Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HKC 550 watt v-silent voeding instabiel????

Pagina: 1
Acties:

• jveldijk
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:38
Hallo tweakers,

ik heb nu sinds 29 juli 2013 een HKC v-silent 550 watt voeding en heb er nooit problemen gehad sinds eergister, altans ik vermoed dat daar de problemen zitten ;). Ik had er een gtc 460 SE videokaart in zitten (niet overclocked) maar nu kan ik niet eens opstarten als die videokaart erin zit. heb de videokaart in een andere PC gezet draait hij wel op zonder problemen en met een HD 5570 start mijn pc ook gewoon op en kan ik gewoon alles doen.

enig idee wat ik kan doen om het op te lossen of toch maar even kijken hoelang er garantie op zit?

hierbij even mijn pc specs voor als die nodig zijn :9 :

I5-660 standaard 3,33GHZ met turbo aan 3,46?
6GB ram niks speciaals gewoon hp ram op 1333Mhz
HKC v-550 silent voeding
foxconn p55mx moederbord (net vervangen want dacht dat het aan mijn asus moederbord lag :+ )

pc werd niet te heet geen rare dingen mee gedaan gewoon opeens crashte hij en kon niet meer aan :-(

alvast bedankt voor de hulp ^^

edit: hier even de voltages voor als hier t probleem in zit ;)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/mv17x1.png

[ Voor 5% gewijzigd door jveldijk op 05-03-2014 15:30 ]

Verwijderd

HKC is sowieso rotzooi. Dat je er problemen mee hebt is haast logisch. Wat ik dus zou doen is de voeding vervangen voor een exemplaar met normale of goede kwaliteit. Wil je een goede voeding maar wil je niets te veel uitgeven dan is dit een prima voeding: pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze Dit is natuurlijk geen oplossing van je probleem, dat zou ik ook niet weten ;).

Voor meer aankoopadvies kun je terecht in: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

• jveldijk
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:38
he jammer, ik had deze express gekocht bij levix omdat het mij een goede leek :( leuk even 50 euro weg gegooid.

Verwijderd

Je hebt gewoon nog garantie dus zou daar gebruik van kunnen maken. Mijn advies zou zijn maak er gebruik van en verkoop de gemaakte/nieuwe voeding meteen. Koop zelf een betere voeding :).

Check: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Met welk programma heb je voltages uitgelezen? Via je moederbord?
+3,3V moet niet 1,1V zijn. Deze waarde is veel te laag. Ook je -12V en -5V waardes zijn verkeerd.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 16:27 ]