Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Is het mogelijk om de discussie omtrent de smartcards (waar je ondertussen al bericht over hebt gehad van Caiway) hier niet meer te bespreken.

Zoals ik ook al eerder heb geschreven, als het antwoord je niet bevalt dan moet je er hier niet over door blijven zeuren. Neem gewoon contact op met Caiway en uit daar je ongenoegen.

Anderen gaan blijkbaar wel akkoord met het aanbod en een paar personen blijven er over doordrammen.

Let wel, ik snap echt wel dat je het niet eerlijk vindt dat je nu extra moet gaan betalen maar wij, en de Caiway webcare ook niet, kunnen dat echt niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:52
In dit geval doen we nog eens extra navraag omdat naar onze mening het antwoord van Caiway webcare niet kan kloppen, naar mijn mening verduidelijk ik waarom ik vermoed dat Caiway webcare niet het juiste antwoord geeft.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de klantendienst van Caiway nog eens bellen voor meer duidelijkheid ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:44:
[...]

Beste StefanOD,

TV Plus en TV Extra op COAX zullen ook gelijk blijven aan dat van Ziggo.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout
Caiway Webcare Team.
Welke pakketten krijg je dan bij een glasvezel abonnement?
Ik heb nu een G100 pakket en wil straks gewoon via de coax tv kijken.

Wat krijgen we dan nadat Ziggo van de COAX kabel af is?

1 Caiway standaard
2 Caiway Basic

en wat zijn de opties voor extra pakketten zijn dit de pakketten die jullie aanbieden op jullie site of zijn dit de zenders zoals wij dit hadden bij Ziggo?

Aankomende weken krijg je Caiway basic omdat dit gelijk is met Ziggo. Ga je over op het Coax aanbod dan blijf je dezelfde zenders houden. Maar hoe zit met een alles in 1 glas pakket zonder de Entone (IPTV)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 16:28
Goede vraag, zoals Caiway het stelt. lijkt het erop dat het, het zelfde blijft. Dat kan voor zenders zijn maar de diensten zoals VOD zeker niet!

In mijn ogen klopt het antwoord van Caiway dus niet. TV extra en TV Plus zijn zeker niet het zelfde als bij Ziggo. Want dat zou betekenen dat het hele VOD discussie en Smartcards discussie er niet zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internet4me schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:22:
Goede vraag, zoals Caiway het stelt. lijkt het erop dat het, het zelfde blijft. Dat kan voor zenders zijn maar de diensten zoals VOD zeker niet!

In mijn ogen klopt het antwoord van Caiway dus niet. TV extra en TV Plus zijn zeker niet het zelfde als bij Ziggo. Want dat zou betekenen dat het hele VOD discussie en Smartcards discussie er niet zou zijn.
Zover ik nu heb gelezen op de site van Cogas en Caiway trek ik voorlopig de volgende conclusie.

TV Standaard (niet basic)

Met TV Standaard haalt u een wereld aan kijk- en luisterplezier in huis. U bekijkt de populairste Nederlandse tv-zenders in HD kwaliteit. Met ruim 60 digitale zenders is er bovendien veel aandacht voor buitenlandse, regionale en lokale zenders.
U kunt bij Caiway ook alleen een televisie abonnement afnemen, het TV Standaard abonnement. Wanneer u alleen een TV Standaard abonnement afneemt, kijkt u tv via de kabel (coax). Het TV Standaard abonnement is tevens standaard onderdeel van de Caiway Alles-in-1HD pakketten (met of zonder telefonie)!
TV Plus

Met TV Plus ontvangt u maar liefst 31 extra zenders. Daarnaast kijkt u ook naar 3 extra zenders in Full HD kwaliteit. TV Plus is een uitgebreid tv-pakket voor het hele gezin. Van lifestyle en entertainment tot kinder- en muziekzenders, voor ieder wat wils.
31 extra zenders
Een uitgebreid tv-pakket voor het hele gezin
https://www.twentestaptover.nl/site/images/359/TV+Plus.png

TV Plus 9.95 per maand

TV Extra 13.95 per maand

https://www.twentestaptov...ages/355/TV+Extra+DEF.png

Wellicht kan een Caiway medewerker dit bevestigen of dit ook voor de glas abonnement hetzelfde is? Dan bedoel ik niet de zenders via de Entone maar puur aanbod op de coax.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij houden jullie gewoon de Ziggo pakketten op de coax.
Maar als je de geschiedenis een beetje gevolgd hebt.
Dan weet je dat dit maar tijdelijk is.
Eerst laten wennen aan de overgang naar Caiway en dan een jaartje later opeens het eigen coaxaanbod erop zoals in de rest van het Caiway gebied.

Zo is het in elke gemeente gegaan waar Caiway de scepter zwaait. Verwacht niet dat het nu anders wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:05:
Eerst laten wennen aan de overgang naar Caiway en dan een jaartje later opeens het eigen coaxaanbod erop zoals in de rest van het Caiway gebied.

Zo is het in elke gemeente gegaan waar Caiway de scepter zwaait. Verwacht niet dat het nu anders wordt.
Indien dit zo is hoop ik wel Caiway Basic te krijgen i.p.v. Caiway Standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
Het valt net op dat bij de "gewone" Caiway kabel abo's je 70 zenders standaard krijgt, waarvan 29 in HD. In Twente is dat 60 zenders standaard, waarvan 20 in HD.

Vanaf de middelste abonnement krijg je elders "Plus TV" gratis (bij kleinste abo 11,- p/m), in Twente is het altijd 9,95 p/m, 1e 2 maanden gratis. Als je nou Plus TV kiest, op welk moment moet je 'm opzeggen om precies die 2 maanden gratis te krijgen en geen 3e maand hoeven te betalen? :-)

PS: wie gebruikt er nu eigenlijk nog "homepage" ruimte bij z'n provider?

[ Voor 7% gewijzigd door wurtel op 10-11-2014 15:17 . Reden: PS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:05:

Heb je het topic gevolgd? Zie niet niet snel gebeuren.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wurtel schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:14:
Het valt net op dat bij de "gewone" Caiway kabel abo's je 70 zenders standaard krijgt, waarvan 29 in HD. In Twente is dat 60 zenders standaard, waarvan 20 in HD.

