veel geblurred, of kan iemand het hier zien dat ik goed zit tot nu toe?

• Playa del C.
Dacuuu schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:06:
Ik ben er al weer helemaal uit. In 2019 geloof ik voor het laatst iets gedaan met de mtgox claim.

Als ik inlog op https://claims.mtgox.com/ en ik druk op de bovenste knop, ik heb hem even geel gemarkeerd.
[Afbeelding]

Dan zie ik dit: Btc waarde is fictief :z , Waar ik nu 4 keer "300 BTC" heb staan, staat in het echt exact 4 keer het zelfde bedrag in BTC. Heb ik zo te veel geblurred, of kan iemand het hier zien dat ik goed zit tot nu toe?
[Afbeelding]
Je weet het antwoord denk ik al ondertussen, maar dat ziet er goed uit.

• Playa del C.
Nu we gestemd hebben, is de volgende stap het uitkeren van de claims. Vraag is: gaan we voor 'early lump sum' of 'final payment'.
Die els klinkt niet verkeerd, maar toch heb ik het idee dat er op de lange termijn meer uit komt. Vooral als BTC flink gaat stijgen in de toekomst natuurlijk. Wat doen mede-goxxers?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dacuuu
Playa del C. schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:11:
Nu we gestemd hebben, is de volgende stap het uitkeren van de claims. Vraag is: gaan we voor 'early lump sum' of 'final payment'.
Die els klinkt niet verkeerd, maar toch heb ik het idee dat er op de lange termijn meer uit komt. Vooral als BTC flink gaat stijgen in de toekomst natuurlijk. Wat doen mede-goxxers?
Hoppa. Ja goede vraag, het duurt nu al jaren, dan kan er prima nog een tijd bij. Maar ik kijk even straks wat de algehele tendens is online..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SmiGueL
Voor de mensen voor wie niet helemaal duidelijk is wat ze moeten stemmen;

Ongeacht of je early-lump-sum of final-payout wilt, STEM AGREE

Heel simpel gezegd:
Uberhaubt niet of Disagree stemmen betekend dat bij een meerderheid vrijwel alle BTC naar Mark Karpelès gaan en de claimholders een schamele $450 / BTC krijgen.. (Bankruptcy Proceedings)
Bij een meerderheid van Agree stemmen wordt het teruggevonden gedeelte eerlijk verdeeld onder de claimholders. (Rehabilitation Proceedings)

Ik kreeg de 1e keer de groene balk van de laatste stap niet te zien, maar na opnieuw stemmen (ik denk dat ik te lang gewacht heb tussendoor) ging het gelijk goed en kreeg ik een bevestingingsmail.

(bron screenshots)

[Voor 19% gewijzigd door SmiGueL op 08-06-2021 14:58]

• Dacuuu
Tring tring, postnl aan de deur met een boekwerk van mtgox.. Meer mensen vandaag post gehad?

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 15:21
Dacuuu schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:43:
Tring tring, postnl aan de deur met een boekwerk van mtgox.. Meer mensen vandaag post gehad?
Vorige week al een aangetekende post mogen ontvangen van mtgox.

• Dacuuu
EdVe schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:18:
[...]

Vorige week al een aangetekende post mogen ontvangen van mtgox.
Het mag wat kosten. Maar opzich hoeven we niks te doen met die papieren toch?

• SmiGueL
[edit]
nvm O-)

(Ik was triggered dat iemand typte dat je niets met de papieren hoefde te doen. Dit is zo'n beetje de belangrijkste brief die er gekomen is. Maar zag na het posten pas dat jij het was en hierboven al gereageerd en gestemd had. :P)

[Voor 201% gewijzigd door SmiGueL op 16-06-2021 22:08]

• Dacuuu
SmiGueL schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:25:
[edit]
nvm O-)

(Ik was triggered dat iemand typte dat je niets met de papier hoefde te doen. Dit is zo'n beetje de belangrijkste brief die er gekomen is. Maar zag na het posten pas dat jij het was en hierboven al gereageerd en gestemd had. :P)
Ik heb niet gelezen wat je originele post was, maar ik heb inderdaad al gestemd.

Binnenkort verhuizen, eens kijken hoe ik m'n adres verander.. Wel beetje spannend zo als de mtgox eindfase aardig is ingezet..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BAVAROIS
Vorige week een heel boekwerk vanuit Japan in de bus gekregen.

