• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:38
Beste Tweakers,

Ik zit met een vraag over mediaspelers in het algemeen.

Tot voor kort gebruikte ik mijn laptop om films te kijken op de tv. Nou heb ik deze laptop nu constant op het werk liggen en kan ik dus niet meer makkelijk films kijken op mijn tv. Ik bedacht me dat het mogelijk moest zijn om een film te kunnen streamen dvd/bluray kwaliteit vanaf mijn vaste pc via wifi.

Een andere oplossing leek mij het aansluiten van mijn pc op de tv. Het nadeel is dat ik een 8m lange hdmi kabel nodig zou hebben en mij is dan verteld dat het resultaat niet zo goed zou zijn.

Wat is een betaalbare oplossing voor dit probleem? (ongeveer 100 euro)

Ik ben zelf redelijk bekend met het android besturingssysteem en ben best bereid ook wat over andere besturingssystemen bij te leren. Ik ben zelf alleen meer een eindgebruiker dan iemand die de software schrijft.

Ik ben benieuwd wat jullie tips zijn.

Met vriendelijke groet,

Gert-Jan

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gewoon een random mediaplayer van < 100 euro voldoet niet?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zijn inderdaad genoeg mediaplayers hiervoor te vinden. Ik zelf ben wel gecharmeerd van [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

• DennusB
  • Niet online
Wel nog even een kanttekening : Blu-ray streamen via wifi is een no-go. Dat gaat gewoon niet werken!

• Mister_GJ
Nou ik zie door de bomen het bos niet meer. Is die pi niet heel erg langzaam?

Ik zal misschien ook wat gaan internetten erop. Ik zat zelf te kijken hiernaar: http://embeddedcomputer.nl/cubietruck-cubieboard3.html

En wat ik zal streamen zal dan dvd's worden. Ik "shop" meestal van die 700mb files, maar als ik niet kleiner kan vinden kijk ik verder naar grotere files.

• DennusB
  • Niet online
gertjanw1993 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:03:

Ik zal misschien ook wat gaan internetten erop. Ik zat zelf te kijken hiernaar: http://embeddedcomputer.nl/cubietruck-cubieboard3.html

En wat ik zal streamen zal dan dvd's worden. Ik "shop" meestal van die 700mb files, maar als ik niet kleiner kan vinden kijk ik verder naar grotere files.
Die Raspberry PI doet t prima met XBMC. Hem m zelf ook. Als ie zo traag zou zijn zou hij niet zo goed verkopen toch ? :)

• Mister_GJ
DennusB schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:07:
[...]

Die Raspberry PI doet t prima met XBMC. Hem m zelf ook. Als ie zo traag zou zijn zou hij niet zo goed verkopen toch ? :)
Is het niet zo dat hij op het moment goed verkoopt doordat veel mensen hem hebben. Simpele mond op mond reclame.

Wat is een goede plek om een Pi aan te schaffen?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
gertjanw1993 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:03:
Met recente software (zoals openelec 3.2.4) loopt het prima. Denk er wel aan even de codecs mee te bestellen voor nog geen 4,-
Ik zou dan eerder voor iets gangbaarders kiezen waar je wat meer support op kan krijgen. Dit soort hardware is vaak beperkt ondersteund en kost wat knutsel-werk om vlekkeloos te laten functioneren zoals je zelf wilt (maar zal waarschijnlijk ook wel gaan lukken).
Je kan prima ook hogere kwaliteiten streamen, maar er zit een limiet aan je bandbreedte. Een FullHD stream lust nogal wat, en zeker als het niet alleen 1080p-content is, maar ook bijvoorbeeld de DTS Audiostream. Bekabeld is daarom de betere manier.

iRacing Profiel

• Mister_GJ
kroegtijger schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:14:

Ik zou dan eerder voor iets gangbaarders kiezen waar je wat meer support op kan krijgen. Dit soort hardware is vaak beperkt ondersteund en kost wat knutsel-werk om vlekkeloos te laten functioneren zoals je zelf wilt (maar zal waarschijnlijk ook wel gaan lukken).

Bekabeld is daarom de betere manier.
Wat is in jou ogen gangbaarder?

Bekabeld is geen optie, jammergenoeg.

• Eddie001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09-2025
Ik heb hier gewoon een 10 meter lange hdmi kabel tussen mijn pc en tv hangen en een optische spdif kabel naar mijn receiver. Dit werkt perfect i.s.m. xbmc. Het is een inverstering van een paar tientjes voor de kabels en je bent klaar. Ik zie het probleem niet waarom een beetje degelijke hdmi kabel van 10 meter niet zou werken?

• kroegtijger
gertjanw1993 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:16:
[...]