Vanaf de middelste abonnement krijg je elders "Plus TV" gratis (bij kleinste abo 11,- p/m), in Twente is het altijd 9,95 p/m, 1e 2 maanden gratis. Als je nou Plus TV kiest, op welk moment moet je 'm opzeggen om precies die 2 maanden gratis te krijgen en geen 3e maand hoeven te betalen? :-)

Dat noemen ze het standaard pakket 60 zenders, het pakket met 70 zenders is het Basic pakket bij Caiway.
In januari kan het bij ons in Oldenzaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:38:
[...]

Zover ik nu heb gelezen op de site van Cogas en Caiway trek ik voorlopig de volgende conclusie.

TV Standaard (niet basic)

Met TV Standaard haalt u een wereld aan kijk- en luisterplezier in huis. U bekijkt de populairste Nederlandse tv-zenders in HD kwaliteit. Met ruim 60 digitale zenders is er bovendien veel aandacht voor buitenlandse, regionale en lokale zenders.
U kunt bij Caiway ook alleen een televisie abonnement afnemen, het TV Standaard abonnement. Wanneer u alleen een TV Standaard abonnement afneemt, kijkt u tv via de kabel (coax). Het TV Standaard abonnement is tevens standaard onderdeel van de Caiway Alles-in-1HD pakketten (met of zonder telefonie)!
TV Plus

Met TV Plus ontvangt u maar liefst 31 extra zenders. Daarnaast kijkt u ook naar 3 extra zenders in Full HD kwaliteit. TV Plus is een uitgebreid tv-pakket voor het hele gezin. Van lifestyle en entertainment tot kinder- en muziekzenders, voor ieder wat wils.
31 extra zenders
Een uitgebreid tv-pakket voor het hele gezin
https://www.twentestaptover.nl/site/images/359/TV+Plus.png

TV Plus 9.95 per maand

TV Extra 13.95 per maand

https://www.twentestaptov...ages/355/TV+Extra+DEF.png

Wellicht kan een Caiway medewerker dit bevestigen of dit ook voor de glas abonnement hetzelfde is? Dan bedoel ik niet de zenders via de Entone maar puur aanbod op de coax.
Beste StefanOD,

Dankjewel!

Wanneer klanten overstappen naar onze diensten via COAX in jouw regio dan leveren we de RTV diensten zoals deze staan weergegeven op onze site www.twentestaptover.nl.

Wanneer klanten overstappen naar onze diensten via glasvezel dan leveren wij het reguliere aanbod zoals aangegeven staat op www.caiway.nl (klant moet wel gebruik maken van de dienst internactieve TV).

Wanneer klanten overstappen naar onze diensten via glasvezel, maar ze blijven gebruik maken van RTV via COAX dan ontvangt de klant het Cogas Standaard TV pakket. Klant kan ook de aangegeven extra pakketten bestellen zoals op onderstaand overzicht zijn vermeldt.
https://www.caiway.nl/sit...?package=CogasStandaardTV. Pas wanneer het netwerk is aangepast kunnen wij daadwerkelijk digitale diensten gaan leveren.

Met vriendelijke groet,

Harma

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
wurtel schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:14:

Beste Wurtel,

Wanneer u een dienst wilt opzeggen houdt dan rekening met een opzegermijn van één maand. Als voorbeeld: 10 november opzegging doorgegeven dan word de dienst per 9 december beeindigd.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:03
Caiway schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:26:
[...]

Beste StefanOD,

Dankjewel!

Wanneer klanten overstappen naar onze diensten via COAX in jouw regio dan leveren we de RTV diensten zoals deze staan weergegeven op onze site www.twentestaptover.nl.

Wanneer klanten overstappen naar onze diensten via glasvezel dan leveren wij het reguliere aanbod zoals aangegeven staat op www.caiway.nl (klant moet wel gebruik maken van de dienst internactieve TV).

Wanneer klanten overstappen naar onze diensten via glasvezel, maar ze blijven gebruik maken van RTV via COAX dan ontvangt de klant het Cogas Standaard TV pakket. Klant kan ook de aangegeven extra pakketten bestellen zoals op onderstaand overzicht zijn vermeldt.
https://www.caiway.nl/sit...?package=CogasStandaardTV. Pas wanneer het netwerk is aangepast kunnen wij daadwerkelijk digitale diensten gaan leveren.

Met vriendelijke groet,

Harma
Wat betekend dit nou precies. Ik vind het echt zo vaag om telkens een soortgelijk antwoord te lezen. Dit klinkt mij in de oren als iets in de zin van: Als Ziggo eraf is dan zeg je lekker gedag tegen alle overstap voordelen en krijg je het uitgeklede Caiway pakket voor dezelfde prijs.

Ik wil hier duidelijkheid over wat het precies gaat betekenen wat betreft zenderpakket nadat Ziggo eraf is. Wat veranderd er precies. En kom AUB niet aanzetten met dit is nog niet vastgesteld want je kan niemand wijsmaken dat Caiway nu niet weet wat er over 2/3 maand op de kabel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
IseT schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:40:
[...]

Wat betekend dit nou precies. Ik vind het echt zo vaag om telkens een soortgelijk antwoord te lezen. Dit klinkt mij in de oren als iets in de zin van: Als Ziggo eraf is dan zeg je lekker gedag tegen alle overstap voordelen en krijg je het uitgeklede Caiway pakket voor dezelfde prijs.

Ik wil hier duidelijkheid over wat het precies gaat betekenen wat betreft zenderpakket nadat Ziggo eraf is. Wat veranderd er precies. En kom AUB niet aanzetten met dit is nog niet vastgesteld want je kan niemand wijsmaken dat Caiway nu niet weet wat er over 2/3 maand op de kabel zit.
Beste IseT,

Wat wij bij je gaan leveren is afhankelijk van welke dienst je aanvraagt en via welk netwerk, COAX of glasvezel..

Heb je al besteld? Dan ontvangen we graag je adresgegevens in een PB om je persoonlijk te informeren.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 10:31
coax = zenderoverzicht op twentestaptover.nl
Glas = zenderoverzicht op caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:26:
[...]