Ik was daar redelijk verbaasd over omdat ik in het verleden wel geprobeerd had mijn adres te veranderen, maar nooit enige reactie had gehad op de verwerking van mijn verzoek. Blijkbaar is het toch verwerkt.

Nu hopen dat de meerderheid JA stemt.

Ik heb nog geen idee of ik voor early payment ga of niet, even zien of ik tegen die tijd het geld nodig ga hebben of niet. Is wel een leuk spaarpotje zo :)

• Dacuuu
Weet iemand waar ik moet zijn om mijn woonadres te veranderen? Ik ga verhuizen, en wil graag al die japanse post op mijn nieuwe adres hebben.

E-mail zie ik wel waar je dat moet veranderen, maar dat is niet aan de orde.

• JelBa
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-08-2021
Hallo,

Ik kwam er heel laat achter dat er een rehabilitatie plan zou worden gestart. Heb destijds het e-mail bericht niet gezien of dat het in de spambox is gekomen en om die reden gemist.

Echter. heb ik gemaild met de tchnical support center en ontving onderstand mail terug.

Kan ik uberhaupt nog iets doen of is het jammer maar helaas?

---
Dear Sir or Madam

Thank you for your information.
We confirmed that you have already lost the right as a rehabilitation creditor.
And as the deadline for filing proofs of rehabilitation claims has already elapsed, you have not been able to access the Online System anymore.
In order for relevant users to receive payment, they had to file proofs of rehabilitation claims and be approved as a creditor under the civil rehabilitation proceedings.
The deadline for filing proofs of rehabilitation claims was set by the Tokyo District Court as October 22, 2018, and already elapsed.

Yours faithfully,
Technical Support Center

---

Alvast mijn dank.

Mvg,

JB

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JelBa schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:08:
Hallo,

Ik kwam er heel laat achter dat er een rehabilitatie plan zou worden gestart. Heb destijds het e-mail bericht niet gezien of dat het in de spambox is gekomen en om die reden gemist.

Echter. heb ik gemaild met de tchnical support center en ontving onderstand mail terug.

Kan ik uberhaupt nog iets doen of is het jammer maar helaas?

---
Dear Sir or Madam

Thank you for your information.
We confirmed that you have already lost the right as a rehabilitation creditor.
And as the deadline for filing proofs of rehabilitation claims has already elapsed, you have not been able to access the Online System anymore.
In order for relevant users to receive payment, they had to file proofs of rehabilitation claims and be approved as a creditor under the civil rehabilitation proceedings.
The deadline for filing proofs of rehabilitation claims was set by the Tokyo District Court as October 22, 2018, and already elapsed.

Yours faithfully,
Technical Support Center

---

Alvast mijn dank.

Mvg,

JB
Zo te zien ben je 3 jaar te laat ;)

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

En weer door, al weet ik niet of het artikel helemaal klopt, volgens mij kon men kiezen voor yens of bitcoins toch?

nieuws: Eisers in zaak Mt. Gox-faillissement stemmen voor herstelplan en krij...

• SmiGueL
letatcest schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:21:
En weer door, al weet ik niet of het artikel helemaal klopt, volgens mij kon men kiezen voor yens of bitcoins toch?

nieuws: Eisers in zaak Mt. Gox-faillissement stemmen voor herstelplan en krij...
Daar klopte idd weinig van, we hebben ooit een keuze moeten maken (dit was afaik alleen ter inventarisatie) maar dat sloeg meer op de (oude) Bankruptcy Proceedings. Inmiddels is er het een en ander veranderd (BTC prijs van ander niveau, en uiteraard een meerderheid voor de Rehabilitation Proceedings, wat ECHT fantastisch nieuws is. :))

Ik neem aan dat er (volgend jaar oid) wel een keuze komt of je voor Early Payout of Final Payment wilt gaan en hoe/wat je het liefst uitbetaald wilt hebben.
Dus BTC of Fiat tegen de op dat moment geldende tarieven. Misschien dat de cash hoeveelheid iets lager ligt maar vast niet veel, anders kun je het uiteraard beter zelf omzetten. ;)
Ik hoop dat ze hiervoor tegen die tijd wat OTC deals kunnen opzetten zodat de markt niet te veel verstoord raakt door de hoeveelheid BTC die mogelijk verkocht gaat worden.

