[OS X Mavericks 10.9] MacBook start spontaan op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16
Zijn er hier mensen die sinds Mavericks last hebben van MacBooks die uit het niets opstarten? Ik heb zelf al alle startup items langsgegaan en meerdere google searches geprobeerd maar heb niet echt mensen met het zelfde probleem kunnen vinden. Wat zou het spontaan opstarten van een Macbook kunnen verklaren?

Ik zoek het echt puur in de softwarematige hoek omdat het pas plaats vindt sinds de nieuwe update van Mavericks. Ik heb zelf geen nieuwe software o.i.d. geinstalleerd en vind het dus nogal vreemd.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Wake On Lan misschien?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03
Hac mavericks niet een functie die uit zichzelf evt updates checked?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Deep sleep bedoel je? Daar zou je geen last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
De laptop start uit het niet op uit de slaapfunctie, automatische updates heb ik niet aanstaan en wake on lan ook niet. Ik snap er zelf ook helemaal niks van 8)7

En het probleem is dat zodra hij is opgestart hij niet meer automatisch in slaap gaat. Het lijkt dus echt een bug oid te zijn, maar ik begrijp niet waarom er dan bijna niks over is te vinden op het internet.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Misschien heb je een zenuwachtige muis. Heb ik ook wel eens gehad vroeger, onder Windows. Dat is er zo eentje die niet slapen wil, en op de gekste momenten bewegen wil. Gek werd ik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
RobV schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:00:
Misschien heb je een zenuwachtige muis. Heb ik ook wel eens gehad vroeger, onder Windows. Dat is er zo eentje die niet slapen wil, en op de gekste momenten bewegen wil. Gek werd ik ervan.
Een muis heb ik gelukkig niet in huis, zowel niet de levensechte variant als de mechanische variant :9

Of zou het kunnen dat de trackpad bewegingen waarneemt die er niet zijn? Mijn Macbook Pro start soms ook op terwijl hij gewoon dicht zit dus dan zou er zelfs geen wind tegen de trackpad aan kunnen komen.

Het is ook echt sinds 10.9.2, ik hoop dat Apple met die snelle security fix wat verpruts heeft en 10.9.3 het maar oplost. :X

Edit: Het betreft trouwens een late 2011 Macbook Pro variant.

[ Voor 4% gewijzigd door BombaAriba op 06-03-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Check het eens op de Apple.com forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazaiaow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09-2023
Probeer eens in de terminal te checken wat de wake-reason is mbv

syslog | grep 'Wake reason'

Dikke kans dat er iets in de trant van WOL staat.
Dit kan je uit zetten door je energy preferences te openen bij "Wake for network access" (of het Nederlandse equivalent daarvan) het vinkje weg te halen.

Je mac probeert in zijn slaap vermoedelijk agenda items op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluetooth wil de Mac ook uit slaap halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
staat er geen energy saver schema ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Heb je Mavericks een clean install gegeven of als update over een oude versie gezet. Kan bet zijn dat er ongewenst iets in de energy saver is blijven/komen hangen tijdens de update.

Om nu niet gelijk te roepen om een clean install te proberen zou je eens kunnen proberen om de standaard instellingen terug te zetten van de energy saver optie.

Sorry ik heb alles in engelse versie: System prefs > Energy saver > Restore Defaults

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
syslog | grep 'Wake reason' Kan ik invoeren in terminal maar ik krijg hier vervolgens geen output van?

Er staat geen energy saver schema ingesteld en ik heb bluetooth ook altijd uit staan.

Ik heb er nu wel al een paar dagen geen last van gehad. Enige wat ik heb veranderd is het deinstalleren van de Google Talk Plugin dus wellicht speelde die niet netjes met 10.9.2? Andere redenen zou ik nu niet zo kunnen bedenken. Het is ook best wel vreemd dat er weinig over dit probleem op bijv. de Apple forums te vinden is.

Pagina: 1