Beste StefanOD,

Dankjewel!

Met vriendelijke groet,

Harma
Zijn de zender pakketten zoals ik ze heb gelinkt de pakketten zoals je deze gaat krijgen nadat het netwerk is aangepast ? Deze pakketten wijken af van datgene jullie op de normale website hebben staan vandaar de vraag. Ik heb nu een pakket gekozen G100 en laat voor de resterende weken televisie via Ziggo lopen. Indien Ziggo eraf is en jullie het overnemen ben ik erg benieuwd naar het zenderaanbod en vooral de inhoud van de extra zender pakketten over de Coax kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de zenders van "twente stapt over"zijn toch exact gelijk aan het Ziggo aanbod of zie ik dat niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:52:
coax = zenderoverzicht op twentestaptover.nl
Glas = zenderoverzicht op caiway.nl
ok maar dan het standaard pakket of basis pakket?
Ik neem aan dat je dan het Basic pakket krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:51:
[...]

Beste IseT,

Wat wij bij je gaan leveren is afhankelijk van welke dienst je aanvraagt en via welk netwerk, COAX of glasvezel..

Heb je al besteld? Dan ontvangen we graag je adresgegevens in een PB om je persoonlijk te informeren.

Met vriendelijke groet,

Harma
Dat is pas service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:55:
de zenders van "twente stapt over"zijn toch exact gelijk aan het Ziggo aanbod of zie ik dat niet goed?
]Nagenoeg gelijk. Ik hoop dat dit bij een glaspakket ook zo is.
Wij hebben nog de Ci modules en willen graag blijven kijken over de Coax. Het zenderaanbod in het Coax voorstel heeft een aantal zenders die wij anders moeten missen (nicktoons, ID).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:56:
[...]

ok maar dan het standaard pakket of basis pakket?
Ik neem aan dat je dan het Basic pakket krijgt.
Voor Twente is dat standaard. Als ik het goed heb.

Edit:

TV standaard dus:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.com/img745/2669/i6cL8f.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Neyluzz op 10-11-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:00:
[...]

Dat is de vraag, nu is dat gelijk aan Ziggo. Veel zenders uit het standaard pakket zitten in aanvullende pakketten van Ziggo. kortom wel te krijgen.
Mar indien je Caiway Basic krijgt en de daar bijhorende extra pakketten zijn veel zenders niet meer te bekijken. Wij kijken bijvoorbeeld Investigation Discovery. Deze zender zit alleen in het Caiway Basic pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:00:
[...]

Edit:

TV standaard dus:

[afbeelding]
klopt maar wanneer je dan kijkt bij de opties extra tv pakketten krijg je hele andere pakketten dan via de normale caiway site.

Concreet is de vraag welk zender pakket (basic of Standaard) krijgen wij na de migratie over de COAX?
Wat is de inhoud van de extra zender pakketten na de migratie over de COAX?
Ik woon zelf in Oldenzaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:04:
[...]

klopt maar wanneer je dan kijkt bij de opties extra tv pakketten krijg je hele andere pakketten dan via de normale caiway site.

Concreet is de vraag welk zender pakket (basic of Standaard) krijgen wij na de migratie over de COAX?
Wat is de inhoud van de extra zender pakketten na de migratie over de COAX?
Ik woon zelf in Oldenzaal.
Ik kan die extra zenderpakketten niet bekijken omdat ik niet uit Twente kom. Maar de website zegt heel duidelijk:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.com/img661/9193/NYfX0b.jpg

Omdat analoog daar ook nog op de kabel zit (zal wel contractueel met de gemeentes zijn vastgelegd, zoals in andere regio's waar Caiway levert), zijn er bijvoorbeeld minder HD zenders. Na verloop van tijd zal analoog dan wel van de kabel verdwijnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Neyluzz op 10-11-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:10:
[...]

Ik kan die extra zenderpakketten niet bekijken omdat ik niet uit Twente kom. Maar de website zegt heel duidelijk:

[afbeelding]

Omdat analoog daar ook nog op de kabel zit (zal wel contractueel met de gemeentes zijn vastgelegd, zoals in andere regio's waar Caiway levert), zijn er bijvoorbeeld minder HD zenders. Na verloop van tijd zal analoog dan wel van de kabel verdwijnen.
Op de site staat bij het G100 pakket Basic TV

https://www.caiway.nl/site/nl/pakketten?home

70+ zenders, 29 in HD
60+ radiozenders

Analoog ontvang je nu inderdaad Caiway Standaard.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dan klik je op bestel en opties, vul je je postcode + huisnummer in en krijg je de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.com/img673/8099/FSHXAt.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Neyluzz op 10-11-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:26:
Dan klik je op bestel en opties, vul je je postcode + huisnummer in en krijg je de volgende melding:

[afbeelding]
Zover was ik al, maar dit heeft allemaal nog te maken met het feit dat Ziggo nu nog het tv gedeelte verzorgd. Caiway werkt al geruime tijd samen en het pakket analoog is afgestemd op het basis pakket van Ziggo. Nu heeft uiteraard Ziggo een ander extra TV aanbod.
Na de Migratie ontstaat een geheel ander startpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Maar dat zijn dan dus zorgen voor later. Ze kondigen het niet aan, dus lijkt het mij sterk dat ze na de migratie gelijk het zenderaanbod aanpassen. Dan hadden ze je dat nu al verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:32:
Maar dat zijn dan dus zorgen voor later. Ze kondigen het niet aan, dus lijkt het mij sterk dat ze na de migratie gelijk het zenderaanbod aanpassen. Dan hadden ze je dat nu al verteld.
Niet dus.
Verschillende antwoorden gehad.
De een zegt het blijft zoals had was bij Ziggo ( zie www.twentestaptover.nl , de ander zegt dat je Caiway Basic krijgt na de migratie en dan zijn er nog die zeggen dat wij Caiway standaard houden.
Alles wat gecommuniceerd wordt is van toepassing op oversluiten naar Coax alles in een.
De informatie aangaande overstappen van Ziggo naar een glaspakket van Caiway is iets moeilijker blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Als je de website leest beantwoordt dat toch je vragen? Meer kan je daar niet van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat er bij Twente stapt over
Klant van Ziggo. (dat ben ik)

Klant bij Ziggo?