• Maxonic
  • Laatst online: 26-05 22:26
Goed nieuws voor diegenen onder ons die achter het net leken te vissen omdat ze de eerste mails en daarmee de 2018 deadline gemist hebben:
Under the civil rehabilitation proceedings for MTGOX Co., Ltd. (Tokyo District Court 2017 (sai) no. 35), on October 18, 2021, the creditors who had objected to your self-approved rehabilitation claim withdrew their objections.

Therefore, we hereby notify you that your self-approved rehabilitation claim has been accepted as an allowed rehabilitation claim. Please refer to the attached PDF for the amounts of your self-approved rehabilitation claim.

After the confirmation order becomes final and binding, the Rehabilitation Trustee will make repayments to rehabilitation creditors holding allowed rehabilitation claims in accordance with the Rehabilitation Plan. An announcement will be made to rehabilitation creditors on the details of the specific timing, procedures, and amount of such repayments.
d:)b

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:54

Don Quijote

El Magnifico

Oei hier ga ik mij toch ook nog even in verdiepen. In 2010 heb ik ooit 50 Euro aan BTC gekocht en gestald bij Mt. Gox. Toen nog een paar cent per stuk….

Ergens in 2011 heb ik een keer een mail gehad dat ze gebreached waren en mijn account moest recoveren. Uiteraard nooit gedaan 😂. Mijn luiheid kent geen grenzen..

Eens kijken of ik hier nog wat mee kan. Ergens zwerft er nog 40 miljoen aan Bitcoin van mij rond 😂.

• Avalaxy
Don Quijote schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:46:
Oei hier ga ik mij toch ook nog even in verdiepen. In 2010 heb ik ooit 50 Euro aan BTC gekocht en gestald bij Mt. Gox. Toen nog een paar cent per stuk….

Ergens in 2011 heb ik een keer een mail gehad dat ze gebreached waren en mijn account moest recoveren. Uiteraard nooit gedaan 😂. Mijn luiheid kent geen grenzen..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eens kijken of ik hier nog wat mee kan. Ergens zwerft er nog 40 miljoen aan Bitcoin van mij rond 😂.
En nu hoop je, laaaaaaaaaaaaaaang na het verstrijken van alle mogelijke deadlines, wanneer het hele rehabilitation plan klaar en approved is en we gaan kijken naar uitbetaling, nog mee te kunnen doen?

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:54

Don Quijote

El Magnifico

Avalaxy schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:01:
[...]

En nu hoop je, laaaaaaaaaaaaaaang na het verstrijken van alle mogelijke deadlines, wanneer het hele rehabilitation plan klaar en approved is en we gaan kijken naar uitbetaling, nog mee te kunnen doen?
Zo rustig maar. Er zit je wat diep? 😂.

Ik verwacht helemaal niks. Ik zie gewoon een topic voorbij komen over Mt.Gox op tweakers met activiteit. Ik denk “oh ja daar heb ik ook BTC gehad”. Dan kan ik twee dingen doen: “me even inlezen” of “ik doe maar helemaal niks. Want voor je het weet is er een tweaker die boos wordt, dat ik dat nu pas doe nadat allemaal dingen al geregeld zijn”.

Enige probleem is alleen om dat tweede te weten (het is te laat) je eerst het eerste moeten doen (inlezen).

Persoonlijke tip @Avalaxy; als je de keuze hebt om in een eerste interactie iemand vriendelijk of onvriendelijk te benaderen. Kies dan voor het eerste, maakt het leven van iedereen leuker.

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 14:38
Don Quijote schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:46:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Goed dat je er nog om kan lachen, wat een geld zeg ;)

• BrokenTable
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik las dat de repayment van Mt. Gox binnenkort geregeld gaat worden. Ik kan echter nergens in het Rehabilitation Claim Filing System vinden waar ik een bankrekening/BTC adres kan opgeven. Waarschijnlijk kijk ik er overheen, kan iemand een tip geven waar het staat?

• Playa del C.
Insiders hebben de mail vast allemaal gekregen. Sinds gisteren is er gestart met het opgeven van de wijze van uitbetalen. Dit is de één-na-laatste stap. Dit kan tot 10 januari, waarna vervolgens de uitbetaling zal worden gestart. Hoe lang dat duurt, geen idee.
(@BrokenTable)

Members only:

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 09:09
Zojuist de claims website nogmaals doorgelezen en gespeeld met de verschillen tussen lump-sum en proportional repayment. Ik kom telkens weer tot de conclusie dat ze er een behoorlijk complex mechanisme van hebben weten te maken...