Wat is in jou ogen gangbaarder?
Een Pi is inmiddels wel redelijk gangbaar, maar ook bijvoorbeeld een Medi8er, of een volwaardige HTPC met ofwel een kant-en-klare build (XBMCbuntu, OpenElec etc) ofwel Windows, ubuntu, of debian is heel gangbaar.
Bekabeld is geen optie, jammergenoeg.
En dat zal waarschijnlijk voorlopig nog wel een bottleneck blijven ben ik bang. Zijn powerplugs geen optie? Zou je eventueel ook nog kunnen onderzoeken natuurlijk mocht wifi toch niet blijken te volstaan (maar lijkt me zinvol dat eerst te testen voordat je behoorlijk moet gaan investeren)

iRacing Profiel

• kroegtijger
Eddie001 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:28:
Ik heb hier gewoon een 10 meter lange hdmi kabel tussen mijn pc en tv hangen en een optische spdif kabel naar mijn receiver. Dit werkt perfect i.s.m. xbmc. Het is een inverstering van een paar tientjes voor de kabels en je bent klaar. Ik zie het probleem niet waarom een beetje degelijke hdmi kabel van 10 meter niet zou werken?
Dat kan natuurlijk ook (alhoewel je beter met HDMI vanaf je speler naar je receiver kan gaan, en met HDMI vanaf de receiver naar de TV. Alternatief zou kunnen zijn om HDMI vanaf speler naar TV en vanaf TV naar receiver met optical mocht je geen HDMI inputs/outputs op je receiver hebben. Dan hoef je niet steeds input op je reciever te wisselen, maar zal je waarschijnlijk hooguit DD51 throughput kunnen doen. DTS wordt bijna niet ondersteund).

iRacing Profiel

• Mister_GJ
kroegtijger schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:32:
[...]

Dat kan natuurlijk ook (alhoewel je beter met HDMI vanaf je speler naar je receiver kan gaan, en met HDMI vanaf de receiver naar de TV. Alternatief zou kunnen zijn om HDMI vanaf speler naar TV en vanaf TV naar receiver met optical mocht je geen HDMI inputs/outputs op je receiver hebben. Dan hoef je niet steeds input op je reciever te wisselen, maar zal je waarschijnlijk hooguit DD51 throughput kunnen doen. DTS wordt bijna niet ondersteund).
Dit vind ik niet ideaal mede door de stroomkosten die er dan bij komen. Ook het geluid zit dan naast me oren (bedoel het geluid van me pc).
kroegtijger schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:31:
[...]

Een Pi is inmiddels wel redelijk gangbaar, maar ook bijvoorbeeld een Medi8er, of een volwaardige HTPC met ofwel een kant-en-klare build (XBMCbuntu, OpenElec etc) ofwel Windows, ubuntu, of debian is heel gangbaar.

[...]

En dat zal waarschijnlijk voorlopig nog wel een bottleneck blijven ben ik bang. Zijn powerplugs geen optie? Zou je eventueel ook nog kunnen onderzoeken natuurlijk mocht wifi toch niet blijken te volstaan (maar lijkt me zinvol dat eerst te testen voordat je behoorlijk moet gaan investeren)
Met mijn budget van 100 euro blijft dan alleen een Pi over lijkt wel.

Dat niet bekabelen blijft zeker nog een probleem en zeker totdat ik een keer uit huis ben. Nu bedenk ik me eigenlijk dat als ik iets wil streamen ik altijd mijn pc aan zal moeten hebben. Anders zou ik op zoek moeten gaan naar een nas of het apparaat aan moeten sluiten op een harde schijf dusdanig dat hij zelf kan downloaden en dergelijke. Is dat haalbaar met een Pi?

• kroegtijger
gertjanw1993 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:18:
[...]

Dit vind ik niet ideaal mede door de stroomkosten die er dan bij komen. Ook het geluid zit dan naast me oren (bedoel het geluid van me pc).

[...]

Met mijn budget van 100 euro blijft dan alleen een Pi over lijkt wel.

Dat niet bekabelen blijft zeker nog een probleem en zeker totdat ik een keer uit huis ben. Nu bedenk ik me eigenlijk dat als ik iets wil streamen ik altijd mijn pc aan zal moeten hebben. Anders zou ik op zoek moeten gaan naar een nas of het apparaat aan moeten sluiten op een harde schijf dusdanig dat hij zelf kan downloaden en dergelijke. Is dat haalbaar met een Pi?
Wel haalbaar maar persoonlijk vind ik de performance van een Pi daarvoor toch te beperkt. Zeker als er na download ook nog wat met die data gedaan moet worden zoals parren en unrarren is de processor van een pi echt te klein. Een NAS zou een goede oplossing kunnen zijn dan inderdaad, maar ik ben bang dat je budget daarvoor ruimschoots te klein is.

iRacing Profiel

• Mister_GJ
kroegtijger schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:11:
[...]

Wel haalbaar maar persoonlijk vind ik de performance van een Pi daarvoor toch te beperkt. Zeker als er na download ook nog wat met die data gedaan moet worden zoals parren en unrarren is de processor van een pi echt te klein. Een NAS zou een goede oplossing kunnen zijn dan inderdaad, maar ik ben bang dat je budget daarvoor ruimschoots te klein is.
Als ik het goed begrijp heb ik dan en een NAS nodig en een mediaspeler die dit verwerkt? Wat is aan te raden? Budget is dan wel op te rekken....

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:42
De Dune spelers hebben een torrent client ingebouwd en kunnen van een externe schijf lezen.
Geen idee waar jij mee shopt. Maar de mogelijkheid is er.

pricewatch: Dune HD TV-102W
Bijvoorbeeld.
Is WiFi.

[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 04-03-2014 10:43 ]

Verwijderd

Als je geen kabel kunt trekken is het ook mogelijk om powerline te gebruiken zoals kroegtijger ook aangeeft als optie. De powerline gebruik ik ook in verband met het niet (gemakkelijk) bekabelen en het werkt hier uitstekend.

http://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/
Pagina: 1