Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:53

chromeeh

the Gnome

chromeeh schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:36:
Vanmiddag m'n modem eens aangesloten, modem komt netjes online, geeft netjes een link.
Maar activeren kan niet...

Dus de helpdesk gebeld... Je moet eerst een sms hebben gehad dat de verbinding "opgeleverd is" en werkt, anders kun je niet activeren :')

Maar goed, morgen weer een poging >:)
Webcare to the rescue!
Binnen 5 minuten een duidelijk antwoord *O*

Waarschijnlijk morgen lekker bloaz'n met 400MBit 8)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 23:17
Ik had vandaag dat SMS'je gehad. Alles netjes aangesloten en dit berichtje is gepost via de Caiway- verbinding. :)

Ping van 6 ms via de router (5 ms direct) en 105 Mbit/s (106 Mbit/s direct) down en 106 Mbit/s (108 Mbit/s direct) up. Ik ben dik tevreden tot nu toe. :)

Nog leuker, m'n router (Netgear R7000) staat zo dichtbij dat ik dezelfde snelheid ook haal via Wifi. :)

[ Voor 56% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-10-2014 20:46 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Jaap-Jan schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:43:
Ik had vandaag dat SMS'je gehad. Alles netjes aangesloten en dit berichtje is gepost via de Caiway- verbinding. :)

Ping van 6 ms via de router (5 ms direct) en 105 Mbit/s (106 Mbit/s direct) down en 106 Mbit/s (108 Mbit/s direct) up. Ik ben dik tevreden tot nu toe. :)

Nog leuker, m'n router (Netgear R7000) staat zo dichtbij dat ik dezelfde snelheid ook haal via Wifi. :)
@Azzkickah
Dit zijn de juiste cijfers die bij je pakket horen.

@Jaapjan
Die router van jou wil meer Mbit- tjes hebben. :+
Ruilen van router??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:59

AzzKickah

06-CENSORED

jeroen028 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:49:
[...]

@Azzkickah
Dit zijn de juiste cijfers die bij je pakket horen.

@Jaapjan
Die router van jou wil meer Mbit- tjes hebben. :+
Ruilen van router??
Bedraad bedoelje? Ja met 95MBit kan ik ook wel leven :)

Alleen die WMM setting in de router kan ik dus niet disablen. Erg frustrerend, er is geen andere firmware voor die router en kan ook geen download voor de originele vinden. Misschien dat dat die setting zou 'unlocken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 20:39
chromeeh schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:41:
[...]

Webcare to the rescue!
Binnen 5 minuten een duidelijk antwoord *O*

Waarschijnlijk morgen lekker bloaz'n met 400MBit 8)
Vandaag kwam de hele rambam binnen van Caiway.

Hier komt model ook online maar activeren kan nog niet, morgenavond ff nieuwe poging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 12:52
Vandaag de activatie sms-je ontvangen. Vanavond aangesloten. Erg tevreden! D:212 U:218 Mb/s.
18 Oktober aangevraagd en dus vandaag (28 Oktober) werkend. Nu wachten op de nummer portatie, benieuwd hoe lang dat duurt. Ik woon btw in Goor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Laatst online: 27-09 23:17
In de Gemeenteraad van Almelo zeuren ze nog vrolijk door over de hele toestand Cogas/Ziggo.

Nu live debat in de raadszaal:

http://www.maximedia.nl/almelo/

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Roger_Rabbit schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:31:
In de Gemeenteraad van Almelo zeuren ze nog vrolijk door over de hele toestand Cogas/Ziggo.

Nu live debat in de raadszaal:

http://www.maximedia.nl/almelo/
No soundz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Laatst online: 27-09 23:17
Nu wel er was pauze.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Jaap-Jan schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:43:

Goede berichten :)
M'n router maak ik m'n geen zorgen om (Heb een Asus RT-66U, deze kan aardig wat doen ;))

Vrijdag op zaterdag nacht volgt dan de vuur proef... YouTube upload :9
(Ik verstouw maandelijks aardig wat GB's richting YouTube & Vimeo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Het WAN IP- adres is zojuist gewijzigd. Niet semi- statisch zoals bij Ziggo dus. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-10-2014 22:47 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jaap-Jan schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:43:
Het WAN IP- adres is zojuist gewijzigd. Niet semi- statisch zoals bij Ziggo dus. :(
De DHCP-lease is 30 minuten. Dus als je je modem/router minder dan een half uur disconnected laat zou je hetzelfde IP moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
Jaap-Jan schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:43:
In princiepe blijft je ip hetzelfde, maar de lease is heel erg kort. Ik gebruik ook een dynamic dns service :).

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

3dmaster schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:27:
[...]

In princiepe blijft je ip hetzelfde, maar de lease is heel erg kort. Ik gebruik ook een dynamic dns service :).
Oplossingen zijn makkelijk te vinden, en anders idd ff wat scripten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
AzzKickah schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:33:

Echter, ik heb de WMM setting gevonden in de router, maar de enige optie is Enable :? Ik kan 'm niet disablen.. -O-
Ook niet te vinden in de manual waarom de optie Disable er niet bij staat.
Eh... meen je dat serieus?
Enable is het tegenovergestelde van disable. Zoiets als inschakelen, uitschakelen. Als je dus alleen kan kiezen voor enable, dan is ie dus nu "disabled".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Almelo moet Cogas en Caiway dwingen tot afspraken met Ziggo
Almelo moet Cogas en Caiway dwingen tot het maken van afspraken met Ziggo die leiden tot het behoud van de huidige mailadressen voor 90 duizend gebruikers van de kabelaansluiting in het werkgebied van Cogas.

Die opdracht kreeg het college van burgemeester en wethouders dinsdagavond mee van de gemeenteraad. De raadsfracties namen unaniem een motie aan die moet bewerkstelligen dat er een einde komt aan de onrust onder de gebruikers van de Cogas-kabel.

Cogas gaat Ziggo volgend jaar als aanbieder op de kabel vervangen door Caiway. Dat zou onder meer betekenen dat alle gebruikers van de kabel aan een nieuw mailadres moeten. Daarnaast willen veel klanten Ziggo als aanbieder gewoonweg niet kwijt.

De gemeenteraad van Almelo heeft naast het behoud van Ziggo-mailadressen verder in de motie gesteld dat een nieuwe aanbieder dezelfde diensten moet leveren als Ziggo, tegen dezelfde tarieven. Op het moment dat de kabel wordt vervangen door een glasvezelnetwerk moeten klanten van Cogas hun eigen aanbieder kunnen kiezen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:18

The.Terminator

Un boer met bier

Op het moment dat de kabel wordt vervangen door een glasvezelnetwerk moeten klanten van Cogas hun eigen aanbieder kunnen kiezen.
Dit betekent dus, als ik het goed lees, dat ik direct moet kunnen kiezen tussen verschillende providers aangezien glas hier al beschikbaar is :) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Gaat nooit ervan komen.