Hoe zijn jullie tot je een keuze tussen de twee gekomen?
Members only:

EDIT: ik heb net deze blog gevonden die het proces op hoofdlijnen goed uit lijkt te leggen. Het lijkt alleen enigszins verouderd aangezien de allotment rate van 71% nog niet wordt meegenomen, maar ook de uitkomsten voor de claims heel anders zijn.

[Voor 13% gewijzigd door siddler op 08-10-2022 13:50]

• Dacuuu
In heb nog niet in kunnen loggen, alles lag plat gisteren. Maar je hebt dus keuze tussen 2 betaal methode? Ik wil gewoon het meeste (flufje) btc terug. Ben benieuwd of ik het allemaal snap als ik kan inloggen.

8)7

• Inflaav
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-05 15:36
Dacuuu schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:25:
In heb nog niet in kunnen loggen, alles lag plat gisteren. Maar je hebt dus keuze tussen 2 betaal methode? Ik wil gewoon het meeste (flufje) btc terug. Ben benieuwd of ik het allemaal snap als ik kan inloggen.

8)7
Je moet en je bankrekening opgeven (want je hebt altijd een cash gedeelte), en als je kiest voor cash& crypto, ook een exchange (en account ID).

Het is in eerste instantie overweldigend qua informatie, maar als je de tijd neemt lukt het wel.

• Frankov
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-05 12:31
Wat ik nog niet helemaal begrijp, is welke bitcoin-koers ze gebruiken als je zou kiezen voor cash-uitbetaling. Is dat dan de koers van 10-1-2023? Of van toen de hele rehabilitatieprocedure begon? Ik dacht een aantal jaar geleden ergens gelezen te hebben dat de curator (een groot deel van) de teruggevonden bitcoins had verkocht.. Weet iemand dat?

• Playa del C.
siddler schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:18:
Zojuist de claims website nogmaals doorgelezen en gespeeld met de verschillen tussen lump-sum en proportional repayment. Ik kom telkens weer tot de conclusie dat ze er een behoorlijk complex mechanisme van hebben weten te maken...

Hoe zijn jullie tot je een keuze tussen de twee gekomen?

***members only***

EDIT: ik heb net deze blog gevonden die het proces op hoofdlijnen goed uit lijkt te leggen. Het lijkt alleen enigszins verouderd aangezien de allotment rate van 71% nog niet wordt meegenomen, maar ook de uitkomsten voor de claims heel anders zijn.
In het kort: Early Lump-Sum Payment (ELSP) geeft ergens begin volgend jaar 21% terug van je claim. Voor Final Payment (FP) krijg je maximaal een 10% meer, maar je moet daar nog jaren op wachten. Als er nog heel veel BTC worden gevonden, zeer onwaarschijnlijk, dan krijgen zowel ELPS als FP daar evenredig hun deel van.

Dus in principe is ELSP veruit de beste keuze, tenzij je graag een paar jaar langer wacht voor die 0 tot 10% extra.
Dacuuu schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:25:

8)7
Hierboven de korte versie dus. Meeste BTC terug kan via FP, maar dan duurt het nog jaren.
Frankov schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:34:
Wat ik nog niet helemaal begrijp, is welke bitcoin-koers ze gebruiken als je zou kiezen voor cash-uitbetaling. Is dat dan de koers van 10-1-2023? Of van toen de hele rehabilitatieprocedure begon? Ik dacht een aantal jaar geleden ergens gelezen te hebben dat de curator (een groot deel van) de teruggevonden bitcoins had verkocht.. Weet iemand dat?
Klopt, er is een rate voor vastgesteld. Volgens mij 5000 euro per BTC? En volgens mij is dat voor de volledige claim, waarbij je in BTC de 21% van je totale claim krijgt.

Ik wil het toch in BTC laten uitbetalen. Ik denk dat ik de helft verkoop en de andere helft nog laat staan als investering.
Uitkeren van MtGox was leuker geweest toen een tijdje geleden de bitcoin>50.000 euro. Ik zou in ieder geval nu op 20.000 euro niet alles verkopen, het voelt/lijkt een laag punt te zijn.

• Dacuuu
Playa del C. schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:19:
[...]

