Windows 8 OEM (samsung) re-install - welke ISO?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb zojuist kennis gemaakt met het feest dat "Windows 8 herinstallatie op een oem computer" heet..

Ik heb hier een Samsung Chronos 7 laptop. Erg traag en bloated dus er moet een SSD in >
En een schone herinstallatie van windows 8 natuurlijk.

Nu zit er geen installatie media bij de laptop, en begreep ik bijv. van deze post dat je van samsung uberhaupt geen bloatware vrije OEM dvd kan verwachten. http://windowsforum.com/t...-8-oem-on-samsung.178507/

Kortom, ik begrijp dat ik op zoek moet naar een OEM iso.

Nu stond er origineel windows 8 op, en is deze laatst ge-update naar 8.1 (de non pro versie)

Ik heb op een niet nader te noemen site :) OEM iso's gevonden.

- Maar moet ik de versie 8 of de versie 8.1 ISO hebben? Of werkt de key in de bios van de laptop voor beide ISO's / installs?

- Maakt de taal nog uit? Op de laptop zit nu een NL versie, maar ik acht de kans groot dat de iso die ik heb gevonden een UK/US versie is.

- Ziet deze install dan de key in de BIOS en hoef ik verder dan niets in te vullen?

Bizar dat ik in de clandestiene sector op zoek maar naar een schone iso voor een schone install.. 8)7

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Grootste probleem daarmee is dat 't niet werkt met OEM keys.

@TS, heb je al meer gevonden dan alleen die forum post? Want eerder deze week is EXACT dezelfde soort vraag geweest. En daarvoor is 't ook al meermalen gevraagd hier.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Je moet daar een key invullen en dan zegt de site dat deze niet geldig is. Volgens mij werkt dat alleen maar met retail keys en niet met OEM keys zoals deze Samsung key. Misschien dat die iso dan ook niet de key in de bios pakt.

Maar op zich heb ik wel 2 schone OEM iso's, de vraag is meer of deze gaan werken en welke ik dan moet hebben?
Hero of Time schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:26:
[...]

@TS, heb je al meer gevonden dan alleen die forum post? Want eerder deze week is EXACT dezelfde soort vraag geweest. En daarvoor is 't ook al meermalen gevraagd hier.
Hero, ik kwam wel deze tegen, maar ik had niet het idee dat daar een eenduidig antwoord stond?

windows 8.1 OEM iso

[ Voor 42% gewijzigd door maratropa op 28-02-2014 14:28 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hero of Time schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:26:
[...]

Daar valt wel wat aan te doen:
code:
1
2
3
4
5
6
[EditionID]

[Channel]
OEM
[VL]
0

Maak een ei.cfg aan met bovenstaande inhoud, dan werkt een OEM licentie wel, heb daar een aantal Tweakers al mee geholpen :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Dus met die retail downloadbare ISO van MS en dat ei.cfg bestandje er bij kun je windows 8 met die OEM key in de bios ook installeren/activeren?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jep. Zie o.a. http://superuser.com/ques...s-8-without-a-product-key , maar ik weet niet zeker of je van te voren de key moet achterhalen om die zelf in te voeren of dat die automatisch opgepikt wordt omdat die in de bios staat.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

maratropa schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:26:
Hero, ik kwam wel deze tegen, maar ik had niet het idee dat daar een eenduidig antwoord stond?

windows 8.1 OEM iso
Het antwoord daar is toch wel redelijk eenduidig. Er is een omweg om direct 8.1 te installeren, maar of je dat wilt, is helemaal aan jou.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1