Andere aanbieders komen pas als het hele netwerk uitgerolt en operationeel is. Anders is het niet interessant voor providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

wurtel schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:41:
[...]

Eh... meen je dat serieus?
Enable is het tegenovergestelde van disable. Zoiets als inschakelen, uitschakelen. Als je dus alleen kan kiezen voor enable, dan is ie dus nu "disabled".
En jij meent dit serieus? Er staat toch bij 'ik kan hem niet disablen'.

Hij staat op Enable. Als ik het 'lijstje' uitklapt, zijn er niet meer opties. Hij staat dus al op Enabled en dat is niet te wijzigen naar Disabled. Het is een dropdown-list met als enige optie Enable.

Duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

dominition schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:17:
Gaat nooit ervan komen.

Andere aanbieders komen pas als het hele netwerk uitgerolt en operationeel is. Anders is het niet interessant voor providers.
Dat dacht ik al, en tja als je dan glas wilt dan zit je vast aan een jaar contract!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
AzzKickah schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:44:
[...]

En jij meent dit serieus? Er staat toch bij 'ik kan hem niet disablen'.

Hij staat op Enable. Als ik het 'lijstje' uitklapt, zijn er niet meer opties. Hij staat dus al op Enabled en dat is niet te wijzigen naar Disabled. Het is een dropdown-list met als enige optie Enable.

Duidelijker kan ik het niet uitleggen.
Het is nu wel duidelijker i.d.d. :)

Je schreef eerst "de enige optie is 'enable'". Dat klinkt alsof er dus een knopje is met tekst "enable" waar je op kon klikken. Dan denk ik "dus is die optie nu op "disabled".

Misschien is een screenshot van die pagina wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

wurtel schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:57:
[...]

Misschien is een screenshot van die pagina wel makkelijk.
Hierbij :)

Afbeeldingslocatie: http://83.128.23.212/Pics/WMM.png

Als ik bijvoorbeeld Broadcast ESSID verander naar Disabled, geeft dat ook niet de optie Disabled voor WMM. Had ik ook niet verwacht, maar op die manier heb ik al meer settings zitten veranderen in de hoop dat het ene het andere 'unlockt'.

[ Voor 0% gewijzigd door AzzKickah op 29-10-2014 10:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
AzzKickah schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:06:
[...]

Als ik bijvoorbeeld Broadcast ESSID verander naar Disabled, geeft dat ook niet de optie Disabled voor WMM. Had ik ook niet verwacht, maar op die manier heb ik al meer settings zitten veranderen in de hoop dat het ene het andere 'unlockt'.
Tja... je zou met web developer tools de pagina kunnen aanpassen om ook een "disabled" optie erbij te zetten, maar (a) of dat dan ook werkt en (b) je moet dan wel een beetje handigheid daarin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-09 21:30
mensen die nu simonly van Ziggo Mobiel hebben...hebben jullie al een nieuwe keuze gemaakt waar je heen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:24
Gisteravond mijn alles-in-1 glas geactiveerd en meteen al een irritatie; geen vast ip adres. Echt wat irritant. Elke keer als ik nu settings ga aanpassen in mn router en deze moet rebooten dan kan ik mn dns records weer aan gaan passen.Pfff.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
MarkoAlmelo schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:50:
mensen die nu simonly van Ziggo Mobiel hebben...hebben jullie al een nieuwe keuze gemaakt waar je heen gaat?
Simyo! (Een KPN onderneming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Vince22 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:57:
Gisteravond mijn alles-in-1 glas geactiveerd en meteen al een irritatie; geen vast ip adres. Echt wat irritant. Elke keer als ik nu settings ga aanpassen in mn router en deze moet rebooten dan kan ik mn dns records weer aan gaan passen.Pfff.
Aj dat is jammer!
MarkoAlmelo schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:50:
Jup, Simyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Vince22 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:57:
Overweeg een dienst zoals DynDNS! Erg handig. Bij mij draait een client op mijn NAS, 24/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:09

HaTe

haat niet

Topicstarter
Een gratis vervanger waar je niet elke maand hoeft te vernieuwen is DuckDns.org. Gebruik het zelf met OpenWRT en ben er erg tevreden over.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is er flinke reputatie schade voor Caiway door hun zwabberbeleid en ongelijke behandeling van alle klanten.

Reputatie schade voor Caiway door de Cogas soap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:34
En caiway had al niet zo'n beste reputatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 10:31
Ach man, waar wordt die reputatieschade nou op gebaseerd? Laten we volgend jaar nog maar eens kijken naar hoeveel mensen daadwerkelijk van de kabel zijn afgestapt naar een andere provider via xDSL. Zal mij benieuwen, en eigenlijk denk ik dat het reuze mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 15:52
Ziggo: € 54,95
TV Extra € 13,95
Totaal € 68,90

Glas Caiway € 52,50 helaas moet nu kiezen voor hoger snelheid ivm interactief, DAT KAN ALLEEN VIA GLAS
Huur glasdecoder €5,=
Internet Veilig € 3,95
Nieuwsgroepen € 5,95
TV Extra € 13,95
Totaal € 81,35

€ 12,45 per maand duurder uit omdat ik EN interactief wil EN meteen over wil op glas
Dat is € 150-,= meer per jaar tov wat ik nu aan Ziggo betaal.
Kan iemand van Caiway dit even uitleggen. Immers interactief kunnen we niet via de COAX ontvangen alleen via glas..............

Waar blijven de kortingen op de entone, virusscan en nieuwsgroepen wanneer je in het Cogasgebied voor Glas kiest?? Gelijke monikken gelijke kappen.

PS voor wie zich afvraagd waarom de smartcard er niet bij staan, dat heb ik al wel losgekregen, die zijn ook bij glas gratis... dat is dan ook het enige!!!!!!!

Graag reactie van Caiway, dit kan echt zo niet! Dit kan niet waar zijn!!!!!!!!!! Het verschil met het nu aangeboden COAX-pakket is veel te groot voor de mensen die meteen overstappen op glas!
Geen enkel voordeel, zelfs vele malen duurder uit!
Zelfs wanneer ik Virusscan en nieuwsgroepen niet kies betaal ik meer tov Ziggo om interactief te kunnen.
Die entone moet dan minimaal gratis zijn aangezien ik voor Ziggo een interactieve decoder heb gekocht.
Bovendien geen enkele korting op het abonnement, dat krijgen de COAX-mensen wel, en niet zo'n beetje ook!