In het kort: Early Lump-Sum Payment (ELSP) geeft ergens begin volgend jaar 21% terug van je claim. Voor Final Payment (FP) krijg je maximaal een 10% meer, maar je moet daar nog jaren op wachten. Als er nog heel veel BTC worden gevonden, zeer onwaarschijnlijk, dan krijgen zowel ELPS als FP daar evenredig hun deel van.

Dus in principe is ELSP veruit de beste keuze, tenzij je graag een paar jaar langer wacht voor die 0 tot 10% extra.

[...]

Hierboven de korte versie dus. Meeste BTC terug kan via FP, maar dan duurt het nog jaren.

[...]

Klopt, er is een rate voor vastgesteld. Volgens mij 5000 euro per BTC? En volgens mij is dat voor de volledige claim, waarbij je in BTC de 21% van je totale claim krijgt.

Ik wil het toch in BTC laten uitbetalen. Ik denk dat ik de helft verkoop en de andere helft nog laat staan als investering.
Uitkeren van MtGox was leuker geweest toen een tijdje geleden de bitcoin>50.000 euro. Ik zou in ieder geval nu op 20.000 euro niet alles verkopen, het voelt/lijkt een laag punt te zijn.
Aha, dus zga iedereen kiest Early Lump-Sum Payment (ELSP). Waarom zou je voor Final Payment (FP) kiezen? of krijg je dan uiteindelijk toch meer btc terug?

• Playa del C.
Dacuuu schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:52:
[...]

Aha, dus zga iedereen kiest Early Lump-Sum Payment (ELSP). Waarom zou je voor Final Payment (FP) kiezen? of krijg je dan uiteindelijk toch meer btc terug?
ELSP is ook bedacht om een groot deel van de claims snel af te werken. De FP kan nog jaren duren, terwijl het slechts 0 tot 10% op kan leveren.

Ik heb gehoord van een enkeling die zelf te snel in paniek verkoopt en daarom kiest om de BTC in MtGox te laten om over een paar jaar te cashen. Hopelijk staat BTC dan boven de 100.000 euro :). Voor de rest zou niemand moeten gaan voor FP denk ik. Je kunt veel beter het vermogen van MtGox in aandelen steken als je uitgaat van 5% rendement per jaar.

Los van alles, ik vind 8 jaar moeilijk doen, inlezen, account bijhouden, enz. wel genoeg. Ik wil het snel afsluiten. Als die 10% minder dan een mandsalaris is (dus zegmaar totale uitkering is <30.000 euro ) dan is het totaal niet rendabel om alles nog jaren te laten staan om dan <3000 euro extra te krijgen.

• Inflaav
Let op dat je met final payment in het minst gunstige geval op minder kan uitkomen dan met early lump sum. Die kans is niet zo groot, maar hij is er wel.

• Dacuuu
Inflaav schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:45:
Let op dat je met final payment in het minst gunstige geval op minder kan uitkomen dan met early lump sum. Die kans is niet zo groot, maar hij is er wel.
Oke, ook iets om rekening mee te houden.
Echt doorhebben doe ik het nog niet. 8)7

Moet ik iets doen met deze slider?
https://i.imgur.com/ZvGOoH3.png

En als ik kies voor early lump sum, moet ik dan nog iets met die slider doen, of heeft dat alleen betrekking op final payment?

En als ik voor early lump sum kies, dan krijg je dat restje van de final payment nooit meer?

• Inflaav
Dacuuu schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:35:
[...]

Oke, ook iets om rekening mee te houden.
Echt doorhebben doe ik het nog niet. 8)7

Moet ik iets doen met deze slider?
https://i.imgur.com/ZvGOoH3.png

En als ik kies voor early lump sum, moet ik dan nog iets met die slider doen, of heeft dat alleen betrekking op final payment?

En als ik voor early lump sum kies, dan krijg je dat restje van de final payment nooit meer?
Die slider is puur indicatief. Dus wat je daar ook mee doet, dat heeft geen effect op wat je krijgt.
- Early lump sum -> je krijgt nu wat je daar ziet staan, daarna is alles klaar en krijg je nooit meer wat
- Final repayment -> je krijgt "nu", tegelijkertijd met early lump sum uitbetaling aan diegenen die daarvoor kiezen, een eerste uitbetaling. En dan komt er ooit een final repayment, maar de hoogte daarvan wordt beïnvloed door lopende rechtszaken (coinlab) en eventueel teruggevonden bitcoins. Maar dat kan jaren duren. Met die slider kan je zien wat het zou zijn in het meest gunstige en meest ongunstige geval

• Dacuuu
Ben ik weer :+

Hebben meer mensen kraken gekozen als crypto platform om uit te laten betalen, zo ja, welk id hebben jullie opgegeven? ik heb het Id opgegeven wat bij de pijl staat, zonder spaties.