Wat verandert er voor u als u overstapt naar Caiway? Eigenlijk niet erg veel! Dankzij onze samenwerking met Ziggo, kunnen we ervoor zorgen dat u weinig zult merken van de overgang naar Caiway. Lees hieronder wat de overstap voor u betekent.

Televisiezenders
Met Caiway ontvangt u dezelfde tv-zenders als nu. Ook de extra zenderpakketten TV Plus en TV Extra veranderen niet. En u kunt themapakketten zoals HBO, Film1 en FOX Sports bijbestellen.

bron
https://www.twentestaptover.nl/site/nl/persoonlijkaanbod

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Zijn er verschillen als je Caiway Standaard naast het standaard aanbod legt van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:40:
Zijn er verschillen als je Caiway Standaard naast het standaard aanbod legt van Ziggo?
Nee dit is gelijk.
Het verschil zit hem in de aanvullende zenders.
Zoals ze nu vermelden op de site Twente stapt over staat daar dat de zender pakketten gelijk blijven aan het aanbod van Ziggo.
Ik ben/was klant bij Ziggo ik stap over naar Caiway Glas.

Dan staat er deze regel

Televisiezenders
Met Caiway ontvangt u dezelfde tv-zenders als nu. Ook de extra zenderpakketten TV Plus en TV Extra veranderen niet. En u kunt themapakketten zoals HBO, Film1 en FOX Sports bijbestellen.

Dan is mijn vraag of ik dezelfde zenders kan behouden of krijgen na de migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 10:37
Caiway schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:31:
[...]

Beste Wurtel,

Wanneer u een dienst wilt opzeggen houdt dan rekening met een opzegermijn van één maand. Als voorbeeld: 10 november opzegging doorgegeven dan word de dienst per 9 december beeindigd.

Met vriendelijke groet,

Harma
Goedemiddag,

Dat vind ik heel bijzonder. Ik heb zojuist mijn analoge TV abo opgezegd per 30 november, terwijl het nu 10 november is. Ik hoefde géén maand opzegtermijn in acht te nemen.

Bovendien verbaasde mij het zeer dat, wanneer je halverwege de maand opzegt, je toch de volledige maand betaald en géén restitutie krijgt over de resterende maand. Dit heb ik zojuist van de klantenservice begrepen en ik was daarover zeer verbaasd. Ik kan bovenstaand relaas van het bedrijfsaccount dus niet bevestigen.

Ik ben er in elk geval op 30 november vanaf en ik zal een incasso in december zeker laten storneren.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:46:
[...]

Nee dit is gelijk.
Het verschil zit hem in de aanvullende zenders.
Zoals ze nu vermelden op de site Twente stapt over staat daar dat de zender pakketten gelijk blijven aan het aanbod van Ziggo.
Ik ben/was klant bij Ziggo ik stap over naar Caiway Glas.

Dan staat er deze regel

Televisiezenders

Dan is mijn vraag of ik dezelfde zenders kan behouden of krijgen na de migratie.
Zoals gezegd wordt, je kan themapakketten zoals HBO, Film1 en FOX Sports bijbestellen. Anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:48:
[...]

Zoals gezegd wordt, je kan themapakketten zoals HBO, Film1 en FOX Sports bijbestellen. Anders niet.
Ik heb nu TV Extra van Ziggo. Dus dat ben je kwijt en krijgt alleen 60 zenders van Caiway Standaard?
Er staat echt ook de extra zender pakketten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Misschien is de zinsopbouw dan niet helemaal helder. Maar je weet wat je besteld als je geen extra zenderpakketten neemt. Je krijgt dan dus TV Standaard. Extra moet je er dus gewoon bijbestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:54:
Misschien is de zinsopbouw dan niet helemaal helder. Maar je weet wat je besteld als je geen extra zenderpakketten neemt. Je krijgt dan dus TV Standaard. Extra moet je er dus gewoon bijbestellen.
Geen probleem maar wat is de content van deze pakketten. Volgens de site Twente stapt over zijn die gelijk aan wat je nu van Ziggo ontvangt. Maar niet alles wat daar staat is van toepassing op klanten die overstappen naar Glas. Het zou raar zijn dat mijn buurman een Coax alles in 1 abonnement neemt en via het coax gedeelte andere zenders krijgen dan ik met mijn glasvezel pakket en extra tv zenders. Kortom het is een beetje onduidelijk en de Caiway medewerkers kijken mij in dit forum en proberen ook keurig te antwoorden. maat tot zover heb ik nog niet het juiste antwoord op mijn vraag gehad.
Het thuisfront vraagt mij welke zenders we behouden en welke niet. Terechte vraag toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:54:
Kijk even op twentestaptover en vul voor de grap postcode 7577GC en een huisnummer in.
Kijk dan bij extra tv zenders is totaal afwijkend dan de pakketten die je ziet staan op www.caiway.nl

De site heet niet twentestaptoveropcoax toch?
We stappen over naar Caiway dus ga ik ervan uit dat deze aanvullende zenders zijn zoals het hier staat blijven.

kortom onduidlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:06
Neyluzz schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:26:

[afbeelding]
Ben benieuwd wat die extra zenders zijn, is dat het uitgebreide pakket of valt daar ook Sport1 onder? Ik heb nu enkel Sport1 voor de Formule 1, als ik daar dan ook nog eens verplicht 5 euro voor interactieve TV voor moet bij betalen en m'n huidige recoder niet meer kan gebruiken ivm glas word het wel een erg prijzige grap voor 2x in de maand anderhalf uur tv :o

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jullie in Twente krijgen wel alle HD versies van Film1 en HBO van Caiway en de andere Caiway abonnees niet?

Het wordt steeds grappiger met Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:32
Nee, we krijgen niet alle HD versies van Film1 en HBO.
Het verschil met het huidige Ziggo zenderpakket en het Caiway zenderpakket straks:
- HBO 1 in HD, HBO 2 & 3 in SD
- Geen Hindi pakket
- Fox Sports International 2, 4 en 6 in SD
- Film 1 Action, Comedy & Kids en Sundance in SD
- Paar andere zenders in het erotiek en Turkse pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het dus niet helemaal gelijk aan het Ziggo aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:30:
Dan is het dus niet helemaal gelijk aan het Ziggo aanbod.
Wellicht wil iemand van Caiway het uitleggen, met name situatie na de migratie.

Ik verwacht dat het tv aanbod los staat van glas of coax alles in een.
Immers in beide opties krijg je het aanbod ook over de coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Voor een ieder. Ik heb vandaag specifiek de informatielijn Twente gebeld, afdeling Glasvezel.

Nogmaals duidelijk en helder gevraagd hoe het zit met aanschaf en huur van de smartcards bij afname van een glasvezelabonnement

Over ALLE smartcards besteld voor 15 april, DUS OOK bij glasvezelabonnementen is GEEN huur of aanschafkosten verschuldigd. Dat geldt ALLEEN in het Cogasgebied.

Het vergelijkbare G100 pakket zonder entone is € 12,= goedkoper dan het middelste pakket van Ziggo. Virusscan en nieuwsgroepen neem ik voor lief. Helaas dan geen Entone

Neem ik het G200 pakket met entone dan ben ik€ 3,= per maand duurder uit... Wie weet kan men daar via een goede actieaanbieding iets aan doen....

Ik wordt zo waar een beetje vrolijker van Caiway. Nu moet Cogas nog zorgen dat de glasvezel actief is voor de overgangsdatum....

[ Voor 39% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-11-2014 19:32 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikrijnders schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:23:
Voor een ieder. Ik heb vandaag specifiek de informatielijn Twente gebeld, afdeling Glasvezel.

Nogmaals duidelijk en helder gevraagd hoe het zit met aanschaf en huur van de smartcards bij afname van een glasvezelabonnement

Over ALLE smartcards besteld voor 15 april, DUS OOK bij glasvezelabonnementen is GEEN huur of aanschafkosten verschuldigd. Dat geldt ALLEEN in het Cogasgebied.

Het vergelijkbare G100 pakket zonder entone is € 2,= goedkoper dan het middelste pakket van Ziggo.
Ik wordt zo waar een beetje vrolijker van Caiway. Nu moet Cogas nog zorgen dat de glasvezel actief is voor de overgangsdatum....
Mooi direct alle drie aanvragen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:29:
[...]

Mooi direct alle drie aanvragen dus
me wel goed citeren dan.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?
Volgens mij is het middelste pakket van Ziggo 54.95 en G100 42.50

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Het vergelijkbare G100 pakket zonder entone is € 12,= goedkoper dan het middelste pakket van Ziggo. Virusscan en nieuwsgroepen neem ik voor lief. Helaas dan geen Entone.

PS zelfs met Virusscan en nieuwsgroepen is G100 nog goedkoper dan mijn huidige Ziggo-abonnement.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-11-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:34:
[...]

?
Volgens mij is het middelste pakket van Ziggo 54.95 en G100 42.50
Juist daarom had ik mijn post al aangepast. Verschil is €12,=, daar kun je dus makkelijk ook de nieuwsgroepen en virusscan voor bijnemen, hou je nog geld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
Erikrijnders schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:37:
[...]

Juist daarom had ik mijn post al aangepast. Verschil is €12,=, daar kun je dus makkelijk ook de nieuwsgroepen en virusscan voor bijnemen, hou je nog geld over.
Je kunt ook eerst een jaar meeliften op de coax aanbieding... nog goedkoper toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
Caiway schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:51:
[...]

Beste IseT,

Met vriendelijke groet,

Harma
Nee ik heb nog niet besteld. Ik stel dit zoveel mogelijk uit tot ik een keer over alles duidelijkheid heb. Zo te zien ben ik nog steeds niet de enige want kijkend naar de reacties na je uitleg zie ik nog veel verwarring over welke situatie er nu gaat afspelen nadat ziggo van de Kabel is. Als ik ga overstappen ga ik over op COAX Alles in 1 Plus. Ik heb nu Ziggo alles in 1 plus.

Nogmaals mijn vraag. Wat gebeurt er qua zenderaanbod nadat ziggo eraf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
IseT schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:39:
[...]

Nee ik heb nog niet besteld. Ik stel dit zoveel mogelijk uit tot ik een keer over alles duidelijkheid heb. Zo te zien ben ik nog steeds niet de enige want kijkend naar de reacties na je uitleg zie ik nog veel verwarring over welke situatie er nu gaat afspelen nadat ziggo van de Kabel is. Als ik ga overstappen ga ik over op COAX Alles in 1 Plus. Ik heb nu Ziggo alles in 1 plus.

Nogmaals mijn vraag. Wat gebeurt er qua zenderaanbod nadat ziggo eraf is?
Niets, alleen sommige zenders zijn straks SD ipv HD. Normaal gesproken zal Caiway na een jaar zijn pakket gaan wijzigen onder het mom van gelijktrekken en nieuwe zenders erbij en andere eraf. Dat is overal gebeurd waar Caiway om de hoek kwam kijken.

Ik bestel ook nog niets, maar wil niet twee keer in een jaar overstappen. Het liefst ga ik meteen voor Glasvezel, maar ook ik wacht net als vele anderen op de andere aanbieders zodat bijvoorbeeld G200 bij Caiway ongetwijfeld ook een lagere prijs gaat krijgen. Concurrentie zal de prijs doen zakken.

[ Voor 28% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-11-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikrijnders schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:40:
[...]

Niets, alleen sommige zenders zijn straks SD ipv HD. Normaal gesproken zal Caiway na een jaar zijn pakket gaan wijzigen onder het mom van gelijktrekken en nieuwe zenders erbij en andere eraf. Dat is overal gebeurd waar Caiway om de hoek kwam kijken.

Ik bestel ook nog niets, maar wil niet twee keer in een jaar overstappen. Het liefst ga ik meteen voor Glasvezel, maar ook ik wacht net als vele anderen op de andere aanbieders zodat bijvoorbeeld G200 bij Caiway ongetwijfeld ook een lagere prijs gaat krijgen. Concurrentie zal de prijs doen zakken.
Jij zegt dus dat alle zenders en extra zenders gelijk blijven? Dus het tv extra van Ziggo kan ik blijven afnemen via Caiway en daar zitten dezelfde zenders in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
brni schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:39:
[...]

Je kunt ook eerst een jaar meeliften op de coax aanbieding... nog goedkoper toch?
Alle opties liggen nog open. Voorlopig is afwachten het meest verstandige. Ook de glasvezelpakketten zullen nog in prijs dalen naarmate er meer concurrentie komt zoals Fiber.
Ik verwacht zeker nog Vodafone en KPN. het zou vreemd zijn wanneer Cogas/CIF zulke grote partijen gaat weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:45:
[...]

Jij zegt dus dat alle zenders en extra zenders gelijk blijven? Dus het tv extra van Ziggo kan ik blijven afnemen via Caiway en daar zitten dezelfde zenders in?
Dat klopt helemaal. De zenderlijst staat op twentestaptover.nl, deze is gelijk aan Ziggo. Tenzij je Hindi-zenders hebt :-) Voor de zenderlijst moet je even op bestellen klikken (niet echt bestellen natuurlijk) en dan op de grote I van Informatie klikken bij TV Extra en TV Plus

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-11-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
Erikrijnders schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:45:
[...]

Alle opties liggen nog open. Voorlopig is afwachten het meest verstandige. Ook de glasvezelpakketten zullen nog in prijs dalen naarmate er meer concurrentie komt zoals Fiber.
Ik verwacht zeker nog Vodafone en KPN. het zou vreemd zijn wanneer Cogas/CIF zulke grote partijen gaat weigeren.
Denk je dan dat daar nog (veel) meer duidelijkheid over gaat komen voordat Ziggo van je coax verdwijnt? Lijkt me niet, zeker niet als je die aangeraden 6 weken marge aan wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
brni schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:49:
[...]

Denk je dan dat daar nog (veel) meer duidelijkheid over gaat komen voordat Ziggo van je coax verdwijnt? Lijkt me niet, zeker niet als je die aangeraden 6 weken marge aan wilt houden.
Twee weken is voldoende om alles toe te zenden in te installeren. Waar heb jij die 6 weken gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikrijnders schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:46:
[...]

Dat klopt helemaal. De zenderlijst staat op twentestaptover.nl, deze is gelijk aan Ziggo. Tenzij je Hindi-zenders hebt :-)
Maar d\is dit niet specifiek voor het Coax aanbod ipv glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
Erikrijnders schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:50:
[...]

Twee weken is voldoende om alles toe te zenden in te installeren. Waar heb jij die 6 weken gelezen?
Communicatie van zowel Caiway als Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Net een draytek 2925 besteld voor mijn G200 glasverbinding!

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
brni schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:53:
[...]

Communicatie van zowel Caiway als Ziggo.
Een erg veilige marge, maar goed dan heb ik nog zeker tot half december. Heb ik eind december het spul binnen om dit op 30 januari te installeren?? Volgens mij is de uiterste marge echt 14 dagen en kun je ook nog gemakkelijk begin januari bestellen om op 30 januari zeker te zijn van diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxize schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:54:
Net een draytek 2925 besteld voor mijn G200 glasverbinding!
Wil Ziggo en Caiway tegelijk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:51:
[...]

Maar d\is dit niet specifiek voor het Coax aanbod ipv glasvezel?
Glasvezel zal je andere zenders via de entone geven, Coax blijft echter ook dan gelijk aan Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize

Oxize

@Brni: Ik heb glas aangevraad op 30-10. Glas pakket ontvangen op 07-11 en wacht nu op activatie.

Kan zeker snel.

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikrijnders schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:57:
[...]

Glasvezel zal je andere zenders via de entone geven, Coax blijft echter ook dan gelijk aan Ziggo.
Ook voor extra zender pakketten (TV Extra en TV plus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Erikrijnders schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:45:

Vodafone zou kunnen maar KPN met dochter bv's zal nooit komen. Net zoals Caiway nooit op reggefiber zou komen. Is een gentlemen's agreement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 16:14
http://www.tubantia.nl/re...-op-cogas-kabel-1.4620440
ALMELO - Het wordt voor Cogas nog moeilijk om concurrentie voor Caiway te vinden op het glasvezelnetwerk. Twee grote onafhankelijke glasvezelproviders, Tele2 en Vodafone, zijn niet geïnteresseerd in het Cogas-glasvezelnetwerk.
In zee gaan met Cogas betekent voor ons een enorme investering
Volgens Tele2 krijgt Caiway zo’n enorme voorsprong dat het voor andere providers niet meer rendabel is om ook diensten aan te bieden. Er heeft zich inmiddels wel één gegadigde gemeld: op uitnodiging van boze Almeloërs is provider Fiber bezig met een peiling.

Tele2
​Maar pas als dat voor aanstaande donderdag 5000 belangstellenden oplevert komt Fiber in actie. Potentiële abonnees kunnen zich geheel vrijblijvend aanmelden via www.fiber.nl/twente. Volgens woordvoerder Jan Willem te Gussinklo is het Cogas-gebied niet interessant voor Tele2: „Wij doen normaal gesproken zaken met Reggefiber. In zee gaan met Cogas betekent voor ons een enorme investering want we moeten onze apparatuur installeren in hun centrale. Die investering moet je terugverdienen via abonnementen. Maar Caiway heeft daar een enorme voorsprong. Zij nemen alle coax-abonnees over. En bieden vervolgens een glasvezelpakket aan dat nog goedkoper is dan het coax-pakket. Dat is voor veel mensen reden om over te stappen. Dan blijft er voor ons niet zoveel over. Wij kunnen alleen mensen tot overstappen verleiden met nog goedkopere tarieven, maar dan verdienen we de investering niet terug. Dus wij komen niet op de Cogas-kabel.”