Caiway graag reactie, die kunnen jullie niet handhaven!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-10-2014 17:40 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Erikrijnders schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:37:
Ziggo: € 54,95
TV Extra € 13,95
Totaal € 68,90

Glas Caiway € 52,50 helaas moet nu kiezen voor hoger snelheid ivm interactief, DAT KAN ALLEEN VIA GLAS
Ik herhaal het nog maar een keer:

Als je een decoder (bijv. zo'n Humax kastje) met harde schijf hebt (intern of extern via USB maakt niet uit) dan kun je gewoon pauzeren, spoelen, opnemen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Glas Caiway € 52,50 helaas moet nu kiezen voor hoger snelheid ivm interactief, DAT KAN ALLEEN VIA GLAS -> Je zou zelfs nog een pakketje lager kunnen gaan, voor €42,50 per maand
Huur glasdecoder €5,00 -> Is niet nodig omdat je TV over coax kan kijken
Internet Veilig € 3,95 -> Is niet nodig, je kan gratis Microsoft Security Essentials of een andere gratis virusscanner installeren
Nieuwsgroepen € 5,95 -> Jammer ja, maar dat van Ziggo was toch niet veel soeps
TV Extra € 13,95 -> Even duur als bij Ziggo zie ik, misschien iets anders nadeliger aanbod
Totaal € 81,35

Als oplossing voor interactieve TV kan je eens kijken naar een Chromecast! Kost 35 euro en veel veelzijdiger dan die troep die je bij interactieve TV vind.

Nou, bespaar ik je toch even €18,95 per maand! :)

[ Voor 23% gewijzigd door HaTe op 29-10-2014 17:42 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
HaTe schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:39:
Huur glasdecoder €5,00 -> Is niet nodig omdat je TV over coax kan kijken
Internet Veilig € 3,95 -> Is niet nodig, je kan gratis Microsoft Security Essentials of een andere gratis virusscanner installeren
Nieuwsgroepen € 5,95 -> Jammer ja, maar dat van Ziggo was toch niet veel soeps
TV Extra € 13,95 -> Even duur als bij Ziggo zie ik, misschien iets anders nadeliger aanbod
Totaal € 81,35
Rechtpraten wat krom is zijn jullie goed in. Helaas voor uitgesteld kijken, films en VOD moet ik toch echt naar dit glasvezelpakket, dat biedt Caiway niet over de COAX. Dus wel gelijk heb je dan ook de glasdecoder entone nodig.

Internet Veilig is bij COAX gratis, dus zou dat ook voor glas moeten gelden, dat geldt ook voor de nieuwsgroepen.

Een pakketje lager kan ook niet, daar zit geen entone bij waar je interactief mee kunt, domme opmerking.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-10-2014 17:43 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
AzzKickah schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:39:
[...]

Ik herhaal het nog maar een keer:

Als je een decoder (bijv. zo'n Humax kastje) met harde schijf hebt (intern of extern via USB maakt niet uit) dan kun je gewoon pauzeren, spoelen, opnemen, etc.
Je kan jezelf herhalen, maar daar schieten wij Ziggo klanten niets mee op. Interactief, incl films, VOD, uitzending gemist etc kan echt alleen maar vanaf het middelste glasvezelpakket van Caiway via de entone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:33
Inderdaad vod kan alleen vanaf g200. En nog steeds maar op 1 tv....omdat je maar 1 entone kan-moet huren.

[ Voor 22% gewijzigd door internet4me op 29-10-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Met een Chromecast of Mediacenter is alles mogelijk. Popcorn-Time bied direct ondersteuning voor Chromecast. Je zou eventueel ook de DLNA functie van je TV kunnen gebruiken om content te spelen.

Interactieve TV is over rated vind ik zelf. Er zijn veel mooiere oplossingen waarvan een HTPC (met eigen TV kaart) mijn favoriet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik het goed Caiway, dat wanneer ik het kabelpakket kies ik een gratis router krijg?
Ik kan dan na een maand opzeggen en overstappen op glas.
Wanneer ik niet eerst kabel kies maar direct naar glas ga, moet ik de router zelf kopen voor 50,-

Gisteravond met vrienden even de oplossing voor de Imago schade bij elkaar ge-brainstormd:
Heel Caieay Nederland een jaar lang alle diensten van Caiway gratis.
Te betalen uit de salarissen van de Caiway top. Die kunnen wel een jaartje toe met een normaal loon zoals de schoonmakers bij Caiway.
Eventueel kan Cogas bijspringen, die hebben nog een reserve van miljoenen...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-09 21:30
http://hndb.nl/2014/10/u-bent-de-klos-met-alleen-bellen/

Ook een mooi stukkie

[ Voor 189% gewijzigd door Isane op 29-10-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:36:
Begrijp ik het goed Caiway, dat wanneer ik het kabelpakket kies ik een gratis router krijg?
Ik kan dan na een maand opzeggen en overstappen op glas.
Wanneer ik niet eerst kabel kies maar direct naar glas ga, moet ik de router zelf kopen voor 50,-

Gisteravond met vrienden even de oplossing voor de Imago schade bij elkaar ge-brainstormd:
Heel Caieay Nederland een jaar lang alle diensten van Caiway gratis.
Te betalen uit de salarissen van de Caiway top. Die kunnen wel een jaartje toe met een normaal loon zoals de schoonmakers bij Caiway.
Eventueel kan Cogas bijspringen, die hebben nog een reserve van miljoenen...
Die router voor €50,= had ik ook nog niet in mijn berekening meegenomen, daarmee zit ik op €200,= per jaar duurder uit tov Ziggo alleen omdat Caiway geen VOD/interactief ondersteund via COAX. Wie gelijk op glas overstap wordt aan alle kanten genaaid door Caiway in het Cogasgebied. SCHANDE! Nog schandeliger is dat er geen reactie van Caiway komt hoe ze ook dit gaan oplossen. Echt kranzinnige manier van handelen! :( :( :(

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-10-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
HaTe schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:31:
Met een Chromecast of Mediacenter is alles mogelijk. Popcorn-Time bied direct ondersteuning voor Chromecast. Je zou eventueel ook de DLNA functie van je TV kunnen gebruiken om content te spelen.

Interactieve TV is over rated vind ik zelf. Er zijn veel mooiere oplossingen waarvan een HTPC (met eigen TV kaart) mijn favoriet is.
MiniX going strong here :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Erikrijnders schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:11:
[...]