In totaal heb ik nu mijn iban gegevens, en mijn kraken info gegeven, dat is voldoende toch?
https://i.imgur.com/WbPRBhy.png

[Voor 20% gewijzigd door Dacuuu op 28-10-2022 20:11]

• Playa del C.
Dacuuu schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:08:
Ben ik weer :+

Hebben meer mensen kraken gekozen als crypto platform om uit te laten betalen, zo ja, welk id hebben jullie opgegeven? ik heb het Id opgegeven wat bij de pijl staat, zonder spaties.
[Afbeelding]

In totaal heb ik nu mijn iban gegevens, en mijn kraken info gegeven, dat is voldoende toch?
https://i.imgur.com/WbPRBhy.png
Dit is correct.

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 08:34
Ik heb moeite met mijn bankgegevens ingevoerd krijgen. Volgens mij staat alle informatie boven het gedeelte waar de bankdetails moeten worden ingevuld correct, maar heb ik na het invullen van de bankgegevens nog steeds een grijs "register" button. Voor branch name heb ik ook "XXX" geprobeerd, maar zonder succes.

Heeft iemand misschien een idee wat er verkeerd staat?

• realphoenikx
realphoenikx schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:11:
Ik heb moeite met mijn bankgegevens ingevoerd krijgen. Volgens mij staat alle informatie boven het gedeelte waar de bankdetails moeten worden ingevuld correct, maar heb ik na het invullen van de bankgegevens nog steeds een grijs "register" button. Voor branch name heb ik ook "XXX" geprobeerd, maar zonder succes.

[Afbeelding]

Heeft iemand misschien een idee wat er verkeerd staat?
Dit is me nog steeds niet gelukt.
Ik heb geprobeerd contact te zoeken met de helpdesk, maar die geven ook geen antwoord.
Is er iemand die ook bij ABN AMRO zit?

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 23:32
realphoenikx schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:11:
[...]

Dit is me nog steeds niet gelukt.
Ik heb geprobeerd contact te zoeken met de helpdesk, maar die geven ook geen antwoord.
Is er iemand die ook bij ABN AMRO zit?
Ik had hetzelfde, als ik door alle ingevulde velden erboven heenliep met tab dan werd er 1 rood of kwam er een melding bij oid. In mijn geval vond hij het province veld niet goed, deze bevatte te veel karakters doordat de inhoud prefixed was met de tekst 'provincie'.
Door eerst de prefix weg te halen via een andere pagina accepteerde hij de bank informatie wel.

Kan me niet indenken dat ik het er zelf zo in heb getyped en vermoed dat het ergens vanzelf zo is gezet. Wel lullig aangezien het totaal onduidelijk is de bank info gewoon klopt.

• realphoenikx
DizzyVacation schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:24:
[...]

Ik had hetzelfde, als ik door alle ingevulde velden erboven heenliep met tab dan werd er 1 rood of kwam er een melding bij oid. In mijn geval vond hij het province veld niet goed, deze bevatte te veel karakters doordat de inhoud prefixed was met de tekst 'provincie'.
Door eerst de prefix weg te halen via een andere pagina accepteerde hij de bank informatie wel.

Kan me niet indenken dat ik het er zelf zo in heb getyped en vermoed dat het ergens vanzelf zo is gezet. Wel lullig aangezien het totaal onduidelijk is de bank info gewoon klopt.
Dit is inderdaad de oplossing. Vriendelijk bedankt!!! _/-\o_

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 09:09
Zijn er meer mensen waarbij de identity verification er steeds toe leidt dat de geboorteplaats, geboorteland en geboorte provincie allemaal gelijk zijn aan de geboortestad?

Dit valt voornamelijk op als je een bankrekening opgeeft en er dan drie keer <stadsnaam> staat.

Is het mogelijk om dit op te lossen? Of loopt dit wel los?

[Voor 18% gewijzigd door siddler op 26-02-2023 11:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• realphoenikx
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee