Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming laptop (~1500)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ASUS g51jx laptop is aan het overlijden, dus ik ben op zoek naar vervanging. En dan graag een redelijke upgrade waar ik weer een paar jaar mee verder kan.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen, spellen zoals Battlefield, Skyrim, FF:XIV, World of Tanks, League of Legends. Verder school (Office) en dagelijks gebruik (films, social media etc.). Grafisch intensieve spellen (BF4, Crysis, etc) staan niet op mijn wishlist.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Grofweg €1500, afhankelijk van wat ik ervoor kan krijgen is de prijs flexibel (+- paar 100)

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee, het is zo goed als een desktop replacement. Ik werk/game wel op meerdere plekken maar hierbij is grootte en dergelijke geen probleem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb tot nu toe altijd ASUS gehad & mijn sociale kring maakt geen gebruik van laptops dus ik heb weinig kennis over verschillende merken. Over het algemeen maakt het mij niet zo veel uit, maar ik hoor graag wel wat voor kwaliteit ik kan verwachten. Ik ben bereid om voor kwaliteit te betalen als het een significant voordeel oplevert.

Omdat hij voornamelijk thuis wordt gebruikt voor gamen/films wil ik graag een redelijk scherm (15-17,3). Verder maak ik gebruik van een los toetsenbord, muis, headset/oordoppen, dus ook daar geen bijzondere eisen.

Na wat rondkijken heb ik deze laptops gevonden:
ASUS G750JX (€1499+) - Bekend merk rond mijn prijs, dus deze gebruik ik even als uitgangspunt. Het grafisch vermogen lijkt mij voldoende voor het soort games dat ik speel?
MSI GS70 uitvoering 061 (€1428+) of 004 (€1649+) - Ander merk met ongeveer dezelfde specs. Betaal ik bij de duurde variant voornamelijk voor de HDD? Is dit van belang als de HDD vooral wordt gebruikt voor opslag van documenten en videos? Ik weet het verschil tussen Display port en VGA niet. Verder zie ik weinig verschil.

Het grootste verschil tussen deze ASUS en MSI modellen lijkt gewicht/omvang? Hoe groot is het verschil tussen 8/16 GB geheugen en GFX 765M/770M voor de spellen die ik speel?

Antwoorden, andere suggesties of feedback worden gewaardeerd. :)

• NiGHtrAidEr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 18:14
ik heb gisteren mijn G750JX-T4144H binnen gekregen, super ding!
heb lang lopen kijken naar de andere modellen en merken, maar de bouwkwaliteit en koeling van de Asus is gewoon het beste in dit prijssegment

het verschil tussen de GTX765M en de GTX770M is toch wel flink. de stap naar de GTX780M is nog groter (alleen dan ben je zo 2000 euro kwijt)

bij 4launch krijg je trouwens een mooie rugzak erbij (en een muis)

[ Voor 27% gewijzigd door NiGHtrAidEr op 05-03-2014 09:14 ]

There are no stupid questions, just stupid people...

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
wellicht is een alienware een waardig alternatief?

...

Verwijderd

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:18:
wellicht is een alienware een waardig alternatief?
Daar heb ik naar gekeken, maar als ik een 17 inch 1920×1080 scherm wil dan zit ik al op €1649 met een GFX 765M en een beetje trieste HD...

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 14:25
Heej ik had de g750jx. Mooi ding! Goede koeling . Ik kreeg de mogelijkheid om hem te ruilen voor de gt70 dragon edition 2. Je kan deze nog bjj cool blue krijgen in het zwart. Deze laptop is grafisch sneller met zn gtx780m. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Heb er overigens ook een review over geschreven.
Gs70 zou ik niet doen om de koelig. De gt70 koelt prima ook al beweert men van niet hier soms.
De gt70 is ook makkelijker als je hem wilt schoonmaken.

Voordelen g750 behuizing en betere koelng.
Voordeel gt70 sneller en mooiere kleuren qua scherm