SCHANDE! Nog schandeliger is dat er geen reactie van Caiway komt hoe ze ook dit gaan oplossen. Echt kranzinnige manier van handelen! :( :( :(
Inderdaad, heb zelf al 2 keer contact opgenomen met caiway. Ze zijn zo flexibel als een blok beton. Je geeft terechte fouten van caiway aan. Ze beamen het. Maar doen er niks aan.

*De mensen aan de telefoon kunnen er natuurlijks niks aan doen. Het zijn de mensen met minimaal 3 keer modaal salaris die hierover gaan. De mensen aan de telefoon baalen er ook duidelijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is nou typisch Caiway. Gewoon communicatief gehandicapt ( en dan druk ik me nog zachtjes uit)

Als ze zelf niet snappen hoe die reputatieschade ontstaat, wil ik wel een handje helpen om het uit te leggen.

Je kan niet aan mensen in Twente voor hetzelfde bedrag per maand, 180 mbit/s aanbieden en de Caiway klanten in Gouda voor dat bedrag afschepen met 50 mbit/s.

Geen klant die je dit fantsoenlijk kan uitleggen en al helemaal niet kan verdedigen.

Je biedt voor hetzelfde geld in Gouda een veel minder product

Betrouwbaar kom je zo als bedrijf niet over.
Ook laat Caiway de mensen in Gouda voor de extra smartcards, zelfs voor het basispakket, 2 euro per maand betalen!!

Dat is gewoon je klanten bestelen. In de rest van je gebied is het basispakket ongecodeerd.
Zorg dan tenminste dat de mensen in Gouda ook niet extra hoeven te betalen om op een onbeperkt aantal televisies het basispakket te kunnen zien.

Maar ja, dat is al zo vaak door veel Gouwenaren aangegeven aan Caiway.

Maar Caiway heeft er gewoon lak aan en blijft gezellig die 2 euro per extra smartcard in rekening brengen, zelfs voor het basispakket!!

Krommer kan niet !!

Nu 9,95 per maand onbeperkt bellen voor de Twentenaren.
De rest van de Caiway klanten mag daar meer dan het dubbele voor neertellen!
Dit is ook krom en niet verdedigbaar.

Is de rest van uw klantengebied soms derderrangs volk?
Door al deze kromme keuzes is de reputatie van Caiway naar zijn malle moer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Ik woon in Twente, heb cogas. Maar ik mag ook geen gebruik van deze voordeeltjes maken.

Edit: bij Gouda is het inderdaad nog erger. Qua snelheid en maandelijks betalen voor je smarcards voor je tv basis abo.

[ Voor 41% gewijzigd door internet4me op 29-10-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Omdat ik al glasvezel g100 van caiway heb. Mijn tv extra +vod abo gaat nog via ziggo. Dit voor 5 tv's.
Ik moet ziggo de deur uit doen. Maar kan van geen 1 actie-korting gebruik maken. Betaal de volle pond. Lees betaal veel meer. Verder heb ik vod dan nog maar op 1 tv. Volledige discriminatie met mijn buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
internet4me schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:52:
Omdat al glasvezel g100 van caiway heb. Mijn tv extra +vod abo gaat nog via ziggo. Dit voor 5 tv's.
Ik moet ziggo de deur uit doen. Maar kan van geen 1 actie-korting gebruik maken. Betaal de volle pond. Lees betaal veel meer. Verder heb ik vod dan nog maar op 1 tv. Volledige discriminatie met mijn buurman.
Dat is precies wat ik roep. Minimaal moeten de gratis extra's binnen het COAX-pakket + onbeperkt bellen ook van toepassing zijn op Glas. Daarnaast moet de entone gratis. Vele mensen hebben bij Ziggo een interactieve decoder gekocht voor VOD. Deze MOETEN overstappen op glas om hetzelfde te kunnen en MOETEN dan opeens 5 euro huur per maand betalen. Daarnaast moet ook bij glas de router gratis zijn.

Het is stuitend hoe kortzichtig er bij Caiway wordt nagedacht en dat men niet met een reactie komt en het kennelijk niet WIL snappen. Iemand die interactief wil en onbeperkt bellen en meteen glas kiest is in mijn berekening minimaal € 250,= duurder uit per jaar. SCHANDELIJK! :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vijf televisies je volledige pakket zien kan je wel schudden bij Caiway. Ik heb een pluspakket en heb aan de drie smartcards niet genoeg. Regelmatig aangegeven aan Caiway, maar ze noteren het en vervolgens doet Caiway er niks mee.

De Entone werd vroeger kostenloos aangeboden bij een glasvezel abonnement, maar toen was TV kijken over IPTV de basis. Nu is ook bij een glasvezelabonnement , TV kijken via de coaxkabel weer de basis.

Caiway heeft wat heen en weer gezwabberd al de afgelopen jaren.

Vroeger zat Brava in het basispakket,maar is nu sinds een paar maanden opeens verhuisd naar een duur pluspakket van 11 euro per maand.

Caiway blijft je verassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:41
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:29:
Dit is nou typisch Caiway. Gewoon communicatief gehandicapt ( en dan druk ik me nog zachtjes uit)

Als ze zelf niet snappen hoe die reputatieschade ontstaat, wil ik wel een handje helpen om het uit te leggen.

Je kan niet aan mensen in Twente voor hetzelfde bedrag per maand, 180 mbit/s aanbieden en de Caiway klanten in Gouda voor dat bedrag afschepen met 50 mbit/s.

Geen klant die je dit fantsoenlijk kan uitleggen en al helemaal niet kan verdedigen.

Je biedt voor hetzelfde geld in Gouda een veel minder product

Betrouwbaar kom je zo als bedrijf niet over.
Ook laat Caiway de mensen in Gouda voor de extra smartcards, zelfs voor het basispakket, 2 euro per maand betalen!!

Dat is gewoon je klanten bestelen. In de rest van je gebied is het basispakket ongecodeerd.
Zorg dan tenminste dat de mensen in Gouda ook niet extra hoeven te betalen om op een onbeperkt aantal televisies het basispakket te kunnen zien.

Maar ja, dat is al zo vaak door veel Gouwenaren aangegeven aan Caiway.

Maar Caiway heeft er gewoon lak aan en blijft gezellig die 2 euro per extra smartcard in rekening brengen, zelfs voor het basispakket!!

Krommer kan niet !!

Nu 9,95 per maand onbeperkt bellen voor de Twentenaren.
De rest van de Caiway klanten mag daar meer dan het dubbele voor neertellen!
Dit is ook krom en niet verdedigbaar.