Vodafone
Vodafone laat weten: „We kiezen er op dit moment voor om alleen via het glasvezelnetwerk van Reggefiber diensten aan te bieden. Elke andere aanbieder met een eigen netwerk moeten we apart inregelen, wat een arbeidsintensief proces is.” Vodafone sluit niet uit over een paar jaar misschien wel iets in Twente te willen. Cogas wilde maandagmiddag niet reageren op de vraag of zich meer providers hebben gemeld en hoeveel providers er eventueel op 1 januari van start zouden kunnen. Volgens een woordvoerder van Cogas komt het bedrijf dinsdag met verdere mededelingen hierover en worden de klanten eerst persoonlijk ingelicht, voordat er mededelingen aan de pers worden gedaan.

Meer hierover in de Twentsche Courant Tubantia van dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
Oxize schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:58:
@Brni: Ik heb glas aangevraad op 30-10. Glas pakket ontvangen op 07-11 en wacht nu op activatie.

Kan zeker snel.
Snap ik, maar ik wil het risico eigenlijk niet lopen. Dikke kans dat er bij eventueel gedoe wel naar die 6 weken wordt verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net gezien wat hun aanbieden

All-in One Supersnel 24mnd :o

€54,95/mnd :|

Internet 100 mbit/s |:( (Supersnel :z )

Digitale en analoge televisie

Interactieve HD televisie

extra €10,00/mnd

Settop box HD

Gratis

HD pakket

€4,95/mnd

Onbeperkt vast en mobiel

€14,95/mnd ;w

Extra settop box HD

€5,00/mnd ;w

Tweede Extra settop box HD

€5,00/mnd ;w

Totale prijs per maand

€94,85 :( }:O 8)7

lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus wat ik al eerder zei, alleen zusje en broertjes van Caiway komen erbij :)

Ben benieuwd wanneer Caiway zijn IPTV klanten verlost van de Entone.

KPN komt volgend jaar al met IPTV zonder losse ontvanger.

IPTV zonder losse ontvanger

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2014 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
Zojuist opnieuw een brief van Cogas gehad. Vanaf 1-1-2015 twee aanbieders van glasvezel voor de consument en twee voor zakelijke klanten. In het tweede kwartaal van 2015 komt er voor de consument nog een derde bij.

Er worden verder helaas geen namen genoemd, dus of ze hiermee nu op Fiber doelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:52

The.Terminator

Un boer met bier

Las het idd ook op Tubantia in het stukje van Cogas bied excuses aan voor slechte communicatie.
Beetje jammer dat men geen namen willen noemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:25
brni schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:00:
Zojuist opnieuw een brief van Cogas gehad. Vanaf 1-1-2015 twee aanbieders van glasvezel voor de consument en twee voor zakelijke klanten. In het tweede kwartaal van 2015 komt er voor de consument nog een derde bij.

Er worden verder helaas geen namen genoemd, dus of ze hiermee nu op Fiber doelen?
In Schiedam wordt er nu glasvezel aangelegd door CIF :'(
Hopelijk komen deze providers ook naar andere CIF-gemeenten, want dan is er hier geen monopoliepositie meer op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
The.Terminator schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:36:
Las het idd ook op Tubantia in het stukje van Cogas bied excuses aan voor slechte communicatie.
Beetje jammer dat men geen namen willen noemen!
Op basis van dat Tubantia stukje lijkt me CBizz gewoon die tweede partij. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja joh, het is gewoon 1 leugenboel daar .
Schandalig, graag echt vijf concurrenten , niet toneelstukje opvoeren zoals nu gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 20:39
Cogas kan je niet verantwoordelijk houden dat er geen concurrentie komt.

Als andere providers er geen brood in zien komen ze niet, zo simpel is het.

Daarbij, Caiway is aardig goedkoop als je ze gaat vergelijken met andere, dus wie dan zou overstappen is nog een dief van z'n portemonnee ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
VirinR schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:40:
[...]

In Schiedam wordt er nu glasvezel aangelegd door CIF :'(
Hopelijk komen deze providers ook naar andere CIF-gemeenten, want dan is er hier geen monopoliepositie meer op glas.
Wanneer leren jullie nou eens te begrijpen dat er geen monopoliepositie is, maar providers er simpelweg geen interesse hebben omdat de initiële investering veel te hoog is.

Dit is een duidelijk verschil. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
dominition schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:52:
Cogas kan je niet verantwoordelijk houden dat er geen concurrentie komt.

Als andere providers er geen brood in zien komen ze niet, zo simpel is het.

Daarbij, Caiway is aardig goedkoop als je ze gaat vergelijken met andere, dus wie dan zou overstappen is nog een dief van z'n portemonnee ook..
True, maar dan kan Cogas nu toch (eindelijk) wel gewoon open kaart spelen? Met zo'n vrij vage huis-aan-huis-brief blijven ze het zichzelf extra moeilijk maken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die vijf echte concurrenten komen er niet, hoe lang we er ook over praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 16:28
Als Cogas de prijs te hoog houdt. Zeker niet.

(kunnen ze wel zeggen, dat ze hun best gedaan hebben... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
brni schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:00:
Zojuist opnieuw een brief van Cogas gehad.
Ik heb 'm ook. Beetje slordig dat ze schrijven:
Vooral voor de groep klanten die het mailadres moet wijzigen was dit een onaangename verassing.
Nu is verassing een ander woord voor crematie. Misschien bedoelde ze wel "verrassing" (met 2 'r's), maar ja, communicatie is niet hun sterkste kant O-) Maar om nu die groep klanten te gaan cremeren gaat wel erg ver >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Online.nl wordt genoemd als de 4e aanbieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
Wow.. die brief.. dankjewel cogas voor jullie excuses. Bedankt dat jullie je best doen om het voor ons zo goed mogelijk te krijgen. Ik ben nu echt opgelucht en heel veel wijzer geworden. [/sarcasm off]

Alsjeblieft hej.. zo'n brief stuur je toch niet uit.. In het kort staat hier gewoon we gingen er vanuit dat jullie zonder gezeur naar caiway kwamen. Deze onderneming wil wel aardig zaken doen met ons en ziggo niet.

