Ik heb me net een laptop aangeschaft, de Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii. Deze komt met windows 8. Ik ga de caching SSD echter vervangen door een volwaardige SSD waar ik windows 8.1 op wil zetten. Als ik het goed begrijp zit de windows key ingewerkt in de bios. Ik vind echter nergens een (officiële) windows 8.1 OEM iso. Kan iemand me opweg wijzen?
Ik zou eerst kijken of je wel een Windows 8.1 ISO kan gebruiken.
Een Windows 8 code werkt niet op een Windows 8.1 ISO, je moet hiervoor dus echt een Windows 8 ISO gebruiken en hierna upgraden naar Windows 8.1
Hoe het zit met een voor geïnstalleerde Windows 8 code in het BIOS weet ik niet.
Via de Windows 8 Upgrade assistant kan je de ISO verkrijgen.
Een Windows 8 code werkt niet op een Windows 8.1 ISO, je moet hiervoor dus echt een Windows 8 ISO gebruiken en hierna upgraden naar Windows 8.1
Hoe het zit met een voor geïnstalleerde Windows 8 code in het BIOS weet ik niet.
[ Voor 4% gewijzigd door mhoogendam op 14-02-2014 20:46 ]
Dit verhaal gaat niet op voor OEM DM keys die zich in de BIOS bevinden, deze werken op zowel Windows 8 als Windows 8.1.mhoogendam schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:46:
Ik zou eerst kijken of je wel een Windows 8.1 ISO kan gebruiken.
Kan je niet de schijf van je laptop clonen naar je nieuwe SSD? Dan heb je alles, incl. herstelpartitie, gewoon nog.
[ Voor 15% gewijzigd door Ramon op 14-02-2014 21:54 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Soms wil je dat niet, voornamelijk vanwege pre-installed software. En in dit geval ook vanwege de caching SSD driver en installatie op een mechanische schijf, geen optimalisatie voor een echte SSD dus.Ramon schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:54:
Kan je niet de schijf van je laptop clonen naar je nieuwe SSD? Dan heb je alles, incl. herstelpartitie, gewoon nog.
@Skalders, dit is het lastige met MS en OEM leveranciers. Je wordt zo goed als verplicht om uit minder degelijke bronnen je media te halen. OEMs vragen een idioot bedrag voor een DVD als deze niet meegeleverd wordt.
Als je een installatie disc hebt voor 8, dan gewoon die gebruiken en gelijk via de Store 8.1 erop zetten. Meest eenvoudige methode, al ben je wel wat langer bezig.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ik heb geen install disc, en de laptop heeft ook geen optische drive. Vreemd dat MS het zo moeilijk maakt. Win 8 op usb dan maar of naar minder degelijke bronnen kijken..
Probeer het eens via deze weg. Wel even je Windows 8 key erbij zoeken maar daar zijn tools voor.Skalders schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:16:
Ik heb geen install disc, en de laptop heeft ook geen optische drive. Vreemd dat MS het zo moeilijk maakt. Win 8 op usb dan maar of naar minder degelijke bronnen kijken..
Kun je direct een bootalbe usb stick maken.
http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only
of
http://www.redmondpie.com...-directly-from-microsoft/
[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 15-02-2014 11:25 ]
Ik zit in exact het zelfde schuitje. Een nieuwe pc gekocht met windows 8 er op, direct een ssd er bij om windows 'clean' op te installeren. Geen meegeleverde media...
De twee bovenstaande links werken niet met mijn OEM key
Ik wil 'de meer onbetrouwbare toer' opgaan, maar kan iemand mij via DM een betrouwbare link doorsturen?
Het zou mij ENORM veel plezier doen!
Ben teleurgesteld in MS dat we niet gewoon deze software kunnen downloaden? Why, oh why?!
Ik wil 'de meer onbetrouwbare toer' opgaan, maar kan iemand mij via DM een betrouwbare link doorsturen?
Ben teleurgesteld in MS dat we niet gewoon deze software kunnen downloaden? Why, oh why?!
Misschien dat je even moet aankloppen bij de leverancier van je nieuwe pc? Ik neem toch aan dat ze je daar ook wel kunnen helpen?tixiv schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:38:
Ik zit in exact het zelfde schuitje. Een nieuwe pc gekocht met windows 8 er op, direct een ssd er bij om windows 'clean' op te installeren. Geen meegeleverde media...
Verwijderd
Ik zit met hetzelfde probleem, Mijn vriendin heeft een Toshiba laptop, en de bloatware die erop staat is gewoon vervelend en traag. Ik zou dus graag een legale versie downloaden. Een normale ISO, maar via de manieren hierboven zegt de assistant dat de code niet werkt op commerciele windows versies..
Heb dat gisterenavond nog gedaan, ik kan nergens vinden hoe ik mijn boot schijf wissel van de ene naar de andere. De twee disken blijven er namelijk in zitten.Ramon schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:54:
Moest je tips/links hebben naar een deftige uitleg hoe je de bootschijf aanpast (van c: naar g:) zou het ook héél welkom zijn.
Het blijft wel een niet 'fresh install', wat ik graag altijd doe bij een nieuwe laptop
Ik sta volledig achter windows en windows 8, maar deze oem zever om niet te kunnen herinstalleren gaat wel héél ver. Even schoot er een gedacht door mijn hoofd om linux te installeren :-)
Houd die gedachte vast! Je zal na overstap geen spijt hebben (tenzij je een gamer bent, dan zit je helaas vast aan die gare zooi).Even schoot er een gedacht door mijn hoofd om linux te installeren :-)
Commandline FTW | Tweakt met mate
Weet dat de driveletter slechts een verwijzing is naar de schijf (onder het motto: geef het beestje een naam)tixiv schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:09:
[...]
Moest je tips/links hebben naar een deftige uitleg hoe je de bootschijf aanpast (van c: naar g:) zou het ook héél welkom zijn.
Als je een ander OS opstart (bijvoorbeeld in een dual boot) kunnen de drives zo een andere letter krijgen. Het is dus geen eigenschap van de drive.
In je bios kan je je bootschijf aanpassen, daar zal de naam of een deel van de naam van je harddisk staan.
Pagina: 1