Is de rest van uw klantengebied soms derderrangs volk?
Door al deze kromme keuzes is de reputatie van Caiway naar zijn malle moer!
Ik kan maar 1 ding zeggen: Dat moet je niet accepteren! Richt op facebook een protest pagina op een zorg dat deze zoveel mogelijk geliked wordt. Zo is dat hier in Twente ook begonnen. Sneeuwbaleffect. Slopen die handel.
Het is al te gek voor woorden, dat wij aanvankelijk werden opgescheept met een inferieur product voor dezelfde prijs en nu proberen ze dat wanhopig recht te trekken door klanten uit Twente voor te trekken boven hun overige. Totaal onacceptabel! Wat een prutbedrijf!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikrijnders schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:11:
[...]

Die router voor €50,= had ik ook nog niet in mijn berekening meegenomen, daarmee zit ik op €200,= per jaar duurder uit tov Ziggo alleen omdat Caiway geen VOD/interactief ondersteund via COAX. Wie gelijk op glas overstap wordt aan alle kanten genaaid door Caiway in het Cogasgebied. SCHANDE! Nog schandeliger is dat er geen reactie van Caiway komt hoe ze ook dit gaan oplossen. Echt kranzinnige manier van handelen! :( :( :(
Je krijgt hem ook gratis bij G200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internet4me schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:18:
[...]

Inderdaad, heb zelf al 2 keer contact opgenomen met caiway. Ze zijn zo flexibel als een blok beton. Je geeft terechte fouten van caiway aan. Ze beamen het. Maar doen er niks aan.

*De mensen aan de telefoon kunnen er natuurlijks niks aan doen. Het zijn de mensen met minimaal 3 keer modaal salaris die hierover gaan. De mensen aan de telefoon baalen er ook duidelijk van.
Wat heeft het salaris hier nu mee te maken. We leven toch niet in een Communistisch land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:47:
[...]

Je krijgt hem ook gratis bij G200.
Waar haal je die wijsheid vandaan? Op hun website moet je toch echt bijdokken bij G200:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18450577/2014/Images/Schermafdruk%202014-10-29%2020.49.49.png

Bij G400 trouwens ook. Enkel bij de kabelpakketten krijg je gratis een router geleverd.
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:49:
[...]

Wat heeft het salaris hier nu mee te maken. We leven toch niet in een Communistisch land?
offtopic:
Ik denk dat er gerant word op de leidinggevenden die bij veel bedrijven inderdaad van graaien voor hun eigen voordeel houden. Geen ruimte voor een dikke vette kerstbonus? Hah dan dokken onze klanten maar extra per jaar. Hoe dit bij Caiway zit durf ik niet te zeggen, maar ze lijken weinig in te willen leveren om hun klanten tevreden te houden.

[ Voor 49% gewijzigd door D4NG3R op 29-10-2014 20:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Als je al g100 heb, dan niet meer.
(je hebt al eerder zelf een router moeten aanschaffen, dus niet echt meer nodig. maar toch)

Dat krijg je als mensen ongelijk behandeld.

Edit: Ingehaald door de praktijk. In dit geval door "danger", bij glasvezel altijd dokken. Behalve bij de kabel. Leuk die ongelijkheid. Onduidelijker kunnen ze het niet maken...

[ Voor 34% gewijzigd door internet4me op 29-10-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:49:
[...]

Klopt, in een democratisch land zijn deze mensen normaal gesproken wel aanspreekbaar echter niet bij caiway. Zoals een echt communistisch land is caiway qua directie niet aan te spreken door de gewone burger. Vandaar dat de opmerking over het salaris....het ongenoegen is duidelijk lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikrijnders schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:56:
[...]

Dat is precies wat ik roep. Minimaal moeten de gratis extra's binnen het COAX-pakket + onbeperkt bellen ook van toepassing zijn op Glas. Daarnaast moet de entone gratis. Vele mensen hebben bij Ziggo een interactieve decoder gekocht voor VOD. Deze MOETEN overstappen op glas om hetzelfde te kunnen en MOETEN dan opeens 5 euro huur per maand betalen. Daarnaast moet ook bij glas de router gratis zijn.

Het is stuitend hoe kortzichtig er bij Caiway wordt nagedacht en dat men niet met een reactie komt en het kennelijk niet WIL snappen. Iemand die interactief wil en onbeperkt bellen en meteen glas kiest is in mijn berekening minimaal € 250,= duurder uit per jaar. SCHANDELIJK! :( :( :( :(
Tot nu toe loopt mijn G100 prima, geloof me nu maar het wordt niet meer anders. Dit is het en blijft het er komt nu teveel weerstand van de rest van Caiway gebruikers in Nederland. Er is geen andere aanbieder die straks nog wil instappen als iedereen verplicht over is. We zitten 1 jaar vast aan ons contract. Er blijft nog maar 1 optie over indien je Ziggo wil behouden en dat is verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internet4me schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:53:
[...]

Klopt, in een democratisch land zijn deze mensen normaal gesproken wel aanspreekbaar echter niet bij caiway. Zoals een echt communistisch land is caiway qua directie niet aan te spreken door de gewone burger. Vandaar dat de opmerking over het salaris....het ongenoegen is duidelijk lijkt mij.
Volgens mij is de directeur van Caiway nieuw en heeft veel ervaring opgedaan bij KPN. Je kan een bedrijf van deze omvang niet laten besturen door een baviaan. En ja deze mensen verdienen meer. In een commercieel bedrijf heb ik hier geen enkele moeite mee. Vrije marktwerking zal ik maar zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:58:
[...]

Volgens mij is de directeur van Caiway nieuw en heeft veel ervaring opgedaan bij KPN. Je kan een bedrijf van deze omvang niet laten besturen door een baviaan. En ja deze mensen verdienen krijgen meer. In een commercieel bedrijf heb ik hier geen enkele moeite mee. Vrije marktwerking zal ik maar zeggen
Fixed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:24
Svennos1 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:37:
[...]
Overweeg een dienst zoals DynDNS! Erg handig. Bij mij draait een client op mijn NAS, 24/7.
HaTe schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:10:
Een gratis vervanger waar je niet elke maand hoeft te vernieuwen is DuckDns.org. Gebruik het zelf met OpenWRT en ben er erg tevreden over.
Bedankt voor de reacties... maar had net een .nl domeinnaam aangeschaft waarmee ik lekker aan testen was op ziggo.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Je kan een CNAME record in je DNS instellingen van je domeinnaam maken, waar je de url van je dynamische DNS opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Of ZoneEdit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

HaTe schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:02:
Je kan een CNAME record in je DNS instellingen van je domeinnaam maken, waar je de url van je dynamische DNS opgeeft.
Dit werkt ook met subdomeinen etc?
Zal eens poging tot uitzoeken doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
DynDNS oplossingen zijn prima als je alleen maar zelf bij je eigen verbinding wilt kunnen als je onderweg bent, maar ik heb mijn IP adres ook in een aantal firewalls staan; in een firewall config wil je geen DNS entries opnemen maar harde IP adressen. Kan ik telkens die firewalls (laten) aanpassen :-(

Bij Ziggo heb ik vanaf het begin steeds hetzelfde IP adres gehad... In dezelfde periode op m'n backup tweakdsl lijn (die wel officieel een vast IP adres heeft, de reverse DNS entry wijst ook netjes naar mijn eigen domeinnaam, service van tweakdsl :) ) al 3 keer een nieuw IP adres gehad. De eerste 2 keer netjes per brief aangekondigd, de laatste keer helaas niet. Ik heb wel excuses daarvoor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ik kan me herinneren dat van de @Home -> Ziggo migratie je soms ook 3 ~ 10x per dag een ander (WAN) IP kreeg.
Tevens tijdens andere (migratie) projecten van Ziggo kreeg je meerdere keren een ander IP.