Schandalig dat ze gewoon niet open kaart spelen en gewoon zeggen waar het op staat: WE HEBBEN GELD NODIG EN CAIWAY IS ONZE BAAS. HIER JULLIE CENTJES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

Arfman

Drome!

Tenenkrommend inderdaad die brief. Ik heb besloten dat er belangrijkere zaken in mijn leven zijn en ga dus samen met alle andere schaapjes lekker mee naar Caiway. G100 of G200 waarschijnlijk, zit ik de komende jaren weer snor.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Wat ik niet snap is dat CBizz als particuliere leverancier wordt genoemd. Daar vind je op hun site niets van terug. Nu heb ik wel zitten te bedenken dat men in rap tempo een nieuwe site in de lucht gaat schieten waarin Cbizz opeens met goedkope glasvezelaanbiedingen gaat komen....

Dat kan Caiway niet want dan is de rest van het land over de zeik....

Wat betreft Cogas: niet meer serieus te nemen, zeker niet na deze zwakke brief. De strontkar wordt over Ziggo heengereden, terwijl ze zelf een veel duurdere aanbieding hebben gedaan tov de jaren ervoor.

De pot verwijt de ketel.....

Geen uitsteldatum totdat er voldoende glasvezel aanbieders zijn en totdat alle aansluitingen werkend zijn opgeleverd, niks. Ze verdommen het om te luisteren naar hun klanten.

[ Voor 37% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-11-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Erik, waar heb je die info over Online vandaan? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Neyluzz op 11-11-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo krijgt de zwarte Piet toegeschoven van Cogas

Nu de leiding van Cogas van de aandeelhouders mag aanblijven, is het zwartepieten over de schuldvraag begonnen. Cogas geeft in een brief aan klanten Ziggo de schuld van de Cogas-soap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Neyluzz schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:26:
Erik, waar heb je die info over Online vandaan? :)
Er blijkt een site te zijn waar je de aanbieders op jouw adres kunt zien. Op mijn adres staat dat online glasvezelpaketten levert... Zelfde geldt voor Fiber. Toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Welke site? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49

AzzKickah

06-CENSORED

Wat het ergste is aan die brief is dat er wederom wordt aangegeven dat Cogas met Caiway in zee is gegaan omdat Caiway wel wou investeren/leveren op het glasvezelnetwerk en Ziggo niet.

:o Waarom dan geen overstappakketten voor Glas maar alleen voor kabel-abonnementen??? Waarom wordt overstappen naar Glas dan niet veel meer aangeprezen en gestimuleerd??? :o

Echt, daar snap ik helemaal niks van. Wil je nou over naar Glas of niet, Cogas??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen wij ook als Caiway abonnee kiezen uit die andere aanbieders straks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Vragen naar de bekende weg 4320p. Maar noem mij 1 andere glasvezelaanbieder die goedkoper is ? En ja wel met gelijke snelheid graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de beltarieven is iedere andere aanbieder goedkoper dan Caiway.
Nergens betaal je bijna 22 euro per maand voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:56:
Nergens betaal je bijna 22 euro per maand voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel.
Je moet niet van uitbreidingen uitgaan maar van standaardpakketten.

Daar is iedereen duurder mee, en extra dingen nemen maar een paar mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Erikrijnders schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:53:
Wat ik niet snap is dat CBizz als particuliere leverancier wordt genoemd. Daar vind je op hun site niets van terug. Nu heb ik wel zitten te bedenken dat men in rap tempo een nieuwe site in de lucht gaat schieten waarin Cbizz opeens met goedkope glasvezelaanbiedingen gaat komen....

Dat kan Caiway niet want dan is de rest van het land over de zeik....

Wat betreft Cogas: niet meer serieus te nemen, zeker niet na deze zwakke brief. De strontkar wordt over Ziggo heengereden, terwijl ze zelf een veel duurdere aanbieding hebben gedaan tov de jaren ervoor.

De pot verwijt de ketel.....

Geen uitsteldatum totdat er voldoende glasvezel aanbieders zijn en totdat alle aansluitingen werkend zijn opgeleverd, niks. Ze verdommen het om te luisteren naar hun klanten.
Het staat Cogas in hun recht om een marktconforme prijs te vragen. Dat Ziggo in het verleden minder betaalde is mooi, maar blijkbaar wilde Ziggo niet de prijs betalen zoals dat verder in het land betaald wordt.

Kun je wel gaan schelden op Cogas, maar ze hebben wel een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:56:
Ja en weet je hoeveel belminuten je kan kopen met een sim only? En ja dan nog wil ik het weten wie er goedkoper is qua internetsnelheid en qua tv. Weinig tot niemand. Of je moet qua tv tevreden zijn met sd kwaliteit. En niet iedereen hoeft onbeperkt bellen. Dat is maar een klein percentage klanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize

Oxize

Het is kiezen of delen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Cogas biedt excuses aan voor communicatie rond overstap naar Caiway
Netwerkbeheerder Cogas uit Almelo biedt haar klanten excuses aan voor de manier waarop zij mensen met een abonnement van kabelexploitant Ziggo wilde laten overstappen naar Caiway. Er was veel kritiek, op met name de gedwongen overstap, het gebrek aan keuze en het verdwijnen van bestaande e-mailadressen.

Zo'n 90.000 klanten van Cogas hebben vandaag een brief gekregen met excuses en informatie. De netbeheerder zegt de impact van de overstap niet goed te hebben ingeschat en zit behoorlijk met de commotie in de maag.

En daar blijft het niet bij. Cogas belooft dat mensen vanaf volgend jaar kunnen kiezen uit meerdere providers, waaronder een aantal onafhankelijke. Met die keuzevrijheid hoopt Cogas een deel van de kritiek weg te kunnen nemen. Een ander probleem, het verdwijnen van e-mailadressen, kan niet opgelost worden. Cogas adviseert haar klanten om een provider-onafhankelijk mailadres te nemen om de overstap straks makkelijker te maken.

Cogas kan niet zeggen hoeveel klanten door de commotie zijn vertrokken. Ziggo heeft overigens vandaag haar abonnees buiten het verzorgingsgebied van Cogas gemeld dat zij geen zorgen hoeven te maken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 20 ... 59 Laatste