Ik gok dat ze nog wat aan het indelen /schuiven zijn en dat het tzt wel beter word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Maandag of dinsdag wordt onze glasvezel aangesloten bij de wijkcentrale, hadden ze ook wel even eerder mogen doen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
welke wijk?
Wij vallen onder binnenstad en worden pas naar verwachting 13 januari aangesloten op glasvezel. Dus per direct glasvezel is ook geen optie.

[ Voor 86% gewijzigd door timmert26 op 30-10-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09

Arfman

Drome!

Ik kan al glasvezel aanvragen maar ik wacht nog even af wat er met alle commotie gebeurt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:25
timmert26 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:21:
welke wijk?
Wij vallen onder binnenstad en worden pas naar verwachting 13 januari aangesloten op glasvezel. Dus per direct glasvezel is ook geen optie.
Wanneer stopt Ziggo in jou wijk? (stond in je brief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Ik dacht dat we uiterlijk per 1 januari over moesten stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
timmert26 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:15:
Ik dacht dat we uiterlijk per 1 januari over moesten stappen.
Nee, het is vanaf 1 januari.

Ikzelf heb als datum 25 februari staan (of iets in die buurt) in de brief van Ziggo. Almelo, Windmolenbroek.
Als ik nu op die twentestaptover site m'n postcode/huisnr invul dan krijg ik te zien "nog 103 dagen om over te stappen. Da's 10 februari (of 11, afhankelijk van hoe je het telt), 2 weken voor C Day. Ze zullen wel 2 weken nodig hebben; of 1 week, als je de wettelijk bedenktijd voor koop op afstand mee reken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 29-09 16:14
Jammer dat niemand mij heeft kunnen helpen naar aanleiding van mijn vorige post, maar goed....

KPN op klantenjacht?
KPN heeft inmiddels ook lucht gekregen van de soap hier in Twente. Mijn vriendin en ik hebben beiden een sim-only abonnement bij Hi(zodoende dus indirect klant van KPN). Er werd gebeld of je, middels een leuke aanbieding, wilde overstappen op KPN. En ik moet zeggen: Klinkt eigenlijk best aantrekkelijk!

Hieronder de desbetreffende diensten en prijzen. Momenteel hebben zij internet + TV Z1 van Ziggo. Er zijn geen extra pakketten of diensten die wij afnemen. TV wordt gekeken in de woonkamer. Er zijn nog plannen om er een tv bij te nemen elders in huis. Downloaden doe ik middels nieuwsgroepen maar de 3,5 MB/s(30 Mbit/s) van Ziggo voldoet daar goed aan. Oftewel, allemaal erg basic.

Mochten we overstappen naar KPN dan ontvangen we de volgende diensten voor het eerste jaar €29,50 en daarna €59,-. Je hebt wel een jaarcontract en daarna is het maandelijks opzegbaar.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/91mknq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2r262wh.jpg

Het mooie er aan vind ik nog dat we beiden
"Bij je mobiel abonnement krijg je een verdubbeling van je MB's.
- Verdubbeling geldt ook voor je belminuten en sms'jes
- Voor KPN en Hi"
krijgen EN onbeperkt onderling naar elkaar bellen.

Heb echter wel begrepen dat "Downloadsnelheid tot 50 Mbit/s" over de ADSL-verbinding gaat?! Hoeveel houd ik hier van over. Diegene van KPN die het aanbod deed had het over 30Mbit/s. Kan ik dit op voorhand nog ergens testen? Of duidelijk krijgen wat je downloadsnelheid dan wel wordt.

Volgens http://www.speedtest.nl/adsl/ woon ik 668 meter van de wijkcentrale. De volgende grafiek wordt weergeven:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/14c72b8.jpg
Houd ik dan maar echt 24 Mbit/s over? Wat dus neerkomt op 3 MB/s.

Via deze site zou je ook iets kunnen checken. Deze kwam uit dit topic. http://netco.fpi-info.fourstack.nl/
Bij mij kwam er: https://www.dropbox.com/s/bg8ytypbahbldut/Naamloos.tiff?dl=0

Is dit een beter aanbod dan de TV + internet over coax van Caiway voor de aanbieding van €29,95(eerste jaar)? Ik hoor graag jullie mening! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Trezzahn op 30-10-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:55
Ik weet alleen dat de HD beeld kwaliteit slechter is dan die van de aanbieders van de kabel. En het verschil is niet van goh dat zie alleen jij als tweaker. Nee de nono kan het ook zien. Volgens mij is het op gewaardeerd 720 naar 1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Trezzahn schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:50:
Volgens http://www.speedtest.nl/adsl/ woon ik 668 meter van de wijkcentrale. De volgende grafiek wordt weergeven:
[afbeelding]
Houd ik dan maar echt 24 Mbit/s over? Wat dus neerkomt op 3 MB/s.
Dat is ADSL. Tegenwoordig zal je VDSL aangeboden krijgen, die begint (momenteel) bij 50Mbit/s, 80Mbit/s als maximum komt binnenkort. Vermoedelijk kom je dus wel hoger uit.

Ikzelf zit op zo'n 4000 meter vanaf de KPN centrale, dus heeft dat allemaal niet echt zin :'( Ik haal overigens wel 4Mbit/s (ik heb nog een goedkoop tweakdsl lijntje als backup, ik kan echt niet zonder, ook voor m'n werk), dus beter dan wat volgens die grafiek voorgespiegeld wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door wurtel op 30-10-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beeld van alle aanbieders op de telefoonlijn is prut. Vaak wordt HD op het tweede toestel al een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:36:
Het beeld van alle aanbieders op de telefoonlijn is prut. Vaak wordt HD op het tweede toestel al een probleem.
Hoop mensen uit het Cogas gebied vinden Wifi-spots belangrijker dan HD zenders die Caiway in een hogere bandbreedte en zonder aanpassing doorstuurt in vergelijking tot Ziggo. Over Kpn gaan we het niet eens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Toch keuze uit twee providers op coax en glasvezel van Cogas
De discussie rondom de beëindigde samenwerking tussen Cogas en Ziggo duurt nog steeds voort. Eén van de argumenten die steeds werd gebruikt in de discussie vanuit de tegenstanders is dat men geen keuzevrijheid heeft. Niets in minder waar, zo blijkt uit navraag van Maarkelsnieuws.nl bij Caiway.Waar tot nu toe Ziggo in feite een monopoliepositie had op het cai-netwerk van Cogas kunt u vanaf januari naast Caiway ook kiezen voor Cbizz. Dit geldt overigens ook voor het glasvezelnetwerk van Cogas. Dit heeft Caiway vanmorgen bevestigd tegenover de redactie van Maarkelsnieuws.nl. Cbizz is een voormalig onderdeel van Caiway dat inmiddels zelfstandig is, maar het maakt wel gebruik van de infrastructuur van Caiway. Hierdoor is het mogelijk dat u vanaf januari kunt kiezen uit twee aanbieders. Cbizz richt zich in principe op de zakelijke markt, maar ook particulieren kunnen een abonnement afsluiten bij deze aanbieder die in tegenstelling tot Caiway wel een vast ip adres en een tweede telefoonlijn in haar pakketten heeft. Overigens heeft Cogas maandag in een brief aan de aandeelhouders aangegeven dat er in 2015 nog meer aanbieders te verwachten zijn op het glasvezelnetwerk.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Ja, Cbizz... Da's gewoon de zakelijke versie van Caiway. |:(

Je kon ook Ziggo Zakelijk nemen op de kabel tot nu toe. Die heb ik nu, maar een tijd lang was alleen Ziggo beschikbaar en niet Ziggo Zakelijk; de contract besprekingen met Cogas duurde best een tijd... Dus ook echt 2 verschillende aanbieders... die weliswaar dezelfde infrastructuur gebruiken, maar je maakt mij niet wijs dat Caiway en Cbizz ook niet dezelfde infrastructuur delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
timmert26 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:21:
welke wijk?
Nijrees.

Belden dr vandaag achteraan waarom nog niet konden activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:55
wurtel schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:35:
[...]

Ja, Cbizz... Da's gewoon de zakelijke versie van Caiway. |:(

Je kon ook Ziggo Zakelijk nemen op de kabel tot nu toe. Die heb ik nu, maar een tijd lang was alleen Ziggo beschikbaar en niet Ziggo Zakelijk; de contract besprekingen met Cogas duurde best een tijd... Dus ook echt 2 verschillende aanbieders... die weliswaar dezelfde infrastructuur gebruiken, maar je maakt mij niet wijs dat Caiway en Cbizz ook niet dezelfde infrastructuur delen.
Cbizz is ook onderdeel van CIF net als Cogas en Caiway :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Lekker van Caiway. Spelen met woorden noem ik dat. Cbizz... Dat is gewoon de zakelijke versie van Caiway. |:( |:( |:( en ook onderdeel van CIF.

Weer een leuke miscommunicatie van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Opvallend... 180/18 bij Cbizz kost € 49,25 excl.BTW oftewel 59,59 incl BTW; actietarief 1e jaar € 43,49 excl.BTW oftewel 52,62 incl. per maand. Je betaalt wel eenmalig 99,- excl.BTW.

Dezelfde snelheid (afgezien van de extra's, kijk ik even niet naar) bij Caiway is 64,95, actietarief 1e jaar 54,95 per maand. DUURDER dan Cbizz... 8)7

Bij CBizz kun je wel optioneel een vast IP adres krijgen. Je krijgt ook 2 telefoonlijnen. Maarrrrr.... als je gaat bestellen krijg je iets andere prijzen te zien (49,55 ipv. 49,25 per maand, actieprijs 43,39 ipv 43.49). Vast IP kost 25,- PER MAAND!! excl. :X (Zijn ze helemaal besnuffeld...) Je krijgt wel 3 maanden 25,- korting op dat vast IP. En voor telefonie moet je een Fritzbox van ze kopen a 89,- excl. Ik las elders (weet niet of dat hier ook geldt) dat als je voor minder dan 10,- per maand belkosten had gedurende de 1e 24 maanden dat je telkens in zo'n maand 10,- extra voor de Fritzbox moest betalen. Vreemde praktijken. En waarom kan ik niet gewoon m'n eigen VOIP kastje gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is allemaal de CIF pot . Dus echte concurrentie is er helemaal niet. De firma list en bedrog bakt het weer aardig bruin.

Hoe ze ooit voet aan de grond willen krijgen in Twente als ze de ene rare frats na de andere uit de hoge hoed toveren, is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Na 2 weken tijd, kan ik eindelijk glas aanvragen. Net G200 aangevraagd bij Caiway op ons adres. Tevens door de postcode verandering was ze hebben aangebracht, kan nu ook andere bewoners van onze appartement caiway aanvragen (kabel en glas).

Net bevestigingsmailtje gehad. Nu maar afwachten.

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Oxize schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:18:
Na 2 weken tijd, kan ik eindelijk glas aanvragen. Net G200 aangevraagd bij Caiway op ons adres. Tevens door de postcode verandering was ze hebben aangebracht, kan nu ook andere bewoners van onze appartement caiway aanvragen (kabel en glas).

Net bevestigingsmailtje gehad. Nu maar afwachten.
A.s. maandag gaat mijn vaste telefoonnummer over. 18 oktober besteld, en 2 weken later alles over. Het kan snel in Goor! (Ook G200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:07
Jochie78 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:31:
Iemand een idee hoe lang het duurt voordat het telefoonnummer geporteerd is naar Caiway vanaf het moment van aansluiten/activeren?
Vanaf aansluiten maximaal 14 dagen, meestal eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Zo, m'n G400 doet het...
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/18m2h3.jpg
(Dit is met firewall / router :))

Vanmiddag even kortstondig contact gehad met Caiway webcare ivm het activeren, maar snel verholpen :)
Lekker bloaz'n nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dit is geen tweede aanbieder en zeker niet voor particulieren bedoeld. Cbizz is de zakelijke poot van Caiway. Schandelijk en leugenachtig stuk om zo te proberen hun hachje te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Erikrijnders schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:51:
[...]

Dit is geen tweede aanbieder en zeker niet voor particulieren bedoeld. Cbizz is de zakelijke poot van Caiway. Schandelijk en leugenachtig stuk om zo te proberen hun hachje te redden.
Jeetje man! Sta je altijd zo negatief in het leven? :') Wie zegt dat Caiway hier hun hachje probeert te redden?? Ze introduceren gewoon een zakelijke tak onder een nieuwe naam, wat al lang in gang was gezet voor deze hele soap! Chill .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Svennos1 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:17:
[...]

Jeetje man! Sta je altijd zo negatief in het leven? :') Wie zegt dat Caiway hier hun hachje probeert te redden?? Ze introduceren gewoon een zakelijke tak onder een nieuwe naam, wat al lang in gang was gezet voor deze hele soap! Chill .....
Deze zakelijke poot is al twee maanden bekend. Nu willen ze het voordoen als nieuwe aanbieder, terwijl het gewoon Caiway is en blijft. Ik hou van eerlijkheid.

En nee, ik sta niet negatief in het leven, sterker nog eerder positief. Ik laat me echter niet zo maar iets dwingend opleggen zoals nu in het Cogas-gebied is gebeurd. Met mee vele andere Twentenaren.

Wat Caiway betreft wil ik graag de overstap maken op glas, dat heb ik hier al eerder geroepen. Echter zo lang ik geen actieaanbieding met korting op glas ontvang waarbij ook de Virusscan, nieuwsgroepen, router en entone gratis zijn doe ik niets. Ik heb net zo veel sores en kwalitatief mindere producten tov iemand die voor COAX MOET kiezen. Gelijke monikken gelijke kappen.

[ Voor 38% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-10-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Svennos1 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:17:
[...]

Het is nogal krom zoals de media het doet lijken, echter vind ik het nog veel krommer dat Cogas/Caiway geen statement maakt dat het hier om een zakelijk onderdeel gaat.

Het komt ze allemaal mooi uit, dus houden ze zich stil. En waarom is een realistische blik direct negatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
D4NG3R schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:42:
[...]

Het is nogal krom zoals de media het doet lijken, echter vind ik het nog veel krommer dat Cogas/Caiway geen statement maakt dat het hier om een zakelijk onderdeel gaat.

Het komt ze allemaal mooi uit, dus houden ze zich stil. En waarom is een realistische blik direct negatief?
Je hoeft niet ver te zoeken op de CBizz website dat ze primair gericht zijn op de zakelijke markt. Duidelijk toch? Moet Caiway het uitspellen? Je kan uiteraard ook proberen elke gelegenheid aan te pakken om te schoppen.

Ik wil niet goed praten wat Cogas/Caiway heeft gedaan, maar om te gaan bashen vanwege CBizz ontgaat me een beetje ..... Naar mijn mening worden ze helemaal niet neergezet als een alternatief voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Svennos1 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:56:
Naar mijn mening worden ze helemaal niet neergezet als een alternatief voor de consument.
Lokale media dus wel, en daarom vind ik het nogal krom dat ze dit stil houden. Werkt alleen maar nadelig voor zichzelf als mensen voor CBizz willen gaan.

http://www.maarkelsnieuws.nl/?p=15956

Zelfs hier op Tweakers zou je bij het lezen van de titel denken dat CBizz een optie is voor particulieren:
nieuws: Ziggo-abonnees in Twente krijgen keuze tussen Caiway en Cbizz

@ Hieronder,

CBizz is 50% van CIF (Net als Caiway/Cogas). ;)

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 30-10-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Erikrijnders schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:35:
[...]

Deze zakelijke poot is al twee maanden bekend. Nu willen ze het voordoen als nieuwe aanbieder, terwijl het gewoon Caiway is en blijft. Ik hou van eerlijkheid.
:F

Ik lees het toch echt anders. Er staat letterlijk op de website:

" Per 1 oktober 2009 is CBizz verzelfstandigd vanuit Caiway Business. CBizz B.V. staat qua zeggenschap, bestuur en financiering geheel los van Caiway. De verzelfstandiging geeft de ruimte om de dienstverlening precies af te stemmen op de behoeften van de zakelijke klanten."

Is toch niks geheimzinnigs aan? Toch niks oneerlijks? Is het oude Caiway Business, maar nu onder een eigen naam. Simpel en helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
D4NG3R schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:01:
[...]

Lokale media dus wel, en daarom vind ik het nogal krom dat ze dit stil houden. Werkt alleen maar nadelig voor zichzelf als mensen voor CBizz willen gaan.

http://www.maarkelsnieuws.nl/?p=15956

Zelfs hier op Tweakers zou je bij het lezen van de titel denken dat CBizz een optie is voor particulieren:
nieuws: Ziggo-abonnees in Twente krijgen keuze tussen Caiway en Cbizz
Tja ..... We weten toch dat we niet altijd klakkeloos alles uit de media moeten aannemen .... is gewoon olie op het vuur de berichtgeving hierboven. Maarja, dit leest natuurlijk weer lekker met de Cogas Soap! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Svennos1 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:05:
[...]

Tja ..... We weten toch dat we niet altijd klakkeloos alles uit de media moeten aannemen ....
Wij wel, maar de 'gewone' gebruiker ook? Die is zo blind van ongegronde woede op Caiway/Cogas dat ze blindelings de media volgen om een poging te gaan wagen aan CBizz. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
D4NG3R schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:08:
[...]

Wij wel, maar de 'gewone' gebruiker ook? Die is zo blind van ongegronde woede op Caiway/Cogas dat ze blindelings de media volgen om een poging te gaan wagen aan CBizz. _O-
Je slaat helaas de spijker op de kop. :D Mensen praten elkaar alleen maar na zonder zelf eens op onderzoek te gaan. Ik woon ook in Twente, en heb vele mensen over dit onderwerp gesproken. De hoeveelheid onzin die ik heb gehoord ......Voor veel mensen die niet veel Ziggo extra's hebben is het allemaal niet zo slecht .... heb je wel veel extra's zoals bv extra televisie pakketten, meerdere tv's en bv onbeperkt bellen .... ja ik begrijp dat deze mensen niet blij zijn.

(Ik vindt wel dat Cogas en Caiway echt wat aan hun PR en Communicatie moeten doen. Stilzwijgen is denk ik niet de meest verstandige houding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ik heb ook niet veel extra's en daarom is het voor mij wel een goede keuze, maar dat wil toch niet zeggen dat die woede ongegrond is voor mensen die wel een uitgebreid pakket hebben? Caiway is echt duur met veel van die extra's, zoals een extra telefoonnummer. Ik vind die woede wel begrijpelijk, want tenzij je VDSL als alternatief ziet, heb je geen keuze.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap-Jan op 30-10-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komen die vijf smartcards nou op één abonnement bij Caiway?
Pagina: 1 ... 16 ... 59 Laatste